Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Dus de goodies zijn er om kinderen blij te maken? En stoppen diezelfde blije kinderen dan zo'n andere leuke goodie weer terug? Waarschijnlijk niet, want dan bleef de cache wel goed gevuld (en van ruilen komt huilen leerde ik vroeger al...).

Als kinderen iets leuks willen vinden, moeten ze maar in hun schoen tijdens de Sinterklaasperiode kijken. Of een goed rapport op school halen.

Als het vinden van een cache voor kinderen ook nog eens een extra beloning op moet leveren (want het mogen schrijven in het logboek is toch de beloning waar het eigenlijk om gaat?), dan nemen papa en mama toch lekker zelf een zak zuurtjes mee?

Van mij hoeven die goodies niet (en wat ik zoals in caches tegenkom is het de naam goodie inderdaad vaak niet waard). Een travelbug of coin vinden vind ik wel erg leuk, en dat maakt een regular/small dan net iets leuker dan een micro, maar anders zouden het van mij allemaal micro's mogen worden...of is een micro daarom nu opeens kind-onvriendelijk?

En als je al iemand aan wil spreken op de karig gevulde inhoud van een cache, dan toch zeker niet de cachelegger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is deze discussie nog wel relevant met al die fotorolletjes?

 

Auw :thumbup:.

Maar goed, het goodie probleem is toch wel erg Nederlands.

Na meer dan 100-den buitenlandse caches in diverse landen kan ik je verzekeren dat de het goodie gehalte hier het hoogste van Europa is! Stop met klagen, log het boekje en neem de tere kinderziel mee naar de MAC voor een echte goodie! Want de rommel in de cache komt inderdaad niet van kleine kinderen maar van de ouders. Maar die reageren hier niet helaas........... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is deze discussie nog wel relevant met al die fotorolletjes?

 

Auw :thumbup:.

Maar goed, het goodie probleem is toch wel erg Nederlands.

Na meer dan 100-den buitenlandse caches in diverse landen kan ik je verzekeren dat de het goodie gehalte hier het hoogste van Europa is! Stop met klagen, log het boekje en neem de tere kinderziel mee naar de MAC voor een echte goodie! Want de rommel in de cache komt inderdaad niet van kleine kinderen maar van de ouders. Maar die reageren hier niet helaas........... :beerchug:

 

 

Ben het hier absoluut niet mee eens, wij ruilen alleen goodies tegen goodies van dezelfde "waarde".

Onze kids vinden het juist leuk om te ruilen. Trouwens de goodies van de MAC zijn soms ook wel onder het niveau van de goodies uit de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou me bijna schamen, dat ik kinderen heb. Hoewel we 2 kinderen met een autistische stoornis hebben, weten de kinderen echt wel, als ze mee gaan cachen, dat je ook een cache kunt loggen zonder iets te ruilen. Heel af en toe ruilen we iets. De kinderen zijn al blij als de 'schat' gevonden is. En malen nauwelijks om een goodie.

 

Ik heb medelijden met die arme kinderen die koste wat kost een goodie ( lees:cadeautje) moeten hebben omdat het materialistische ego van het kind gestreeld moet worden. Hoewel, kan ik het kind hier de schuld van geven? De meeste ouders willen zo weinig last hebben van hun kinderen en proberen met speelgoed etc. de kinderen tevreden te stellen. Ik zie het dagelijks op mijn werk. ( Dat heb je als je voor de klas staat, dan wordt er van jou verwacht dat je het kind opvoedt).

 

Moet je je kind een keer nee verkopen, is dat helemaal niet erg. In de grote boze mensenwereld zul je vaker nee te horen krijgen.

Enneh ben je bang voor krijsende kinderen, so what. Wij lopen regelmatig met een kind dat door het lint gaat over straat. Als ouder van Autistische kinderen heb ik een brede rug gekregen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou me bijna schamen, dat ik kinderen heb. Hoewel we 2 kinderen met een autistische stoornis hebben, weten de kinderen echt wel, als ze mee gaan cachen, dat je ook een cache kunt loggen zonder iets te ruilen. Heel af en toe ruilen we iets. De kinderen zijn al blij als de 'schat' gevonden is. En malen nauwelijks om een goodie.

 

Ik heb medelijden met die arme kinderen die koste wat kost een goodie ( lees:cadeautje) moeten hebben omdat het materialistische ego van het kind gestreeld moet worden. Hoewel, kan ik het kind hier de schuld van geven? De meeste ouders willen zo weinig last hebben van hun kinderen en proberen met speelgoed etc. de kinderen tevreden te stellen. Ik zie het dagelijks op mijn werk. ( Dat heb je als je voor de klas staat, dan wordt er van jou verwacht dat je het kind opvoedt).

 

Moet je je kind een keer nee verkopen, is dat helemaal niet erg. In de grote boze mensenwereld zul je vaker nee te horen krijgen.

Enneh ben je bang voor krijsende kinderen, so what. Wij lopen regelmatig met een kind dat door het lint gaat over straat. Als ouder van Autistische kinderen heb ik een brede rug gekregen. :thumbup:

 

 

het gaat onze kinderen niet om het hebben maar om het ruilen, meestal gaat een goodie ook weer terug in een andere cache. Wat zijn we toch allemaal weer snel met ons oordeel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind deze discussie een beetje zielig worden.

 

Begon de discussie met de vermelding en mening over goodies, nu gaat het onderhand over het hebben en opvoeden van kinderen.

 

Het ene kind vindt het leuk om na een eind wandelen een beloning te kunnen krijgen door goodies te ruilen, het andere kind vindt geocachen helemaal niet leuk en moet elk weekend sagerijnig mee.

Ikzelf vind het ook leuk om aan het einde van de maand weer de waardering voor mijn werk te zien op mijn bankrekening

 

Dit wordt dezelfde discussie als leuke logverhaaltjes moeten schrijven.

 

Persoonlijk vind ik het goed en leuk om na een leuke cache de troep eruit te halen en er wat leuke dingen in te doen. Ziet mijn zoontje er wat leuks in zitten dan mag hij dit ruilen. Zo heb ik een bevredigend gevoel om een leuke cache leuk te houden voor iedereen. Ja het kost misschien wel een paar euro, maar een leuke coin die je nooit meer terugziet kost ook al gauw 10 euro.

 

Laat iedereen op zijn eigen manier een positieve bijdrage blijven leveren aan de leuke verslaving van het cachen.

 

Verder stop ik met het lezen van dit topic en hoop dat er ook een een positief topic aan de orde komt.

Cirkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat nu alleen maar over kinderen, ik persoonlijk vind het ook leuk om naar een lange wandeling een mooi ammo box te vinden en even kijken of er wat inzit om te ruilen.

onze kids vinden het leuk als er wat in zit, maar als er niets in zit is het ook goed

de discusie is opgewaait door mij omdat de ammobox van ons een vuilnis bak is geworden ( en niet alleen die van ons hoor) :thumbup:

 

cirkel is me net voor.

bewerkt door Team Guppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is deze discussie nog wel relevant met al die fotorolletjes?

 

Auw :P.

Maar goed, het goodie probleem is toch wel erg Nederlands.

Na meer dan 100-den buitenlandse caches in diverse landen kan ik je verzekeren dat de het goodie gehalte hier het hoogste van Europa is! Stop met klagen, log het boekje en neem de tere kinderziel mee naar de MAC voor een echte goodie! Want de rommel in de cache komt inderdaad niet van kleine kinderen maar van de ouders. Maar die reageren hier niet helaas........... :yes:

 

 

Ben het hier absoluut niet mee eens, wij ruilen alleen goodies tegen goodies van dezelfde "waarde".

Onze kids vinden het juist leuk om te ruilen. Trouwens de goodies van de MAC zijn soms ook wel onder het niveau van de goodies uit de cache.

 

Lezen is lastig; een terugkerend probleem op het forum :( .

Ik heb het over de specifieke ouders die ervoor zorgen (bewust of onbewust) dat er troep geruild wordt voor "waardevolle" goodies. Een gratis grabbelton voor de kids, o wat leuk! Dus niet DE ouders in het algemeen!

 

ik zou me bijna schamen, dat ik kinderen heb. Hoewel we 2 kinderen met een autistische stoornis hebben, weten de kinderen echt wel, als ze mee gaan cachen, dat je ook een cache kunt loggen zonder iets te ruilen. Heel af en toe ruilen we iets. De kinderen zijn al blij als de 'schat' gevonden is. En malen nauwelijks om een goodie.

 

Ik heb medelijden met die arme kinderen die koste wat kost een goodie ( lees:cadeautje) moeten hebben omdat het materialistische ego van het kind gestreeld moet worden. Hoewel, kan ik het kind hier de schuld van geven? De meeste ouders willen zo weinig last hebben van hun kinderen en proberen met speelgoed etc. de kinderen tevreden te stellen. Ik zie het dagelijks op mijn werk. ( Dat heb je als je voor de klas staat, dan wordt er van jou verwacht dat je het kind opvoedt).

 

Moet je je kind een keer nee verkopen, is dat helemaal niet erg. In de grote boze mensenwereld zul je vaker nee te horen krijgen.

Enneh ben je bang voor krijsende kinderen, so what. Wij lopen regelmatig met een kind dat door het lint gaat over straat. Als ouder van Autistische kinderen heb ik een brede rug gekregen. :thumbup:

 

 

het gaat onze kinderen niet om het hebben maar om het ruilen, meestal gaat een goodie ook weer terug in een andere cache. Wat zijn we toch allemaal weer snel met ons oordeel....

 

[Let op lezers, deze reactie is bachetaliserend bedoeld ;) ]

Kijk, daar is een goodie weer niet voor bedoeld. Ruilen om hem in een andere cache te stoppen. Mijn cache wordt een grijze kliko en de goodies liggen bij de buurman! Een kist met boekje is genoeg, de rest is puur en alleen ter vermaeck voor de vinders. En ja, ook wij vinden het leuk om iets van nut of emotionele waarde (geen euries) aan te treffen. Maar na 1000 caches heb ik alle karabijnhaken, musketonhaken, lampjes en popjes wel gezien. Dus ruilen gebeurd niet veel meer. Wel wat erin stoppen als extra dank.

Of een kist droog maken en opruimen (CITO) doen we ook met liefde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou me bijna schamen, dat ik kinderen heb. Hoewel we 2 kinderen met een autistische stoornis hebben, weten de kinderen echt wel, als ze mee gaan cachen, dat je ook een cache kunt loggen zonder iets te ruilen. Heel af en toe ruilen we iets. De kinderen zijn al blij als de 'schat' gevonden is. En malen nauwelijks om een goodie.

 

Ik heb medelijden met die arme kinderen die koste wat kost een goodie ( lees:cadeautje) moeten hebben omdat het materialistische ego van het kind gestreeld moet worden. Hoewel, kan ik het kind hier de schuld van geven? De meeste ouders willen zo weinig last hebben van hun kinderen en proberen met speelgoed etc. de kinderen tevreden te stellen. Ik zie het dagelijks op mijn werk. ( Dat heb je als je voor de klas staat, dan wordt er van jou verwacht dat je het kind opvoedt).

 

Moet je je kind een keer nee verkopen, is dat helemaal niet erg. In de grote boze mensenwereld zul je vaker nee te horen krijgen.

Enneh ben je bang voor krijsende kinderen, so what. Wij lopen regelmatig met een kind dat door het lint gaat over straat. Als ouder van Autistische kinderen heb ik een brede rug gekregen. :yes:

 

 

het gaat onze kinderen niet om het hebben maar om het ruilen, meestal gaat een goodie ook weer terug in een andere cache. Wat zijn we toch allemaal weer snel met ons oordeel....

 

Er wordt niet geschreven dat alle ouders zo zijn.

Wat wel altijd zo is, dat de meeste mensen die zich aangesproken voelen, juist helemaal niet tot die groep behoren en alles wel netjes doen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou me bijna schamen, dat ik kinderen heb. Hoewel we 2 kinderen met een autistische stoornis hebben, weten de kinderen echt wel, als ze mee gaan cachen, dat je ook een cache kunt loggen zonder iets te ruilen. Heel af en toe ruilen we iets. De kinderen zijn al blij als de 'schat' gevonden is. En malen nauwelijks om een goodie.

 

Ik heb medelijden met die arme kinderen die koste wat kost een goodie ( lees:cadeautje) moeten hebben omdat het materialistische ego van het kind gestreeld moet worden. Hoewel, kan ik het kind hier de schuld van geven? De meeste ouders willen zo weinig last hebben van hun kinderen en proberen met speelgoed etc. de kinderen tevreden te stellen. Ik zie het dagelijks op mijn werk. ( Dat heb je als je voor de klas staat, dan wordt er van jou verwacht dat je het kind opvoedt).

 

Moet je je kind een keer nee verkopen, is dat helemaal niet erg. In de grote boze mensenwereld zul je vaker nee te horen krijgen.

Enneh ben je bang voor krijsende kinderen, so what. Wij lopen regelmatig met een kind dat door het lint gaat over straat. Als ouder van Autistische kinderen heb ik een brede rug gekregen. :P

 

 

het gaat onze kinderen niet om het hebben maar om het ruilen, meestal gaat een goodie ook weer terug in een andere cache. Wat zijn we toch allemaal weer snel met ons oordeel....

 

Er wordt niet geschreven dat alle ouders zo zijn.

Wat wel altijd zo is, dat de meeste mensen die zich aangesproken voelen, juist helemaal niet tot die groep behoren en alles wel netjes doen. :yes:

 

Klopt als een bus!

 

Diegenen die het echt aangaat zorgen wel dat ze buiten schot blijven. Aso is en blijft aso. :thumbup:

En die lijken toch in de meerderheid te zijn gezien het algemene klagen over de inhoud van de cachedozen.

 

Ik kan ook beamen dat dit vnl. een door nederlanders ervaren "probleem" is: in het buitenland is het bijna altijd niks bijzonders. Ook meestal kleinere doosjes, potjes, flesjes, zakjes.

 

Tenslotte kan ik ook nog melden dat de inhoud van de voor mijn doen bijzonder gevulde cachedoos van mijn eigen kindvriendelijke cache met de welluidende naam "Kindvriendelijk" hetzelfde trieste lot onderging als van de meeste andere caches. En hij is toch echt opgezet en uitgevoerd voor ouders met jonge kinderen.

 

C'est la cachevie! :(

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mijns inzien mist in deze discussie is wat nou het nut van goodies is. Ten eerste is het aan iedereen de keuze of je goodies wilt ruilen of niet. Als je er niet aan mee doet, gooi er dan geen rotzooi in.

 

Als je besluit wel goodies te ruilen kan dat een aantal redenen hebben. Voor volwassenen gaat het in ieder geval meestal om het vinden van de cache. De grootte van de cache maakt dan niet zoveel uit omdat je toch geen goedies zult ruilen.

 

Goodies lijken me dan vooral ook bedoeld voor kinderen, bedoeld om het cachen extra leuk te maken. Bij ons nemen alle drie kids een rugzakje mee met cache benodigdheden, onder andere goodies. Nu is het niet zo dat er bij elke cache goodies worden geruild. Dat kan allerlei redenen hebben. Het uitgangspunt simpelweg dat je er iets 'waardevollers' indoet, dan dat je eruit haalt. Als er alleen rotzooi inzit, en dat gebeurt vaak genoeg, wordt er niks geruild. Daar wordt niet moeilijk over gedaan, maar het moet niet te vaak achter elkaar voorkomen. In ieder geval wordt er geen rotzooi ingegooid.

 

PS: gezeur over verwende kinderen vind ik hier niet aan de orde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mijns inzien mist in deze discussie is wat nou het nut van goodies is. Ten eerste is het aan iedereen de keuze of je goodies wilt ruilen of niet. Als je er niet aan mee doet, gooi er dan geen rotzooi in.

 

Als je besluit wel goodies te ruilen kan dat een aantal redenen hebben. Voor volwassenen gaat het in ieder geval meestal om het vinden van de cache. De grootte van de cache maakt dan niet zoveel uit omdat je toch geen goedies zult ruilen.

 

Goodies lijken me dan vooral ook bedoeld voor kinderen, bedoeld om het cachen extra leuk te maken. Bij ons nemen alle drie kids een rugzakje mee met cache benodigdheden, onder andere goodies. Nu is het niet zo dat er bij elke cache goodies worden geruild. Dat kan allerlei redenen hebben. Het uitgangspunt simpelweg dat je er iets 'waardevollers' indoet, dan dat je eruit haalt. Als er alleen rotzooi inzit, en dat gebeurt vaak genoeg, wordt er niks geruild. Daar wordt niet moeilijk over gedaan, maar het moet niet te vaak achter elkaar voorkomen. In ieder geval wordt er geen rotzooi ingegooid.

 

PS: gezeur over verwende kinderen vind ik hier niet aan de orde

 

Je redeneert naar jezelf toe:

in geen enkel reglement van geocaching.com of .nl is er sprake van dat goodies bedoeld zijn voor kinderen! Dat is jouw interpretatie, want jij gaat/moet met 3 kinderen op stap.

Omdat jij met 3 kinderen op stap moet/gaat komt het jou beter uit als ze iets (waardevols?) kunnen ruilen aan het eind van de route, want als dat vaker niet zo is gaan ze moeilijk doen.

Kortom, om jouw kinderen zoet te houden en het cachen voor jou niet te verpesten vind je dat er in een cache waardevolle goodies moeten zitten. ( vet kan ik ook)

 

Op dat moment komt het item verwende kinderen mi. duidelijk wel in beeld. Om nog maar niet te spreken over afkopende ouders !

 

Maar ja, ieder cached op zijn eigen manier, he. :thumbup:

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

net nieuw in het geocachen, en nog alleen een micro cache gevonden. Maar heb wel wat goodies gekocht voor de regular caches die ik binnenkort hoop op te speuren. Zelf hoe fik niet echt iets te ruilen, mar lijkt me ook leuk wat achter te laten. Ik hoop wel wat goede goodies gekocht te hebben.

Lichtgevende dobbelsteen, armbandje, zakje met verschillende kralen, beeldjes, hoofdlampje, stappenteller.

 

Meeste dingen waren 1 euro - 1,50, het hooflampje was 3 euro.

 

groeten

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...