Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

 

En ja hoor! We beginnen weer van voor af aan........... :D

 

Hoe bedoel je :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

 

En ja hoor! We beginnen weer van voor af aan........... :dribble:

 

Nah, Patje, dan cache je te lang :D . Hoezo van vooraf aan? Da's de kringloop van het (cachers)leven :D .

Om de zoveel tijd begint ook de "nieuwste" garde zich te storen aan bepaalde zaken, die door de oude stompen al vaak genoeg afgebrand zijn en we dus steeds weer eenzelfde discussie krijgen. Om dan te eindigen met "voor ieder wat wils" en "je hoeft ze niet te doen".

 

Mijn persoonlijke mening? Als er een heel aparte behuizing is gemaakt en je zeker weet dat je goed zit, is het wat mij betreft geen probleem. Dat is echter zelden het geval en ik ben dan ook van mening dat je wel degelijk zo'n cache kan/mag loggen ook al geef je daarna in je log te kennen dat je de cacheplek drie keer niets vond. Want gevonden is gevonden, ook al kon je het vantevoren weten.

 

Anders komt zo'n legger er nooit achter dat hij eigenlijk een flutplek heeft gekozen voor zijn cache. En met genoeg negatieve logjes wordt er hopelijk een betere plek gevonden. Er zou gewoon eens wat eerlijker gelogd moeten worden zonder dat die logjes dan door een legger verwijderd worden.

 

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

 

En ja hoor! We beginnen weer van voor af aan........... :lol:

 

Nah, Patje, dan cache je te lang :D . Hoezo van vooraf aan? Da's de kringloop van het (cachers)leven :dribble: .

Om de zoveel tijd begint ook de "nieuwste" garde zich te storen aan bepaalde zaken, die door de oude stompen al vaak genoeg afgebrand zijn en we dus steeds weer eenzelfde discussie krijgen. Om dan te eindigen met "voor ieder wat wils" en "je hoeft ze niet te doen".

 

Mijn persoonlijke mening? Als er een heel aparte behuizing is gemaakt en je zeker weet dat je goed zit, is het wat mij betreft geen probleem. Dat is echter zelden het geval en ik ben dan ook van mening dat je wel degelijk zo'n cache kan/mag loggen ook al geef je daarna in je log te kennen dat je de cacheplek drie keer niets vond. Want gevonden is gevonden, ook al kon je het vantevoren weten.

 

Anders komt zo'n legger er nooit achter dat hij eigenlijk een flutplek heeft gekozen voor zijn cache. En met genoeg negatieve logjes wordt er hopelijk een betere plek gevonden. Er zou gewoon eens wat eerlijker gelogd moeten worden zonder dat die logjes dan door een legger verwijderd worden.

 

 

Spirit

 

Spirit,

 

Wat prettig een serieus antwoord te krijgen.....hint...... Ik ben het met je eens wat betreft de duidelijke vindplaats. Een bijzondere verstopplaats of cachevorm levert enthousiastme mijnerzijds op. Helaas (wederom heb je gelijk) zijn veel voortuincaches zoeken geblazen. Ik geef toe dat ik nog af en toe last heb van logschaamte op publiekelijke plaatsen (#caches: 74). Laten we ervan uitgaan dat tegen de tijd dat ik op 1000 zit overal lak aan heb. :D

thnks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

edit: dit commentaar op de vraag type ik toch maar niet. :D

 

Om de poll te beantwoorden:Verbieden? Nee! Geen enkele cache zou verboden moeten worden. De hobby leeft bij creativiteit. Als de cache niks is, blijkt dat uit de log en als de maker geen al te dikke plank voor z'n kop heeft zal zo'n cache snel verdwijnen. Een soort van "zelfreinigend vermogen"dus.

 

Ja, je zit bij iemand voor het raam te zoeken. Maar dat zijn zelf cachers en met een beetje goede wil zijn de buren reeds ingelicht.

Als de politie vragen komt stellen kan je ze eerst gerust proberen uit te leggen wat je doet. Bij aanhoudende verveling kan je toelichten dat je je op priveterrein bevindt met toestemming van de eigenaar en ze hartelijk danken voor de belangstelling en vriendelijk verzoeken boeven te gaan vangen (doe dat laatste maar niet trouwens).

 

Een andere vraag zou zijn, zijn voortuin caches leuk/nodig/interessant? Het antwoord: meestal niet. Voor de legger wel waarschijnlijk (of gewoon gemakkelijk)

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip.....Ik geef toe dat ik nog af en toe last heb van logschaamte op publiekelijke plaatsen (#caches: 74). Laten we ervan uitgaan dat tegen de tijd dat ik op 1000 zit overal lak aan heb. :D

thnks.

 

Kunnen we bevestigen. 955 is ook al genoeg. Hoewel, laksheid is ook niet aan te raden- het blijft zorgen dat je niet gezien wordt terwijl je de cache trekt (indien enigszins mogelijk).

Tegen nieuwsgierige blikken hebben we allang een olifantshuid opgebouwd, maar het blijft ons verbazen hoe verschrikkelijk nieuwsgierig mensen kunnen zijn (tot drie keer opzettelijk langsfietsen aan toe- soms moeten mensen gewoon weten wat je aan het doen bent met dat apparaatje...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook een giller hoor.Als je als cacher iemand ziet zoeken en je zelf niet als cacher herkenbaar bent. En dan een partij nieuwsgierig gaan lopen doen. Moet je eens gedaan hebben.

 

En wat betreft die voortuin caches. Gewoon doen of je gek bent en die cache pakken en weer stilletjes verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip.....Ik geef toe dat ik nog af en toe last heb van logschaamte op publiekelijke plaatsen (#caches: 74). Laten we ervan uitgaan dat tegen de tijd dat ik op 1000 zit overal lak aan heb. :D

thnks.

 

Kunnen we bevestigen. 955 is ook al genoeg. Hoewel, laksheid is ook niet aan te raden- het blijft zorgen dat je niet gezien wordt terwijl je de cache trekt (indien enigszins mogelijk).

Tegen nieuwsgierige blikken hebben we allang een olifantshuid opgebouwd, maar het blijft ons verbazen hoe verschrikkelijk nieuwsgierig mensen kunnen zijn (tot drie keer opzettelijk langsfietsen aan toe- soms moeten mensen gewoon weten wat je aan het doen bent met dat apparaatje...)

 

Ja ok, laks is een verkeerd gekozen woord, een dikke huid was beter geweest. Anyway... die heb ik idd nog niet. Er kwam eens een oud dametje helemaal achter de begonia's vandaan om te kijken wat we aan het doen waren. Even vriendelijk zwaaien was de oplossing, ze plofte daarna weer in haar stoel (niet van schrik hoor, ze leefde nog :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om maar weer lekker in een oneindige discussie te mengen. Nee voortuin caches moeten gewoon kunnen.

 

Waarom, Je moet nl niet iedere cache loggen die er is, je mag ze loggen.

 

Wel vind ik dat er een kleine voorwaarde moet zijn, althans die wij hanteren. Een duidelijke hint of een logo.

 

En twijfelen we bij de tuin dan slaan we hem gewoon over, niet te veel tijd aan besteden, gewoon 5 minuten en dan astalavista.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik ook meerdere voortuincache(s), reden:

 

heel simpel, vlak voor mijn huis is een monument voor een omgekomen soldaat in Uruzgan en de gemeente wil géén toestemming geven voor een cache in de buurt van het monument.

 

Dat is via deze weg opgelost en nog leuker is dat we vaak cachers ff aanwijzen waar die ligt (ondanks de sticker op het raam) en maken we kennis en een praatje......

 

Als je het over te publieke locaties hebt zou ik de nano's in Hoogeveen maar eens gaan bekijken, zelf heb ik ze ook gelogd omdat ik er geen moeite meer mee heb en anders gewoon links laten liggen.

 

Je gaat je toch wel irriteren aan dat kistje op de kaart...... :D

 

Tjappie W & JoJo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van alle stad en dorps caches zijn de voortuincaches misschien nog wel het minst erg om te zoeken.

Ga maar eens rustig staan zoeken in een winkelstraat, in een park met hangjongeren of andere plekken waar je van alle kanten in de gaten wordt gehouden.

Dan valt het zoeken naar een cache in een rustige woonwijk mij nog mee (niet dat ik het leuke caches vind, maar dat is weer iets anders).

 

Dus: verbieden nee, maar zet het gewoon in de log als het niet relaxt zoeken is op die plek. En is de cache verder ook niks, dan ook een flut log.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt zoveel en zovaak over voortuincaches gesproken dat ik onderhand ernstig overweeg om ook een voortuincache te leggen. Er is wel heel veel belangstelling voor lijkt mij dus het voorziet beslist in een behoefte. is het niet om de cache te loggen dan is het wel om er over te zeuren. Iedereen gelukkig dus. Nu alleen nog bedenken hoe ik de cache vorm zal geven. O, voor het geval men denkt dat dit cynisch bedoelt is, nee dus. Voortuin caches kunnen prima mits er geen verwarring over de juiste voortuin bestaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn persoonlijke mening? Als er een heel aparte behuizing is gemaakt en je zeker weet dat je goed zit, is het wat mij betreft geen probleem. Dat is echter zelden het geval en ik ben dan ook van mening dat je wel degelijk zo'n cache kan/mag loggen ook al geef je daarna in je log te kennen dat je de cacheplek drie keer niets vond. Want gevonden is gevonden, ook al kon je het vantevoren weten.

 

Anders komt zo'n legger er nooit achter dat hij eigenlijk een flutplek heeft gekozen voor zijn cache. En met genoeg negatieve logjes wordt er hopelijk een betere plek gevonden. Er zou gewoon eens wat eerlijker gelogd moeten worden zonder dat die logjes dan door een legger verwijderd worden.

 

Ik heb dat nu een paar keer geprobeerd en elke keer levert het echt EINDELOOS gezeik op met de cache legger. Je krijgt ook telkens dezelfde onzinnige argumenten om je oren:

 

- "maar andere mensen vinden hem wel leuk!" (die hebben duidelijk geen gevoel voor kwaliteit. Geeft niks, dat kun je leren!)

 

- "maar hij wordt zo vaak gevonden!" (ik heb hem ook gevonden. Wil niet zeggen dat ik het kon waarderen)

 

- "waarom log je hem dan als je het niks vond?" (omdat ik toch al ter plekke in jouw duffe voortuin heb gestaan. Waarom zou ik hem _niet_ loggen? Denk je dat stil protest wel helpt dan? Maar denk vooral niet dat loggen een blijk van waardering is, dat is het niet)

 

- "je hebt zelf nog geen enkele cache verstopt!" (irrelevant. Ik mag best een mening hebben nu ik er bijna duizend gevonden heb)

 

- "nou, _ik_ vind hem mooi!" (geweldig. Leg hem vooral binnen op de haard, en trek de listing op GC.com in!)

 

Maar ok, wat mij betreft hebben de voortuincacheleggers het spelletje gewonnen. Ik ga niet meer in discussie, ik lever geen commentaar meer. Een dezer dagen ga ik een tooltje schrijven waarmee ik caches kan blacklisten op de kaart van GC.com (via Greasemonkey), dan hoef ik ze ook nooit meer te zien, zelfs als ik ze niet kan vinden.

 

Daar staat dan wel weer tegenover dat ik besloten heb geen moeite meer in logjes te steken. Als ik een cache vind, dan schrijf ik "gevonden" in het log - en als ik hem buitengewoon waardeer dan zal ik dat zeker laten blijken door woorden van die strekking toe te voegen. Maar verlang verder niks; het spelletje heet "geocachen", niet "internetloggen".

 

Ik heb vandaag 100km op de fiets gezeten om geocaches te vinden. Een aantal dingen vielen op: de soms abominabel slechte hints ("goed zoeken" --> joh, goed dat je het zegt! Ik was al van plan heel slecht te gaan zoeken!), het nieuwe (wel, voor mij) fenomeen van de hintloze nano, en de soms erbarmelijke cache locaties. Ik heb er precies een gevonden waarvan ik dacht, "goh, dat is leuk zeg!". Jammer; een aantal jaren terug was dat heel anders...

 

Wat we echt serieus heel hard nodig hebben, is een nieuw type log: "will not search". Daarmee geef je aan dat je deze cache niet WIL zoeken, en dat moet dan hetzelfde effect hebben als "found it" in dat je hem niet meer terugziet op de kaart, in pocket queries, of andere locaties. En dan kunnen we zelf wel lijstjes met voortuin caches bijhouden en wegfilteren.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt zoveel en zovaak over voortuincaches gesproken dat ik onderhand ernstig overweeg om ook een voortuincache te leggen. Er is wel heel veel belangstelling voor lijkt mij dus het voorziet beslist in een behoefte. is het niet om de cache te loggen dan is het wel om er over te zeuren. Iedereen gelukkig dus. Nu alleen nog bedenken hoe ik de cache vorm zal geven. O, voor het geval men denkt dat dit cynisch bedoelt is, nee dus. Voortuin caches kunnen prima mits er geen verwarring over de juiste voortuin bestaat.

 

Ben Benieuwd wanneer hij verschijnt :P

Heb zelf een ook een tuincache (met 1 Geo D'or) het is een multi zelfs.

doe hem of doe hem niet, doe waar je zin in hebt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...