Spring naar bijdragen

Andere Geocachers Herkennen?


Team Creama

Aanbevolen berichten

Ik was pas aan het geocachen en toen riep er iemand al vanaf zijn fiets 'geocacher!'. je herkent het al heel snel als je zelf geocacht. het hielp misschien dat ik in mij werkkleren (nette broek en hemd) door een park en een stuk van het pad liep met een blik op de telefoon.

 

Vaak zie je het aan de telefoon (indien geen gps): iemand die appt met anderen tijdens het lopen is steeds aan het tikken en is geen geocacher. Een geocacher tikt niet, die kijkt steeds op de telefoon en dan weer in het rond, staat even stil of loopt doelgericht op een plek af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kom ze regelmatig tegen.

 

Op 1 of andere manier 'straalt' het er gewoon van af (ik ben een Geocacher).

Veel gebruikte opmerking is dan ; 'Kan je hem (het) vinden ?'

 

Maar inderdaad zoekende en rondhangende mensen.

Ook wel gehad dat we beide rondhingen met gedachte van 'hoepel op' ik moet erbij.

:wistling:

Vaak is het dan even inschatten en 99% van de keren heb je het wel goed dat de ander een Cacher is.

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me ook herinneren dat ik onschuldig een patatje zat te eten bij Hans zijn Frietje (Zoete Wraak), en ineens iemand riep: ben jij een geocacher ? Het was Odlaniger. We waren kort daarvoor al aangesproken door iemand die riep: niet dood uit de boom vallen. Tsss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik mij herinner is dat de-fam nogal schrok van die vreemde snuiter die zijn maaltijd verstoorde. Hij was totaal verrast volgens mij.

Inderdaad schrok ik een beetje, de Odlaniger die ik mezelf voorstelde bleek een heel andere Odlaniger te zijn.

De woordentovenaar die links en rechts overal op het forum zijn onuitputtelijke verhalen omboog tot verbluffende schrijfsels, bleek een rustige man te zijn die heerlijk onderuit gezakt een sigaretje rookte. Ik werd er zelfs stil van :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch kan je je aardig vergissen...

Gisteren een mooie Multi gedaan en aan het einde op naar de cache, passeren we een gezin waarbij de ouders met beide een smartphone rond een boom duidelijk zoekende zijn, terwijl opa en oma de kinderen zoet houden.

Niet dat we ze aanspraken maar het scheelde niet veel, wij moesten immers nog een stuk verder, maar na het loggen kwamen we weer langs die plek... dan toch maar eens kijken... maar werkelijk niets te vinden ...

 

Vorig jaar iets soort gelijks; op een waypoint treffen we een ander gezin druk zoekende.... naar kastanjes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

geocachers zijn van mijlen ver te herkennen. In mijn muggler tijd was ik met vakantie en vroeg me af wat een bepaald type (buitenmens, functioneel gekleed met stukje electronica op de borst/hand, vaak met camera) toch altijd liep te dralen bij een slagboom. Een paar dagen later ontdekte ik de groundspeak app op mijn n95, zoeken in de buurt, een kwartje viel en een paar minuten later stond ik daar.......en ging het verder bergafwaarts en weet ik inmiddels dat het cachers zijn.

 

Tijdens mijn andere hobby (de mtb ) kom ik ze ook regelmatig tegen. Vaak met een enigzins betrapte uitdrukking op hun gezicht. Meestal zeg ik nog wel iets in het voorbij gaan waaruit blijkt dat ik dezelfde hobby geniet, waarna de uitdrukking veranderd in opluchting :D

 

Denk dat het grootste verschil met andere buitenmensen met electronica, de frequentie van erop kijken is. Als de muggler zo vaak kijkt dan is hij opgelucht als hij je ziet naderen: en vraagt vervolgens de weg.

bewerkt door rnijenhu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schuw, lichtelijk contactgestoord en zichzelf voorstellend met team huppeldepup. Dat zijn de erge gevallen. Hoe onpersoonlijk kan je zijn? Ik stel me altijd voor met Barry. Hoe ze me kunnen vinden op internet zeg ik wanneer ze ernaar vragen. Sommigen verheffen dit spelletje tot iets wat hun identiteit zelfs schijnt te beinvloeden. Laten we wel wezen, we graaien allemaal naar potjes die in de stront liggen. Maar kijk hier eens naar de nicknames op het forum, iedereen schijnt zich te schamen voor hetgeen hij/zij doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... Laten we wel wezen, we graaien allemaal naar potjes die in de stront liggen. Maar kijk hier eens naar de nicknames op het forum, iedereen schijnt zich te schamen voor hetgeen hij/zij doet.

 

Nee! Als ik aan het eind van de wandeling merk dat het op zo'n potje gaat uitdraaien, bedank ik feestelijk voor de eer.

Anderzijds ben ik bij het geocachen wel gehecht aan mijn nickname, en zal me - als ik een andere cacher tegenkom - daar meteen mee voorstellen, aangevuld met mijn voornaam. Zeker als je in je eigen regio cachet, roept een nickname regelmatig een aha-reactie op. Geen kwestie van schaamte, maar die nickname geeft je een beetje het gevoel bij een geheim genootschap te horen. Kinderachtig misschien? Ach ja, dat is het hele spelletje natuurlijk als je het op de keper beschouwt.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hecht ook aan mijn Nickname. Bij persoonlijk contact vertel ik mijn voornaam erbij en soms ook nog wel eens wat andere dingen.

Dat is afhankelijk van de situatie.

Ik vergelijk het maar met de 'echte' wereld, daar ben je ook zuinig met persoonlijke gegevens, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee! Als ik aan het eind van de wandeling merk dat het op zo'n potje gaat uitdraaien, bedank ik feestelijk voor de eer.

 

Dat waardeer ik dan weer wel. :thumbsup:

Ik vergelijk het maar met de 'echte' wereld, daar ben je ook zuinig met persoonlijke gegevens, toch?

 

Echt? Facebook, twitter... ik noem maar wat sites waar mensen kicken op aandacht. Ik gok dat het merendeel van alle nicknames hier, daar toch te vinden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barry, je hebt vast gelijk. Ik zal probeer het te voorkomen, maar zal ongetwijfeld overal te googlen zijn. Ik doe er in ieder geval niet actief aan mee en heb nog geen account op de sociale media.

Ik heb wel gehoord dat dit in sommige gevallen gewenst is en soms zelfs verplicht, dus wie weet....

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...