Spring naar bijdragen

Andere Geocachers Herkennen?


Team Creama

Aanbevolen berichten

Meestal stellen wij ons voor met "Team Tabak" en dan gebeurt het niet zelden, dat we als vraag krijgen..."Bent U die meneer van het forum?" en dat zijn dan mensen waarvan ik geen notie had, dat ze hier überhaupt zouden rondkijken..... Daarna volgen dan vaak nog wat opmerkingen, die ik hier liever niet plaats, want dat is slecht voor mijn ego..... :wacko:....

 

:blush: O ooh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Meestal stellen wij ons voor met "Team Tabak" en dan gebeurt het niet zelden, dat we als vraag krijgen..."Bent U die meneer van het forum?" en dat zijn dan mensen waarvan ik geen notie had, dat ze hier überhaupt zouden rondkijken.....

 

Mooie rustige bossen, daar rondom Chaam....

Dat klopt. Als ik mij voorstel met "Diederikus" dan blijken er heel veel cachers stille meelezers te zijn op dit forum. Dan denk ik wel eens, ik wou dat ik niet zo'n grote waffel had. Maar ik kan het niet laten. Vanaf hier lijkt het net alsof ik in mijn eentje zit te typen.

 

Wat ik mij altijd heb afgevraagd, hoe spreken die Chaamezen dat nou uit "gut, gut, we willen naar Chaam"? (beetje off topic)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dikwijls denk ik geocachers tegen te komen in het veld. Ik zie mensen lopen met papieren in hun hand en neem aan dat het cachers zijn, maar aangezien ze de verkeerde kant oplopen, zullen ze wel met een andere natuurwandeling bezig zijn. Ik zie mensen fietsen met een GPS op het stuur en zie daar cachers in, maar wanneer zij stoppen bij een fietsknooppunt, dan vermoed ik dat zij lekker aan het fietsen zijn en slechts van hun fiets afstappen wanneer zij dat willen.

Herkennen jullie dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik tijdens een multi me aangesloten heb bij een cachend gezin (of omgekeerd) ontloop ik elke cacher in het veld.

Het genoemde gezin had een paar stuiterende ADHD kinderen die me al na 1 waypoint ernstig deden twijfelen aan mijn beslissing.

Maar vader had de zelfde GPS als ik (maar snapte er geen reet van) en wilde graag wat hulp.

6 waypoints lang heb ik getracht alles ter plekke heel te houden, daarna werd het me te veel.

Ik snap nu ook dat caches slijten; daar heb je geen muggle voor nodig.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt pech gehad Antarctica. Het is als met kinderen in een supermarkt... Ze verstoren de witte bloedlichaampjes in je lijf en bezorgen je jeuk rond de vingertoppen... Van ons hebben ze eind veertiger jaren geen last gehad. Toen waren er nog geen caches en ook geen supermarkten......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een eind verder zien we een vader met twee zoons die zich uitermate verdacht gedragen. Ze hangen "argeloos" rond op een plek die bevreemding wekt en veinzen een overdreven belangstelling voor een groepje stinkzwammen. Ze stralen een nadrukkelijk aura uit van "ik wou dat jullie ophoepelden". Dus ik vraag "bezig met de nieuwe multi hier?" en dat bleek inderdaad zo te zijn. Je gaat er een neus voor ontwikkelen.

 

Ha ha, ja heel herkenbaar. Ik breek dan vaak het ijs met de opmerking: "Aha ... schatzoekers ..." En dan durft men dat vaak wel toe te geven.

 

Oké, dit gaat dan over het herkennen van collega-geocachers, maar waar ik ook regelmatig "last" van heb is dat ik blijkbaar onwillekeurig om me heen kijk naar plekken die een cache-plek zouden kunnen zijn.

Mijn oog valt daar dan ineens op, en dan móet ik ook even kijken of er ook per ongeluk een cache ligt. :blink:

Hebben jullie dat nou ook? Ik heb zo wel eens een cache gevonden ... zonder er echt naar gezocht te hebben.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oog valt daar dan ineens op, en dan móet ik ook even kijken of er ook per ongeluk een cache ligt. :blink:

Hebben jullie dat nou ook? Ik heb zo wel eens een cache gevonden ... zonder er echt naar gezocht te hebben.

Ik zie wel veel mogelijke verstopplaatsen tijdens een boswandeling, maar ik ga er normaal niet kijken of er ook daadwerkelijk een cache ligt.

Ooit maakte ik een wandeling door het Zuylensteinse bos, terwijl ik helemaal niet met geocachen bezig was maar met andere zaken. Ik liep een pad in dat klaarblijkelijk recent gebruikt was, gezien de afgebroken twijgjes. Na 30 meter hielden de gebruikssporen van het pad op. Vreemd. Toen ik rondkeek zag ik een cachepaadje het bos in lopen. Na circa 10 meter bleek er een disfunctioneel vogelhuisje te hangen. Dat bleek het eindpunt te zijn van de enige multi in dat gebied. Toch wel sterk een cache te vinden in een bosgebied van vele vierkante kilometers zonder er naar op zoek te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, mij is het ook een keer gelukt. Maar onder ieder bankje kijken, dat gaat nou weer te ver.

Ik heb ook een keer per ongeluk een eindcache gevonden terwijl ik op zoek was naar een aanwijzing, dat is puur geluk.

Het kwartje viel niets eens, we waren helemaal verbaasd dar er geen aanwijzing in de cache zat. Logboek van alle kanten bekeken, munitiekist onderzocht, niets.

Pas toen we op weg naar huis waren dachten we, het zal toch niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt pas sterk, geachte Diederikus, als je tijdens je dagelijkse klimoefening je kop stoot tegen een disfunctioneel vogelhuisje wat een cache blijkt te zijn.

Antarctica

Een andere afwijking die ik ook door jou heb opgelopen is dat ik tijdens een boswandeling nu steeds loop rond te kijken naar goeie klimbomen en bruggen waaronder je een cache kunt hangen. Maar ik geloof dat we nu wat afdwalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afdwalen? Valt wel mee.

Het gaat hier om het herkennen van andere geocachers.

Mensen die in het bos lopen met afwijkend gedrag, herken ik onmiddellijk als geocacher.

Personen die bomen aaien, met een stokje in de grond prikken, met hun handen onder bankjes voelen, die over een bruggetje lopen met kleine pasjes en één twee drie vier mompelen. Shit ik ben de tel kwijt en ze beginnen opnieuw.

Dat jij bij iedere stevige beuk hoorbaar het aantal meters telt waar de laagste tak zich bevind kan worden uitgelegd als boswachtersgedrag. Dus zo herkenbaar ben je niet als geocacher, tenzij je in gezelschap bent van ioHpeiH, want die heeft een vracht aan goodies aan zijn rugzak hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...