Spring naar bijdragen

Andere Geocachers Herkennen?


Team Creama

Aanbevolen berichten

Je herkent ze al van een mijl afstand. Rugzak, gps, papierloze uitdraai in de hand, TB-sticker op de auto. Tegenwoordig maak ik dat ik wegkom, want voor je het weet hebben ze je ongevraagd verteld waar de cache ligt. Is mij al drie keer overkomen.

Papierloze uitdraai, dat lijkt mij wel wat. Heb je daar een 5D-printer voor nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Je herkent ze al van een mijl afstand. Rugzak, gps, papierloze uitdraai in de hand, TB-sticker op de auto. Tegenwoordig maak ik dat ik wegkom, want voor je het weet hebben ze je ongevraagd verteld waar de cache ligt. Is mij al drie keer overkomen.

Papierloze uitdraai, dat lijkt mij wel wat. Heb je daar een 5D-printer voor nodig?

 

Dat is de uitdraai die iedere cacher bij zich heeft die aan paperless caching doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk vallen geocachers altijd op, doen alsof je je schoenen strikt werkt niet altijd. In de tijd toen we nog niet paperless konden cachen omdat dat nog niet bestond, heeft een van ons zo eens een cache gevonden in Zwitserland. Zittend op een terrasje zag je een cache gelogd worden. Dan is het wel aantrekkelijk om zelf ook eens te gaan kijken. Geen GPS of papier nodig, alleen maar een pen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat in open terrein altijd m'n GPS op m'n buik bungelen.

In de stad hou ik hem (om minder op te vallen en tegen diefstal) wel in m'n hand.

 

Mocht ik iemand zien die mogelijk ook aan't cachen is, dan ga ik er gewoon op af.

Met een opmerking als: Ook aan't zoeken? kom je al een eind.

 

Dat deed ik ook bij m'n eigen cache.

Ik kon hem vanuit m'n kamerraam zien. Als mensen na 20 minuten nog niet weg waren en radeloos rond keken, liep ik er even naartoe.

Dat werd in de meeste gevallen zeer gewaardeerd. In sommige gevallen heb ik daarna nog een kwartier staan praten :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@diederikus, jij als de grote prater hier loopt weg als er een cacher komt. Kan ik me niet voorstellen, jij zou dat veel te leuk vinden.

 

Ik vind het altijd erg leuk om er een of meerdere te ontmoeten en je herkent ze van verre. Altijd te kijken op een scherm en nooit naar de prachtige omgeving :cool2:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@diederikus, jij als de grote prater hier loopt weg als er een cacher komt. Kan ik me niet voorstellen, jij zou dat veel te leuk vinden.

Daarop is alleen een off topic antwoord mogelijk. Om on topic te blijven: spreek elkaar aan zoals je wilt, meestal is het met één zin of vraag wel duidelijk. Maar terughoudendheid met spoilerinformatie zal ik zeer waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De blije cacher herken je aan de vliegjes op zijn tanden....

Sorry, maar dat zijn motorrijders. Misschien herken je een blije cacher aan de brandnetels tussen zijn tanden?

 

.............. papierloze uitdraai in de hand..................

Dat heet een tablet, bv Samsung Nexus 7 (bij mij tenminste).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij al meerdere malen overkomen dat ik geocachers heb ontmoet die achteraf helemaal geen geocachers bleken te zijn. Zo ben ik op een terras aan de markt in Eindhoven eens aangeschoven bij een gezinnetje dat alle bekende attributen had uitgestald tussen koppen koffie, glazen chocomel en grote punten pruimenvlaai. Leuke familie, beleefde kids, enthousiaste verhalen. Ruim een uur gezellig gekeuveld, maar toen ik thuis uit pure nieuwsgierigheid hun online profiel opvroeg bleek dat ze nog geen enkele geocache hadden gevonden! Een geocacher kun je alleen herkennen aan zijn of haar loglijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

.............. papierloze uitdraai in de hand..................

Dat heet een tablet, bv Samsung Nexus 7 (bij mij tenminste).

 

De mijne is een Asus Nexus 7, Samsung heeft geen nexus-tablets gemaakt (tot nog toe). ;) Al zou ik die niet in alle omstandigheden graag gebruiken voor geocachen... Dan gebruik ik liever een waterdichte telefoon die ook met nat scherm nog prima reageert: een van de waterdichte sony-telefoons dus :) (Hebben ook prima gps die echt niet onderdoen voor garmins)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...