Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Tis al vaker besproken maar ik wil toch heel even terug komen op goodies.

 

Mensen die onze caches hebben gedaan weten dat er een super grote ton als eind cache's is. In het begin zit er voor minimaal 75 euro in die tonnen.

Al na een paar maanden moet ik die tonnen bij vullen omdat er langs een paar leuke dingen veel shit in terug beland. Nu heb ik de tonnen al 2 x bijgevuld met goodies á 50 euro. En nu lees ik weer dat in de grote tonnen niks leuks meer inzit :ph34r:

 

Ik ga ze deze week nog 1 x bijvullen maar dan houd ik er echt mee op. Dan maar geen leuke goodies meer.

 

Hoe ervaren jullie de te ruilen spulletjes. Ik zelf haal zelden iets uit de cache voor melf. Hooguit voor de kids die ik op dat moment bij heb. Vaak merk ik dan op dat ik meerwaarde terug stop als ik eruit haal. Vervolgens hou ik in de gaten wat er met die goodies gebeurt. De volgende log is die vaak meegenomen.

 

Groetjes

Heksje ( die morgen weer goodies gaat scoren en er ook een beetje van begint te balen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe ervaren jullie de te ruilen spulletjes. Ik zelf haal zelden iets uit de cache voor melf. Hooguit voor de kids die ik op dat moment bij heb. Vaak merk ik dan op dat ik meerwaarde terug stop als ik eruit haal

Ik zie het al, het is in het zuiden niet anders dan is het oosten, :o

 

Al is het dat wij alleen de cache,s bij vullen als er geklaagd wordt door de geocachers.

Maar ook gaan wij regelmatig naar de winkel(kruidvat, action, zeeman).Om de gevonden caches

bij te vullen. :yes:

Ook als wij er niks uithalen, dat stoppen we er toch wat in.

We hebben dan ook een hele rugzak en goodies.

 

Misschien is het voor sommige mensen aanleiding bij zo,n grote ton om er meer uit te halen dat er in te stoppen. :ph34r:

 

Maar ik ben bang dat dit probleem zal blijven bestaan.

 

Van uit een zonnig vechtdal,

 

Jacco ..... vechtdal team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat de gewone caches tot ramsj vervallen, maar de themacaches niet. Mijn Tjongervalleicache zit niks leuks meer in bijvoorbeeld, net als It's All About Communication. Maar Nijntje, Pure Fiction en de Smurfencache doen het goed.

 

Kennlijk moet de gemiddelde cacher wat gestuurd worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de afgelopen tijd ook mijn caches moeten herstellen/veranderen/verbeteren en heb dus de inhoud eens kunnen bekijken. Inderdaad, ooit gevuld met nieuw gekochte en leuke/goede goodies, zit er nu niet veel goeds meer in. Hoop troep, afgedankt speelgoed e.d. zit er nu in. Ga net als heks de boel nog een keer verversen mét het verzoek slechts te ruilen met gelijke "waarde". En met waarde bedoel ik niet de geldwaarde maar gewoon geen troep erin stoppen en iets moois en nieuws eruit halen. Heb je niets bij je wat gelijkwaardig is, dan maar niet ruilen.

Zelf ruil ik enkel als er een hondje in zit (dat dóe je toch niet, een hondje in een kistje/doosje stoppen :ph34r::yes: ) of als er jeugd mee is die iets leuks ziet. Maar altijd gaat er een nieuw gekocht iets voor retour.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ervaring van het Cairnteam is dat de meeste hunters - de meeste - niet bewust trash in de cache stoppen. Wel is het zo dat de hoogwaardige spullen die wij in onze caches hebben gedaan telkens worden verruild voor items van nét iets mindere waarde. Een druk bezochte cache kan op die manier toch in vrij korte tijd veranderen in een bak vol troep.

Wij zien dit als een onontkoombaar natuurverschijnsel. Hinderlijker vinden wij het, maar dat is hier off-topic, als de hunt wordt afgerond met het slordig of zelfs helemaal niet verstoppen van de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mega, hetgeen je aanhaalde is duidelijk een algemeen probleem.

 

Ik heb onlangs mijn 3 caches vernieuwd, en de inhoud aangevuld / ontdaan van troep. Wat ik terug kreeg voor in euroland gekochte goodies zoals kleurstiften flitslichten rekenmachines... diep triest! Het enige nieuwe ongebruikte en in origineel verpakte object was... EEN MAANDVEBANDJE IN MEENEEM VERPAKKING :yes: . Nou daar ga je echt iemand mee blij maken :ph34r: .

 

Nu heb ik gewoon munutie kistjes, dus doe nog steeds braaf eens per 3 maanden weer voor 5 euro aan nieuwe items in elk van mijn caches. Het kwam een keer voor dat ik een week na het vullen van de cache weer langs kwam en dus kon vaststellen wie zo onsportief was geweest om ca 5 euro aan gooddies te ruilen voor een handje Flippo's, en een pen (zo'n weggeef ding met reklame). Een 2 tal mailtjes aan de betreffende user werden genegeerd. :o Van kwaadheid nog een 3e mail gestuurd om te vertellen wat ik van iemand vind die zich zo gedraagd en zelfs niet durft te reageren op een net mailtje...weer geen reactie maar het luchte wel op!

 

Zoals jou verhaal en uit de diverse reacties blijkt: het is een bodemloze put, jammer maar ik ben beang dat dit met de huidige groei aan geocachers niet veel beter gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tonnen met voor 75 euri aan goederen in de grond stoppen zou het Cairnteam nooit doen. Inderdaad wegens de belabberde ruilmoraal van de hobbygenoten, die naar onze mening nu eenmaal in de genen van de mens zit gebakken en waar wij ons niet druk over maken. Maar vooral ook wegens het risico van diefstal. Als een van onze caches met van de Kringloop betrokken goederen wordt gestolen, is dat jammer, maar niet iets om ons druk over te maken. Dat zou anders zijn als er zo'n ton met peperdure inhoud verdwijnt.

De afgelopen jaren zijn wij frequente bezoekers geworden van de Houtense Kringloopwinkel. We worden wel argwanend bekenen, omdat we telkens na anderhalf uur speuren een merkwaardige verzameling spullen afrekenen, zoals (kinder)boekjes, kopjes, tegeltjes met raar opschrift, dozen met vorkjes, stekkers uit de jaren 50, gekke poppetjes, prehistorische blokkendozen, etc. etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn instelling bij het ruilen van objecten is dat ik alleen iets er uit haal wat ik leuk vind (wat vrij logisch is) en er ook iets voor terug stop wat ik zelf leuk zou vinden om tegen te komen (meestal is dit van dezelfde waarde of hoger). Helaas kom ik weinig dingen tegen die ik zou willen hebben.

 

Wat mij ook regelmatig opvalt is dat een cache volledig is gevuld met kleine spulletjes. Mini diertjes en dergelijken. Als ik dan de logs lees dan zie ik iets in de trend van: 1 ding er uit en stuk of 5 kleine dingetjes er voor terug in. Het zou denk ik al een stuk schelen als je deze dan netjes in een zakje bij elkaar doet. Dan is de samengestelde "waarde" nog enigzins acceptabel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms komen we wel een caches tegen waar niks leuks in zit, dan halen we er niks uit en soms stoppen we er alleen iets leuks in. En bijna altijd ruilen we iets leuks voor iets anders leuks. Alhoewel leuk natuurlijk wel heel persoonlijk is.

 

Alleen, het slechtste voorbeeld van een goodie wat we (IMHO) zijn tegen gekomen was een vleesmes in de COCA cache, erin gestopt door de makers zelf, zoals op de website van MegaHeks te zien is... We hebben het mes maar meegenomen en wat onschuldigere dingen voor terug gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms zie ik inderdaad wel erg fraaie dingen in caches. Ik denk dat met name kids graag hun "meerwaarde" eruit halen. Bij onze kids probeer ik dat te temperen/ compenseren. Meestal moet mijn rekenmachine het dan ont"gelden" :beerchug: . Maar het moet ook leuk blijven voor anderen..

 

Ik vraag me trouwens wel af wat al die dure spullen in de cache te zoeken hebben. Is dat om bezoekers te lokken? De route lokt natuurlijk veel meer dan de grote schat die je zult vinden ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

 

Ik ben nog niet zolang actief in Geocaching land, maar wat ik tot nu toe heb gezien is dat in veel caches werkelijk niets van waarde overgebleven is. Ik heb zelf voor mijn tochtjes al redelijk wat leuke goodies aangeschaft, wat er in de caches zit is meestal niet 'begerenswaardig'. Sterker nog, vaak kom ik goodies tegen welke vuil, of kapot zijn. :beerchug:

 

Ik probeer zoveel mogelijk de caches op te vrolijken met goodies van wat betere kwaliteit, maar uiteindelijk gaat dat ook in de papieren lopen. ;)

 

Ik denk dat dit voornamelijk een mentaliteitsprobleem is, het zou moeten zijn dat we met zijn allen de goodies ruilen voor een gelijkwaardig alternatief. Misschien denken niet alle cachers hieraan als ze op pad gaan, maar laten we hopen dat de medecachers zich middels een forum als dit bewust worden van het uiteindelijke doel, een leuk gevulde cache vinden, en met een glimlach deze goodies doorgeven. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

En bij het bovenstaand bericht sluit ik me helemaal bij aan.... En daar komt nog bij dat ik van mening ben dat een hobby best wat geld mag kosten. Ga eens naar de voetbal club dat kost elke maand ook een hap geld en daar komt de sloot bier van de derde helft nog overheen. Ik ben van mening dat je geen reclame prut , en andere troep in de caches moet achterlaten. Maar neem eens de tijd doe wat moeite om iets leuks te kopen.

groeten Iwan. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden het altijd leuk de inhoud van een stache te bekijken. Afhankelijk van de dan aangetroffen inhoud wordt er geruild als we iets leuks zien. We ruilen altijd voor de zelfde waarde terug en zo veel mogelijk iets wat een ander in onze ogen leuk vind. ;) Zo proberen we voor de volgende weer een leuke stache achter te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Wij vinden het altijd leuk de inhoud van een stache te bekijken. Afhankelijk van de dan aangetroffen inhoud wordt er geruild als we iets leuks zien. We ruilen altijd voor de zelfde waarde terug en zo veel mogelijk iets wat een ander in onze ogen leuk vind. ;) Zo proberen we voor de volgende weer een leuke stache achter te laten.

Hier sluiten wij ons helemaal bij aan.

Wij zijn een paar dagen naar Twenthe geweest om te cachen maar wat ze daar allemaal in de kisten/kokers stoppen ik zou haast zeggen is TROEP,ook kwamen wij etenswaren en zelfs drinken tegen in de stache die al een tijdje over datum waren.

 

Dus voor de goodies hoef je echt niet naar het mooie Twenthe te gaan. :no:

Maar het is zeker aan te raden als je voor de natuur heen gaat. :thumbup:

 

 

Gr Twinlife :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...