Spring naar bijdragen

Andere Geocachers Herkennen?


Team Creama

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het is mij al meerdere malen overkomen dat ik geocachers heb ontmoet die achteraf helemaal geen geocachers bleken te zijn. <knip> Een geocacher kun je alleen herkennen aan zijn of haar loglijst.

 

Met interesse lees ik al bijna een jaar mee met de verschillende onderwerpen op dit forum en begrijp ik enigszins wat er de afgelopen jaren gebeurd is met onze gezamelijke hobby geocaching, want hoe je het ook went of keert, we vinden allemaal van onszelf dat we aan het geocachen zijn. Sommige forumposters hebben mijn bovenmatige interesse en ik vind het nog steeds zeer vermakelijk hoe Vlindertje zijn mening op het forum deponeert. Ik voel mij zo nu en dan wel eens aangesproken en ik probeer er wel eens wat mee te doen. Soms ook niet!

 

Vaak heb ik op het punt gestaan om eens te reageren en bij deze laatste post kan ik dat niet langer afwenden en heb ik eigenlijk alleen maar de vraag, waarom je op het terras in Utrecht Eindhoven niet heb kunnen vaststellen dat het geen geocachers waren? dat moet tijdens dat gezellige uurtje toch wel duidelijk geworden zijn? Daar hoeft je toch naderhand niet voor op het profiel van de betreffende familie te kijken?

 

En nog een kleine bijdrage on topic: de afgelopen weken op vakantie in Frankrijk gegeocachet en geen andere cachers tegen gekomen. Wel mooi grotten, fraaie rivieren, hoge bergen en mooi bossen ;-)

bewerkt door beliwan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beliwan, blijven posten. Dat houdt het forum levendig en interessant. En elke mening telt!

 

Het antwoord op je vraag geef je eigenlijk zelf al: "we vinden allemaal van onszelf dat we aan het geocachen zijn". Dat vond het gezin op de markt in EINDHOVEN dus ook. Je kunt best een uur over cachen praten en achteraf tot de ontdekking komen dat we daar blijkbaar allebei iets anders onder verstaan.

 

De betreffende familie was net terug uit Luxemburg, mijn favoriete cachelandje, en had zelfs op de camping gestaan waar ik ook regelmatig bivakkeer. Ik heb in Luxemburg meerdere caches liggen, maar geen van de namen of locaties die ik noemde deed een belletje rinkelen. Mijn gesprekspartner kon zich ook geen namen van andere caches herinneren. Daarom was ik benieuwd welke caches ze dan wel hadden gevonden. Geen enkele dus. Zo zie je maar, een mens kan zich vergissen en daarom biedt alleen de loglijst uitsluitsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Sommige forumposters hebben mijn bovenmatige interesse en ik vind het nog steeds zeer vermakelijk hoe Vlindertje zijn mening op het forum deponeert. Ik voel mij zo nu en dan wel eens aangesproken en ik probeer er wel eens wat mee te doen. Soms ook niet!

Je hoeft je niet aangesproken te voelen door hem.... Ga een dag cachen in Eindhoven, slik even wanneer je het PSV stadion voorbij komt, bel @Vlinder op aan het einde van de middag en heus, je dag eindigt met een vier gangen maaltijd, drank naar keuze en een 100 tal verhalen waar je een rugzak mee kunt vullen....

 

Vandaag een heerlijk dagje doorgebracht in Rotterdam (ook een fout stadion maar vooruit, het leven is gevuld met compromissen....). Met de waterbus over de Noord naar de Erasmusbrug, een drietal caches gedaan, een zeer gedreven dame ontmoet, die echt vanaf 40 meter te herkennen was als hobbygenote, een fijn praatje gemaakt, haar even geholpen met het vinden van de cache in het Park en toen de Euromast bestegen om te kunnen genieten van een schitterend uitzicht. Met een goeie bril kon je vandaag net het juiste stadion zien liggen.... Kunnen zwaaien naar onze zoon die op de 44ste van de Maastoren zijn toko bestiert en dus nog hoger zit en toen weer terug met Japanners en andere buitenlui op de waterbus.... Al die lui gedropt ter hoogte van Kinderdijk en toen verder naar huis..... Wij vinden het altijd leuk om cachers te ontmoeten, We herkennen ze ook onmiddellijk en zij ons waarschijnlijk ook en we genieten van de verhalen..... Als we afscheid nemen hebben we meestal een lijst van 43 caches die we persé gedaan moeten hebben als we er bij willen horen.... Hartstikke leuk!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelijk al een typo in de naam van een stad in mijn eerste post en de steden en stadions vliegen mij om de oren. Ik was juist bezig met een lijstje met de caches van BigFurryMonster :D. Vandaar Utrecht en ach hoe die voetbalclub het daar doet maakt mij niet zoveel uit. Mijn kinderen hebben een voetbalshirtje van 020 aan, maar als ze in een 010 shirtje lopen zou ik het ook goed vinden. Zonder verliezers geen winnaars! Zonder aartsrivalen geen strijd.

 

Zou dit ook voor geocachers gelden?

 

Ik vind het over het algemeen leuk om anderen te ontmoeten en bij het online komen van een nieuwe cache is die kans het grootst. Ik zal niet altijd de eerste zijn om het contact te leggen en mijn ervaring is dat ook anderen op dat vlak nog wat te leren hebben. Daarnaast zijn er soms ook bepaalde cachers, die je toch liever wilt mijden, het is net het echte leven met echte mensen en sommigen zijn gewoon minder prettig en niet leuk om mee te praten.

 

Hoe zou je moeten doen om niet herkend te worden?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelijk al een typo in de naam van een stad in mijn eerste post en de steden en stadions vliegen mij om de oren. Ik was juist bezig met een lijstje met de caches van BigFurryMonster :D. Vandaar Utrecht en ach hoe die voetbalclub het daar doet maakt mij niet zoveel uit. Mijn kinderen hebben een voetbalshirtje van 020 aan, maar als ze in een 010 shirtje lopen zou ik het ook goed vinden. Zonder verliezers geen winnaars! Zonder aartsrivalen geen strijd.

 

Zou dit ook voor geocachers gelden?

 

Ik vind het over het algemeen leuk om anderen te ontmoeten en bij het online komen van een nieuwe cache is die kans het grootst. Ik zal niet altijd de eerste zijn om het contact te leggen en mijn ervaring is dat ook anderen op dat vlak nog wat te leren hebben. Daarnaast zijn er soms ook bepaalde cachers, die je toch liever wilt mijden, het is net het echte leven met echte mensen en sommigen zijn gewoon minder prettig en niet leuk om mee te praten.

 

Hoe zou je moeten doen om niet herkend te worden?

 

Ik maakte een grapje @beliwan waar het om de voetballerij en Vlindertje ging, maar het is heel moeilijk om humor binnen dit forum op de bedoelde wijze over te laten komen. Het zij zo. Je komt er zelf ook nog wel achter... :-)

 

Wat je moet doen om niet herkend te worden? Ik ken maar één advies.... "Thuis blijven".... En om mij niet te hoeven ontmoeten (een keuze die ik kan billijken) hoef je alleen maar een PB te sturen met de dag en de streek waar je gaat cachen. Ik beloof je dat ik daar wegblijf.... OK? :-) :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga een dag cachen in Eindhoven, slik even wanneer je het PSV stadion voorbij komt, bel @Vlinder op aan het einde van de middag en heus, je dag eindigt met een vier gangen maaltijd, drank naar keuze en een 100 tal verhalen waar je een rugzak mee kunt vullen....

 

Geen grapje. Wel het programma omgooien. Bellen aan het begin van de dag en samen een cache lopen. Voor de rest klopt het wel.

 

Alhoewel ... PSV? Staat dat niet voor Philips Sport Vereniging? Philips is grotendeels uit Eindhoven verdwenen, dus ik weet niet of die vereniging nog bestaat.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ga een dag cachen in Eindhoven, slik even wanneer je het PSV stadion voorbij komt, bel @Vlinder op aan het einde van de middag en heus, je dag eindigt met een vier gangen maaltijd, drank naar keuze en een 100 tal verhalen waar je een rugzak mee kunt vullen....

 

Geen grapje. Wel het programma omgooien. Bellen aan het begin van de dag en samen een cache lopen. Voor de rest klopt het wel.

 

Alhoewel ... PSV? Staat dat niet voor Philips Sport Vereniging? Philips is grotendeels uit Eindhoven verdwenen, dus ik weet niet of die vereniging nog bestaat.

 

 

Sinds gisteren wel weer, geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van vakantie en als je dan op een terras zit en je hebt vrij uitzicht op een cache, dan is het heel leuk om te zien hoe verschillend mensen loggen.

We waren samen met vrienden die het nog nooit hadden gezien en ze kijken nu heel anders naar mensen die zich "raar" gedragen hahaha.

 

Er naar kijken is bijna net zo leuk als het loggen zelf.

 

Ps,

Ik was in Salzburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee,

 

gaat dit onderwerp ineens over PSV! Gaaf, kan ik over meepraten. Geweldige wedstrijd weer gisteren! Jammer dat die uitnodiging van Vlinder niet van hemzelf komt. Ik hou van Eindhoven, en van goed eten!

 

Met mijn Dacia hoef je overigens niet zo bang te zijn voor piepende banden. Maar caches waar je met de auto tot 1 meter afstand kunt komen hebben op dit moment i.v.m. een ontsteking aan de voet wel de voorkeur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee,

 

gaat dit onderwerp ineens over PSV! Gaaf, kan ik over meepraten. Geweldige wedstrijd weer gisteren!

Nu haak ik af, ook PSVers herken ik helaas al van verre. Zij spelen het spelletje niet zoals het ooit bedoeld is. Het gaat alleen nog maar om de puntjes en de coins.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we met metaforen spreken, is geocachen zoals vlinder het wil een beetje als Arsenal in het voetbal. Altijd het mooiste voetbal en nooit een prijs. Ik ben zelf dan een echte psv-er... Hadden wij vorig jaar in Einhoven niet het hoogste doelsaldo ;)...

 

Ik heb ook al wel een idee wie zich als Ajax zou kwalificeren... Een club waar altijd gedoe is, en die zich als godenzonen voelen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je moet doen om niet herkend te worden? Ik ken maar één advies.... "Thuis blijven".... En om mij niet te hoeven ontmoeten (een keuze die ik kan billijken) hoef je alleen maar een PB te sturen met de dag en de streek waar je gaat cachen. Ik beloof je dat ik daar wegblijf.... OK? :-) :-)

 

 

Thuisblijven is niet echt een goed advies. Beter is om over de schroom heen te stappen en gewoon iedereen aan te spreken die enigszins in de buurt is toch? vriendelijkheid kost niet veel.

 

Binnenkort maar eens naar de Alblasserwaard, maar je hoeft daar niet voor mij uit de weg te gaan hoor.

 

Geen grapje. Wel het programma omgooien. Bellen aan het begin van de dag en samen een cache lopen. Voor de rest klopt het wel.

 

Wie weet komt het er ooit van. Ben het afgelopen jaar met verschillende teams op pad geweest en dat was zonder uitzondering een geslaagde dag/avond/nacht. Beschikbare tijd is hierbij altijd een probleem/uitdaging. De wil is er in ieder geval altijd.

 

Leuk om datgene wat anderen doen ook eens mee te beleven, of als je het allebei op dezelfde manier doet, dan gewoon samen in optima forma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van vakantie en als je dan op een terras zit en je hebt vrij uitzicht op een cache, dan is het heel leuk om te zien hoe verschillend mensen loggen.

We waren samen met vrienden die het nog nooit hadden gezien en ze kijken nu heel anders naar mensen die zich "raar" gedragen hahaha.

 

Er naar kijken is bijna net zo leuk als het loggen zelf.

 

Ps,

Ik was in Salzburg.

Zo worden voortuincaches geboren. :D

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wat je moet doen om niet herkend te worden? Ik ken maar één advies.... "Thuis blijven".... En om mij niet te hoeven ontmoeten (een keuze die ik kan billijken) hoef je alleen maar een PB te sturen met de dag en de streek waar je gaat cachen. Ik beloof je dat ik daar wegblijf.... OK? :-) :-)

 

 

Thuisblijven is niet echt een goed advies. Beter is om over de schroom heen te stappen en gewoon iedereen aan te spreken die enigszins in de buurt is toch? vriendelijkheid kost niet veel.

 

Binnenkort maar eens naar de Alblasserwaard, maar je hoeft daar niet voor mij uit de weg te gaan hoor.

 

Gelukkig, want om er nou voor te moeten verhuizen....???? :-) Gewoon je medecachers aanspreken. In 99 % van de gevallen blijkt men dit wel leuk te vinden en zijn ze maar wat graag bereid om wat te vertellen over hun ervaringen. Vaak komen die overeen met je eigen ervaringen en dan is er dus altijd wel iets om over te praten. En je hoeft dat echt niet al te lang te laten duren. Net naar de omstandigheden (je hebt natuurlijk gelijk.... je hoeft niet iedere cacher meteen aan je vriendenkring toe te voegen) zeg je "Veel plezier nog" en rijd je verder.

 

Veel succes in de prachtige waard. Pak er een mooie dag voor!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...