Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

net nieuw in het geocachen, en nog alleen een micro cache gevonden. Maar heb wel wat goodies gekocht voor de regular caches die ik binnenkort hoop op te speuren. Zelf hoe fik niet echt iets te ruilen, mar lijkt me ook leuk wat achter te laten. Ik hoop wel wat goede goodies gekocht te hebben.

Lichtgevende dobbelsteen, armbandje, zakje met verschillende kralen, beeldjes, hoofdlampje, stappenteller.

 

Meeste dingen waren 1 euro - 1,50, het hooflampje was 3 euro.

 

groeten

Maarten

 

En dan hou je het ook leuk toch, hoeven helemaal geen dure grote dingen in, met een aantal hebbedingetjes als deze heb je al snel een leuk gevulde cache. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gewoon stoppen met die goodies :thumbup:. Potje met logboekje en eventueel ruimte voor TB's en coins. Krijg je ook het gemiep achteraf niet dat er alleen maar meuk in de cache zit. Neem je meteen voor iedereen een bron van ergernis weg.. de cachelegger ziet de waarde van zijn cachebox niet binnen de kortste keren gereduceerd tot nul en spaart daar hoop geld mee uit... en de cacher zelf, omdat als die weet dat er niks is, ook niet teleurgesteld kan zijn omdat die alleen maar vieze, oude kapotte speeltjes, ziekenhuisbezoekkaartjes, pleisters die niet meer plakken of andere gebruikte zooi aantreft.

 

En als je je kids wilt belonen na het cachen, neem dan zelf een rugzakje met spulletjes mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon stoppen met die goodies :yes:. Potje met logboekje en eventueel ruimte voor TB's en coins. Krijg je ook het gemiep achteraf niet dat er alleen maar meuk in de cache zit. Neem je meteen voor iedereen een bron van ergernis weg.. de cachelegger ziet de waarde van zijn cachebox niet binnen de kortste keren gereduceerd tot nul en spaart daar hoop geld mee uit... en de cacher zelf, omdat als die weet dat er niks is, ook niet teleurgesteld kan zijn omdat die alleen maar vieze, oude kapotte speeltjes, ziekenhuisbezoekkaartjes, pleisters die niet meer plakken of andere gebruikte zooi aantreft.

 

En als je je kids wilt belonen na het cachen, neem dan zelf een rugzakje met spulletjes mee.

5 e

 

 

Dat zou zonde zijn van het geocache-idee op zich. Mijn jongens zijn juist apetrots als ze de cache hebben gevonden. Hun voelen zich dan net piraten. En als ik hetzelfde "prulletje" (sorry voor deze omschrijving kon ff niets anders verzinnen) uit mijn rugtas haal vinden ze het een stuk minder interessant. Het vinden van de schat vinden ze eigenlijk het leukst. En als er dan ook nog een leuke goodie inzit vinden ze het helemaal geweldig. Ze zijn tenslotte maar 5 en 3 jaar en dan vind je goodies helemaal geweldig, wat het ook is... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meende altijd.. dat het geocache idee ging om een leuke wandeling, of bezienswaardigheid, met op eind mogelijkheid om te loggen :thumbup:

 

heb ik het dus altijd verkeerd gedacht hahahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meende altijd.. dat het geocache idee ging om een leuke wandeling, of bezienswaardigheid, met op eind mogelijkheid om te loggen :P

 

heb ik het dus altijd verkeerd gedacht hahahaha.

 

dat is natuurlijk het uitgangspunt, maar topic gaat over goodies vandaar.... :yes:

 

ga nu ophouden hier...begint onderhand meer een topic van mij te lijken...... :(

 

En uit eindelijk moet natuurlijk een ieder weten of hij goodies ruilt of niet, maar als je ruilt ruil dan goed..

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meende altijd.. dat het geocache idee ging om een leuke wandeling, of bezienswaardigheid, met op eind mogelijkheid om te loggen :P

 

heb ik het dus altijd verkeerd gedacht hahahaha.

 

dat is natuurlijk het uitgangspunt, maar topic gaat over goodies vandaar.... :yes:

 

ga nu ophouden hier...begint onderhand meer een topic van mij te lijken...... :(

 

En uit eindelijk moet natuurlijk een ieder weten of hij goodies ruilt of niet, maar als je ruilt ruil dan goed..

 

:thumbup:

 

Volledig mee eens. Een discussie is alleen te voeren op basis van argumenten en sommige mensen hier hebben daar jammer genoeg wat moeite mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus de goodies zijn er om kinderen blij te maken? En stoppen diezelfde blije kinderen dan zo'n andere leuke goodie weer terug? Waarschijnlijk niet, want dan bleef de cache wel goed gevuld (en van ruilen komt huilen leerde ik vroeger al...).

Als kinderen iets leuks willen vinden, moeten ze maar in hun schoen tijdens de Sinterklaasperiode kijken. Of een goed rapport op school halen.

Als het vinden van een cache voor kinderen ook nog eens een extra beloning op moet leveren (want het mogen schrijven in het logboek is toch de beloning waar het eigenlijk om gaat?), dan nemen papa en mama toch lekker zelf een zak zuurtjes mee?

 

Dit raakt kant nog wal. Een opmerking die past bij iemand die zelf geen kinderen heeft. Ik cache met 2 kids van 6 en 8. Waarom? omdat wij cachen leuk vinden, maar hoe je het ook wendt of keert kinderen vinden nou eenmaal het liefst een ammobox met spullen omdat het een verrassing is wat de inhoud zal zijn. Teleurgesteld zijn ze na de afgelopen 3 jaar allang niet meer omdat ze weten dat het voor kan komen dat er bagger in zit. De kinderen halen er wat uit, maar doen er inderdaad niets in want dat spul koop ik. Ze zijn zich er wel van bewust dat als ze er iets uithalen dat ze er weer iets in moeten doen, maar pap heeft altijd een rugzak met spulletjes bij zich, dus dat komt wel goed.

 

Wat betreft mijn inhoud. Ik heb ook al opmerkingen gekregen van cachers die zeggen dat er alleen maar goodies in mijn caches zitten die voor kinderen zijn. Dit is inderdaad vaak het geval, maar die opmerking verbaast mij, want diezelfde personen zeggen dat goodies hun niets interesseren. :thumbup:

 

Jaja, het is n et als met micro's de een houdt er van de ander vindt het niets, maar de meerderheid die het niets vind, logt ze wel..... yeah right.

 

Ik heb net weer 2 ammoboxen neergelegd met nieuwe spullen, maar ik weet dat dit over een aantal weken nog niet de helft meer waard is van wat er in is gegaan. Je kunt je er druk om maken, maar het helpt niets, en daarom doe ik dat ook niet.

 

Zo zie je maar weer, iedereen cached op zijn eigen manier, met zijn eigen beleving en met zijn eigen regels. Wanneer respecteren we dat nu eens?

 

Het enige dat ik vraag is, dat men zich houdt aan de regels mbt het betreden van een bepaald gebied. Als er in een cache beschrijving staat dat er een eigen weg is en dat men daar niet over mag rijden omdat er een alternatief is, dan behoor je je daar aan te houden. Dit geldt ook voor het betreden van natuurgebieden met de auto, waarom denk je dat mijn picknick serie weg is? Mensen die vlakbij een natuurgebied wonen hebben mij aangesproken dat er cachers bijna vast kwamen te zitten omdat ze een cache wilden loggen van mij en toen men zei dat het niet de bedoeling was om daar met de auto te rijden, zei de cacher: waar bemoei je je mee. Hoe ik weet dat het cachers waren? Zouden er mensen met geocache stickers op hun auto rijden, die het spel niet kennen?

 

In Zwitserland kwam ik een sticker tegen met de tekst: Trade Up, Trade even or don't trade!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mijns inzien mist in deze discussie is wat nou het nut van goodies is. Ten eerste is het aan iedereen de keuze of je goodies wilt ruilen of niet. Als je er niet aan mee doet, gooi er dan geen rotzooi in.

 

Als je besluit wel goodies te ruilen kan dat een aantal redenen hebben. Voor volwassenen gaat het in ieder geval meestal om het vinden van de cache. De grootte van de cache maakt dan niet zoveel uit omdat je toch geen goedies zult ruilen.

 

Goodies lijken me dan vooral ook bedoeld voor kinderen, bedoeld om het cachen extra leuk te maken. Bij ons nemen alle drie kids een rugzakje mee met cache benodigdheden, onder andere goodies. Nu is het niet zo dat er bij elke cache goodies worden geruild. Dat kan allerlei redenen hebben. Het uitgangspunt simpelweg dat je er iets 'waardevollers' indoet, dan dat je eruit haalt. Als er alleen rotzooi inzit, en dat gebeurt vaak genoeg, wordt er niks geruild. Daar wordt niet moeilijk over gedaan, maar het moet niet te vaak achter elkaar voorkomen. In ieder geval wordt er geen rotzooi ingegooid.

 

PS: gezeur over verwende kinderen vind ik hier niet aan de orde

 

Je redeneert naar jezelf toe:

in geen enkel reglement van geocaching.com of .nl is er sprake van dat goodies bedoeld zijn voor kinderen! Dat is jouw interpretatie, want jij gaat/moet met 3 kinderen op stap.

Omdat jij met 3 kinderen op stap moet/gaat komt het jou beter uit als ze iets (waardevols?) kunnen ruilen aan het eind van de route, want als dat vaker niet zo is gaan ze moeilijk doen.

Kortom, om jouw kinderen zoet te houden en het cachen voor jou niet te verpesten vind je dat er in een cache waardevolle goodies moeten zitten. ( vet kan ik ook)

 

Op dat moment komt het item verwende kinderen mi. duidelijk wel in beeld. Om nog maar niet te spreken over afkopende ouders !

 

Maar ja, ieder cached op zijn eigen manier, he. :thumbup:

 

Geopatra.

 

Geopatra ik kan niet anders zeggen, dan dat ik het helemaal met je eens ben.

Het krijgen van een goodie moet niet het allerbelangrijkst zijn. Mij gaat het er meer om, dat het kind respect krijgt voor de omgeving, geniet van de natuur. Respect heeft voor al wat leeft. Een kind geniet meer van het vlindertje dat langs hem/ haar heenvliegt. Het torretje dat op het zandpad rent. De bange ree die het bos inschiet..... Daar heeft een kind, of een volwassene, meer voldoening aan.

Misschien hebben wij geluk dat we vlakbij de Veluwe wonen? :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig mee eens. Een discussie is alleen te voeren op basis van argumenten en sommige mensen hier hebben daar jammer genoeg wat moeite mee.

 

Laat ik nu de indruk krijgen dat ik onder jouw "sommige mensen" val!

 

Kun je dat dan aub. even toelichten aan de hand van mijn reactie op jouw vorige bijdrage, want ik meen toch wel degelijk argumenten gebruikt te hebben !

We gaan toch niet zeggen dat iemand die het niet met je eens is geen argumenten hanteert ?

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig mee eens. Een discussie is alleen te voeren op basis van argumenten en sommige mensen hier hebben daar jammer genoeg wat moeite mee.

 

Laat ik nu de indruk krijgen dat ik onder jouw "sommige mensen" val!

 

Kun je dat dan aub. even toelichten aan de hand van mijn reactie op jouw vorige bijdrage, want ik meen toch wel degelijk argumenten gebruikt te hebben !

We gaan toch niet zeggen dat iemand die het niet met je eens is geen argumenten hanteert ?

 

Geopatra.

 

Vertel jij me dan maar eens waar goodies voor bedoeld zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel jij me dan maar eens waar goodies voor bedoeld zijn.

 

Voor ruilen in het algemeen - niet specifiek gericht op kinderen zoals Geopatra al zei. Er zitten ook wel eens goodies in die niets met kinderen te maken hebben zoals bv condooms :crybaby:, muziek-cd, poncho, mini-woordenboekje, e.d.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...