Spring naar bijdragen

Infuusstandaard/prikstok


Team 16

Aanbevolen berichten

De caches waar het hier over gaat (in bossen of andere natuurgebieden) liggen meestal aan het eind van een multi.

Meestal multi's die je tijdens een wandeling kennis laten maken met met de specifieke schoonheid van het gebied.

Waar je door allerlei aanwijzingen op de tussenpunten via een mooie wandeling naar de eindcache wordt geleid.

 

Bij dit soort caches is m.i. de mooie wandeling het hoofddoel van de cache.

De cache zelf hoeft dan (m.i.) eigenlijk alleen maar zo te worden weggelegd, dat hij door "muggles" niet kan worden opgemerkt.

 

Voor de cacher zou hij (met een geoefend oog) makkelijk te vinden moeten zijn.

(in Belgie en Duitsland plaatst men zelfs subtiele aanwijzingen in de vorm van gekleurde punaises, draadjes of kroonkurken)

Om nodeloos omwoelen van de natuur te voorkomen ligt de grootste verantwoordelijkheid dus inderdaad bij degene die de cache weglegt.

Aan het eind van dit soort routes hoeft het naar mijn mening niet zo ingewikkeld.

(en het is natuurlijk ook vervelend als je na een wandeling van een aantal kilometers, na het omwoelen van een half bos, alsnog een "not found" moet plaatsen)

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De caches waar het hier over gaat (in bossen of andere natuurgebieden) liggen meestal aan het eind van een multi.

Meestal multi's die je tijdens een wandeling kennis laten maken met met de specifieke schoonheid van het gebied.

Waar je door allerlei aanwijzingen op de tussenpunten via een mooie wandeling naar de eindcache wordt geleid.

 

Bij dit soort caches is m.i. de mooie wandeling het hoofddoel van de cache.

De cache zelf hoeft dan (m.i.) eigenlijk alleen maar zo te worden weggelegd, dat hij door "muggles" niet kan worden opgemerkt.

 

Voor de cacher zou hij (met een geoefend oog) makkelijk te vinden moeten zijn.

(in Belgie en Duitsland plaatst men zelfs subtiele aanwijzingen in de vorm van gekleurde punaises, draadjes of kroonkurken)

 

Om nodeloos omwoelen van de natuur te voorkomen ligt de grootste verantwoordelijkheid dus inderdaad bij degene die de cache weglegt.

Aan het eind van dit soort routes hoeft het naar mijn mening niet zo ingewikkeld.

(en het is natuurlijk ook vervelend als je na een wandeling van een aantal kilometers, na het omwoelen van een half bos, alsnog een "not found" moet plaatsen)

 

En hier ben ik het dus helemaal mee eens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het allemaal meningen met een ondertoon. Wat de een niet lust vreet de ander zich dik in. Of je nu wel of niet een prikstok nodig bent dat moet een ieder voor zichzelf maar uitmaken. Dat een prikstok anderhalf jaar mee gezeuld is in een rugzak om nooit te worden gebruikt en vervolgens in de kast gelegd wordt. Misschien een idee maar maak er een ander blij mee als je er toch niets meer mee doet.

 

Mensen die prikstokken gebruiken zijn mi.i. voorzichter met de natuur dan de mannen met maat 47 die alles wat ook maar enigszinds een cache lijkt aan barrels schoppen (overdreven uitgedrukt natuurlijk).

 

Ik zelf heb ook een prikstok en en heb hem in de ruim 2 jaar tijd ongeveer 10 gepakt. Waarom maar 10 keer, eigenlijk omdat ik te lamlennig was om mijn rugzak te openen en dat ding te pakken en inderdaad meestal heb je zo'n ding niet nodig, tot ik in 2006 twee duincaches gedaan heb in België en ik de pech had dat er al enige tijd geen cacher was geweest. Alles leek zo mooi in het zand en gelukkig had ik mijn prikstok bij me. De hint die er bij stond over een spanbandje, hielp mij niet want die was verdwenen. De caches zaten ongeveer 40cm onder het zand. Ook de natuur had me hier niet kunnen helpen met een mooie stevige stok. Aan de andere kant wat is nu 2 op 738?

 

Wat betreft het gewicht. Nou mijn zak met goodies is zwaarder dan de prikstok.

 

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry ben nog maar een leek op forum het ging een beetje fout maar ik ben het helemaal eens met sn@g Laat iedereen het op zijn eigen manier doen zolang ze de natuur maar respecteren

 

[modmode=on]

dubbel quote verwijdert

[modmode=off]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 EURO?? ;) Voor iets wat je, zoals Geopatra terecht al aangeeft, niet nodig hebt?

 

Oh nee?

 

Hoe wil jij zonder prikken de cache First Dutch vinden dan?

 

24a23aaa-861e-49c5-bf49-cb6604410ba1.jpg

 

Ik heb toen een nordic wandelstok gebruikt om te prikken, maar die infus-prikstok werkt veel makkelijker. En dan vind ik 15 EURO niet duur.

 

En er zijn volgens mij nog zat godfathered caches te vinden die begraven zijn en waarvoor een prikstok echt handig is.

bewerkt door mathlener
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prikstok niet nodig? Ga maar eens in Belgie cachen!

 

Daar ben ik de laatste tijd wel vaker caches tegen gekomen die zonder prikstok niet of nauwelijks te vinden zijn. Meestal zijn bij die "onmogelijk" verstopte caches nog aanwijzingen aangebracht, maar vaak ook niet en dan liggen ze ook nog eens een meter van de dichtsbijzijnde boom af.

Er is dan ook niet te zien waar de cache precies ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prikstok niet nodig? Ga maar eens in Belgie cachen!

 

Tuurlijk heb je een prikstok nodig. Ik heb twee kisten onder zand weggemoffeld, die dankzij de prikstok zijn te lokaliseren. Binnenkort gaat kist nummero drie onder de grond midden op een grote zandvlakte, zonder markant punt in de buurt, zonder spoiler en zonder hintje. Knappe jongen die de kist zonder prikstok gaat vinden :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Prikstok niet nodig? Ga maar eens in Belgie cachen!

 

Tuurlijk heb je een prikstok nodig. Ik heb twee kisten onder zand weggemoffeld, die dankzij de prikstok zijn te lokaliseren. Binnenkort gaat kist nummero drie onder de grond midden op een grote zandvlakte, zonder markant punt in de buurt, zonder spoiler en zonder hintje. Knappe jongen die de kist zonder prikstok gaat vinden :huh:

 

Ga maar lekker Terracachen , jongen.

GC staat die onzin gelukkig niet toe!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga maar lekker Terracachen , jongen.

GC staat die onzin gelukkig niet toe!

 

Geopatra.

 

Inderdaad gelukkig dat het verre GC.com onze zandvlaktes graag begroeid wil hebben :huh:

 

Dit in tegenstelling tot:

 

- onze oosterburen die verzot zijn op kuilen graven

- honden en konijnen die met veel plezier kuilen graven

- kinderen die plezier hebben aan het strand als er een zandkasteel gebouwd wordt

- water en wind die massa's zand per jaar verplaatsen

 

Hoezo onzin? Laat die prikstokken maar komen :lol1:

 

My final 2 cents in this ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een discussie.... om niets.

 

Ja..... je vind caches ook zonder prikstok.

Ja..... je moet eerst kijken en dan pas prikken.

Ja..... met een wandelstok van de Lidl werkt ook.

 

Maar sommige dingen wil je gewoon hebben. Of dit nu logisch is of niet.

 

Een beetje Geocoins verzameling kost toch vele malen meer? Waar hebben we het dan nog over?

 

p.s. voor de duidelijkheid: als je je geld maar een keer kunt uitgeven. Geef het dan EERST aan Geocachng.nl en dan pas aan een Prikstok uit. Je moet je prioriteiten wel scherphouden ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een discussie.... om niets.

 

Ja..... je vind caches ook zonder prikstok.

Ja..... je moet eerst kijken en dan pas prikken.

Ja..... met een wandelstok van de Lidl werkt ook.

 

Maar sommige dingen wil je gewoon hebben. Of dit nu logisch is of niet.

 

Een beetje Geocoins verzameling kost toch vele malen meer? Waar hebben we het dan nog over?

 

p.s. voor de duidelijkheid: als je je geld maar een keer kunt uitgeven. Geef het dan EERST aan Geocachng.nl en dan pas aan een Prikstok uit. Je moet je prioriteiten wel scherphouden ;-)

 

Jammer vinnie1 maar daar had Spoiler moeten staan. :lol1: Oeps :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...