Spring naar bijdragen

Infuusstandaard/prikstok


Team 16

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik in Eindhoven van iemand 3 infuusstandaards/prikstokken overgenomen. Eén gebruik ik zelf, één is naar team BIMB gegaan maar de laatste is nog over. Mocht iemand interesse hebben stuur dan maar even een mailtje. Ik heb er 15 euro voor betaald.

 

Heb je die infuusstandaard nog? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar zo'n handig ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
ReizenReizen

Ik heb mijne onlangs bij Baco Army Goods Ijmuiden gehaald, ff bellen en ze houden 'm een paar dagen apart. Weet niet of ze nu nog hebben ...

Niet duur, ik geloof iets rond de 5 euro!

Bedankt maar...

Heb Baco deze ochtend gebeld maar ze hadden er geen een meer :offtopic:

Misschien volgende maand weer want het zijn partij goederen zoals de man zei.

Hoop dat er nog anderen (adressen of personen) zijn waar ik dit populaire apparaat kan verkrijgen.

Ik zoek intussen zelf ook verder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie zoekt...

Eindelijk iemand gevonden die ze aanbood.

(Zie (Infuusstandaard op Marktplaats.nl)

 

Hij heet Arjen en is te bereiken via bovenvernoemde advertentie maar ook op 06-48680603 of 06-27368651.

Hij vraagt 15 Euri per stuk en kan ze evt opsturen.

 

Vanmiddag heb ik er twee van 'm gekocht en ze zijn nieuw en zitten nog in de plastic. Eentje heb ik zonet al in elkaar gezet. Ik ben er blij mee... :wistling:

 

PS Hoop dat jullie niet denken dat ik hier iets mee verdien. Vind het alleen leuk dat andere collega Geocachers, die zo'n ding al een tijdje zoeken, nu eindelijk er ook een kunnen bemachtigen. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Wij (team Keske27) hebben altijd een blindegeleidstok in onze rugtas zitten

en deze bevalt best als prikstok en is opgevouwen zo'n twintig centimeter lang

(en past daardoor exact onder in de rugtas).

 

Groetjes Keske27

 

Kijk of druk op onderstaande link.

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...7e-eb6f6fa914e6

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Wij (team Keske27) hebben altijd een blindegeleidstok in onze rugtas zitten

en deze bevalt best als prikstok en is opgevouwen zo'n twintig centimeter lang

(en past daardoor exact onder in de rugtas).

 

Groetjes Keske27

 

Kijk of druk op onderstaande link.

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...7e-eb6f6fa914e6

 

 

Hallo all,

 

en ik heb ook zo'n stok. Ligt in de kast thuis.

 

Waarom:

je hebt zo'n ding niet nodig. je zou hem volgens de regeltjes ook helemaal niet nodig moeten hebben. :blush:

 

Het pleegt te leiden tot omwoelen etc. van de grond. :crybaby:

 

Begin eerst eens te kijken, en te kijken , en te denken waar jij hem zou leggen. En dan nog eens kijken evt. her en der even met je schoen kloppen.

Maar vooral kijken.

Die dingen zijn OVERBODIG. :):):thumbdown:

 

Veel kijkplezier toegewenst,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij vraagt 15 Euri per stuk en kan ze evt opsturen.

15 EURO?? :) Voor iets wat je, zoals Geopatra terecht al aangeeft, niet nodig hebt?

 

Uuuhhh, als je van je geld afwil, kijk nog eens op de "wie zijn wij" pagina :thumbdown: en anders kan ik je wel een lijstje geven van organisaties die de infuusstandaards misschien wel willen hebben als .... infuusstandaard :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

en ik heb ook zo'n stok. Ligt in de kast thuis.

 

Waarom:

je hebt zo'n ding niet nodig. je zou hem volgens de regeltjes ook helemaal niet nodig moeten hebben. :blush:

 

Het pleegt te leiden tot omwoelen etc. van de grond. :crybaby:

 

Begin eerst eens te kijken, en te kijken , en te denken waar jij hem zou leggen. En dan nog eens kijken evt. her en der even met je schoen kloppen.

Maar vooral kijken.

Die dingen zijn OVERBODIG. :):):thumbdown:

 

Veel kijkplezier toegewenst,

 

Geopatra.

 

Jawel Geopatra zoals jij je caches neerlegt en veel anderen ook zo, klopt je inbreng.

Al dat geprik en geschoffel zou niet nodig moeten zijn.

Nou moet ik met m'n 262 founds niet al te hard roepen maar ik heb al meerdere malen op een plaats gestaan waar de cache onder alleen een laagje aarde of afgevallen dennenaalden lag en een meter ofzo verwijderd van een of ander object (boom, paal, enzo).

Wat dan?

Je ziet daar dan vaak hele vierkante meters door schoenen weggeschoffelde grond. Is het het zo'n geval niet handiger en ook beter om met beleid te prikken?

Als je goed prikt schoffel en woel je niets om en is er nadien niets van te zien. Ik weet er in ieder geval 2 waarbij kloppen met je schoen niets opleverde en de prikstok een duidelijk afwijkend geluid.

 

Misschien is het zo dat sommige cachers de prikstok als hark lijken te gebruiken en dát is natuurlijk niet de bedoeling. De nodige discipline mag op dit punt wel van iedereen verwacht worden!

 

nachtbraker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... een beetje hetzelfde verhaal als bij de spade. Een slechte investering.

 

ter illustratie:

 

Als beginnend en nog betrekkelijk onervaren cacher, dacht ik zo'n jaar of 2 geleden, dat je pas een "echte cacher" was als je een Schuco oprolbare prikstok had.

 

Ook ik heb destijds hemel en aarde bewogen om er een te kopen.

Via gezamelijke inkoop van 3 stuks tegelijk heb ik er een weten te bemachtigen voor nog net geen 10 euro, verzendkosten meegerekend.

 

1,5 jaar lang ging ik niet van huis, zonder die prikstok in mijn rugzak.

Hooguit een keer of 5 heb ik hem gebruikt omdat ik dacht dat ik hem ter plaatse nodig had.

 

Daarmee werd een nadeel al pijnlijk duidelijk: als je , zoals ik, 1.87m. bent loop je constant krom voorovergebogen om met die prikstok de grond te kunnen raken. Dat ben je (ik althans) heel snel zat.

Voordeel daarvan is wel, dat je met je neus zo vlak boven de grond loopt, dat je de cache meestal ook zonder te prikken wel vindt.

 

Na de stok 1,5 jaar (en een cache of 700) nodeloos te hebben meegesjouwd (nou ja, zoveel weegt hij ook weer niet) is hij ergens in de kast verdwenen.

 

Ik ben het dus met Geopatra en Heirbaut Hunters eens :thumbdown: : Je hebt hem echt niet nodig. :)

Goed kijken werkt meestal beter. :)

 

ik heb al meerdere malen op een plaats gestaan waar de cache onder alleen een laagje aarde of afgevallen dennenaalden lag en een meter ofzo verwijderd van een of ander object (boom, paal, enzo).

Wat dan?

Je ziet daar dan vaak hele vierkante meters door schoenen weggeschoffelde grond. Is het het zo'n geval niet handiger en ook beter om met beleid te prikken?

 

In zo'n situatie, hoef je meestal allen maar te zoeken naar een stukje grond, waar de takjes en blaadjes weer "netjes zijn teruggelegd"

 

Daar ligt ie dan :crybaby:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het met iedereen eens die zegt niet nodig zo'n stok, ware het niet dat er toch caches zijn die begraven zijn, weinig gedaan worden en daardoor behoorlijk in de natuur zijn opgegaan. Als daar dan naar gezocht wordt en je komt daar dan die dag of kort daarna in de buurt, zie je het halve bos omgeploegd. Aan de sporen te zien met schoenen of dikke takken, op zo'n moment is een prikstok m.i. niet overbodig. Je zoekt dan toch behoorlijk natuurvriendelijker.

Blijft overeind dat ook ik vind dat caches niet begraven moeten worden, hooguit ingraven waarbij de bovenkant gelijk ligt met het maaiveld, en dan afdekken met tegel, schors, bladeren. takken enz.

Leuke, moelijke Caches en Waypoints vwb hun verstopmethode, alleen gebruiken op plaatsen waar de zoekmachine de natuur niet overhoop gaat halen als het ff tegen zit.

Dus plaatsers en zoekers doe alles met respect voor de natuur.

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In zo'n situatie, hoef je meestal allen maar te zoeken naar een stukje grond, waar de takjes en blaadjes weer "netjes zijn teruggelegd"

 

Daar ligt ie dan :)

 

Helemaal mee eens maar bij een op de zoveel caches vind je alleen een egaal stukje bosgrond.

Niks nieuw, niks vers, niks onnatuurlijke takjes.

 

Let op mijn punt: In principe áltijd met kijken en denken en níet met prikken, maar soms is het de oplossing als je discreet wilt zoeken. Een nuance verschil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...