Spring naar bijdragen

Andere Geocachers Herkennen?


Team Creama

Aanbevolen berichten

Het siert je dat je om je heen alleen maar positieve mensen ziet die het beste met je voor hebben.

 

Dank je, wellicht naief in jouw ogen, maar op dit forum zie ik niet zo'n gevaar met gelijkgestemden, naar ik hoop. Je zet er mijns inziens geen privacy gevoelige zaken op. En wat is er mis met alleen een voornaam? Maar ik begrijp het "geheime" en "herkenbare" aspect van de nicknames nu bij velen.

Ik zou sowieso die van 10 km prefereren boven die van 1 km.

 

Ik zeker ook, maar vaak niet haalbaar vanwege rug- en knieklachten. Wellicht kom je op die langere tochten dus totaal andere mensen tegen, dat weet ik dus niet.

 

Laten we wel wezen, we graaien allemaal naar potjes die in de stront liggen.

Je maakt een grapje, neem ik aan.

 

 

Weet je zelf ook best. Maar wel even om aan te geven dat we uiteindelijk allemaal hetzelfde doen. En laten we vooral de dingen niet mooier en zeker niet groter maken.

Barry, ik probeer jou te volgen. Je praat over openheid, nicknames, contactgestoordheid. Jij bent degene met manieren en dat is geen toeval, iemand die andere geocachers aanspreekt en zich schaamt voor de mensen die hij tegenkomt.

Klikt lichtelijk hautain.

 

Kun je verduidelijken hoe jij andere cachers herkent? Het zijn toch niet allemaal gedrochten?

 

Dat hautaine is een aanname van je, ik zal het proberen uit te leggen. Maar sorry hoor, ik moest wel even lachen om die gedrochten, ik zie dan van alles voor me. Nee, gedrochten zeker niet en dat woord heb ik ook niet gebruikt. Wel herken ik uiteraard types met gps-en. En dat zou een ander bij mij volgens mij ook prima kunnen. Zeg je elkaar dan gedag? Ik wel in elk geval (behoeft geen praatje hoor). Soms wel een spontane ontmoeting en herkenning, maar meestal een licht schuwe houding, beter kan ik het niet omschrijven. Ik begrijp inderdaad niet dat mensen om de hoek aan het loeren zijn of ik al weg ben bij een waypoint bijvoorbeeld. Of mensen je in de verte zien aankomen, maar dan weer hun schermpje induiken of je met tunnelvisie voorbij lopen. Dat hoeft niet perse geocaching gebonden te zijn, geef ik toe. Maar goed, dat zal wel dieper zitten, ik ontloop zelf nooit wat en ga nooit ontmoetingen/confrontaties met wie of wat dan ook uit de weg.

 

Voor sommige mensen schaam ik me in die zin dat er zeker niet mee geassocieerd wil worden. Bijvoorbeeld de mensen die in deze tijd van onze aangeprate crisis traditionals afrijden per auto. Ik begrijp dat best als je slecht ter been oid bent. Maar niet als puntenverzamelaar of erger, de edelmetalenracers zoals ze het gaspedaal intrappen in combinatie met zeeen van vrije tijd noemen. Ik geef om het milieu ja en gebruik zo min mogelijk de auto. Hou enorm van de natuur en vind het jammer (lees: schaam me) hoe sommigen in onze hobby daarmee omgaan. Wellicht heb je op de hele lange wandelingen totaal andere ontmoetingen en ervaringen?

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dank je, wellicht naief in jouw ogen, maar op dit forum zie ik niet zo'n gevaar met gelijkgestemden, naar ik hoop. Je zet er mijns inziens geen privacy gevoelige zaken op.

Wel, het kan zomaar gebeuren dat je ongemerkt en onbedoeld privacygevoelige informatie weggeeft. Zo kunnen we hier lezen dat de Kikkers 25 februari en 28 februari waarschijnlijk uithuizig zijn. De exif-informatie van hun foto's vertelt dat ze wel eens een camera gebruiken van 4000,- euro, maar die nemen ze niet altijd mee. Gelukkig weet niemand wie de Kikkers in werkelijkheid zijn en waar ze wonen.

 

 

En wat is er mis met alleen een voornaam?

Ik ken niet veel Archibalds in Lelystad die aan geocaching doen.

 

Ik moet opletten dat ik de telefoon niet opneem met "Met Diederikus!".

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel, het kan zomaar gebeuren dat je ongemerkt en onbedoeld privacygevoelige informatie weggeeft. Zo kunnen we hier lezen dat de Kikkers 25 februari en 28 februari waarschijnlijk uithuizig zijn. De exif-informatie van hun foto's vertelt dat ze wel eens een camera gebruiken van 4000,- euro, maar die nemen ze niet altijd mee. Gelukkig weet niemand wie de Kikkers in werkelijkheid zijn en waar ze wonen.

 

Dat is waar, van de exif info vind ik wel wat ver gaan. Op GC.com vind je bij een geuploade foto nooit meer een exif gegevens terug, daar de foto eerst geresized wordt. Bij directe links heb je dat probleem dan wel, maar ik vind dat je daar echt zelf op moet letten wat je op internet plaatst. Sommigen hebben zelfs continu hun GPS aanstaan op de telefoon. Dat blijft dan wel weer vaak achter bij geuploade foto's. Zo kan je ook iemand behoorlijk volgen, terwijl je niet eens een twitter account hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op waypoint 1 kwamen we al een mede-cacher tegen van 75 jaar oud, die met het geocachen een heerlijk motief had om er even uit te gaan. We hebben de hele route samen gelopen en over van alles gesproken (bepaald niet alleen over geocaching), zodat we prompt een verkeerd eindcoördinaat verkregen....

 

Volgende keer toch ook maar over cachen praten??, dat scheelt een flinke omweg. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died: we willen je toch eens serieus spreken op 28 februari. Hoe kom je erbij dat onze camera 'slechts' 4000,00 eurietjes kost?

 

Laten we die dag veel baggercaches zoeken, vinden en camerapraatjes houden. Mag er die dag óók nog gelachen worden???

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...