Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Gast Yvonne (GOTCHA)

Afstandsbedieningen, waar vind je nog afstandsbedienigen? Onze verzameling is nog lang niet compleet. Tips zijn welkom. Ik zoek alleen DE originele Blokhut versie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
ReizenReizen

Vandaag weer eens troep aangetroffen in een cache :ph34r: . Er zaten ook leuke dingen in, maar een gebruikt treinkaartje vindt ik wel erg zuinig. Zelf halen we altijd nieuwe goodies bij bijv. Action. Voor nog geen euro koop je er hele leuke dingen. Ik weet dat het niet verplicht is om bij je log te vermelden wat er in en uit gaat, maar het zou volgens mij niet gek zijn om het toch te doen. De junior leden zijn nog wel eens teleurgesteld over de inhoud van een cache. Het is jammer voor de maker dat de inhoud van zijn cache minder aantrekkelijk wordt. Voor de junior leden is juist de inhoud belangrijk :thumbup: en het is volgens mij toch een sport voor het hele gezin. Mensen kunnen wel voor tientallen euro's brandstof verrijden om bij een cache te komen, maar dan bezuinigen op goodies vind ik "not done".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Roode Loper

 

't Is niet verplicht! En ze leggen niet voor iedereen de rode loper uit! :thumbup:

 

't Is natuurlijk leuk om een mooie inhoud aan te treffen. Zeker voor de kids.

Persoonlijk ruil ik niet zo vaak! Ik vind de wandeling en het zoeken belangrijker.

 

Ik zet wel bijna altijd onder mijn log en in het logboekje"

TNLN of NINU of In:-- Uit: -- of als er daadwerkelijk iets in /uit gaat dan vermeld ik dat ook.

Probeer zelf ook altijd mijn cache's met leuke spulletjes te vullen.

Maar daarna heb je het "bjina" niet meer in de hand.

 

Trouwens in andere draadjes is hier ook al vaak over geschreven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij doen deed nog maar net *om onze autische kids* in beweging tekregen!

En van de 5 gevonden was er 1 niks*heb er flink wat leuk spul ingelegd*

1 was vol water,gelukkige waren de spullen droog,kist even schoon gemaakt.

Ook hier was ruilspul onder de maat,dus ook wat opgevrolijkt!

3 waren heel leuk,vooral die van GeoDocNL waren super!

 

Bestaat er geen lijst*niet geschikt voor kids,de inhoudt is niks?*

Want mijn kids snappen het niet dat ik het mooie erin stop en hunn kregen er eigelijk dan niks voor terug!

 

Dus vraagje waar vindt ik zo'n lijst,ja mijn kids gaan mee voor de schat en dat wil ik ook graag zo houden!

 

Jolanda mv 4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat er geen lijst*niet geschikt voor kids,de inhoudt is niks?*

Want mijn kids snappen het niet dat ik het mooie erin stop en hunn kregen er eigelijk dan niks voor terug!

 

Zo'n lijst is er helaas niet. Het probleem van rommel in de cache zul je helaas regelmatig tegenkomen, ondanks de oproep van velen om er toch vooral iets leuks terug in te stoppen.

 

Maar er zijn gelukkig ook veel uitzonderingen. Al weet je dat nooit vantevoren. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trade up, Trade even or don't trade ...

 

Dat vinden wij een correct uitgangsstandpunt m.b.t. het ruilen van goodies.

Onze eigen caches ( nou ja , de tweede is in de maak ) houden wij zelf op peil.

Een nieuwe bezoeker behoort een goed verzorgde en goed gevulde cache aan te treffen. Als je een cache legt neem je ook de verantwoordelijkheid om 'm regelmatig te checken en door dat te doen heb je ook zeker wel invloed op de inhoud.

 

groeten. Doler & Co.

bewerkt door Doler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou ben dus rondt Zwolle opzoek en heb een leuke gevonden *het speelbos*

Want onze zoontje is 6 jaar geworden en willen wij zijn feestje een route lopen*is dan een club met kids met een handicap*

En ja dit is mijn bevindingen naar 10 routes telezen en kijk mee,want er wordt gewoon op internet het volgende troep gelogt!!!

 

In: afvalzakjes

Uit: kabouter-cd's

In: set van 3 golfballen

Uit: de verrassing en TB

In: tomatenpuree.

Uit: bellenblaas.

In: verjaardagstaart-kaarsjes

In: MacDonalds Hamburgerbon

Uit: Tennisballetje

Eruit; Loepje & Stiften.

Erin; Suikerklontje vis & Kangeroe

Erin: rolletje pepermunt (hadden verder nix bij ons...)

eruit: fluitje

in: aansteker

uit: cd

Uit: batterijen en TB

In: flesje parfum

in: haargel, breaklight

uit: ballonnen, poemba en TB

uit: Knuffelbeestje voor Mejan die jarig was

in: blikje Cola (goed koud)

in: mini-reep

uit: armbandje

Erin: Aansteker

Eruit: Niets

Uit: Shell zegels

In: rol snoep (de meegenomen CD was te groot...)

UIT: knorretje

IN: bodylotion

Zakmes er uit en shell zegeltjes terug

uit: rode aansteker

in: Harry Potter trading card

Eruit: Horloge & Zilverdraad.

Erin: Suikerklontje-Geluk & Elfenkoek.

Uit: Bellenblaas, kartonnen kroontje

In: Seriële tweeknopsmuis (MS)

uit: kerst kaars

in: shampoo

In: afstandsbediening

Uit: post-it

 

 

Vinders!

Uit: Lego-cdin: LED lampje, loep en een 'schreeuwer'

uit: kaartspel (dochter) en doosje sardines (zoon) (jakkes!)

 

De cache bevatte ook een klein flesje drank, die hebben we weggehaald. Zoiets doe je toch niet in een cache.

 

In: Pen

Uit: Kauwgom (en gelijk opgegeten!, hoe lang lag die er al????)

In bellenblaas

uit stift en appeltje

In: Waterballetje

Uit: Wella haarspray

Er in: TB en een broche.

Er uit: deodorant.

in kubus

uit gel

 

*dus een reden om sommige erg bevuilde cache niet tegaan lopen met onze kids*

 

Jolanda en ja ik ben niet vrolijk en ik leg op elke slak zout :cry::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja dit is mijn bevindingen naar 10 routes telezen en kijk mee,want er wordt gewoon op internet het volgende troep gelogt!!!

Jolanda en ja ik ben niet vrolijk en ik leg op elke slak zout :crybaby:  :dribble:

Tja, je bent niet verplicht om er iets uit te halen of er in te stoppen.

 

Ik begrijp dat je het leuk zou vinden voor de kinderen dat er steeds complete schatten naar boven worden gehaald, ik weet ook dat het zo lang er maar speelgoed in de caches zit, de kinderen wel mee willen, maar je moet wel begrijpen dat geocachen niet direct een kindersport is.

 

Eerlijk gezegd begrijp ik de drukte niet helemaal. NiNu is altijd de mogelijkheid.

De bedoeling van het cachen is nooit geweest dat er speelgoed of ander flink aantrekkelijke goodies in een cache moet zitten.

Je haalt er een niemendalletje uit en je stopt er een niemendalletje in. Thats it.

De uiteindelijke bedoeling is dat er een log komt op het internet en dat het logboekje in de cache ingevuld wordt. Dat de cache gevonden is moet al een beloning genoeg zijn.

 

En, is het niet mooier te geven dan te nemen? Stop er wat in en haal er niets uit. Ook leuk en opvoedkundig voor de kinderen ;)

Niet alles wat je doet wordt beloond.

Trouwens, vond in de opsomming van jou best wel een flink aantal aantrekkelijke dingen. Dat ze voor jou niets betekenen wil niet zeggen dat het niets is.

 

Je hoefde in ieder geval niet te verhongeren en te verdorsten heb ik begrepen.

 

Flesjes drank schijnt roofgoed te zijn, iedereen neemt dat altijd direct vol afkeuring mee, maar het wordt wel altijd meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Pi&m laat als het effe kan altijd hun trademark, de PI-puzzel, achter. Verder nemen we alleen dingen mee die we op dat moment leuk vinden of daadwerkelijk kunnen gebruiken. Dat lijkt dus op wat iemand al eerder zij: iets leuks eruit iets leuks erin. En daarbij letten we zelden op de waarde van het geruilde. (Ik zou ook niet meer weten wat de waarde van de PI-puzzel is, behalve dan dat er maar 100 van gemaakt zijn wat het tot een zeldzaam verzamelaars object maakt natuurlijk :dribble: )

 

Ik heb er dus geen moeite mee om een setje batterijtjes of een boek uit een cache te halen, en er onze puzzel voor in de plaats te stoppen. Of dat waarde-technisch terecht is weet ik niet, maar ik weet wel dat ik het net zo leuk vind om AAA-batterijtjes tegen te komen als om het trademark van een ander team te vinden. Bij speciale gelegenheden, zoals mijn eerste 'ontmaagding' laat ik ook wel eens een wegwerpcameraatje of zo achter (en natuurlijk) zonder iets uit de cache te halen.

 

Een probleem van het 'gelijke waarde' principe is denk ik dat je na een aantal caches niet meer zo'n hoge verwachtingen hebt van wat je aan zult treffen. Als je daar de goodies die je van thuis meeneemt op afstemt degradeert een cache dus nogal gemakkelijk.

 

Genoeg geboomd: ik pleit voor het maken en gebruiken van eigen trademarks als goodies! En nu ga ik slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...