Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Kun je dat dan aub. even toelichten aan de hand van mijn reactie op jouw vorige bijdrage, want ik meen toch wel degelijk argumenten gebruikt te hebben !

We gaan toch niet zeggen dat iemand die het niet met je eens is geen argumenten hanteert ?

Dit wordt dit wel gezegd

Vertel jij me dan maar eens waar goodies voor bedoeld zijn.

Niet voor kinderen.

 

Resumé

 

Geopatra - De Armadillo's : 1 - 0

 

En het volgende heb ik in een grijs verleden al eens gezegd!!!!

En de boer, hij ploegde voort
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volledig mee eens. Een discussie is alleen te voeren op basis van argumenten en sommige mensen hier hebben daar jammer genoeg wat moeite mee.

 

Laat ik nu de indruk krijgen dat ik onder jouw "sommige mensen" val!

 

Kun je dat dan aub. even toelichten aan de hand van mijn reactie op jouw vorige bijdrage, want ik meen toch wel degelijk argumenten gebruikt te hebben !

We gaan toch niet zeggen dat iemand die het niet met je eens is geen argumenten hanteert ?

 

Geopatra.

 

Vertel jij me dan maar eens waar goodies voor bedoeld zijn.

 

Beste Armadillo,

 

:crybaby:

Je reactie verbaast mij ten zeerste en roept bij mij een opmerking van Professor X in dit lijntje op :

Lezen is lastig; een terugkerend probleem op het forum .

 

Jouw uitspraak

Goodies zijn bedoeld om het geocachen nog leuker te maken
is volkomen correct, maar ik heb geschreven dat je naar je eigenbelang toeredeneert door te stellen dat ze dus voor kinderen bedoeld zijn. Dat is aantoonbaar niet correct. Daar heb ik op doorgeargumenteerd.

 

Derhalve zou ik nog steeds - aub - graag van je lezen waar ik geen argumenten hanteer !

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meende altijd.. dat het geocache idee ging om een leuke wandeling, of bezienswaardigheid, met op eind mogelijkheid om te loggen :crybaby:

 

heb ik het dus altijd verkeerd gedacht hahahaha.

 

 

Waarom staat dit dan op de allereerste pagina die je tegenkomt als het expliciet niet om het ruilen gaat?

 

 

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.

 

 

En soms ruilen ook wij iets maar meestal vullen we alleen aan.

Met leuke dingen, ja, meestal nieuw. We vinden dit leuk om te doen.

 

Alleen, het rare is dat er bij bijna alle logjes staat: NiNu of er staat helemaal niets bij! Waar blijven die dingen dan toch allemaal??

bewerkt door keesenanita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig mee eens. Een discussie is alleen te voeren op basis van argumenten en sommige mensen hier hebben daar jammer genoeg wat moeite mee.

 

Laat ik nu de indruk krijgen dat ik onder jouw "sommige mensen" val!

 

Kun je dat dan aub. even toelichten aan de hand van mijn reactie op jouw vorige bijdrage, want ik meen toch wel degelijk argumenten gebruikt te hebben !

We gaan toch niet zeggen dat iemand die het niet met je eens is geen argumenten hanteert ?

 

Geopatra.

 

Vertel jij me dan maar eens waar goodies voor bedoeld zijn.

 

Beste Armadillo,

 

;)

Je reactie verbaast mij ten zeerste en roept bij mij een opmerking van Professor X in dit lijntje op :

Lezen is lastig; een terugkerend probleem op het forum .

 

Jouw uitspraak

Goodies zijn bedoeld om het geocachen nog leuker te maken
is volkomen correct, maar ik heb geschreven dat je naar je eigenbelang toeredeneert door te stellen dat ze dus voor kinderen bedoeld zijn. Dat is aantoonbaar niet correct. Daar heb ik op doorgeargumenteerd.

 

Derhalve zou ik nog steeds - aub - graag van je lezen waar ik geen argumenten hanteer !

 

Groet,

 

Geopatra.

 

Beste Geopatra,

 

Ik heb nergens gezegd dat ze alleen voor kinderen zijn. Als je kijkt wat er in caches ligt zijn het echter vaak (maar niet altijd!) dingen voor kinderen. Hoe dan ook, de bedoeling van goodies in een cache, is dat ze zodanig geruild worden dat de 'waarde' ervan steeds groter wordt of in ieder geval gelijk blijft, nietwaar? Wij proberen daar in ieder geval aan mee te werken. We cachen ook vaak met zijn tweeen en ruilen dan vrijwel nooit goodies, maar dat moet iedereen voor natuurlijk voor zichzelf weten.

 

Als je zelf kinderen had, of mee zou nemen, zou je weten dat ze het erg leuk vinden om een 'schat' te vinden. En een 'schat' is voor kinderen iets waar iets leuks in zit. Je ziet wel dat ze vaak wat moeite hebben om er iets waardevollers in te stoppen dan eruit te halen, al kopen ze de goodies niet zelf. Dat hoort m.i. ook bij opvoeden en heeft niets te maken met verwende kinderen o.i.d. Onze kids weten ondertussen wel dat er vaak troep in caches ligt, maar dat maakt het plezier des te groter als ze eens een echte 'schat' vinden.

 

Jouw 'argumenten' gaan over eigenbelang, verwende kinderen etc. Dat is in ieder geval de hoofdmoot van je reaktie. Dat vind ik geen argumenten die hierop van toepassing zijn en zijn in ons geval in ieder geval niet waar en ook voor de meeste cache families niet. Misschien dat ik daardoor wat heftig reageerde :crybaby:, maar je kunt er zelf ook wat van :eek:.

 

Vriendelijke groet,

De Armadillo's

bewerkt door De Armadillo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zelf kinderen had, of mee zou nemen, zou je weten dat ze het erg leuk vinden om een 'schat' te vinden. En een 'schat' is voor kinderen iets waar iets leuks in zit. Je ziet wel dat ze vaak wat moeite hebben om er iets waardevollers in te stoppen dan eruit te halen, al kopen ze de goodies niet zelf. Dat hoort m.i. ook bij opvoeden en heeft niets te maken met verwende kinderen o.i.d. Onze kids weten ondertussen wel dat er vaak troep in caches ligt, maar dat maakt het plezier des te groter als ze eens een echte 'schat' vinden.

Het is geen kinder hobby.

Kinderen kunnen geen GPS kopen.

Kinderen kunnen geen co-ordinaten invoeren.

Kinderen kunnen geen moeilijke berekeningen maken.

Kinderen kunnen geen nee zeggen als pa of ma opeens besloten hebben er met de GPS op uit te trekken.

Het is een hobby van volwassenen.

Dat ze hierbij graag hun kinderen meenemen, om ze te laten genieten van flora, fauna, geschiedenis of architectuur, allemaal zaken met betrekking tot het cachen, daar is niets mis mee. Maar om de kinderen mee te lokken door te zeggen dat er op het eind van de wandeling een "schat" ligt waar ze een cadeautje uit mogen halen ..........

Vul mijn zin zelf maar aan!!

Ruud :crybaby:

ps: ook ik heb kinderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuteto.jpg

 

maar of het helpt?

 

Ik vind het wel wat :eek: Hoe zit het met de copyrights?? :crybaby:

 

Kinderen kunnen geen co-ordinaten invoeren.

 

Niet???? Dat hangt sterk af van de leeftijd mijn inziens, maar ik heb geen kinderen en kan hier dus niet (goed) over oordelen.

 

Ik kan me wel voorstellen dat de meeste kinderen het toch echt wel leuk vinden als Pa en/of ma er weer met de GPS op uit trekken om te gaan "schatzoeken" en dus teleurgesteld zijn als de inhoud van "de schat" rommel is. En als dit dus vaker zal gebeuren het enthousiasme ook rap minder zal worden.

 

Wat betreft de kwaliteit van de goodies in een cache: Voor kleine prijsjes heb je al leuke, nette goodies voor kinderen maar ook voor volwassenen.

Daarbij zou ik niet echt warm lopen voor rietjes van een bekende fastfoodketen.

 

Iedereen stelt weer andere eisen aan de kwaliteit en de type goodies voor in een cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Geopatra,

 

Ik heb nergens gezegd dat ze alleen voor kinderen zijn. Als je kijkt wat er in caches ligt zijn het echter vaak (maar niet altijd!) dingen voor kinderen. Hoe dan ook, de bedoeling van goodies in een cache, is dat ze zodanig geruild worden dat de 'waarde' ervan steeds groter wordt of in ieder geval gelijk blijft, nietwaar? Wij proberen daar in ieder geval aan mee te werken. We cachen ook vaak met zijn tweeen en ruilen dan vrijwel nooit goodies, maar dat moet iedereen voor natuurlijk voor zichzelf weten.

 

Als je zelf kinderen had, of mee zou nemen, zou je weten dat ze het erg leuk vinden om een 'schat' te vinden. En een 'schat' is voor kinderen iets waar iets leuks in zit. Je ziet wel dat ze vaak wat moeite hebben om er iets waardevollers in te stoppen dan eruit te halen, al kopen ze de goodies niet zelf. Dat hoort m.i. ook bij opvoeden en heeft niets te maken met verwende kinderen o.i.d. Onze kids weten ondertussen wel dat er vaak troep in caches ligt, maar dat maakt het plezier des te groter als ze eens een echte 'schat' vinden.

 

Jouw 'argumenten' gaan over eigenbelang, verwende kinderen etc. Dat is in ieder geval de hoofdmoot van je reaktie. Dat vind ik geen argumenten die hierop van toepassing zijn en zijn in ons geval in ieder geval niet waar en ook voor de meeste cache families niet. Misschien dat ik daardoor wat heftig reageerde :crybaby:, maar je kunt er zelf ook wat van :eek:.

 

Vriendelijke groet,

De Armadillo's

 

Laat maar. Je kunt je eigen tekst niet eens goed lezen, laat staan die van een opponent.

 

Het gaat mij er vooral om dat ouders met kleine kinderen iedere keer weer menen de cacheinhoud voor hun kinderen te moeten claimen. Dit draadje is al jaren oud. Begin maar eens vooraan en je zult zien dat iedere keer hetzelfde weer terug komt: de cache /cacheinhoud moet vooral kindvriendelijk zijn.

In als je kritisch leest - zoals ik - zie je ook iedere keer dat het er goeddeels op neerkomt dat geocachers met kleine kinderen die kinderen ook mee moeten nemen op cachetocht en dat ze om die kinderen rustig en tevreden te houden verlangen dat de cacheinhoud kindvriendelijk is.

Dit blijft terugkomen.

En ik blijf er tegen ageren, omdat het onjuiste argumenten zijn .

 

Groet,

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan we dan voortaan voor de honden er ook maar speeltjes in doen, is anders zo zielig voor al die honden die met de baasjes mee gaan en niets leuks aantreffen in de schat. :P:blush:;);)

 

 

ps wij hebben geen kinderen en geen honden en in het begin hebben wij wel wat geruild maar de laatste tijd doen we dat niet meer (alleen TB's en coins).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan we dan voortaan voor de honden er ook maar speeltjes in doen, is anders zo zielig voor al die honden die met de baasjes mee gaan en niets leuks aantreffen in de schat. ;):P;);)

 

 

ps wij hebben geen kinderen en geen honden en in het begin hebben wij wel wat geruild maar de laatste tijd doen we dat niet meer (alleen TB's en coins).

 

Wie gaat er nu de spelregels bepalen ? :blush:

Degene met een grote mond ?

of een scherp toetsenbordaanslag ?

Degene met kinderen ?

Of degene met honden ?

Of de vereniging geocachers.nl?

Laat het even weten dan kan ik beslissen of ik lid wordt van diew vereniging en me aan de spelregels houd, of dat ik ergens anders mijn hobby ga beoefenen.

Of een andere hobby kies bij een club waar iets minder met modder gegooid wordt en meer constructief gedacht wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

Het is geen kinder hobby.

Kinderen kunnen geen GPS kopen.

Kinderen kunnen geen co-ordinaten invoeren.

Kinderen kunnen geen moeilijke berekeningen maken.

Kinderen kunnen geen nee zeggen als pa of ma opeens besloten hebben er met de GPS op uit te trekken.

 

"off topic" ben het niet zo met je eens....

Mijn zoon is 6 en bij de scouting hebben ze al geleerd hoe met een gps om te gaan. Hij is dus in staat om coordinaten in te voeren en zelf sparen voor een gps daar is hij in december al mee gestart (dus over een tijdje kan hij er wel een kopen).

Er zijn zat caches waarvan hij de berekeningen wel kan maken (en er zijn ook zat caches waarvan ik de berekeningen ook veel te moeilijk vind...:P ) en als hij niet wil kan hij best Nee zeggen als ik ga cachen. Dan hoeft hij ook niet mee. Maar meestal begint hij op maandag al te vragen wanneer we nu weer gaan "schatzoeken".

 

Anyway, ik bedoel maar te zeggen in ons geval is het echt wel een kinder hobby en mijn kind heeft de vrijheid mee te gaan als hij dat wil :blush: (en ik denk dat meer ouders zich hierbij kunnen aansluiten) (althans dat hoop ik ;) )

 

 

 

AnneBijoux

 

Gaan we dan voortaan voor de honden er ook maar speeltjes in doen, is anders zo zielig voor al die honden die met de baasjes mee gaan en niets leuks aantreffen in de schat.

 

 

Heeeee dat doe ik al, ik zag het laast liggen in de winkel tennis ballen met pootafdrukken en die heb ik speciaal meegenomen om voor honden in de caches te doen ;) Kon het niet laten!!!!

bewerkt door AnneBijoux
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

Het is geen kinder hobby.

Kinderen kunnen geen GPS kopen.

Kinderen kunnen geen co-ordinaten invoeren.

Kinderen kunnen geen moeilijke berekeningen maken.

Kinderen kunnen geen nee zeggen als pa of ma opeens besloten hebben er met de GPS op uit te trekken.

 

"off topic" ben het niet zo met je eens....

Mijn zoon is 6 en bij de scouting hebben ze al geleerd hoe met een gps om te gaan. Hij is dus in staat om coordinaten in te voeren en zelf sparen voor een gps daar is hij in december al mee gestart (dus over een tijdje kan hij er wel een kopen).

Er zijn zat caches waarvan hij de berekeningen wel kan maken (en er zijn ook zat caches waarvan ik de berekeningen ook veel te moeilijk vind...:P ) en als hij niet wil kan hij best Nee zeggen als ik ga cachen. Dan hoeft hij ook niet mee. Maar meestal begint hij op maandag al te vragen wanneer we nu weer gaan "schatzoeken".

 

Anyway, ik bedoel maar te zeggen in ons geval is het echt wel een kinder hobby en mijn kind heeft de vrijheid mee te gaan als hij dat wil :blush: (en ik denk dat meer ouders zich hierbij kunnen aansluiten) (althans dat hoop ik ;) )

 

 

 

AnneBijoux

 

Gaan we dan voortaan voor de honden er ook maar speeltjes in doen, is anders zo zielig voor al die honden die met de baasjes mee gaan en niets leuks aantreffen in de schat.

 

 

Heeeee dat doe ik al, ik zag het laast liggen in de winkel tennis ballen met pootafdrukken en die heb ik speciaal meegenomen om voor honden in de caches te doen ;) Kon het niet laten!!!!

 

Hmmmm....ik was eigenlijk ook zoiets van plan, maar dan met hondenuitwerpselenzakjes. Is nog eens heel nuttig ook. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...