Spring naar bijdragen

kwaliteit van Goodies in caches


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Misschien een idee om in ieder cache een soort first aid kitje te plaatsen? In pleisters, uit tampon voor echtgenote. en de volgende cacher merkt dat de tampon weg is dus in tampon, uit blarenpleister.

Of uit tampon en in condoom, dankzij het een had ik het ander even niet nodig.

Of In tekentang, uit betadine. Tekentang niet meer nodig omdat de hond net dood is, vandaar de betadine om zijn beet schoon te spoelen...

 

Hmmm, denk nu ineens aan een topic hier op het forum... Geodating... dan kan rubber in de boxes best wel eens goed zijn.

 

Of toiletpapier. Soms is het Chinees verkeerd gevallen of de Mac. Dan zit je hier ook om te springen.

 

Soms kan een oude krant ook erg van pas komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

....dusssss......pratend over de kwaliteit van de goodies komen we vanzelf bij de sh*t terecht.

Geen wonder dat iedere cachedoos veranderd in een prullenbak! Het in nog steeds CITO --> Cache In Trash Out! En nogmaals..het goodiekwaliteitsgehalte is echt een luxe probleem in Nederland. Ik geloof niet dat ik in de landen om ons heen ooit iets beters heb gezien dan hier. Wat niet wegneemt dat het wel zo netjes is om eerlijk te ruilen. Maar ja, zeg dat maar eens tegen een Nederlander die denkt......het is gratis en niemand die het ziet :dribble: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even over de kwaliteit van Goodies in een cache, hebben die kwaliteit dan :thumbup:

Bij een nieuw uitgekomen cache vaak wel, maar na 5 bezoeken meestal niet meer. :beerchug:

 

En daar werken we met z'n allen aan mee. Het is nu eenmaal een gegeven dat de cache binnen no time een verzamelbak is van Mac Donald kadootjes, maar goed is het nooit in Nederland. ALs er alleen een microp ligt vindt men het niet leuk en als er een kist ligt maken we er met z'n allen een zooitje van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar werken we met z'n allen aan mee. Het is nu eenmaal een gegeven dat de cache binnen no time een verzamelbak is van Mac Donald kadootjes, maar goed is het nooit in Nederland. ALs er alleen een microp ligt vindt men het niet leuk en als er een kist ligt maken we er met z'n allen een zooitje van.

Niet alleen in Nederland is dit zo hoor. van de zomer in Denemarken 77 cache's gevonden waarvan de meeste wel een doosje of kistje hebben overigens, maar de inhoud is ook daar minimaal.

Maar daar gaat het toch niet alleen om :thumbup: Het gaat toch vooral om de wandeling en het gebied :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn het toch voornamelijk de kids die voor de goodies gaan ?

 

Die van mij (5 en 7 jaar) vinden het op dit moment nog een beloning voor het harde werken (zoals mijn oudste zegt) dat ze iets uit de cache mogen halen. Natuurlijk gaat er dan ook weer wat in (jawel, van de Action) en soms gaat er wat mee in als dat er eruit halen, vooral om weer wat extra's achter te laten voor de volgende cacher.

 

Sinds het begin hebben we een ritueel als we een cache vinden. Ik heb een cache rugzak met oa een poncho van de Efteling. Die spreid ik uit en ik ga in het midden zitten met de kids ieder aan een kant. De cachebox maak ik dan leeg zodat ze beide kunnen zien wat er in zit. Graaien heb ik ze snel afgeleerd, omdat je 1. nooit precies weet wat er in zit, 2. er wellicht iets kapot zou kunnen gaan en 3. omdat het dan toch weer ruzie is omdat de ene nu net gepakt heeft wat de andere wilde. Samen zoeken we dan in de goodies zak vergelijkbare goodies om terug te doen in de cache. Zelf neem ik nooit een goodie omdat ik het leuker vind een tb of coin mee te nemen en verder te laten reizen.

 

Het blijft denk ik ook een verschil in mening over wat een kwaliteits goodie is.

 

(ga zo nog eens een mooie tocht uitzoeken, ben het binnenzitten alweer beu)

 

Groetjes Wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo gaat het bij ons precies zo. Stiekem de cache pakken, plek onthouden en er een flink eind mee weg lopen. Kist leegmaken, goodies ruilen en de rest er weer netjes indoen. Eventueel box wat schoonmaken en ontdoen van bederfelijke of natte spullen. Cache weer stiekem terugleggen zoals we hem vonden.

Of dit nu wel zoden aan de dijk zet voor betere kwaliteit of niet kan me niets schelen. Op deze manier beleven wij er plezier aan en hebben er een goed gevoel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar werken we met z'n allen aan mee. Het is nu eenmaal een gegeven dat de cache binnen no time een verzamelbak is van Mac Donald kadootjes, maar goed is het nooit in Nederland. ALs er alleen een microp ligt vindt men het niet leuk en als er een kist ligt maken we er met z'n allen een zooitje van.

Niet alleen in Nederland is dit zo hoor. van de zomer in Denemarken 77 cache's gevonden waarvan de meeste wel een doosje of kistje hebben overigens, maar de inhoud is ook daar minimaal.

Maar daar gaat het toch niet alleen om :thumbup: Het gaat toch vooral om de wandeling en het gebied :beerchug:

 

Laten we dan gelijk ruimtebesparend gaan werken en een micro neerleggen? :blink:

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo goodies???

Het zijn tegenwoordig bijna allemaal micro`s. :yes:

Vroeger vulde ik regelmatig mijn voorraad aan. Maar merk dat ik daar nu veel minder mee bezig ben.

Ik raak mijn hebbedingetjes bijna niet meer kwijt.

Merk vaak aan het eind van de tocht dat ik toch weer op pad ben gegaan zonder mijn voorraadje.

Nou, ja, dan maar niets erin. Wel troep eruit. Liever niets in de cache dan troep zeg ik altijd maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, manlief dacht, laten we die DVD maar meenemen :P , is niet echt geschikt voor in een cache, waar ook kinderen in kijken. :P

 

 

En thuis natuurlijk even moeten checken of dat ook werkelijk het geval was? :yes:

 

Ben trouwens benieuwd wie die heeft achtergelaten.

 

In het algemeen doen wij (twee volwassenen) niet zoveel met goodies. We hebben wel altijd het een en ander in de tas maar doen zelden een ruil. "Vroeger" wel, maar die lol is er snel af. We hebben het meest plezier aan de wandelingen, het zoeken en het vinden.

Als we ruilen is het wel altijd "even" of "up", dat vinden we niet meer dan netjes.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij laten de laatste tijd ons magnetisch visitekaartje achter (leuk voor op de koelkast).

14914064-7195-41b8-84e2-a73455f91537.jpg

Ruilen doen we haast niet meer, onze jr. (Kladdegat) vindst dat niet meer zo interessant. Hij vindt coins veel leuker en hij snaait ze dan ook regelmatig voor mijn neus weg :yes: .

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Mee eens in mijn ogen zijn de surprise-ei speeltjes troep maar kinderen vinden het een schat. Bij mij gaan de kinderen vaak voor stikkers en stempeltjes leuk alleen door het vocht lekken de stempels vaak en besmeuren de gehele inhoud de stikkers worden ook gauw door de vocht aangetast. dus mijn vraag verpak dit in plastic. Een diepvrieszakje door de sealer of een klein zipzakje. Waar ik mij vaak aan erger zijn spullen als oude bioscoopkaartjes kaartjes van festivals e.d. halve rolletjes klef snoep, vies geworden zeepjes door de vocht. (zeepjes zijn leuk maar verpak ze in een zakje). Wat mij ook is opgevallen is dat niet iedereen de cache logt. Soms loop je een cache ziet ook andere maar jij bent dan de enige die die dag op de site als bezoeker van e cache staat. Zo deed ik laatst een cache in Zeewolde, was echt een puinhoop ik heb hem schoon en netjes gemaakt. Leuke spulletjes er in gedaan (alles nieuw) en zelf alleen mijn zoontje er een knikker uit laten halen. Tevreden weer weg gegaan. Lees ik een paar dagen later dat de cache zo een troep was en overhoop gehaald door dieren dat hij tijdelijk buiten bedrijf is. :dribble: dat was na mij gebeurd dus ik voelde me toen best wel rot want de slingerende deksel hadden wij juist weer terug gedaan etens resten e.d. er uit, de speelkaarten die ik er in gestopt had bleken rond te slingeren. Zo als wij de cache hadden achter gelaten kon dat niet gebeurd zijn. Ik heb de eigenaar nooit gemaild, maar voel mij wel schuldig terwijl ik niets heb gedaan.

Ik denk dat je misschien iets moet maken dat als je nooit een cache logt je de toegang tot de website verhinderd kan worden en je je weer opnieuw moet aanmelden enzo.

Minimaal eens per kwartaal moet iedereen toch een cache kunnen loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...