Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

euke dingen om als goodie in een cache te doen zijn de dingen die je zelf ook leuk vind om in een cache tegen te komen.

 

Wij doen er alerlei dingen in van waxinelichtjes tot golfballen.

 

Als we in een winkel komen en we zien iets leuks dat als goodie kan dienen nemen we het mee. Zodoende hebben we altijd een mooi gevulde tas met goodies als we gaan cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms jeuken mijn vingers als ik een cache vind om hem op orde te brengen. Laatst heb ik 2 dingetjes die echt waren gebroken eruit gehaald en er wat anders voor teruggestopt. Ook zie je soms schatten waarbij ik me nog wel kan voorstellen dat een kind het er perse in wil stoppen maar wat eigenlijk geen goodie is. Kun je het maken om als bezoeker de cache te fatsoeneren of is dat not-done?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er niets leuks meer in een cache zit dan kan men dit toch de eigenaar van de cache toch niet verwijten. Ik vind het persoonlijk geen goede insteek dat de eigenaar altijd moet zorgen voor goede spulletjes in zijn caches. Het is geen probleem voor mij om de cache te vullen met leuke spulletjes in het begin. Als er niets leuks meer inzit dan ligt het toch aan de mensen die er waardeloze prullen instoppen. Bijvoorbeeld: hondebrokken leuk per twee verpakt. Trouwens met een kilo kom je heel ver, maandverband, condooms, tamponinbrenghulzen, losse sigaretten, gebruikte lippenstift, klef snoepgoed, tandpasta, gebruikt parfum, deodorant van het verkeerde merk enz enz. Ik ruil bijna nooit iets want ik vergeet altijd om ook iets mee te nemen om te ruilen. Ik haal wel vaak spulletjes uit een cache zoals ik ze hier boven omschreven heb en gooi ze weg. Want hondebrokken en snoep zijn een ideaal object om allerhande ongedierte aan te trekken want het zijn niet altijd ammo-boxen die gebruikt worden.

 

Secosi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk druk ik me niet goed uit, want ik wil zéker een cacheplaatser niks verwijten (die moet je in ere houden!) En het gaat me ook niet zozeer om echte rommel zoals hierboven beschreven. Eerder om flippo's, chaps, surprise-ei speeltjes enz. die ik tegenkom. In mijn ogen geen goodies, maar voor kinderen misschien een schat? Zal ik die met elkaar in een sealzakje doen en dan opleuken met een paar stickers ofzo? Er gewoon uithalen omdat ik persoonlijk het 3x niks vind? Hoe denken cache plaatsers hier over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen problemen met speelgoed en dergelijke. Dat zal ik ook nooit wegdoen. Alle kleine dingen in een zakje doen of meerdere zakjes is misschien ook een goede oplossing om het een beetje overzichtelijk te houden. Maar de troep zoals ik die in een vorige posting beschreef mag volgens mij iedereen er wel uitgooien, maar beter is het om dat er helemaal niet in te doen.

 

 

Secosi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Secosi

 

Goede vakantie gehad?

 

Ben het met je eens: "Speelgoed, prima!"

Trash out!

 

In het Saarland kwam ik cache's tegen waarin een klein plastic containertje (filmrolledoosje) zat met een stikker erop dat er een plastic zak in zat waarin trash kon worden gestopt.

Met het verzoek de trash die eventueel in de cache lag hierin te doen en mee te nemen en weg te gooien.

 

Misschien een idee voor de toekomstige cache-leggers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je als cache-plaatser wél (mede)verantwoordelijk bent voor de inhoud van jouw cache. Dat wil dan niet meteen zeggen dat jij altijd je portemonnee moet trekken en de kadootjes moet aanvullen, maar wel dat wanneer blijkt dat het "een bende" is in de doos, iets doet. Alleen opruimen, opruimen en aanvullen, leeg maken. Ik mail ook naar mensen die in mijn ogen oneerlijk/ongewenst ruilen (als ik het bemerk); niet zonder succes. En uiteraard kun je niet elke week controleren. Maar mocht het om de haverklap zo zijn dat de inhoud weer is verworden tot vuilnis, dan maar een lege doos.

 

Uiteraard blijven er horken die maandverband ruilen voor én het zakmes, én het spelletje én het stripboekje... Daar doe je niks aan (misschien publiekelijk aan de electronische schandpaal).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie vakantie gehad maar fris en veel wind.

 

De filmdoosjes met een vuilniszak die in Duitsland in de cache worden gelegd worden met de bedoeling gelegd dat de volgende cacher de omgeving van de cache opruimt. Dus niet de cache schoonmaakt maar wel de omgeving. De achterlater van het doosje met het zakje hoeft het niet zelf te doen denkt hij maar schuift het probleem naar de cacher die achterhem komt. Het is genoeg als je een vuilniszakje achterlaat voor de volgende.

 

 

Secosi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon niet ruilen, heb je ook dat gezeur niet ;) , maar dan beginnen ze soms over een verkeerde ruil van een TB. :beerchug: onzin natuurlijk, want een TB is geen goodie zo bleek uit een ander draadje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...