Spring naar bijdragen

Infuusstandaard/prikstok


Team 16

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Volgens mij heeft Maikel van de Cache Getters er nog 1.....

 

Nope.... Ja heb er nog 1 voor mezelf en die andere is toevallig net een week of 2/3 geleden aan Kapitein Haak verkocht.

 

P.s: We zitten al een week op jullie nieuwe cache te wachten! Vanochtend wel snel een FTF meegepikt *HINT* voor Kruimeltje :D

 

 

Nou jah!

 

Vrijwel hetzelfde bericht wil ik ook net posten maar dan krijg ik een melding van flood-controll....

Nu snap ik het hahaha, mijn wederhelft is weer eens niet aan het werk ;)

 

Ik wilde dit net plaatsen hahaha:

 

Ja nog 1 inderdaad, maar das onze eigen en die doen we echt niet weg!

De laatste is een week of twee naar Kapitein Haak gegaan...

bewerkt door Cache Getters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb ook zelden iets aan een prikstok gehad en die infuusdingen (ik heb er 2) vind ik in de praktijk ondingen.

Voor diegenen die toch een stok willen hebben: in zowel Trekpleister- asl Blokkervestigingen heb ik telescopiche wandelstokken gezien voor 6 tot 9 Euro per paar! Prima als prikstok te gebruiken, lijkt me.

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Eigenlijk is dit hele gedoe over prikstokken een achterhaald item.

Of althans dat zou het moeten zijn!

 

Caches die dusdanig verstopt zijn dat je een prikstok nodig hebt cq. zou hebben cq. meent nodig te hebben behoren eigenlijk tot het verleden.

Gebruik van prikstokken leidt slechts tot het omwoelen van de grond, wat iets is waar terreineigenaren van gruwelen. Tevens leidt het tot onnodige beschadiging van kunststof cachedozen.

 

Ik meen ook dat het in principe niet is toegestaan om een cachedoos zodanig te verbergen dat er geprikt en gegraven moet worden.

 

Ondergetekende gebruikt al jaren geen prikstok en mist deze niet.

Ondergetekende heeft nogal wat caches geplaatst, en voor geen enkele van die caches is een prikstok nodig.

Ondergetekende vindt dan ook dat prikstokken uit de tijd zijn, onnodig zijn en meer nadelen dan voordelen hebben.

 

Weg ermee!!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Gebruik van prikstokken leidt slechts tot het omwoelen van de grond, wat iets is waar terreineigenaren van gruwelen.

Dit klopt dus niet, juist het gebruik van een prikstok voorkomt het omwoelen. Dit los van het wel of niet gebruik ervan.

 

Laat ik het dan zo zeggen:

op cachelocaties waarvoor je een prikstok nodig hebt cq. zou hebben,wordt - afgezien van dat het nmm. niet is toegestaan - de grond meestal omgeploegd. Ik heb dat vaak zat moeten aanschouwen.

 

Zorg dat een cache op een logische plaats ligt en zonder prikken, schoffelen of graven gevonden kan worden.

De route er naartoe is waar het om gaat. De cacheplaats is liefst ook een interessante plaats, maar zorg dat de cache zonder problemen gevonden kan worden: een gat zomaar ergens in de grond is een crime om te localiseren. Begraven is niet toegestaan en leidt slechts tot wantoestanden, waarvan ik er - helaas - teveel heb gezien.

 

En die prikstokken: onnodig en - nogmaals - weg ermee!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"prikstokken weg ermee" is wat te kort door de bocht. Er zijn genoeg caches die mooi verstopt zijn, waarvoor een prikstok heel erg handig is. Ik sluit me wat dit betreft dan ook aan bij Team Bitte ein Bit.

 

De prikstok is hier niet belangrijk, maar de gebruiker.

 

Groet,

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb altijd van Pyne geleerd: kijk wat er niet klopt/veranderd is in het landschap. Bijgevolg gebruik ik geen prikstok. Soms wel mijn voet (wat is erger). Ik heb vaak geconstateerd dat er grote prikgaten bij sommige caches in de grond zaten, en kan me wel iets voorstellen dat niet iedereen daar van gedient is.

De oprolbare prikstok, mijn collega's hebben het er regelmatig over, hangt dus aan de kapstok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorg dat een cache op een logische plaats ligt en zonder prikken, schoffelen of graven gevonden kan worden.

De route er naartoe is waar het om gaat. De cacheplaats is liefst ook een interessante plaats, maar zorg dat de cache zonder problemen gevonden kan worden: een gat zomaar ergens in de grond is een crime om te localiseren. Begraven is niet toegestaan en leidt slechts tot wantoestanden, waarvan ik er - helaas - teveel heb gezien.

 

 

Geopatra.

 

Toch komt het steeds vaker voor dat caches 'onzichtbaar' voor het oog verstopt zijn. Waardoor juist wel een prikstok nog is om te voorkomen dat er overal zaken omgeschopt worden.

Een oplossing zoals de Belgische 'ongeschreven' regel zou dan ook mooi zijn: Zorg dat er een GC herkenning zoals bv. een plaatje in de buurt van de cache is zodat niet het halve bos daar doorgeprikt, platgelopen en omgewoeld wordt.

 

Zo kunnen ook frustraties vermeden worden (zowel van de landeigenaar als de cacher).

bewerkt door LTeunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals bij alle hulpmiddelen gaat het er om hoe je het gebruikt of hoe je je hobby beoefent. Bij een goed gebruik is een (prik) stok best wel handig. In dit jaar getijde waar alles nat en modderig wordt, kan je de cache localiseren. Hierbij hoef je niet de grond te omwoelen. In de zomer met alle brandnetels en minder aardig groen, kan een stok je ook helpen. Als je deze gebruikt met eerbied voor de natuur lijkt mij er niks aan de hand.

Ook de cache eigenaar kan helpen door duidelijk te omschrijven dat de cache te vinden is met goed kijken en niet te hoeven graven. Hierbij ben je wel afhankelijk van het lezen van de geocacher, want ondanks deze aanwijzingen, blijf je toch meemaken dat de omgeving met behoorlijk wat geweld word doorzocht. Maar om hiervoor speciaal die infuusprik stok te kopen, ben ik het, zij het met een iets andere reden, met geopatra eens dat dat achterhaald is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een prikstok kan best wel handig en nuttig zijn! Niet eens omdat je echt diep moet. We weten nl. uit ervaring dat er meerdere mensen zijn die het niet zo nauw nemen met de natuur . Wij prikken zacht en niet erg diep waardoor we ECHT NIET door een plastic dekseltje prikken, alleen maar bescheiden gaatjes achterlaten, maar we hebben ook groepen gezien die met zeer GROF GEWELD alle grond en bladeren om meerdere bomen met de voeten wegmaaiden omdat de cache niet snel genoeg zichtbaar werd. Het was daarna een grote ravage op een ruime zoekplek! Op zo'n moment denken wij: lang leve de prikstok, alleen, je moet hem wel weten te ge(en niet mis)bruiken!!!

 

Groetjes,

 

Kees en Anita.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me de voor en tegens wel voorstellen betreffende gebruik prikstok.

Ik probeer doorgaans een takje te gebruiken.

Maar vaak breken die, dus niet altijd goede optie.

Door mijn handicap(slechte rug) ben ik niet altijd in staat om voortdurend te bukken en te graaien. :thumbup:

Daarom ga ik regelmatig met een ander team op stap of gaat mijn zoon mee.

Die kunnen dan voor mij bukken etc. :dribble:

Ik overweeg dan ook om voortaan een nordic pole mee te nemen.

Twee vliegen in één klap. en ik heb wat steun en ik kan er ( gepast) mee prikken of takken wegbuigen.

 

Kan me voorstellen dat het niet de bedoeling is om hele velden om te ploegen :thumbup:

 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Ik vind een prikstok ook erg handig. Nu mogen caches niet begraven liggen, maar er zijn uitzonderingen en dan is een prikstok de uitkomst. Ook vind ik het bijzonder handig zeker in deze tijd van het jaar.. nu alles bedekt is met bladeren. Als je die prikstok voorzichtig gebruikt en niet als een dolle de grond probeert te perforeren breng je veel minder zichtbare schade toe aan de cache omgeving en ook hoef je dus niet te graaien terwijl je niet weet wat er onder ligt.

 

Want zoals eerder al gezegd, soms ziet de betreffende cacheplek eruit alsof die door de wilde zwijnen bezocht is.. compleet omgewoeld. Ik vind het ook veiliger soms. Als je niet ziet wat er onder de stapel bladeren ligt is kans veel kleiner dat je in dingen grijpt die niet op die plek horen. Zo weet ik nog dat mijn medecacher bijna in een gebruikte heroinenaald greep... iets wat niet gebeurd was als ze een stokje bij zich had gehad.

 

Dus voor mij is en een blijft een prikstok een zeer welkome aanvulling op mijn cache uitrusting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...