Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Geen probleem Peter. Zo nu en dan eens stevig reageren is zelfs een pro :D Kietelen is iets anders dan afzeiken.

 

Ik snap niet waarom deze topic weer eens uit de kast moest komen. De inhoud van een geocache was 6 jaar geleden na een korte ligtijd al brak, dat is het vandaag nog steeds en dat zal ook tot het einde van geocaching zo blijven.

 

Waarom moet er nu ook steeds geruild worden? Het spreekwoord zegt niet voor niets: Ruilen is huilen....

 

En wat er niet in een geocache hoort kan ik nog aanvullen met ieder scherp en puntig voorwerp, ieder voorwerp van glas. Wel eens in een cachedoos zitten te graaien en dan ineens 3 vingers openhalen omdat er een kapotte glazen vaas in zat? Nou, dan mag men nog zo zitten te drammen over een tampon in een cachebox, maar 1000x keer liever een tampon dan glas. Weet je, een tampon heeft geen ene flikker te maken met sexuele voorlichting en een tampon in de cache had mij toen, bij gebrek aan verband, best wel eens kunnen helpen om het bloeden te stelpen. Daar zijn die verrekte dingen nu ook nog voor bedoeld.

 

Een tampon in een cache? Ach, de gedachte waar het voor bedoeld is, is misschien niet zo fris, maar die dingen kun je echt bijna overal kopen en bij tijd en wijle wordt je er mee doodgegooid op TV. Als je bij ieder voorwerp je kind steeds maar moet uitleggen waar het voor bedoeld is, dan ben ik blij dat ik in de tegenwoordige tijd geen kleine kinderen meer heb. So What tampon. Iedere vrouw heeft die dingen wel ergens staan totdat ze een bepaalde leeftijd heeft bereikt dat ze godzijdank niet meer nodig zijn.

 

Ik verbaas me er nog steeds over dat ook in Nederland, anno 2008, er nog steeds mensen zijn die een tampon in principe onbespreekbaar vinden of niet toonbaar voor kinderen vinden.

 

Je zal als vrouwelijke geocacher maar toevallig ze nodig zijn en ze niet bij je hebben. Dan denk ik dat het dan een zegen is om zoiets in een cache te vinden.

 

Idemdito met een condoom, net als de tampon heb ik natuurlijk over verpakt en dus ongebruikt. laten we wel even duidelijk blijven.

 

Je zal het maar nodig zijn op dat moment. Ik ben een voorstander van om op iedere hoek van de straat een stand te hebben staan waar je condooms kunt pakken en voor mijn part ook tampons. Het ene kon wel eens wat vervelende ziektes voorkomen als je ze werkelijk overal kunt vinden en het andere kan wel eens een behoorlijk rode hoofd van valse schaamte voorkomen.

Als man is het maar wat vervelend om getuige te moeten zijn van de paniek bij een jonge vrouw die net iets te laat was met het gebruiken van een Tampon. Heel sneu hoor voor zo'n meisie als je toevallig langs een drogist loopt en je ziet zo'n meissie van der bromfiets stappen in een verpleegstersuniformpje (wit) en snel een drogist binnenstappen terwijl er ergens, onzichtbaar voor haar maar zichtbaar voor mij haar uniformpje een ander kleur krijgt. Ik vond het vervelend voor haar dat ik het zag.

Zoals ik al schreef, je zal het maar nodig zijn.

 

laten we stoppen met al die overbodige goodieshit in een cache. We weten nu wel wat Action allemaal voor een euro te koop heeft.

 

Etenswaren, alcohol, rookwaren, in wat voor vorm dan ook horen niet in een geocache. Maar ook geen puntige scherpe voorwerpen, geen glazen voorwerpen en nee, ook geen lucifers of aanstekers. Etenswaren niet omdat de geur ook ongedierte (groot en klein) kan aantrekken en je daarbij nog vaak met een houdbaarheidsdatum zit. Maar ook zaken als geurkaarsen en dergelijk worden gewaardeerd in een cache.

 

Het meeste wordt ook afgeraden door geocaching.com. Normaal gesproken als de reviewer leest wat er in de cache zit en er zit een van dit soort voorwerpen in, gaat er eerst wel een verzoekje terug om het liever niet te doen.

 

Niet alle caches worden gevonden door volwassenen, niet alle caches worden gevonden door geocachers. Soms strompelt een kleiner kind per ongeluk over zo'n cache. En bijvoorbeeld lucifers of een vuuraansteker hebben/heeft nu eenmaal een zeer grote aantrekkingskracht op kinderen.

 

Gezond verstand en een beetje meer nadenken zal hopelijk helpen. en anders, in vredesnaam, hou op met het uitwisselen van al dat troep. NiNu is ook goed.

 

Misschien een idee om in ieder cache een soort first aid kitje te plaatsen? In pleisters, uit tampon voor echtgenote. en de volgende cacher merkt dat de tampon weg is dus in tampon, uit blarenpleister.

Of uit tampon en in condoom, dankzij het een had ik het ander even niet nodig.

Of In tekentang, uit betadine. Tekentang niet meer nodig omdat de hond net dood is, vandaar de betadine om zijn beet schoon te spoelen...

 

Hmmm, denk nu ineens aan een topic hier op het forum... Geodating... dan kan rubber in de boxes best wel eens goed zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even over de kwaliteit van Goodies in een cache, hebben die kwaliteit dan :cry:

Bij een nieuw uitgekomen cache vaak wel, maar na 5 bezoeken meestal niet meer. :D

Vandaar de NINU note bij onze logs, we houden het op TB's en coins.

 

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar je je ook 'leuk' aan kan snijden is een kapotte Carotte pot. Weten we uit ervaring. Dit soort potten wordt door ons nu erg omzichtig benaderd. Kunnen die potten niet verboden worden? Geen glas in een cache, maar ook geen glazen cache.

 

Het ligt niet aan het feit dat het glas is, maar aan lompe geocachers(zoals bij meer dingen).

De Carottepot is een prima middel om alleen een fotokokertje te vervangen waardoor de micro een small wordt en in die zin ideaal.

En verbieden is nergens voor nodig. Sterker nog: het levert meer micro's op, waarschijnlijk. Die potjes kosten niets nl.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist, OB doosjes. Tegenwoordig bij bijna elk pakje gratis. Rose, paarse, licht- en donker blauwe,donker-, olijf- en limoengroen, wit, alle kleuren liggen al in de kast...... Ook wij doen daar al sinds 2 jaar onze batterijen in!!

Off Topic....

 

Ook onze cache is voor de zoveelste keer leeg. We weten gewoon dat dat vaker voorkomt en vullen hem dan maar weer, klagen helpt toch niet. Het is niet anders...... Alleen, leg dan niet de lege verpakkingen terug zodat wát er in ligt dan in elk geval ook nog de moeite waard lijkt/blijft!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat voorbeeld van die tampon van mij is een denkwijze die ik mezelf toedicht. Laatst las ik namelijk dat er een tampon in een cache zat. Slechts een voorbeeld om aan te geven wat een, ogenschijnlijk nietsbeduidende goodie, voor een ander kan betekenen. Ik heb dit in relatie geplaatst met ouders met jonge kinderen. Ikzelf weet niet wanneer een kind rijp is voor welke voorlichting dan ook. Ik wil alleen niet van "we in Nederland" spreken omdat het aan de ouders zelf is om te bepalen of hun kind ergens aan toe is.

Heftige reacties trouwens........Tijd voor een kopje rooibosthee voor sommigen. :dribble:

Ennuh.......Geopatra.......Ziek geweest tijdens lessen biologie? :thumbup:

bewerkt door Ellino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftige reacties trouwens........Tijd voor een kopje rooibosthee voor sommigen. :dribble:

Ennuh.......Geopatra.......Ziek geweest tijdens lessen biologie? :thumbup:

 

Heftig ? Dat valt nogal mee. Voor gevoelige types misschien.

 

Biologie ? Heb jij ze wel gehad dan, want je begrijpt het verschil blijkbaar nog steeds niet ondanks de voorlichting door mij en Kruimel.

 

Cache ze!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een idee om in ieder cache een soort first aid kitje te plaatsen? In pleisters, uit tampon voor echtgenote. en de volgende cacher merkt dat de tampon weg is dus in tampon, uit blarenpleister.

Of uit tampon en in condoom, dankzij het een had ik het ander even niet nodig.

Of In tekentang, uit betadine. Tekentang niet meer nodig omdat de hond net dood is, vandaar de betadine om zijn beet schoon te spoelen...

 

Hmmm, denk nu ineens aan een topic hier op het forum... Geodating... dan kan rubber in de boxes best wel eens goed zijn.

 

Of toiletpapier. Soms is het Chinees verkeerd gevallen of de Mac. Dan zit je hier ook om te springen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig ? Dat valt nogal mee. Voor gevoelige types misschien.

 

Biologie ? Heb jij ze wel gehad dan, want je begrijpt het verschil blijkbaar nog steeds niet ondanks de voorlichting door mij en Kruimel.

 

Cache ze!

 

Geopatra.

 

Voor mij ook niet al te heftig hoor. Toch kan ik een heel gevoelig type zijn. Biologie heb ik wel gehad. "De voorlichting" was eigenlijk het enige hoofdstuk waarbij ik echt goed opgelet heb. :dribble:

 

Ook-cache-ze!

 

"Ellino"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of toiletpapier. Soms is het Chinees verkeerd gevallen of de Mac. Dan zit je hier ook om te springen.

Dan zoek je toch gewoon een kastanjeblad :dribble:

 

Wij ruilen nooit meer goodies, en onze kinderen ook niet. Die weten allang dat ze hun eigen speelgoed niet meer ruilen voor de troep die in caches zit (want ze moetsen inderdaad altijd hun eigens speelgoed ruilen). Ze gaan nu gewoon mee, omdat ze het wel leuk vinden om wat door een mooi gebied te struinen, mee helpen vragen oplossen en het bakkie zoeken. Maar er wordt allang niet meer naar goodies gekeken (gelukkig).

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...