Spring naar bijdragen

Infuusstandaard/prikstok


Team 16

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wat is er nou zo verschrikkelijk zinnig aan een prikstok?

 

Wanneer je zoekt naar een metalen kistje hoef je bijvoorbeeld aleen maar door de bladeren heen te prikken, en niet alle bladeren opzij te schuiven. Uiteindelijk laat je dus minder sporen achter, wat weer beter is voor de natuur (en daar worden de natuurbeheerders weer blij van :blush: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf me elke keer weer verbazen over de onzinnigheid van een prikstok. Voor mij is het het meest onzinnige instrument van een geocacher. Veel caches zijn helemaal niet prikstok-proof, en als ik al zou willen prikken (stel je voor, dat, in het voorkomende geval ik niet zou kunnen bukken en echt zou moeten prikken) dan voldoen een paraplu (erg handig tegen de regen) of een ferme stok (ook handig als wandelstok) ook prima.

Maar ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik in hemelsnaam met een opgerold stuk metaal in mijn rugzakje zou willen lopen.

En voor de prijzen als genoemd al helemaal niet.

 

Wat is er nou zo verschrikkelijk zinnig aan een prikstok?

 

Ik heb gezien hoe handig zo'n ding was bij bijvoorbeeld "Del1"... :blush: Dat scheelde daar een flinke tijd zoeken. En dat "Tok, Tok" geluid he, dat is zoo gaaf :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf me elke keer weer verbazen over de onzinnigheid van een prikstok. Voor mij is het het meest onzinnige instrument van een geocacher. Veel caches zijn helemaal niet prikstok-proof, en als ik al zou willen prikken (stel je voor, dat, in het voorkomende geval ik niet zou kunnen bukken en echt zou moeten prikken) dan voldoen een paraplu (erg handig tegen de regen) of een ferme stok (ook handig als wandelstok) ook prima.

Maar ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik in hemelsnaam met een opgerold stuk metaal in mijn rugzakje zou willen lopen.

En voor de prijzen als genoemd al helemaal niet.

 

Wat is er nou zo verschrikkelijk zinnig aan een prikstok?

 

Ik heb gezien hoe handig zo'n ding was bij bijvoorbeeld "Del1"... :blush: Dat scheelde daar een flinke tijd zoeken. En dat "Tok, Tok" geluid he, dat is zoo gaaf :yes:

Weet je zeker dat het geen verstopte kip was?????

Maarre een prikstok kan idd best handig zijn al was het maar om de stuurvrouw in de r..... te prikken als ze wat traag wordt.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben zeggen en schrijven één keer profijt gehad van de prikstok en dat was bij First Dutch en dat is omdat het kistje daar ongeveer 30 cm onder het zand ligt. Daarna nog wel gebruikt, maar nooit een cache mee gevonden. Altijd gevonden met de oogjes en logisch nadenken :blush: De ophef over de prikstok is dus eigenlijk sterk overtrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je zeker dat het geen verstopte kip was?????

Maarre een prikstok kan idd best handig zijn al was het maar om de stuurvrouw in de r..... te prikken als ze wat traag wordt.

 

Groeten Haak.

 

Nee, het was geen verstopte kip, maar een verstopte kist :P

Enne, die stuurvrouw.... :blush::huh::yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je zoekt naar een metalen kistje hoef je bijvoorbeeld aleen maar door de bladeren heen te prikken, en niet alle bladeren opzij te schuiven. Uiteindelijk laat je dus minder sporen achter, wat weer beter is voor de natuur (en daar worden de natuurbeheerders weer blij van  :blush: )

 

 

Ik heb gezien hoe handig zo'n ding was bij bijvoorbeeld "Del1"...  :yes: Dat scheelde daar een flinke tijd zoeken. En dat "Tok, Tok" geluid he, dat is zoo gaaf  :huh:

Allebei een goede reden om een stok te gebruiken. Maar nog steeds geen reden om een PRIKstok te gebruiken, want in beide voorbeelden voldoet de plu en wandelstok prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is irritant om met een plu of wandelstok te sjauwen. Zeker als het 30 graden is loop je voor caramba met een paraplu!! :yes: En de infuusstok rol je lekker op en zit onderin 't tassie! En zóó duur zijn ze ook weer niet hoor!! En hoevaak wij al niet het 'plok' hebben gehoord op plekken waar je zonder stok niet zo snel gezocht zou hebben?? Vaak zat!!

T is niet echt noodzakelijk maar wel handig. Maar ja, zo zijn er zo veel dingen die 't leven net allemaal iets makkelijker maken heh! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is irritant om met een plu of wandelstok te sjauwen.  Zeker als het 30 graden is loop je voor caramba met een paraplu!!  :) En de infuusstok rol je lekker op en zit onderin 't tassie! En zóó duur zijn ze ook weer niet hoor!! En hoevaak wij al niet het 'plok' hebben gehoord op plekken waar je zonder stok niet zo snel gezocht zou hebben?? Vaak zat!!

T is niet echt noodzakelijk maar wel handig. Maar ja, zo zijn er zo veel dingen die 't leven net allemaal iets makkelijker maken heh!  :beerchug:

Een plu kan je ook als parasol gebruiken. En als het regent loop je met zo'n prikstok boven je hoofd echt wel mooi voor caramba en veel schaduw geven ze ook al niet :lol1:

En met een plu, als er tenminste zo'n mooie krul als handvat aan zit, kun je ook nog als vanghaak gebruiken. Ideaal zo'n plu :thumbup:

Waarom de shop nog geen geoplu's heeft, weet ik nog steeds niet :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is irritant om met een plu of wandelstok te sjauwen.  Zeker als het 30 graden is loop je voor caramba met een paraplu!!  En de infuusstok rol je lekker op en zit onderin 't tassie! En zóó duur zijn ze ook weer niet hoor!! En hoevaak wij al niet het 'plok' hebben gehoord op plekken waar je zonder stok niet zo snel gezocht zou hebben?? Vaak zat!!

T is niet echt noodzakelijk maar wel handig. Maar ja, zo zijn er zo veel dingen die 't leven net allemaal iets makkelijker maken heh!  :beerchug:

Een plu kan je ook als parasol gebruiken. En als het regent loop je met zo'n prikstok boven je hoofd echt wel mooi voor caramba en veel schaduw geven ze ook al niet :lol1:

En met een plu, als er tenminste zo'n mooie krul als handvat aan zit, kun je ook nog als vanghaak gebruiken. Ideaal zo'n plu :thumbup:

Waarom de shop nog geen geoplu's heeft, weet ik nog steeds niet

 

Eehm, de prikstokken waar het hier om gaat zijn oprolbaar tot binnenzak formaat... :rolleyes::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...