Spring naar bijdragen

Infuusstandaard/prikstok


Team 16

Aanbevolen berichten

Wij hebben een cache waarbij de prikstok juist aan te bevelen is. Hij ligt (met toestemming van GL :thumbup: ) begraven in zand. Een prikstok of nordicstok is dan juist erg handig. Ik denk dat het per cache weer verschillend is. Mijn vrouw loopt graag met die nordicstokken en kan die dan ook mooi gebruiken bij het zoeken van die cache. Ik vind het lopen met die stokken niet prettig, omdat die mij in de weg zitten tijdens het lopen (mag graag met de gpsr spelen tijdens het lopen). Als we de cache niet "snel" kunnen vinden gebruik ik de prikstok (dus niet altijd).

 

Het ligt natuurlijk ook aan de verstoptechniek. Is de cache (met toestemming) begraven of niet.

 

Zo heeft een ieder zijn reden om de prikstok wel of niet te gebruiken.

 

Zoveel cachers zoveel smaken.

 

Het belangrijkste is natuurlijk: Ga met respect om met de natuur.

 

Conclusie: de prikstok kan een goed hulp middel zijn :dribble: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Natuurlijk stel ik het wat eenzijdig => dat levert in ieder geval weer een discussie op.

 

Bij een aantal antwoorden komt naar voren dat als je rustig aan doet met die stuk etc..... , maw. het ligt aan de persoon die hem hanteert.

 

En daar raak je nu net aan de kern van de zaak: ook in het geocachewereldje lopen een stel lomperds eerste klas rond. Niet alleen met de prikstok hoor, maar ook figuren die met de schoen de hele boel omploegen, zonder weer te herstellen. Die eerst beginnen te schoffelen ipv. te kijken. en dan krijg je van die wild zwijnentoestanden.

Want men heeft haast tegenwoordig.

 

Maar vooral is mijn standpunt van toepassing op de cache-eigenaren: die moeten ervoor zorgen dat een cachelocatie voor een cacher duidelijk is, zodat het niet nodig is om te prikken of te schoffelen.

De cache-eigenaar zou ook aan dergelijke factoren moeten denken.

Mogelijkheden zat, als je maar wilt.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

java script:emoticon(':D', 'smid_7')

;)

 

Klein beetje off topic, maar weet niet zo heel goed waar ik anders moet zijn.

 

Citaat:

 

"Ik vind een prikstok ook erg handig. Nu mogen caches niet begraven liggen, maar er zijn uitzonderingen"

 

Vraag:

 

waar vind ik die regel / besluit over caches die niet begraven mogen worden? We hebben hier in de buurt een enorme zandverstuiving die er om vraagt om er wat gaten in te graven. (Houdt het terrein juist open volgens de groene club hier).

 

(Dit ivm mijn eerste eigen cache)

 

Dada

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju
java script:emoticon(':D', 'smid_7')

;)

 

Klein beetje off topic, maar weet niet zo heel goed waar ik anders moet zijn.

 

Citaat:

 

"Ik vind een prikstok ook erg handig. Nu mogen caches niet begraven liggen, maar er zijn uitzonderingen"

 

Vraag:

 

waar vind ik die regel / besluit over caches die niet begraven mogen worden? We hebben hier in de buurt een enorme zandverstuiving die er om vraagt om er wat gaten in te graven. (Houdt het terrein juist open volgens de groene club hier).

 

(Dit ivm mijn eerste eigen cache)

 

Dada

 

In de richtlijnen van geocaching.nl te vinden in de noemer verstop een cache. Daar staat:

 

"Caches worden gearchiveerd als we de volgende dingen tegenkomen (zegt niets over publiceren van Caches die dit niet hebben):

 

Caches die zijn begraven. Als er een schep of ander puntig voorwerp nodig is (geweest) om de Cache te vinden of verstoppen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

In de richtlijnen van geocaching.nl te vinden in de noemer verstop een cache. Daar staat:

 

"Caches worden gearchiveerd als we de volgende dingen tegenkomen (zegt niets over publiceren van Caches die dit niet hebben):

 

Caches die zijn begraven. Als er een schep of ander puntig voorwerp nodig is (geweest) om de Cache te vinden of verstoppen"

 

mmm....zeker een domme vraag, als ik me afvraag of dit ter discussie te stellen is? Indien toch nee, bij wie dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

 

In de richtlijnen van geocaching.nl te vinden in de noemer verstop een cache. Daar staat:

 

"Caches worden gearchiveerd als we de volgende dingen tegenkomen (zegt niets over publiceren van Caches die dit niet hebben):

 

Caches die zijn begraven. Als er een schep of ander puntig voorwerp nodig is (geweest) om de Cache te vinden of verstoppen"

 

mmm....zeker een domme vraag, als ik me afvraag of dit ter discussie te stellen is? Indien toch nee, bij wie dan?

 

Tja.. je kan er natuurlijk altijd een discussie overstarten.. denk alleen niet dat het wat oplevert. Wat je beter kan doen is je richten tot 1 van de reviewers, en hun uitleggen waarom je denkt dat het wel kan.. en of je er toestemming voor hebt.. of dat er geen enkele andere manier is om daar een cache te verstoppen. Dus beetje zinloos om hierover te gaan discussieren.. het is nl nog altijd de reviewer die je de toestemming verleent of niet om een begraven cache te plaatsen. Dus van mij mag die discussie achterwege blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele begraven issue hangt natuurlijk ook samen met de grondeigenaar. Als die het goed vindt of zelfs voorstelt "een schat hoort toch in de grond?" dan is de begraven kist onderdeel van de totale cache. Alleen de toestand achterlaten zoals je die aantreft is voor enkele onder ons idd. moeilijk. Wij herstellen juist vaak een lokatie die te ver omgeploegd is of te voor de hand ligt. Een goed verstopte cache KAN juist tot de uitdaging horen, tja met een EPE van 15 meter is dat dan wel eens lastig. Een beschaafde prikstok kan heel goed het bekende ploink tegen een kist, tegel of plank laten horen. Omploegen is voor lomperds! Overigens red ik me ook al drie jaar vrijwel zonder prikstok en als ik die prijs zie van €15 + €6,20 verzendkosten voor een staafje van 71cm gaat dat ook zeker nog drie jaar duren :offtopic: En oude alumium uitschuifbare schuifstok met draagband van een (kapotte) dweil gaat ook prima, weegt niets maar is wel 50cm lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de richtlijnen van geocaching.nl te vinden in de noemer verstop een cache. Daar staat:

 

"Caches worden gearchiveerd als we de volgende dingen tegenkomen (zegt niets over publiceren van Caches die dit niet hebben):

 

Caches die zijn begraven. Als er een schep of ander puntig voorwerp nodig is (geweest) om de Cache te vinden of verstoppen"

Je bedoelt geocaching.com. ;) Geocaching.nl heeft geen richtlijnen. De richtlijnen waar jij naar verwijst is een vertaling.

 

@ALL:

 

De originele richtlijnen zeggen over het begraven van caches het volgende:

 

Caches may be quickly archived if we see the following (which is not inclusive):

 

* Caches on land maintained by the U.S. National Park Service or U.S. Fish and Wildlife Service (National Wildlife Refuges)

* Caches that are buried. If a shovel, trowel or other “pointy” object is used to dig, whether in order to hide or to find the cache, then it is not appropriate.

* Caches that deface public or private property, whether a natural or man-made object, in order to provide a clue or a logging method.

* Caches placed on archaeological or historical sites. In most cases these areas are highly sensitive to the extra traffic that would be caused by vehicles and humans.

* Caches hidden in close proximity to active railroad tracks. In general we use a distance of 150 ft but your local area’s trespassing laws may be different. All local laws apply.

* Caches near or on military installations.

* Caches near or under public structures deemed potential or possible targets for terrorist attacks. These include but are not limited to highway bridges, dams, government buildings, elementary and secondary schools, and airports.

 

@dadaist: Je mag alles ter discussie stellen, alleen zal het er niets aan veranderen.

 

Caches mogen niet begraven worden tenzij de beheerder van het gebied dit eist of voorsteld. Einde discussie.

 

 

Dat begraven, mits toegestaan door de beheerder, zal dan een gat in de grond zijn waarin een houten kist is geplaatst en de cache, bv ammobox, zal dan in de kist geplaatst worden. Begraven is een gat graven puur met de nedoeling er een cache in te verstoppen. Bestaande, natuurlijke gaten is weer een ander verhaal. Caches worden in de regel afgedekt met natuurlijk materiaal dat ter plaatse genoeg voor handen is en niet begraven onder zand.

Aangezien het natuurlijk materiaal zo dik kan zijn (lading takken en bladeren), kan het zijn dat een beetje rondprikken best wel eens nodig is, alhoewel eigenlijk, zie de guidelines, niet toegestaan. Rondprikken is iets anders dan het terrein beluchten.

De eigenaar van de cache is eigenlijk in zoverre "verantwoordelijk" voor zijn cacheplek dat hij zijn cache zo zou moeten verstoppen dat prikken niet nodig zou moeten zijn. Maar eerlijk gezegd ben ik niet veel caches tegengekomen dat de prikstok in de tas kan blijven. Maar goed, ik heb er dan ook nog maar bitter weinig gevonden :offtopic:

 

Ik gebruik trouwens zelden een prikstok. Ik gebruik de enige echte Kruimeldiefgeocachinghikerstick, een wandelstok van ongeveer 1.50 meter, zonder punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

"De Kruimeldiefgeocachinghikerstick"

 

WouW! Is die ergens te bestellen? Mits het de 2006 versie is natuurlijk... ;)

Ja hoor, in Amerika. Wel opleten, ivm de grootte is pakketverzending ietsiepietsie duur. verzendkosten was volgens mij meer dan dan dat de stok heeft gekost en die was al aardig prijzig voor een stuk bewerkt hout ;)

 

DK_Vertidrainen.jpg

Multiprikstok achter de Zoepsuki, minder geschikt voor de rugzak ;)

Hmm, je hoeft mijn cachemobiel met prikstok(ken) niet direct aan iedereen te showen. Hij is niet snel, maar komt bij iedere cache.

Trouwens, het is geen Zoepsuki maar een Suzoepie :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

"De Kruimeldiefgeocachinghikerstick"

 

WouW! Is die ergens te bestellen? Mits het de 2006 versie is natuurlijk... ;)

Ja hoor, in Amerika. Wel opleten, ivm de grootte is pakketverzending ietsiepietsie duur. verzendkosten was volgens mij meer dan dan dat de stok heeft gekost en die was al aardig prijzig voor een stuk bewerkt hout ;)

 

DK_Vertidrainen.jpg

Multiprikstok achter de Zoepsuki, minder geschikt voor de rugzak ;)

Hmm, je hoeft mijn cachemobiel met prikstok(ken) niet direct aan iedereen te showen. Hij is niet snel, maar komt bij iedere cache.

Trouwens, het is geen Zoepsuki maar een Suzoepie :offtopic:

 

 

Heb ook al eens geprobeerd bij deze maker een hiking stick te bestellen maar op 5 mails niet één reactie. Daarop heb ik in Canada wat hiking sticks besteld, maar als je die wilt zien laat staan bestellen dan moet je maar even PM sturen.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook al eens geprobeerd bij deze maker een hiking stick te bestellen maar op 5 mails niet één reactie. Daarop heb ik in Canada wat hiking sticks besteld, maar als je die wilt zien laat staan bestellen dan moet je maar even PM sturen.

 

Groeten Haak.

Nah, en zijn die net zo mooi, bewerkt, gekleurd, en gedraaid als die van mij? :offtopic:

 

Laat maar zien op het forum hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uw wens mijn bevel:

 

P1010008.jpg

 

Gemaakt uit Canadees Wilgenhout, 1 jaar gedroogd, daarna bewerkt en gelakt.

 

Niet zo mooi misschien als die van jou maar zoals al gezegd er wordt door jouw leverancier niet gereageerd. :offtopic:

 

Groeten Haak.

 

**** Edited by moderator: foto 90° gedraaid. Niet iedereen heeft een breedbeeldmonitor ****

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...