Spring naar bijdragen

Andere Geocachers Herkennen?


Team Creama

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ontkenning (Duits: Verneinung) is een psychisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren.

Een ontkenning kan introvert of extravert zijn:

introverte ontkenningen zijn ontkenningen tegenover zichzelf. Je houdt dan dus jezelf voor de gek (spreekwoordelijk). Dit heeft volgens de theorie van de psychoanalyse te maken met het Ich en het Über-ich.

extraverte ontkenningen zijn ontkenningen tegenover anderen. Ook dit heeft volgens aanhangers van Sigmund Freud met het ich en het Über-ich te maken, maar heeft invloed op anderen.

Als iemand bijvoorbeeld is ontslagen, kan hij dit ontkennen door zichzelf en zijn omgeving ervan te overtuigen dat het wel weer goed zal komen als hij weer naar zijn werk gaat. Als de relatie met een partner is beëindigd, kan iemand dit ontkennen door te vinden dat het alleen maar om een tijdelijke ruzie gaat.

Vaak is ontkenning de eerste fase van rouwverwerking. Het geeft iemand gelegenheid om verdriet stapsgewijs te verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bijdrage uit de Wikipedia:

 

Off-topic is een term die vaak in nieuwsgroepen en op forums gebruikt wordt. Het is een Engelse term die kan worden vertaald als buiten het onderwerp. De term wordt ook offline gebruikt.

Wanneer er op het internet in een bepaald (discussie)onderwerp (thread) over andere zaken dan de kern van dat onderwerp wordt gesproken is dat off-topic. Wanneer off-topic-berichten de voortgang van het gesprek belemmeren, worden zij als irritant gezien omdat het topic daardoor onoverzichtelijk wordt.

Er wordt vaak off-topic gegaan vanwege een discussie die voortvloeit uit de discussie die met het onderwerp te maken heeft. Ook zijn mensen snel geneigd om over koetjes en kalfjes te praten.

De tegenhanger van off-topic is on-topic. Dit zijn posts die wel passen binnen het onderwerp.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer de vraagstelling voldoende is herkauwd, dan zijn off-topic bijdragen dikwijls interessanter.

En na 345 bijdragen wordt er inderdaad vaak over koetjes en kalfjes gepraat, juist omdat het kalf al lang is verdronken. Het zijn dan slechts de putdempers die aan een dood paard trekken. Paarlen voor de zwijnen. Laat de zwijnen liever truffels zoeken, oftewel mooie caches.

 

On topic:

een geocacher herken je aan zijn prachtige found-logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan best zijn dat je off-topic bijdragen interessanter vindt. Het blijkt ook dat juist iedere keer weer die off-topic bijdragen ontsporen. Kortom waarom niet gewoon aan de forumregels houden en een nieuw onderwerp starten?

 

Regel 04: Blijf On topic

Spreekt eigenlijk voor zichzelf. Geef antwoord op de vraag van de topic starter of ga in op de discussie. Komen uit het topic weer nieuwe onderwerpen voort, start dan een nieuw topic en laat de discussie in die andere voor wat het is. Heb respect voor andermans topic. Doet het topic je niets, blijf er dan uit en gebruik de topic niet voor eigen doeleinden. Hoe zou jij het zelf vinden als jouw topic gekaapt wordt door anderen?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijven zeggen dat je een geocacher bent, ook al ben je het niet.

 

Ik herken geocachers in het veld niet als het echte geocachers zijn.

Ik herken geocachers op straat niet als het geen echte geocachers zijn.

Ik herken lantaarnpaalknuffelaars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijven zeggen dat je een geocacher bent, ook al ben je het niet.

 

Ik herken geocachers in het veld niet als het echte geocachers zijn.

Ik herken geocachers op straat niet als het geen echte geocachers zijn.

Ik herken lantaarnpaalknuffelaars.

 

 

Ik vraag mij af of ik jouw zou herkenen in het veld ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Blijven zeggen dat je een geocacher bent, ook al ben je het niet.

 

Ik herken geocachers in het veld niet als het echte geocachers zijn.

Ik herken geocachers op straat niet als het geen echte geocachers zijn.

Ik herken lantaarnpaalknuffelaars.

 

 

Ik vraag mij af of ik jouw zou herkenen in het veld ?

 

Ja hoor. Bos zwarte krullen, te slank, blauw/bruine tas om de schouder, enigszins manklopend, shagrokend. Zo, dat zijn genoeg afwijkingen om mij te herkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke we zijn er uit

.

Je herkend een geocacher aan :

 

Altijd een rug-,schoudertas bij zich.

een Gps in de hand

een grote smile als hij een munitiekist met mooi logboekje heeft gevonden of een sagarijniggezicht als hij een kokertje heeft gevonden.

Loopt mank en heeft krullen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...