Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Ik doe er ook vaak wat spul in dat je in chipszakken vindt.

Caps e.d. en meer van dat spul dat kids graag willen verzamelen.

 

Troep dus........ :P

 

Op zich geen probleem (troep gooi ik er altijd uit bij cachecontrole), maar wat wordt er dan uitgehaald? Een mooi nieuw in folie verpakt voorwerp tegen zo'n plastic dingetje uit een chipszak?

 

Als je niet de moeite neemt voorzien te zijn van acceptabele goodies, prima, niemand verwacht dat van een ander. Tenslotte gaat het inderdaad om het cachen, dat is voor mij (en toch ook voor de meesten, als je iedereen zo hoort) het wandelen en de kick van het vinden van het doosje.

Maar ruil din die situatie ook niet! Laat de spullen waar wel moeite voor gedaan is dan ook in de doos liggen voor die mensen die eveneens de moeite hebben genomen en het geld erin hebben gestoken.

Wat Mega helemaal in het begin van dit draadje al vermeldt: Afgezien van het werk gaat heel wat geld zitten in de inhoud van een cache, laat staan als je er meer hebt. Elke keer dat bijvullen is voor mij eveneens geen optie meer. En dan krijg je dus van die vergaardozen van allerlei troep... :down:

 

 

Helemaal mee eens. ;)

 

In het begin kreeg ik mijn kinderen nog wel enthousiast om mee te gaan maar nu is dat al wat lastiger (zachtjes uitgedrukt). :D

Ik ben dus van mening dat de goodies er juist zijn om het voor kinderen leuker te maken, om ze enthousiast te houden. En dat wordt met de inhoud van sommige caches inderdaad steeds lastiger. Jammer, want uiteindelijk moet je dan als ouder weer een keuze maken. (en we maken er al zoveel ;) )

 

Zelf probeer ik altijd om een leuke hebbedingetjes van xenos, marskramer (nee, geen buren), blokker of markt op voorraad te hebben.

 

lteunis

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben dus van mening dat de goodies er juist zijn om het voor kinderen leuker te maken, om ze enthousiast te houden.

 

 

Hallo,

 

waar staat ergens beschreven dat de goodies er zijn voor de kinderen. :P

 

Mi. onzin!

 

Net zo goed goodies voor volwassenen. Wat mij betreft zelfs vooral voor "grote mensen ".

Kortom zorg ook maar eens voor grote mensengoodies.

 

Ik zou wat dat betreft wel eens willen weten wie er meer loggen/komen: volwassenen of kinderen.

Probleem: wat is een volwassene en wat een kind ?? ;):D

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dus van mening dat de goodies er juist zijn om het voor kinderen leuker te maken, om ze enthousiast te houden.

 

 

Hallo,

 

waar staat ergens beschreven dat de goodies er zijn voor de kinderen. :P

 

Mi. onzin!

 

Net zo goed goodies voor volwassenen. Wat mij betreft zelfs vooral voor "grote mensen ".

Kortom zorg ook maar eens voor grote mensengoodies.

 

Ik zou wat dat betreft wel eens willen weten wie er meer loggen/komen: volwassenen of kinderen.

Probleem: wat is een volwassene en wat een kind ?? ;):D

 

Geopatra.

 

 

Dat staat dus nergens....Ok, natuurlijk vind ik (groot kind ;) ) sommige goodies ook leuk.

Maar juist de meerwaarde voor kinderen moet meestal van de goodies komen.

 

De meerwaarde voor grote kinderen :down: zit hem, vind ik, in het complete element geocachen; spel, puzzel, wandeling, speurtocht, techniek, zoeken, natuur, loggen, wedstrijdelement, soms ook avon(d)tuur en wat ben ik nog vergeten?

 

Kortom:ik doe het niet speciaal voor de goodies, dan zou ik namelijk gewoon goodies kopen i.p.v. dure GPS ontvanger(s) e.d.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kortom zorg ook maar eens voor grote mensengoodies.

 

Als ik ooit in het Zuije kom cachen zal ik in een paar caches een knuffel achterlaten met een kaartje eraan. "Alleen voor Geopatra"

 

Lijkt je dat een goed idee? Of toch liever een bellenblaas of een sleutelhanger met piepertje en flikkerlichtje, dat altijd en overal op reageert, behalve wanneer het reageren moet, namelijk als je fluit...

 

Enneh, ik zal een extra teamdauwtrappersmagnetischevisitekaartjevooronderandereopdekoelkast voor je achterlaten.

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief laughter_3_tr.gifHier had een oneliner kunnen staan als ik zin zou hebben gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enneh, ik zal een extra teamdauwtrappersmagnetischevisitekaartjevooronderandereopdekoelkast voor je achterlaten

 

 

Mijn dag is weer goed! :P

 

Ik kan haast niet wachten: wanneer, wanneer, en welke??

Dan neem ik vrij en ga ernaast zitten. Met koffie!

 

Met een knuffel van

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De inhoud van een cache maakt mij persoonlijk niet zo veel uit. Echter als onze zoon erbij is moet er wat geruild worden.

Wij dus altijd op pad met een goedgevulde rugzak (wibra-zeeman-xenos-action-enzovoort) want dat joch moet wat kunnen ruilen.

Als je dan tot de conclusie komt dat er alleen zooi in licht dan komt van dat ruilen dus ook niks. Wij teleurgesteld en hij nog meer. Wat heeft zo'n kind aan een reclamebalpen, lege aansteker, flippo of zeventiende bellenblaas.

Hij is tenslotte aan het schatzoeken! Voor zooi kan ik hem zaterdags ook wel meenemen naar de vuilstort.

 

Onze ervaring is bovendien (gevaarlijk uitspraak) dat de caches in het oosten beter gevuld zijn dan in het midden van het land. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten.

We zijn een dag wezen cachen op de Utrechtse Heuvelrug maar het resultaat wat betreft goodies was bedroevend.

Als je dan bij de oudste cache van Nederland arriveert en daar wel geteld 6 bierdopjes, een luciferboekje, een Flippo en een logboek in ziet liggen springen de tranen je in de broek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze ervaring is bovendien (gevaarlijk uitspraak) dat de caches in het oosten beter gevuld zijn dan in het midden van het land. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten.

We zijn een dag wezen cachen op de Utrechtse Heuvelrug maar het resultaat wat betreft goodies was bedroevend.

Als je dan bij de oudste cache van Nederland arriveert en daar wel geteld 6 bierdopjes, een luciferboekje, een Flippo en een logboek in ziet liggen springen de tranen je in de broek.

 

 

Conclusie: hoe vaker een cache gevonden wordt , des te magerder zijn inhoud.

Caches op de Utrechtse heuvelrug liggen centraal in Nederland en in niet te flauwe natuur ==> veel bezoek ==> magere inhoud.

De cachers ( in generale zin) doen het dus zelf. :P

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach troep?

Zodra ze hier op de schoolpleinen elkaar de hersens inslaan en de ruilhandel nog welig tiert op menige beurs spreek ik niet van troep. :D

 

Overigens log ik dat nooit op GC.com, en stop ik er als ik ruil ook nog iets van waarde in.

Dat wordt dan uiteraard wel gelogt.

Kennelijk was dat niet helemaal duidelijk. ;)

 

En een oude onbruikbare telefoon is meer troep dan een gewild (ook al is het waardeloos voor velen) verzamelobject in een originele verpakking (dus niet uitgepakt).

 

Het liefst stop ik er iets in wat niet al te groot is, en haal ik er iets uit dat veels te groot is.

Levert weer ruimte op voor anderen om wat in te stoppen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cachers ( in generale zin) doen het dus zelf. :P

Niet in generale zin. Dit is gewoon het feit.

Meer dan 50% van de ruilende cachers stoppen zaken in een cache dat voor het grootste deel van de cachers als rotzooi wordt bestempeld.

 

Ik ruil nog zelden wat, en als ik wat ruil gaat er meestal iets van meer waarde in dan er uit. Heel soms vind ik iets wat ik graag hebben wil of gebruiken wil (DVD of zo). Dan ruil ik soms ook niet helemaal eerlijk, maar dat compenseer ik dan wel een keer daarna.

 

Maar het spelletje geocachen in NL, dat zijn wij, voor het grootste gedeelte. Wij maken het, of breken het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conclusie: hoe vaker een cache gevonden wordt , des te magerder zijn inhoud.

 

Geopatra.

 

en des te meer 'onderhoud' dient er te worden gepleegt. Ik krijg soms de indruk dat sommigen een cache plaatsen voor het plaatsen. Daarna wordt er weinig meer naar omgekeken.

Hoe vaak komt het wel niet voor dat een cache al weken achtereen No Founds scoort, er op een PM niet gereageerd wordt, de cache dus geroofd is en de eigenaar niet thuis.

 

OK. Misschien ligt het ook aan de cachers die er pulp in stoppen en de leuke dingen eruit halen maar het ligt ook zeker aan de plaatser die de verantwoording heeft voor zijn cache en die verantwoording ook dient te dragen in de vorm van onderhoud. Als je ergens aan begint doe het dan ook goed.

Ja hobbies kosten geld maar met goodies van 1 a 2 euro hoeft dit helemaal niet zo duur te zijn om het toch leuk te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar het ligt ook zeker aan de plaatser die de verantwoording heeft voor zijn cache en die verantwoording ook dient te dragen in de vorm van onderhoud.

 

 

Met het onderhouden ben ik het volledig eens.

 

Maar ik ben het er niet mee eens ,dat dat automaties ook betekent dat de eigenaar er iedere keer maar weer nieuwe goodies in moet stoppen.

Niet dat ikzelf het nooit doe -weinig-, maar je moet ergens een grens trekken.

Er is hiervoor al geconcludeerd dat het erbij hoort dat meer bezoek ook kalere caches betekent! :blush:;)

 

NB: Als ik veel minder caches geplaatst had zou ik er ook zo over denken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat veel gebruikt wordt zal snel slijten. Dit geldt ook voor een cache zeker als hij ook in een mooi gebied ligt.

Die zal je regelmatig moeten bijvullen om hem aantrekkelijk te houden. Met een cache is dat geen probleem maar als je er vijf hebt...... dan heb je daar ook zelf voor gekozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ken het probleem van rommel in de caches die ik heb.

Wat ik al niet aan dingen tegen ben gekomen...

 

Punaises, aanstekers, bierviltjes, glasscherven (scherp), zakjes zand, elastiekjes, uitgekouwde kouwgom, paperclips, afstandsbedieningen, stukjes metaal, lekkende pennen, potjes met slootwater, naar latex ruikende hoesjes en meer van die ongein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zakjes zand

 

Die ben ik ook eens tegen gekomen. Best wel raar. Degene die het erin heeft gestopt schijnt er best wel trots op te zijn, want op een etiketje dat op het zakje zat, stond dat het zand naast die en die cache vandaan kwam. Raar en nutteloos.

Dat laatste woord neem ik overigens terug want heel het geocaching gebeuren heeft geen nut. Heeft het leven wel nut? Maar nu dwaal ik af... :beerchug:

 

Groetjes Quaerens [8D]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...