Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Laat maar. Je kunt je eigen tekst niet eens goed lezen, laat staan die van een opponent.

 

Het gaat mij er vooral om dat ouders met kleine kinderen iedere keer weer menen de cacheinhoud voor hun kinderen te moeten claimen. Dit draadje is al jaren oud. Begin maar eens vooraan en je zult zien dat iedere keer hetzelfde weer terug komt: de cache /cacheinhoud moet vooral kindvriendelijk zijn.

In als je kritisch leest - zoals ik - zie je ook iedere keer dat het er goeddeels op neerkomt dat geocachers met kleine kinderen die kinderen ook mee moeten nemen op cachetocht en dat ze om die kinderen rustig en tevreden te houden verlangen dat de cacheinhoud kindvriendelijk is.

Dit blijft terugkomen.

En ik blijf er tegen ageren, omdat het onjuiste argumenten zijn .

 

Groet,

 

Geopatra.

 

Aha, nu is je standpunt me duidelijk. Het gaat je niet zozeer om de inhoud van de caches (waar het mij juist wel om ging) maar over het claimen van de inhoud ervan door wie dan ook. Nou, daar kan ik je natuurlijk geen ongelijk in geven, want dat kan niet de bedoeling zijn. Naar aanleiding van deze discussie zullen we wel eens gaan kijken om ook wat andere goodies aan te schaffen (niet alleen voor kinderen dus).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar mijn mening ook meespeelt met de soms "aftandse goodies" die erin zitten, is dat een cache gelegd wordt en er vervolgens niets aan onderhoud van de cache gedaan wordt.

 

Of vergis ik mij hierin??

 

't Is natuurlijk ook wel de verantwoordelijkheid van de cacher wat erin gestopt wordt, want in sommige caches zit inderdaad behoorlijk wat rotzooi.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar mijn mening ook meespeelt met de soms "aftandse goodies" die erin zitten, is dat een cache gelegd wordt en er vervolgens niets aan onderhoud van de cache gedaan wordt.

 

Of vergis ik mij hierin??

 

't Is natuurlijk ook wel de verantwoordelijkheid van de cacher wat erin gestopt wordt, want in sommige caches zit inderdaad behoorlijk wat rotzooi.

 

Edwin

 

Cache onderhoud bestaat uit repareren box, vervangen logboekje. Niet uit de speelgoedwinkel wekelijks aanvullen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar mijn mening ook meespeelt met de soms "aftandse goodies" die erin zitten, is dat een cache gelegd wordt en er vervolgens niets aan onderhoud van de cache gedaan wordt.

 

Of vergis ik mij hierin??

 

't Is natuurlijk ook wel de verantwoordelijkheid van de cacher wat erin gestopt wordt, want in sommige caches zit inderdaad behoorlijk wat rotzooi.

 

Edwin

 

Cache onderhoud bestaat uit repareren box, vervangen logboekje. Niet uit de speelgoedwinkel wekelijks aanvullen..

 

Heb het ook niet over het aanvullen van de goodies, maar de slechte dingen kunnen er zeker wel uitgehaald worden......ben recent bij een cache geweest waar wel erg veel rotzooi in zat, als je toch onderhoud doet kan je ook zeker de goodies die in slechte staat zijn er wel uit halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbdown: vandaag moest ik een cache van ons tijdelijk off line zetten omdat de gemeente de park aan het renoveren is, waar de cache T' Geintje ligt.

De ammo box hebben we daarom ook maar tijdelijk weg gehaald, bij het open maken schrokken we behoorlijk door wat er als goodies in de ammo box is stopt. :eek:

Het is echt belachelijk, een hand vol rietjes van de mac, rammelaars die er niet uit zien enz enz.

Toen wij in 2006 begonnen met cacheen kwamen we geregeld ammoboxen tegen waar nog wat te ruilen was, maar nu is dat voor bij blijkbaar. :blink:

Het is toch niet zo moeilijk om een gelijkwaardige goodie te ruilen.

Ik weet dat dit al vele malen eerder is gemeld maar ik kon het niet laten om het nog eens te melden.

 

Ach, ach, ach , wat hebben die kindertjes van tegenwoordig het toch zwaar.

Een cachedoos vinden waar niets moois in zit: 'tis net kindermishandeling ! Wat kan er nu nog komen van deze getraumatiseerde hoop voor de toekomst ???

 

Af en toe wordt ik sch...ziek van dat gezever !

 

Geopatra.

 

Hmm. Ik reageer eigenlijk maar zelden in het forum, maar als ik het verloop van deze discussie volg vind ik het toch wel heel frappant hoe er binnen twee uur al gereageerd wordt op iemand die op 19 februari een opmerking maakt die vroeger misschien ook wel een geplaatst is.

 

Grappig om te zien hoe een oorspronkelijk discussieonderwerp kan veranderen door de deelnemers en het uiteindelijk over heel iets anders gaat.

 

Goodies? I do it my own way en zolang ik me daarvoor niet hoef te schamen is er niets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin

 

 

Heb het ook niet over het aanvullen van de goodies, maar de slechte dingen kunnen er zeker wel uitgehaald worden......ben recent bij een cache geweest waar wel erg veel rotzooi in zat, als je toch onderhoud doet kan je ook zeker de goodies die in slechte staat zijn er wel uit halen.

 

Als we er toevallig weer eens langs komen gooien we inderdaad de rotzooi eruit. Voor de rest bemoeien we ons eigenlijk weinig met de cache inhoed van onze eigen caches buiten het logboekje. Het is dan ook meer een rotzooi/prullen hotel. Al de vinders, zijn zelf mede verantwoordelijk voor de inhoud van het geheel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cache onderhoud bestaat uit repareren box, vervangen logboekje. Niet uit de speelgoedwinkel wekelijks aanvullen..

 

 

Als we er toevallig weer eens langs komen gooien we inderdaad de rotzooi eruit. Voor de rest bemoeien we ons eigenlijk weinig met de cache inhoed van onze eigen caches buiten het logboekje. Het is dan ook meer een rotzooi/prullen hotel. Al de vinders, zijn zelf mede verantwoordelijk voor de inhoud van het geheel.

 

Dus het is eigenlijk van:Hij ligt er en kijk maar wat je ermee doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cache onderhoud bestaat uit repareren box, vervangen logboekje. Niet uit de speelgoedwinkel wekelijks aanvullen..

 

 

 

Als we er toevallig weer eens langs komen gooien we inderdaad de rotzooi eruit. Voor de rest bemoeien we ons eigenlijk weinig met de cache inhoed van onze eigen caches buiten het logboekje. Het is dan ook meer een rotzooi/prullen hotel. Al de vinders, zijn zelf mede verantwoordelijk voor de inhoud van het geheel.

 

 

Dus het is eigenlijk van:Hij ligt er en kijk maar wat je ermee doet?

 

NEEN: de cache-eigenaar zorgt ervoor dat er een cache is en dat je deze kunt - blijven - loggen! De inhoud van de cachedoos is - na een goede start - vervolgens aan de cachers zelf.

 

De cache-eigenaar is - in principe - geen eindeloze bron van goodies!

 

Deze cache-eigenaar reageert alleen op logs en notes. En dan nog: ervaring leerde mij niet te reageren op een eerste not found oid. Ik heb wel meegemaakt dat er bijv. 3 not-foundlogs waren, maar dat de cache gewoon lag waar hij was neergelegd ! In de regel gebruik ik eerst e-mail om eea. te verifieren.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst had ik mijn eerste FTF. In de aangetroffen ammobox vond ik twee pennen bij het logboekje die het niet deden en een computerstroomkabel. :thumbdown: . Een behoorlijk zielige schat dus. Dit nodigt ook niet uit om goodies erin te doen. Mij gaat het ook om het vinden van de cache en de route ernaar toe, maar het maakt wel degelijk een verschil tussen het vinden van een slecht gevulde schat ammobox of een goed verzorgde/gevulde cache.

 

Nu ruil ik toch nooit goodies om de eenvoudige reden, dat ik nooit iets van dezelfde waarde bij me heb. Simpele regel: ruil wel, maar dan met dezelfde waarde of ruil niet! Deze regel pas ik ook toe als ik de kinderen bij me heb.

 

Ik heb een aantal reacties over kinderen gelezen. Hierover mijn ervaring/mening.

Nu heb ik behoorlijk wat caches (voor mij als beginneling) samen met de kinderen (3jr en 8jr) gevonden! In eerste instantie was de prijs voor de kinderen ook het vinden van de schat, maar nadat ze elke keer weer de goodies niet mochten meenemen, ging voor hun ook de lol ervanaf. Het komt hierop neer: Je houd ze elke keer een snoeppot voor de neus en elke keer mogen ze er niets uitnemen. Dat is ook niet leuk. Dat de snoeppot niet altijd goed gevuld is, moeten de kinderen dan voor lief nemen.

 

Tegenwoordig neem ik wel goodies mee (als ik ze niet vergeet) wanneer ik met de kinderen cache. Dan valt er ook iets te ruilen en te leren voor de kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cache onderhoud bestaat uit repareren box, vervangen logboekje. Niet uit de speelgoedwinkel wekelijks aanvullen..

 

 

 

Als we er toevallig weer eens langs komen gooien we inderdaad de rotzooi eruit. Voor de rest bemoeien we ons eigenlijk weinig met de cache inhoed van onze eigen caches buiten het logboekje. Het is dan ook meer een rotzooi/prullen hotel. Al de vinders, zijn zelf mede verantwoordelijk voor de inhoud van het geheel.

 

 

Dus het is eigenlijk van:Hij ligt er en kijk maar wat je ermee doet?

 

NEEN: de cache-eigenaar zorgt ervoor dat er een cache is en dat je deze kunt - blijven - loggen! De inhoud van de cachedoos is - na een goede start - vervolgens aan de cachers zelf.

 

De cache-eigenaar is - in principe - geen eindeloze bron van goodies!

 

Deze cache-eigenaar reageert alleen op logs en notes. En dan nog: ervaring leerde mij niet te reageren op een eerste not found oid. Ik heb wel meegemaakt dat er bijv. 3 not-foundlogs waren, maar dat de cache gewoon lag waar hij was neergelegd ! In de regel gebruik ik eerst e-mail om eea. te verifieren.

 

Geopatra.

Dat ben ik wel met je eens maar ik las dat bericht en dacht ;Als we er toevallig weer eens langs komen?Dan wordt er in mijn ogen weinig tot geen onderhoud gepleegd.Misschien dat ik het verkeerd doe maar die van mij ligt er nu 2 weken en ben nu 2 keer wezen kijken of alles nog in orde is.Komt misschien ook door de plek waar die ligt en nogal gevoelig is voor water.Ik heb zo iets van;Ik heb m neergelegd en ik wil dat ie in goede staat blijft dus regelmatige controlle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik wel met je eens maar ik las dat bericht en dacht ;Als we er toevallig weer eens langs komen?Dan wordt er in mijn ogen weinig tot geen onderhoud gepleegd.Misschien dat ik het verkeerd doe maar die van mij ligt er nu 2 weken en ben nu 2 keer wezen kijken of alles nog in orde is.Komt misschien ook door de plek waar die ligt en nogal gevoelig is voor water.Ik heb zo iets van;Ik heb m neergelegd en ik wil dat ie in goede staat blijft dus regelmatige controlle.

 

Als het nodig is blijkt dat vlug genoeg uit de logjes of mail...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat ben ik wel met je eens maar ik las dat bericht en dacht ;Als we er toevallig weer eens langs komen?Dan wordt er in mijn ogen weinig tot geen onderhoud gepleegd.Misschien dat ik het verkeerd doe maar die van mij ligt er nu 2 weken en ben nu 2 keer wezen kijken of alles nog in orde is.Komt misschien ook door de plek waar die ligt en nogal gevoelig is voor water.Ik heb zo iets van;Ik heb m neergelegd en ik wil dat ie in goede staat blijft dus regelmatige controlle.

 

Als het nodig is blijkt dat vlug genoeg uit de logjes of mail...

 

En wacht maar tot je er 10 hebt liggen... of 20... of nog meer. Dan ga je langs wanneer er wordt gemeld dat het logboekje vol is, of dat de cache weg is, of dat de cache kapot is. Als echte cache eigenaar moet je daar natuurlijk wel op reageren anders is het slecht onderhoud, maar elke week alle caches langsgaan... ik zou er niet aan moeten denken!

Gelukkig komen de week caches dichtbij genoeg te liggen om mooi een rondje te maken als de logrolletjes vol zijn, maar zomaar caches langs gaan voor de lol... dat noem ik geocachen en dan zijn het caches van iemand anders en dan kan ik die found loggen.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een opmerking hierover.

Uit sommige reacties zou je kunnen afleiden dat de cacheplaatser al rommel in de cache doet.

Het is echter, zoals uit mijn ervaringen blijkt, als volgt.

 

1)De cacheplaatser plaatst een cachebox met mooie spullen, hebbedingetjes en/of speelgoed.

2))Na 20 bezoeken zit er in de box niet meer dan wat spullen van de Mac of prularia uit een surprise ei.

3)Na 30 bezoeken begint men bij de cache-eigenaar en/of in de logs te klagen dat er rommel in de cache zit.

4)De cacheplaatser vult uiteindelijk nog een keer aan met wat spullen.

5)Punt 1 en 2 herhalen zich.

6)De cacheplaatser is niet helemaal van lotje en besluit het sponsoren van andermans kinderen te staken

Uiteindelijk kost hem dat toch inmiddels al weer gauw, inclusief box, minimaal een 20 euro.

Wat krijgt hij er wat later voor terug: punt 7

 

7)Men blijft klagen over de cache inhoud maar niemand doet er zelf iets fatsoenlijks in.

 

Ruilen tegen gelijke waarde is dan klaarblijkelijk iets te veel gevraagd. (Zou wel een goed voorbeeld zijn voor kinderen.)

 

Als iedereen doet wat er zoal op dit forum hierover gezegd wordt is bovenstaande eigenlijk onbegrijpelijk.

Wij zijn inmiddels gestopt met het ruilen van goodies, zouden we wel ruilen met gelijke waarde is met 1 item ruilen meteen de cachebox leeg ;)

 

 

:o

 

Na het door lezen van het draadje volhard ik nog meer in bovenstaande.

 

Het probleem ontstaat volgens mij doordat ouders hun kinderen niet laten ruilen op basis van gelijke waarde.

Dus ouders ...........

 

Wat dan?

Een cachebox met logboekje en ruimte voor TB's en coins dat is eigenlijk voldoende.

Heel dat goodies gedoe afschaffen dan weet iedereen waar hij aan toe is

Ook voor de kinderen is het dan duidelijk waar het om gaat.

Wandelen en een cache vinden.

Tip: Ouders koop Tb's of coins en ruil die

Als die er meer komen ligt er bijna altijd wel ergens iets om te ruilen en ook nog van gelijke waarde.

Een Tb koop je in de Goodieshop al voor € 7,00, oeps dat is meer als de waarde van de hele inhoud van een doorsnee cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) Ideetje :yes:

In de winkel zie je vaak dat er in een tupperware doos waar macaroni in kan, een foto van macaroni zit zodat het lijkt alsof de doos daarmee vol zit.

Wie maakt er een mooie foto van geweldige goodies en plastificeert die zodat het lijkt alsof de cachedoos vol zit met goodies? De inhoud blijft dan vast op peil en het kost bijna niks! :o

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...