Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wat is eigenlijk een voortuincache? Wij hebben geen voortuin, maar wel een multi, waarvan het laatste gedeelte van uit huis (etagewoning) is te zien. Deze cache wordt vooral in het weekend gedaan. Is af en toe wel grappig als je cachers bezig ziet. Wij hebben dan brunch en buiten worden de blauwe driehoekjes geteld !

Die cache ken ik!

En voordat je het weet word je door de bewuste legger nog op de foto gezet ook, die je nagestuurd krijgt nadat je hebt gelogd. :rolleyes:

Overigens eindigt die cache bij een achterdeurtje, zonder gras en tuinkabouter, dus volgens mij niet echt een voortuin, maar het komt in de buurt...

Ben jij een van de weinig gelukkigen waarvan een prentje is gemaakt. Vinden we jammer dat anderen geen foto hebben gekregen. De oplossing is echter in zicht. Er komt binnenkort een intelligente bewegingsmelder met camera die cachers herkent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Waarom zou jij willen dat voortuincache's verboden moeten worden. Als je een cache niet leuk vind, sla je die toch gewoon over? Misschien zijn er cacher's die zulke voortuin cache's wël leuk vinden.

Als een cacher een beetje moeite heeft gedaan er iets leuks van te maken, tenminste.

 

Zo heb ik in sliedrecht een leuke gedaan, waar je info moet vinden over baggeren. (sliedrecht is een baggerdorp, niet slecht bedoeld)

 

Zelf is er net een voortuin cache van ons zelf vandaag online gekomen. 12 km kris kras op de fiets door Waalwijk (of te voet) met 12 verschillende en markante WP's.

 

Misschien ben ik dan wel niet geheel onpartijdig, maar iedereen kan toch zelf kiezen welke cache te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Ik vind dat voortuincaches verboden moeten worden (om heel veel redenen)...

 

...maar vooral omdat je het je buurman/vrouw daarmee onmogelijk maakt om ook een voortuincache te laten neerleggen!!

En da's nie eerlijk!

 

Soms is het nog erger: Vanwege de kleine tuintjes in een straat kun je het zelfs de hele buurt onmogelijk maken om nog een voortuincache te laten leggen; dit gezien de algemene standaard van 160 m afstand die er tussen afzonderlijke caches zou moeten bestaan.

 

Daarom zeg ik: afschaffen die voortuincaches!

 

 

Gelukkig zijn dr allemaal soorten caches, en de kikker heeft dan weer de hik van multi''s; die krengen doe ik gewoon niet meer, en als premium member kan je ze per zoeksessie gelukkig gewoon dr uit filteren.

 

Voortuin caches zijn dan juist weer míjn favorieten (mits versleutelde hint naar huisnummer, dan wel geo sticker aanwezig).

 

Je wilt niet (of juist wél) weten hoeveel lol ik al heb gehad in al die voortuinen; als je weet dat je in de goeie tuin zit, waar zou je je dan nog druk om maken. De buren vinden het ook altijd nog es leuk, en met wat mazzel wordt meteen de koffie aangezet, en komen de sterke cachersverhalen én tips boven.

 

En nou ik zo zit te denken; zou ik niet in Utrecht es een voortuin-multi kunnen uitzetten; waarbij je ongenegeerd allemaal voortuinen van bevriende plaatselijke cachers kan omploegen, om uiteindelijk de stash te vinden; een krat bier met een logboek of zoiets.......

 

Zjittt de kikker is zn goeie ideeen al weer aan het verraden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wilt niet (of juist wél) weten hoeveel lol ik al heb gehad in al die voortuinen; als je weet dat je in de goeie tuin zit, waar zou je je dan nog druk om maken. De buren vinden het ook altijd nog es leuk, en met wat mazzel wordt meteen de koffie aangezet, en komen de sterke cachersverhalen én tips boven.

 

En nou ik zo zit te denken; zou ik niet in Utrecht es een voortuin-multi kunnen uitzetten; waarbij je ongenegeerd allemaal voortuinen van bevriende plaatselijke cachers kan omploegen, om uiteindelijk de stash te vinden; een krat bier met een logboek of zoiets.......

 

Zjittt de kikker is zn goeie ideeen al weer aan het verraden!

 

COOL!!!!1 Ik zeg doen!!!!! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je voor/achter tuin Caches moet verbieden.

Maar geef dan in ieder geval aan in de Cache beschrijving dat het er 1 is !

Oók als het eind punt van een multi eindigt in een tuin.

 

Dan kan de Cacher in ieder geval zelf beslissen of hij hem wel of niet wil doen.

Kan me voorstellen dat het voor sommigen een teleurstelling is als het in een tuintje eindigt.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat je als cacher zelf kunt kiezen wat voor een caches je wilt en kunt doen.

Zo hebben wij afgelopen zondag de eerste CARPORTcache gedaan.

Kennis gemaakt met de maker.

Wij hebben geen carport, maar in de voortuin zou ik het ook niet willen.

Leven en laten leven. Gewoon lekker cachen vooral aankomend weekend als het mooi weer wordt :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...