Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Wij laten de laatste tijd ons magnetisch visitekaartje achter (leuk voor op de koelkast).

14914064-7195-41b8-84e2-a73455f91537.jpg

 

Leuk Henk! die zou ik graag eens vinden. :dribble:

 

Ik moet namelijk een paar kilootjes afvallen.

 

Als ik dan elke keer als ik de koelkast wil opentrekken jouw gezicht zie, is dat voor mij natuurlijk DE motivatie om ook zo'n goddelijk lichaam te krijgen :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Soms loop je een cache ziet ook andere maar jij bent dan de enige die die dag op de site als bezoeker van e cache staat. Zo deed ik laatst een cache in Zeewolde, was echt een puinhoop ik heb hem schoon en netjes gemaakt. Leuke spulletjes er in gedaan (alles nieuw) en zelf alleen mijn zoontje er een knikker uit laten halen. Tevreden weer weg gegaan. Lees ik een paar dagen later dat de cache zo een troep was en overhoop gehaald door dieren dat hij tijdelijk buiten bedrijf is. :dribble: dat was na mij gebeurd dus ik voelde me toen best wel rot want de slingerende deksel hadden wij juist weer terug gedaan etens resten e.d. er uit, de speelkaarten die ik er in gestopt had bleken rond te slingeren. Zo als wij de cache hadden achter gelaten kon dat niet gebeurd zijn. Ik heb de eigenaar nooit gemaild, maar voel mij wel schuldig terwijl ik niets heb gedaan.

.

 

Weet je zeker dat het NA jou is gebeurt? De logdatum zegt niet altijd alles. Niet iedereen logt direkt dezelfde dag.

Het zou kunnen, dat de cache-eigenaar zelf VOOR jou bij die cache was voor een kleine contrtole en wellicht niets bij zich had om de cache weer op te knappen, of was weggegaan met het idee om deze te disablen. Dat disablen heeft hij misschien pas een paar dagen later gedaan.

 

Hij is dus misschien niet op de hoogte van jouw actie (tenzij je dit in je log hebt vermeld) en weet wellicht niet dat de cache weer in goede staat was gebracht.

Misschien moet je er toch even een mailtje aan wagen.

 

enne....schuldgevoel hoef je al helemaal niet te hebben, heb JIJ iets verkeerd gedaan dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet zeker dat het na mij is gebeurd omdat er werd vermeld dat er kaarten rond de cache slingerden en ik had er een klein pakje kaarten in gedaan zoals vermeld stond bij die man zijn log. Ik zal de eigenaar inderdaad maar eens gaan mailen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

bah bah bah vandaag heb ik cacheonderhoud gedaan en nu al, in mijn bijna nieuwe cache, nieuwe ammobox, zaten een pleister en een vieze krulspeld! Welke persoon heeft daar nu wat aan???

Ook was het redelijk vochtdicht logzakje (pen en boekje en ruimte voor tb's en coins) helemaal kapot. Iemand had hem gewoon opengescheurd! ipv de zip open te maken...

 

Mensen, je kunt vaak zoveel leuke dingetjes in een box stoppen. Voor 10 cent had ik laatst 4 gummen bij de Zeeman. Kunnen we allemaal wat aan hebben. Vaak moet ik tegen mijn kinderen zeggen dat ze iets niet mogen hebben omdat het er gewoon te smerig voor woorden uitziet... zielig toch?

Autootjes met 3 wielen, lekkende stempels, beschimmelde knuffeltjes, pakjes natte zakdoeken, nat en plakkerig snoep, tampons, kleffe zeep, kapotte spulletjes... We hebben het allemaal al eens gezien.

 

Het moeten wel ruilspulletjes zijn, geen kliko-spulletjes!

Kunnen we daar allemaal een beetje op letten? Wat kapot is hoort in de prullenbak, wat nog wel leuk is in een ammo-box.

 

Oja, en ook een ammo-box is eigendom van iemand, ga daar dan ook even netjes mee om alsof het de jouwe is. Een ammo-box kost zomaar 10 euro, het is dus ook niet leuk om die te controleren met een leeggelopen shampooflesje erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het vaal ook bedroevend wat collega cachers in caches stoppen..... ik voel mij dan altijd verantwoordelijk en maak de cache dan meestal schoon als het gaat om de inhoud. Dus alle troep eruit en in de prullenbak. Ik moet wel bekennen dat het vechten tegen de bierkaai is en ik hier niet altijd consequent in ben en de boel dus ook geregeld de boel laat. Ik denk toch dat het probleem het beste opgelost kan worden als mede cachers helpen met het onderhoud. beter een cache zonder goodies dan een cache gevuld met de grootste rommel. Dus rommel weg gooien en als je voldoende goede goodies bij je hebt de voorraad aanvullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja, zo troffen wij onlangs een condoom (niet gebruikt hoor, maar keurig in de verpakking) aan in een cache. Beetje vervelend is dat juist het jongste teamlid van 10 jaar deze vond waarbij natuurlijk de vraag: "papa, wat is dit?"gesteld werd...

 

Dit leverde op de terugweg een stukje seksuele voorlichting op voor de junior teamleden...

 

Overigens heb ik dat in het log vermeld, en het werd daarna keurig opgelost door de cachelegger. Complimenten!

 

[edit] typo [/edit]

bewerkt door Mr.Atari
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan altijd cachen met onze kinderen en het ruilen van goodies zien zij inderdaad als een beloning voor het zoekwerk.

In onze rugzak zit altijd een flinke hoeveelheid nieuw gekocht ruilmateriaal.

Zoals ik in dit draadje al vaker heb gelezen hanteren wij veelal dezelfde werkwijze: cache meenemen naar een rustige plaats: alles eruit.

Vooraf bepalen welke van de twee Haggies-kids als eerste mag ruilen. netjes noteren in het logboek. De cache weer inpakken en soms schoonmaken en dan netjes terugbrengen.

De laatste tijd valt het mij ook op dat er weinig te ruilen valt. In een van mijn laatste logs heeft de oudste Haggiesdame ook laten noteren dat je er niet met drie kinderen moet komen omdat er maar twee ruildingetjes zijn.

Gelukkig is het niet overal zo, en blijft er nog steeds veel te ruilen voor de meiden.

Als cachelegger kan ik me wel voorstellen dat je er van baalt als je inventaris zo vernaggelt wordt.

 

liefs Syl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal voortaan foto's maken van de rommel goodies die in mijn ogen niet kunnen. Kunnen we deze topic mee ' opfleuren' :-(

 

Lege zakjes, uit geprinte cache omschrijvingen, scherpe mesjes (type operatie mes), naambordjes (van die dingen die je opgespeld krijgt als je een beurs bezoekt) etc. etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal voortaan foto's maken van de rommel goodies die in mijn ogen niet kunnen. Kunnen we deze topic mee ' opfleuren' :-(

 

Lege zakjes, uit geprinte cache omschrijvingen, scherpe mesjes (type operatie mes), naambordjes (van die dingen die je opgespeld krijgt als je een beurs bezoekt) etc. etc.

op zich niet echt een slecht idee, maar laten we ook eens foto's maken van degene die wel mooi gevuld zijn.

Een ieder die hier reageerd waardeerd een mooi gevulde cache, de rommelmakers zullen dit lijntje links laten liggen.

Misschien moeten we wel foto's bij onze log plaatsen wanneer we een mooi gevulde aantreffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toegegeven, vaak liggen er wel leuke dingen in hoor, het is niet altijd negatief!

Ook toegegeven, zeer regelmatig is het troep.

 

Gelukkig hebben we geen kinderen die graag willen ruilen, maar wel heel veel goodies die we gratis gekregen hebben van o.a.

een speelgoedwinkel die de winkel ging reorganiseren.

Zeer regelmatig doen we wat in de cache, schonen we hem op en gooien de rotzooi in de dichtstbijzijnde vuilnisbak.

Maar er zijn ook genoeg keren dat we zeggen: alweer......daar heb ik nu geen zin in, loggen dus en wegwezen.

Zo gauw we door onze voorraad heen zijn (nog een jaartje of zo) dan nemen we geen goodies meer mee, enkel eentje om te ruilen tegen een winkelwagenmuntje. Wij vinden micro's echt niet vervelend maar je kunt er geen tb's en coins in kwijt.........

 

Maar wat we wél vervelend vinden is als we de logjes lezen van andere cachers:

In : tb

Uit: vliegtuigje (of knikker o.i.d.)

Zo raakt de cache ook snel leeg.

 

Een tb en coin zijn beiden geen ruilmiddelen! Overigens wél eerlijk van de cacher om dat toch te vermelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal voortaan foto's maken van de rommel goodies die in mijn ogen niet kunnen. Kunnen we deze topic mee ' opfleuren' :-(

 

Lege zakjes, uit geprinte cache omschrijvingen, scherpe mesjes (type operatie mes), naambordjes (van die dingen die je opgespeld krijgt als je een beurs bezoekt) etc. etc.

op zich niet echt een slecht idee, maar laten we ook eens foto's maken van degene die wel mooi gevuld zijn.

Een ieder die hier reageerd waardeerd een mooi gevulde cache, de rommelmakers zullen dit lijntje links laten liggen.

Misschien moeten we wel foto's bij onze log plaatsen wanneer we een mooi gevulde aantreffen.

 

Tja, ik moet zeggen dat na meer dan 300 postjes over de bedroevende inhoud van caches; foto's van leuke cache inhoud mij persoonlijk meer aanspreken. Is misschien ook een ander soort aanmoediging voor mensen om het wat beter te gaan doen.

 

Ik vond er een: de inhoud van Hearresyl. Foto gemaakt door HarmenGerke; log op 26 juni 2008.

De inhoud is, vermoed ik, cacheonderhoud van Pa en Ma Beer.

 

Hearesyl2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de cache van Pa en Ma Beer is het inderdaad altijd een Beren bende. :blush:

En na een paar weken zijn altijd de beren weer op.

Maar vaak is er wel iets leuks voor in de plaats terug gekomen.

Een keer per jaar is het dan tot rommel gereduceerd en legen we hem gewoon.

En begint de Beren bende weer op nieuw.

Beren genoeg hier in huis.

We komen ze wel eens tegen op de rugzak van mede cahes.

Dus gewoon weer vullen.

Niet klagen maar dragen . :lol:

 

Groet Pa en Ma Beer :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat we wél vervelend vinden is als we de logjes lezen van andere cachers:

In : tb

Uit: vliegtuigje (of knikker o.i.d.)

Zo raakt de cache ook snel leeg.

En wat vinden jullie hier van?

Kom ik ook vaak tegen.

 

In Niks :blush:

Uit 3 xTB :thumbup:

Waarom 3 eruit en niets erin?

Laat er dan minstens 1tje in zitten voor de volgende mede-Cacher??!!

En die ene die je erin laat zitten kan je toch discoveren??

Ik probeer altijd 1 op 1 te ruilen als het kan,mocht er niks meer in zitten dan stop ik er

een leuke en schone goodie in en mijn cache maat doet precies hetzelfde.

Cache laten wij ook altijd weer netjes en schoon achter.

 

Ton uit Harlingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat we wél vervelend vinden is als we de logjes lezen van andere cachers:

In : tb

Uit: vliegtuigje (of knikker o.i.d.)

Zo raakt de cache ook snel leeg.

En wat vinden jullie hier van?

Kom ik ook vaak tegen.

 

In Niks :blush:

Uit 3 xTB :thumbup:

Waarom 3 eruit en niets erin?

Laat er dan minstens 1tje in zitten voor de volgende mede-Cacher??!!

En die ene die je erin laat zitten kan je toch discoveren??

Ik probeer altijd 1 op 1 te ruilen als het kan,mocht er niks meer in zitten dan stop ik er

een leuke en schone goodie in en mijn cache maat doet precies hetzelfde.

Cache laten wij ook altijd weer netjes en schoon achter.

 

Ton uit Harlingen

 

Als wij iets hebben aan coins of tb's ruilen we.

Hebben we niks dan nemen we ze mee.

Misschien jammer voor de volgende, maar die dingen zijn gemaakt om te reizen.

Wij hebben liever dat ze meegenomen worden ipv laten liggen.

Goodies worden door ons altijd geruild voor iets van minstens dezelfde waarde/kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Niks :blush:

Uit 3 xTB :thumbup:

Waarom 3 eruit en niets erin?

Laat er dan minstens 1tje in zitten voor de volgende mede-Cacher??!!

 

 

Ik zie werkelijk waar niet in waarom. De eigenaars van de tb's willen veel liever dat de tb zo snel mogelijk blijft reizen. Ik vind dat jij alleen naar het belang van de cache-eigenaar kijkt (veel tb's/coins erin trekt meer bezoekers) en die is toch ondergeschikt aan het laten reizen van de tb's/coins vind ik.

 

Daarbij: als je drie tb's meeneemt laat je er de volgende keer 3 achter terwijl er op dat moment misschien niets in de cache ligt. Kortom het maakt helemaal niks uit. Wil je een tb meenemen dan doe je dat, wil je ze allemaal meenemen dan doe je dat.

 

Ik begrijp ook niet goed waarom er caches bestaan met eisen daarover maar dan gaat het meestal om coins, minder om tb's. En een coin discoveren heeft nog zin (icoontje), een tb discoveren heb ik overigens ook nog niet begrepen: waarom zou je dat doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...