Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Ach, ach, ach , wat hebben die kindertjes van tegenwoordig het toch zwaar.

Een cachedoos vinden waar niets moois in zit: 'tis net kindermishandeling ! Wat kan er nu nog komen van deze getraumatiseerde hoop voor de toekomst ???

 

Af en toe wordt ik sch...ziek van dat gezever !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even een opmerking hierover.

Uit sommige reacties zou je kunnen afleiden dat de cacheplaatser al rommel in de cache doet.

Het is echter, zoals uit mijn ervaringen blijkt, als volgt.

 

1)De cacheplaatser plaatst een cachebox met mooie spullen, hebbedingetjes en/of speelgoed.

2))Na 20 bezoeken zit er in de box niet meer dan wat spullen van de Mac of prularia uit een surprise ei.

3)Na 30 bezoeken begint men bij de cache-eigenaar en/of in de logs te klagen dat er rommel in de cache zit.

4)De cacheplaatser vult uiteindelijk nog een keer aan met wat spullen.

5)Punt 1 en 2 herhalen zich.

6)De cacheplaatser is niet helemaal van lotje en besluit het sponsoren van andermans kinderen te staken

Uiteindelijk kost hem dat toch inmiddels al weer gauw, inclusief box, minimaal een 20 euro.

Wat krijgt hij er wat later voor terug: punt 7

 

7)Men blijft klagen over de cache inhoud maar niemand doet er zelf iets fatsoenlijks in.

 

Ruilen tegen gelijke waarde is dan klaarblijkelijk iets te veel gevraagd. (Zou wel een goed voorbeeld zijn voor kinderen.)

 

Als iedereen doet wat er zoal op dit forum hierover gezegd wordt is bovenstaande eigenlijk onbegrijpelijk.

Wij zijn inmiddels gestopt met het ruilen van goodies, zouden we wel ruilen met gelijke waarde is met 1 item ruilen meteen de cachebox leeg :thumbup:

 

 

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O nee niet weer deze discussie :beerchug:

Het vinden van de cache is de beloning.

En nu komen natuurlijk weer de cachers met kinderen die van cache plaatsers gaan eisen dat ze waardevolle spullen in een cache gaan stoppen. En begin niet over die action, ik was er toch voor cache-sinterklaas en er waren allerlei spullen maar bijna geen cache-speelgoedjes behalve 1 klein stukje en op dat kleine stukje waren een stuk of 10 kinderen aan het graaien... dan geef ik mijn portie aan fikkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O nee niet weer deze discussie :beerchug:

Het vinden van de cache is de beloning.

En nu komen natuurlijk weer de cachers met kinderen die van cache plaatsers gaan eisen dat ze waardevolle spullen in een cache gaan stoppen. En begin niet over die action, ik was er toch voor cache-sinterklaas en er waren allerlei spullen maar bijna geen cache-speelgoedjes behalve 1 klein stukje en op dat kleine stukje waren een stuk of 10 kinderen aan het graaien... dan geef ik mijn portie aan fikkie.

 

Toch maar even een reaktie, Goedweerloper. Voor volwassenen is het inderdaad voldoende beloning, maar om het voor kinderen leuk te houden is het mooi dat ze iets kunnen ruilen.

bewerkt door De Armadillo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is een poging tot een constructief idee. Misschien is dit al vaker geprobeerd en werkt het niet. Laat maar horen:

 

Wat nu als we een soort sticker of label maken die je op of aan de goodie bevestigt die je in de cache stopt? Daarop staat bijvoorbeeld een tekst als

 

Vind je dit een leuk cadeautje? Neem maar mee, maar stop je dan wel iets vergelijkbaars terug in de cache?

 

Dit niet alleen voor de goodies die de cache eigenaar origineel plaatst maar voor alle goodies die wij als vinders er weer instoppen. Je kunt zelfs je teamnaam op het label zetten als bewijs van goed gedrag. Als genoeg mensen meedoen dan zien steeds meer mensen hoe het eigenlijk moet. En als je elke keer die sticker/label verwijdert terwijl je weet dat je er net prut voor hebt teruggeruild, dan moet je je toch een keer schuldig gaan voelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt aardig maar ik heb het gevoel dat hierbij alles draait om dat ene woord "mentaliteit".

Bij mijn cache tussen betonnen dozen staat op de cachepagina dat ik hem goed gevuld houd voor kinderen en dat gold ook voor de oude haven in hilversum(geript net na een bijvulling).

In de logs kon je duidelijk opmaken dat er cachers zonder kinderen geweest waren die de kokers met potloden, kinderklei en stiften ruilden voor een spongebobpoppetje of een pokemonplaatje.

Soms werd er voor 10 euro handel in twee weken op die manier weggeruild.

Dan wacht ik weer enkele weken en vul de cache weer aan, maar voor hoelang is de vraag.

 

Mijn zoon van drie en een half hoopt dat er een autotje in een cache zit.

Om dit leed te besparen glijd er bij het openmaken standaard een autotje in de cache.

Kiest hij de auto niet dan verdwijnt hij weer in mijn zak.

Zo houd ik hem tevreden.

Niets is toch vervelender dan een teleurgeslagen kinderziel.

 

Groet JoNiRo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien ik nog geen kinderen heb (duurt nog een half jaar) ruil ik alleen TB's en coins. Het gaat mij puur om het vinden van de cache. Ook vind ik een coin of een TB wel leuk.

Ik kijk eigenlijk niet eens naar wat er allemaal in zo'n doos zit. Als je het leuk wilt houden voor kinderen lijkt me inderdaad de beste manier om zelf iets leuks mee te nemen en dit dan in de cache "vinden".

 

Iedereen blij. De cacheowner hoeft niet te treuren om zijn met meuk gevulde cache. De kinderen vinden iets leuks. De ouders weten wat er met hetgene dat gevonden wordt is gebeurd.

 

 

Win win win situatie lijkt me en de ouders hoeven niets extra's uit te geven; dat geld was anders wel naar een goodie gegaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt aardig maar ik heb het gevoel dat hierbij alles draait om dat ene woord "mentaliteit".

Bij mijn cache tussen betonnen dozen staat op de cachepagina dat ik hem goed gevuld houd voor kinderen en dat gold ook voor de oude haven in hilversum(geript net na een bijvulling).

In de logs kon je duidelijk opmaken dat er cachers zonder kinderen geweest waren die de kokers met potloden, kinderklei en stiften ruilden voor een spongebobpoppetje of een pokemonplaatje.

Soms werd er voor 10 euro handel in twee weken op die manier weggeruild.

Dan wacht ik weer enkele weken en vul de cache weer aan, maar voor hoelang is de vraag.

 

Mijn zoon van drie en een half hoopt dat er een autotje in een cache zit.

Om dit leed te besparen glijd er bij het openmaken standaard een autotje in de cache.

Kiest hij de auto niet dan verdwijnt hij weer in mijn zak.

Zo houd ik hem tevreden.

Niets is toch vervelender dan een teleurgeslagen kinderziel.

 

Groet JoNiRo.

 

En dat is ongetwijfeld opvoedkundig volledig verantwoord ?

 

Wel als je verwende kr...en wilt kweken, naar mijn niet zo bescheiden mening. ;)

 

Jullie willen je kinderen omkopen met kindvriendelijke goodies om zelf je hobby te kunnen uitvoeren. :beerchug:

 

 

Geopatra ( die zijn cachedozen eenmalig vult en dan ook nog met gereedschap, messen, lijmklemmen etc.) :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ach, ach , wat hebben die kindertjes van tegenwoordig het toch zwaar.

Een cachedoos vinden waar niets moois in zit: 'tis net kindermishandeling ! Wat kan er nu nog komen van deze getraumatiseerde hoop voor de toekomst ???

 

Af en toe wordt ik sch...ziek van dat gezever !

 

Geopatra.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

 

Mijn zoon van drie en een half hoopt dat er een autotje in een cache zit.

Om dit leed te besparen glijd er bij het openmaken standaard een autotje in de cache.

Kiest hij de auto niet dan verdwijnt hij weer in mijn zak.

Zo houd ik hem tevreden.

Niets is toch vervelender dan een teleurgeslagen kinderziel.

 

Groet JoNiRo.

 

Tja, ik wil niet weten wat er van dat kind terecht moet komen als hij later in de grote boze maatschappij terecht komt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat het voor een kind niet slecht hoeft te zijn om een teleurstelling te moeten ervaren, wanneer er niet datgene in een cache zit, waarop het hoopt.

 

Kinderen kunnen daar doorgaans best mee omgaan. En dan is een volgende keer, wanneer het gewenste item wel aanwezig is, alleen maar nog leuker! :beerchug:

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, met 13 gevonden (en eentje niet :beerchug: ) hebben wij als Team Excal1bur eigenlijk geen recht van spreken in deze ellenlange discussie, hoewel als we dan toch een steentje mogen bijdragen, dan maar deze: "het is belabberd qua inhoud van de caches". Aangezien we niet aan "doom"denken willen doen, doen wij het volgende (het is maar net de vraag), hoe lang we dit vol willen houden.

 

Op de Chinese markt, kopen we spulletjes die er leuk en attractief uitzien, op zo'n markt kun je ook nog handelen en pingelen. Zo hebben we een voorraadje Chinese Boedha's, Yin Yang ballen als sleutelhanger, handschoentjes voor de kleintjes, het is natuurlijk allemaal "bling-bling" maar toch leuk. Wij ervaren geocachen nog als spannend en zijn met z'n tweetjes echt op zoek naar de uiteindelijke schat, cache uiteraard. Vervolgens gevonden, beoordelen we voor onszelf de wandeling en de uiteindelijk cache. We kijken elkaar aan en complimenteren de eigenaar van de cache en onszelf "die hebben we ook weer gevonden" (behalve dan die ene). Cache openmaken.....echt belabberd. Onze overtuiging is om er dan iets moois in te doen en wat minder of waardeloos uit te halen, dat bewaren we dan wel opdat de caches wat beter worden. We zijn er wel achter dat dit "probleem" niet zal veranderen net als veel geocachers ook niet zelf zullen veranderen, door er allelrei prullaria in te leggen of gewoon vullis. Ons doel is al heel snel omgeslagen naar de andere interesse om te "jagen" naar TB's en/of coins en die verder te brengen, zelf hebben we ook al enkele TB's de wereld ingestuurd en binnenkort volgen ook enkele coins, dat geeft toch meer voldoening, maar we blijven voorlopig wel mooie goodies droppen. En eigenlijk hebben we ons voorgenomen om dat te blijven doen, zodoende worden de caches uiteindelijk er steeds beter van.

 

We willen ook een keer onze eigen caches gaan maken, een paar bij onze coördinaten en eentje op Kreta maar, als je alle berichten leest dan ontneemt je de moed weleens, maar we gaan het toch doen. Dan maar zelf beleven, qua caches, onze afspraak is in ieder geval om de caches telkens te voorzien van goede goodies, gelukkig hebben we daar ook enkele voorbeelden van gezien, maar die zijn echt ver in de minderheid, en dan praten wij nog maar over 13!! gevonden.

 

Blijf altijd positief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij ruilen geen goodies maar halen er af en toe wel iets uit en dat zijn dan dingen die er volgens ons niet in thuis horen; blikje bier, repen chocola, koekjes, suikerzakjes, een mes. Sommige van de etenswaren waren al over datum, niet echt fijn om dat aan te treffen in een cache.

 

Wij hebben geen kinderen en vinden het vinden van de cache eigenlijk het belangrijkste. Leuk is het als er dan TB's of coins geruild kunnen worden.

 

In onze eigen cache willen wij ook geen goodies, alleen TB's en coins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij komen ze ook wel tegen caches waar het een grote bende is.

Als het heel erg is nemen wij een zakje uit onze tas en halen alle rotzooi zoals, cachebeschrijvingen, bierviltjes, rietjes en noem nog maar wat op uit de box om het vervolgens bij de parkeerplaats weg te gooien. Bij ons helpt dit goed tegen de ergernis die het vaak oplevert, en lucht zelf op omdat je toch denkt een goede daad verricht te hebben.

 

Wat wij doen is een druppel op de gloeiende plaat, maar alle beetjes helpen moet je maar denken. De volgende komt dan een redelijk nette cache tegen waardoor de drempel hopelijk wat hoger wordt om er weer een rotzooi van te maken.

 

 

edit: mon-roe was me net voor. Fijn dat er meerdere zijn die zo denken.

bewerkt door surdo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verander de wereld en begin bij jezelf!!!.

Of nog mooier: de kinderen hebben de toekomst. Dus als ouders proberen wij die op te voeden als sociale mensen met gevoel voor natuur en andere mensen. "Wat je er niet in stopt, kan er ook niet uitkomen".

Als wij de kinderen mee nemen dan hebben we altijd genoeg goodies in de tas zitten.

We stimuleren de kinderen om ook aan de volgende bezoeker te denken en alleen goodies in de cache te plaatsen die ze zelf ook leuk vinden om te hebben. En als er niets te ruilen valt, dan zijn ze zelfs niet te beroerd om wat extra goodies in de box te leggen zodat hij weer een beetje gevuld is.

Ik heb liever dat er niets geruild wordt, dan dat er er rotzooi in gedumpt wordt.

Maar ja, dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...