Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Misschien moet dat veranderd worden in "Je mag er iets uithalen, maar stop iets van meer waarde in de cache".

En wij hebben dan toch een probleem:

 

Isabelle vond een leuke goodie in een cache die ze heel graag wilde hebben. We hadden niet helemaal iets gelijkwaardigs. Dus dan maar 2 goodies er in terug die bij elkaar zeker meer 'waarde' hebben. Dan is toch de uiteindelijke gemiddelde waarde van de goodies lager. Hadden we deze goodie dan eigenlijk moeten laten liggen? :lol:

 

Wij gaan steeds met een tas leuke goodies op pad en laten er bijna altijd eentje achter. En maar af en toe nemen we er eentje uit de cache mee terug: stash in - trash out ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Een paar maanden geleden vonden we in een cache een leuk houten visje. Bleek een kunstaas voor snoekvissen te zijn. ongeveer 12 cm lang, bestond uit 2 delen en had 3 drievoudige haken. We hebben hem maar uit de cache gehaald want ik moet er niet aan denken dat een kindje dit 'visje' vindt en er direct aan blijft hangen.

Nog voor we bij de auto waren stak er al een haakje door de tas in mijn benen. Echt een rot ding!

Wie stopt er nu zoiets in een cache????

 

Ja, Ik weet dat het waarschijnlijk niet uithaalt en dat de lezers van dit bericht er niets aan kunnen doen, maar het lucht wel even op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las vanavond dat de cache "Market Garden" militair "georienteerd" is. De cachelegger vraagt om de goodies ook bij dit onderwerp te houden. Hopelijk is de drempel voor sommigen dan wat hoger om er "de zoveelste knikker" in te stoppen. Zo'n vishaak ding is natuurlijk levensgevaarlijk! Ik ben zelf niet van mening dat elke cache iets voor kinderen hoeft te bevatten (Oh, Oh :D ) maar er moet op z'n minst rekening mee worden gehouden dat er, letterlijk en figuurlijk, kinderen in het spel zijn. Niet alleen qua veiligheid. Het kan m.i. nooit de bedoeling zijn dat een vader/moeder op een zondagmiddag in een bos sexuele voorlichting staat te geven omdat een 8-jarig kind een tampon uit een cache haalt. En het nadenken gaat verder....

Afgelopen week waren mijn vrouw en ik een onderwerp voor een TB aan het bedenken. We hebben een potje voetpoeder uit WO2 staan en vonden dat een leuk item om aan een TB te hangen (reizen = vermoeide voeten, toch?) Later dachten we dat als wij willen dat een TB de landsgrenzen oversteekt, het misschien niet handig is dat een Geocacher op een luchthaven zijn vlucht mist omdat er wit poeder in zijn/haar bagage gevonden is.

Misschien gaan we nu teveel off-topic. Blijven nadenken dus! En als mensen de moeite nemen om een stuk te wandelen, zijn ze ook in staat om iets leuks voor in de cache te bedenken.

Of bemoei ik me er als Newbie nu teveel mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij halen meestal geen goodies uit de caches, gewoonweg omdat we er geen belang bij hebben, maar stoppen er vaak wel iets in. Ook, inderdaad, spulletjes van de Action. Kost geen fluit en je kunt er sommige boxen leuk mee aanvullen.

 

Als we een box tegenkomen met echte troep (zoals laatst een box waarin verschillende mensen gewoon hun zojuist gebruikte cache-uitdraai gedropt hadden, nou vráág ik je!) dan ruimen we dat op. Als we 'gevaarlijke stoffen' tegenkomen zoals lucifers oid halen we het er ook uit.

 

Ik ga dus met andere caches om zoals ik hoop dat mensen met onze eigen cache omgaan.

Helaas zijn er altijd mensen die daar anders over denken of dat anders zien. Het zij zo. Wij gaan hun gedrag niet veranderen vrees ik omdat zij, die de rotzooi achterlaten of een cachebox leeghalen, dat helemaal niet als probleem zien. Als dat wel zo was zouden ze het niet doen.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds wanneer zijn lucifers 'gevaarlijke stoffen'? Het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat een cache daar spontaan van gaat ontbranden

 

Ik zal de combinatie lucifers in een brandbare omgeving altijd beschouwen als gevaarlijk. Er hoeft maar één 'spelend kind' mee aan de slag... En bovendien: waarom wél lucifers in een cachebox? Noem je dat dan echt een 'goodie'? Als dat is wat je in de box stopt als toevoeging, wat heb je er dan uitgehaald wat nóg minder van waarde is?

 

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel simpel, ik kijk alleen naar trackables en logboekjes.

En die 'spelende kinderen' hebben, neem ik aan, ouders bij zich. Of ik lucifers zie zitten als goodie is verder geen onderwerp lijkt me

 

Helemaal mee eens!!

 

Het lijkt wel alsof sommige mensen thuis geen , lucifers, messen,visgerij of wat dan ook in huis hebben!

 

Eigenlijk een beetje zielig, hoor.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste plaatjes van geripte caches zijn foto's van logboekjes die in brand zijn gestoken, meestal met een eigen vuurmaker ;)maar als die al in de cache zitten?

 

Zelf nemen we vaak knuffels, van die leuke beestjes, mee en laten die dan in de cache achter als er wat geruild wordt of als bedankje voor een mooie of erg leuke cache ^

 

De Maluku Kids zijn inmiddels zover dat ze het vinden van de cache leuker vinden dan het ruilen;)

zeggen ze!

 

Toch blijft het jammer als je een hele mooie kleine of grote kist vindt en de inhoud is niet echt bijzonder :D

 

Wij blijven proberen om de inhoud van de caches leuk te maken en zullen ook eens langs de Action gaan!:lol1:

 

Geogroeten,

Ating en Rosie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n vishaak ding is natuurlijk levensgevaarlijk!

 

Levensgevaarlijk ?? :D:lol1:

 

 

Het kan m.i. nooit de bedoeling zijn dat een vader/moeder op een zondagmiddag in een bos sexuele voorlichting staat te geven omdat een 8-jarig kind een tampon uit een cache haalt.

 

Tampon <=> sexuele voorlichting ??? :cry:

 

Je hebt zelf voorlichting nodig.

Liggen die dingen bij jullie niet in toilet en/of badkamer en/of alle tassen die moeders bij zich kan hebben?

 

Wat kunnen we toch overdrijven. Ook weer op het zielige af!

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n vishaak ding is natuurlijk levensgevaarlijk!

 

Levensgevaarlijk ?? :D:lol1:

 

 

Het kan m.i. nooit de bedoeling zijn dat een vader/moeder op een zondagmiddag in een bos sexuele voorlichting staat te geven omdat een 8-jarig kind een tampon uit een cache haalt.

 

Tampon <=> sexuele voorlichting ??? :cry:

 

Je hebt zelf voorlichting nodig.

Liggen die dingen bij jullie niet in toilet en/of badkamer en/of alle tassen die moeders bij zich kan hebben?

 

Wat kunnen we toch overdrijven. Ook weer op het zielige af!

 

Geopatra.

 

 

 

Het valt me op dat je, als je gewoon je mening geeft in dit forum, af en toe tot de grond toe afgebrand wordt. Ik ben redelijk nieuw hier maar ik kan me voorstellen dat je bij dit soort reacties gaat overwegen om dan maar niet meer je mening te geven. En ja, ik weet wel dat een forum voor discussie is maar dit onderwerp ging over de kwaliteit van goodies, niet over of de forumleden zielig zijn of sexuele voorlichting nodig hebben. De vraag was: wat vind je van de kwaliteit van goodies.

 

Overigens haal ik een tampon zeker uit een cache als ik er eentje tegenkom. En dat heeft niks te maken met sexuele voorlichting (wij hebben geen kinderen die mee cachen) maar gewoonweg met het netjes achter willen laten van de cache van een ander. Maar als ik de reacties zo lees van sommige forumleden is het helemaal niet de bedoeling om een cache netjes achter te laten maar gaat het meer om loggen, TB's pakken en wegwezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er toch gewoon om om je gezond verstand te gebruiken:

 

'Wat stop je beslist niet in de cache?

 

Gebruik je verstand! Geen vuurwerk en andere ontplofbare materialen, drugs, en alcohol. Respecteer de locale wetgeving. Ook kinderen zoeken naar caches! Laat geen snel bederfelijke waar achter. Mensen van alle leeftijden verstoppen en zoeken caches, denk dus goed na voordat je spullen aan de cache toevoegt.

Stop geen gratis rommel in de cache zoals hotelzeepjes, parfumtesters, zakdoekjes e.d. Geen kapotte rommel achterlaten. Stop in een cache wat je zelf ook leuk vindt om aan te treffen.'

 

Kan mij niet voorstellen dat je het leuk vindt een tampon aan te treffen in een cache...

 

En je zit weer lekker de boel op te jutten Geopatra :D !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er toch gewoon om om je gezond verstand te gebruiken:

 

'Wat stop je beslist niet in de cache?

 

Geen kapotte rommel achterlaten. Stop in een cache wat je zelf ook leuk vindt om aan te treffen.'

 

Kan mij niet voorstellen dat je het leuk vindt een tampon aan te treffen in een cache...

 

En je zit weer lekker de boel op te jutten Geopatra :D !

 

Helemaal mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er toch gewoon om om je gezond verstand te gebruiken:

 

'Wat stop je beslist niet in de cache?

 

Gebruik je verstand! Geen vuurwerk en andere ontplofbare materialen, drugs, en alcohol. Respecteer de locale wetgeving. Ook kinderen zoeken naar caches! Laat geen snel bederfelijke waar achter. Mensen van alle leeftijden verstoppen en zoeken caches, denk dus goed na voordat je spullen aan de cache toevoegt.

Stop geen gratis rommel in de cache zoals hotelzeepjes, parfumtesters, zakdoekjes e.d. Geen kapotte rommel achterlaten. Stop in een cache wat je zelf ook leuk vindt om aan te treffen.'

 

Kan mij niet voorstellen dat je het leuk vindt een tampon aan te treffen in een cache...

 

En je zit weer lekker de boel op te jutten Geopatra :D !

 

Opjutten ? ik quote onzinnige uitlatingen van posters. En wat dan nog, het is hier zo vaak een dooie boel.

 

Het gaat mij erom - zoals je best wel weet - dat er weer van alles wordt geclaimd door een ouder met kleine kinderen ,omdat de kindertjes ergens vooral niet mee in aanraking mogen komen.

Daarbij haal ik gewoon een opmerking van een ander aan. Die relatie tussen tampon en sexuele opvoeding heb ik niet zelf gelegd overigens. En die slaat natuurlijk nergens op.

En een vishaak levensgevaarlijk is toch ook op zijn minst lichtelijk overdreven.

 

Zoals Xaa schreef: als die doos gevonden wordt zijn de ouders er toch zelf bij.

 

En we gaan toch geen rekening houden met de mogelijke toevalsvondst van een cachedoos door kleine kinderen => dan kun je maar het beste of geen doos plaatsen, of er niets indoen.

 

Ik ben het volledig eens met jouw opmerking overigens.

 

Geopatra.

 

 

Het valt me op dat je, als je gewoon je mening geeft in dit forum, af en toe tot de grond toe afgebrand wordt. Ik ben redelijk nieuw hier maar ik kan me voorstellen dat je bij dit soort reacties gaat overwegen om dan maar niet meer je mening te geven.

 

 

Maak je niet ongerust: ik wordt en ben op het forum ook flink afgebrand.

Maar ik ben er nog steeds.

Als je het er niet mee eens bent antwoord je en laat dat merken, maar wegblijven om een stevige reactie?

Komt wat slapjes over ....... zachtjes gezegd.

 

Discussieren is discussieren en dat gaat soms op het scherp van de snede !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...