Spring naar bijdragen

Andere Geocachers Herkennen?


Team Creama

Aanbevolen berichten

Barry, 't is gewoon onderdeel van het spelletje. Waarom trekken sommige mensen met carnaval een raar pak aan? Verkleedt men zich als boer, admiraal, Maja de Bij of banaan omdat men niet herkend wil worden? Welnee, het hoort erbij.

Zo ook de nickname. Dat kan soms erg apart uitpakken. Zo bleek team De Koffieleuten - dat een van mijn caches als eerste vond - in de straat achter ons te wonen.

 

Tja Aragorn, vroeger verkleedde ik me al niet met carnaval, hoogstens een cowboyhoed. ;-) Ik begrijp het nu dat velen de nickname als onderdeel van het spelletje zien. Ik zal altijd een outsider zijn aangezien ik graag open ben. Zeker geen meeloper in letterlijke en figuurlijke zin van het woord, maar altijd betrokken, zeker in onze hobby.

Kikker maakt propaganda voor een CITO-event in Den Helder. Geen commerciële bedoelingen.

Duifjes wil liever geen andere cachers ontmoeten en hij hoeft niet naar een event. Dat heeft hij grotendeels in eigen hand.

ioHpeiH heeft aangegeven hoe duifjes zich niet meer hoeft te ergeren.

 

Eigenlijk is er dus niets aan de hand.

 

Je vergeet nog een ding. :wink2: Voor de mensen die het zelf niet verbaal afkunnen is er ook nog de rapporteerknop. Een klikje en er wordt een melding naar de virtuele oppasser gemaakt. We kunnen elkaar hier op het hobbyforum beleren, negeren en kleineren.

 

Of wellicht een wat meer open en volwassen houding naar elkaar toe in ons wederzijds ontspannen tijdverdrijf?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jammer dat je dit forum verlaat Duifjes. Jouw mening was en is net zo veel waard als die van de anderen in dit draadje. En die mening mag jij gerust naar voren brengen. Maar dan kan het soms gebeuren, dat andere forumdeelnemers dat net even anders oppikken, dan jij denkt of bedoeld had. Tell me.... De beste remedie.... Even een paar dagen afstand nemen van dit gebeuren en er dan weer lekker tegenaan gaan. Tot spoedig derhalve, naar ik hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schuw, lichtelijk contactgestoord en zichzelf voorstellend met team huppeldepup. Dat zijn de erge gevallen.

 

Lichtelijk ? Dan ken je ons nog niet :w00t2:

 

Als wij de keuze hebben tussen het vinden van de cache door 1 km te lopen en onderweg een andere geocacher tegen te komen die een praatje wil maken, of de cache te vinden door 10 km te lopen in alle rust, dan kiezen wij toch echt voor het laatste. En dat bedoel ik niet vervelend.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met Tabak. Een echte duif laat zich niet zo snel verjagen. Ja, er is groepvorming hier. Ik werd hier ook niet bepaald warm ontvangen, het zij zo. Maar als je goed luistert en open staat voor andere meningen is er nog veel te leren. Niet jezelf laten kennen, schaam je niet voor je mening en ga de confrontatie aan familie Duif!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Tammo, wij verschillen niet zo veel hoor. Rust verkies ik ook absoluut boven een praatje. Heeft echter bij mij niets met contactgestoordheid te maken. Contactgestoord vind ik iemand die prima kan zien dat je aan het cachen bent, maar je gewoon negeert. Dat is wat anders en dat zijn er velen. Ik ben bijna altijd degene die een medehobbyist aanspreekt. Toeval? Nee, manieren. En ja, soms schaam ik me voor de types die ik tegenkom in mijn hobby. Met zo'n instelling en doel wil ik absoluut niet geassocieerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan snap ik er helemaal niets meer van. We zitten hier op een hobbyforum om meningen uit te wisselen. Alleen geinteresseerden in onze hobby kijken hier op het forum. Waarom dan een teamnaam en anonimiteit? Ik zie het echt niet.

Het siert je dat je om je heen alleen maar positieve mensen ziet die het beste met je voor hebben.

Als wij de keuze hebben tussen het vinden van de cache door 1 km te lopen en onderweg een andere geocacher tegen te komen die een praatje wil maken, of de cache te vinden door 10 km te lopen in alle rust, dan kiezen wij toch echt voor het laatste. En dat bedoel ik niet vervelend.

Ik zou sowieso die van 10 km prefereren boven die van 1 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barry, ik probeer jou te volgen. Je praat over openheid, nicknames, contactgestoordheid. Jij bent degene met manieren en dat is geen toeval, iemand die andere geocachers aanspreekt en zich schaamt voor de mensen die hij tegenkomt.

Klikt lichtelijk hautain.

 

Kun je verduidelijken hoe jij andere cachers herkent? Het zijn toch niet allemaal gedrochten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft nicknames, de personen die mij lieten kennismaken met geocachen vertelden dat het gebruikelijk is dat je een nickname aanneemt. Dus dat deed ik, heel onschuldig. Vond het zelfs wel leuk. Inmiddels gebleken dat het ook wel handig is, want er zijn personen die gaan googlen om van alles over je te weten te komen wat zij dan weer kunnen misbruiken wanneer ze het niet met je eens zijn. Zo wordt ik als het ware al gestalkt via mijn nickname.

Overigens ben ik ook een open boek, want het is niet moeilijk om achter mijn naam te komen en dan is er aardig wat te vinden op internet. Dus in die zin biedt mijn nickname mij geen bescherming meer.

 

Kikker, ik ken geen gedrochten. Ik stelde slechts een vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een forum dat geocaching gerelateerd is lijkt het mij persoonlijk vanzelfsprekend dat je je geocaching nickname aanneemt. Hoewel sommigen een nickname blijkbaar aannemen met de bedoeling bij een geheim genootschap te horen is voor het gros van de cachers het aannemen van hun eigen naam gewoonweg niet mogelijk omdat deze op gc.com al ´bezet´ is. Ik neem aan dat ook de accountnaam van Barry op GC.com niet Barry is. Kortom een praktisch probleem en meer niet in mijn optiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dus word ik onderweg of in een mailtje altijd met "Gerrit" aangesproken en verdraaid..... na 6 jaar ga je daar misschien op reageren en draai je je om..... Grappig toch. Vooral in de regio is het leuk om cachers tegen te komen, die dan reageren met "ah.... zijn jullie nou de Tabakkies"...... Dat geeft iets aparts aan het geocachen. Je sluit je als het ware even af van het gewone leven, wanneer je op pad gaat voor een cache. We stellen ons altijd voor met onze eigen namen en dan de nicknames. Dat laatste blijft de mensen bij, onze echte namen zijn ze na 5 seconden vergeten. Wij zullen nooit omlopen om mede-cachers te ontwijken.

 

Omdat wij veel op werkdagen cachen zijn het meestal leeftijdgenoten, die we tegenkomen en dat is altijd even gezellig. Deze week een multi gelopen in Zwijndrecht. Op waypoint 1 kwamen we al een mede-cacher tegen van 75 jaar oud, die met het geocachen een heerlijk motief had om er even uit te gaan. We hebben de hele route samen gelopen en over van alles gesproken (bepaald niet alleen over geocaching), zodat we prompt een verkeerd eindcoördinaat verkregen....

 

En dus moest het rondje nog een keer. Het was geen straf.... Overigens moet dit soort ontmoetingen ook niet overdreven worden. Eerlijk gezegd komt het niet zo heel erg vaak voor, dat we mede-cachers tegenkomen. En soms denk je... "Dat lijken wel gezellige mensen, daar zouden we meer van willen weten" en soms denk je na 2 minuten... "Laat maar".... Maar dat is in het gewone leven toch ook zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...