Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Maar ok, wat mij betreft hebben de voortuincacheleggers het spelletje gewonnen. Ik ga niet meer in discussie, ik lever geen commentaar meer. Een dezer dagen ga ik een tooltje schrijven waarmee ik caches kan blacklisten op de kaart van GC.com (via Greasemonkey), dan hoef ik ze ook nooit meer te zien, zelfs als ik ze niet kan vinden.

 

Daar staat dan wel weer tegenover dat ik besloten heb geen moeite meer in logjes te steken. Als ik een cache vind, dan schrijf ik "gevonden" in het log - en als ik hem buitengewoon waardeer dan zal ik dat zeker laten blijken door woorden van die strekking toe te voegen. Maar verlang verder niks; het spelletje heet "geocachen", niet "internetloggen".

 

Joh, dat je nog doorgaat met cachen ..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb uiteraard Oneens gestemd. Regels zijn er al genoeg in de wereld, zorg dan niet voor meer regels dan nodig is voor het spelletje.

Reken maar dat ik ook een voortuincache ga leggen (idee is er in ieder geval, uitwerking moet nog) : eerst moet je thuis gaan puzzelen, dan onderweg puzzelen, en uiteindelijk kun je lekker wat te drinken krijgen tijdens het loggen van de cache. Vind je dat niks, dan loop je mijn cache maar niet, of je slaat het drinken af. En uiteraard zet ik het op de pagina dat de cache in de tuin ligt, en uiteraard zorg ik ervoor dat duidelijk is dat je de juiste tuin hebt, en uiteraard licht ik mijn buren in. Waarom een voortuincache? Omdat ik het nu eenmaal leuk vind om met verschillende mensen kennis te maken en echte events mij meestal te druk zijn. Maar als je geen zin hebt in een voortuincache, dan sla je de mijne toch lekker over? Of je lost de puzzels op en laat het loggen achterwege. Dan laat je tenminste zien dat je het doet voor de puzzel en voor de wandeling :P Maar doe niet al te moeilijk en laat iedereen dit spelletje spelen zoals ie het zelf wil, binnen een minimaal aantal regels en gezond verstand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knip>verwijderd door moderator</knip>

Misschien is het inderdaad handig om in de listing te vermelden dat de cache in een tuin ligt. Meestal staat het al in de listing en is dat niet het geval, neem dan de moeite om de logjes door te lezen, daar staat dan vaak in vermeld dat het om een tuincache gaat. Dan kan je er toch ook voor kiezen om deze caches te laten liggen? Misschien is het ook handig dat er een herkenningsteken is zodat je zeker weet dat je in de juiste tuin staat.

Heb je er wel eens over nagedacht dat er misschien een heleboel cachers zijn die wel plezier beleven aan een voortuincache? Heb je er wel eens bij nagedacht dat een voortuincache de uitgelezen gelegenheid is om met andere cachers in contact te komen? Heb je er wel eens bij nagedacht dat voortuincaches bijzonder geschikt kunnen zijn voor minder valide cachers?

<knip>verwijderd door moderator</knip> Die carpool-caches die je logt, daar hebben anderen weer een uitgesproken mening over. Ga eerst eens hoopjes caches loggen en kom er dan achter dat veel multi's een voorbeeld kunnen nemen aan menig voortuincache. Vaak kijken de eigenaren er 's avonds even in en halen eventuele rotzooi er gelijk uit.

Routes waar men lyrisch is over de mooie wandelroute, mooie locaties etcetera. Als je dan zelf zo'n cache gaat zoeken kom je in het zoveelste boscomplex waar een doos in een muffe plastictas op je ligt te wachten. Als je dan de verroeste container openmaakt kom je daar het klamme logboekje tegen tussen de bierbliklipjes, verschimmelde knuffels, plastic boerderijdierjes op drie poten, pakjes zakdoeken en dergelijke. Ook maar verbieden, multi's in een bos?

Voortiuncaches verbieden? Nee dus als je het mij vraagt. Met mij denkt gelukkig nog 66% van de stemmers er zo over.

bewerkt door Mr.Atari
passages verwijderd, houd het netjes!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor-, zij- of achtertuincaches is niets mis mee! Het is meer aan de fantasie van de legger of het wat is.

Als je gaat cachen in stedelijk gebied weet je gewoon dat je sneller in de kijker loopt.

Het is een beetje onzin om erbij te vermelden dat het om een voortuincache gaat. Misschien is een duidelijke hint wel beter in sommige gevallen om te voorkomen dat men inderdaad tussen de planten gaat lopen wroeten zonder eerst goed om je heen te kijken.

 

Maar....persoonlijk vind ik het niets om rond te lopen tussen beton, baksteen, asfalt en schuttingen Maar dat is niet relevant of een voortuincache wel of niets iets is. Een rondje of erger nog een traditional in een vinex woonwijk hoeft van mij echt niet. Maar ja, na alle mooie caches die ik al gevonden heb is het EUREKA gevoel wel steeds moeilijker op te roepen bij het vinden van een cache. En ook ik heb een cache waar sommige cachers anders over denken dan de legger. Ieder zijn ding!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet afschaffen, maar wel verplicht een duidelijk herkenbare Geocachesticker op het betreffende huis

hoe zo verplicht......lijkt me niet. Vermeld gewoon duidelijk in de omschrijving hoe en wat, en het is precies als alle tradi's. Gewoon een cache die je kan [of niet kan] gaan zoeken, vinden en loggen. Dat zoeken, vinden en loggen is niet anders dan in een druk bezocht bos [misschien nog wel makkelijker.... je parkeert je auto vlakbij, zoekt, vindt en logt vervolgens in je auto, snel terug leggen en klaar is de cacher...]

 

als wij voortuincaches gaan doen, kijk ik wel of er een duidelijke hint is, anders gewoon langslopen, kijken en als er niets aangegeven staat/duidelijk is waar de cache ligt, lopen wij door...

 

ps na de vakantie gaat mijn zoon [sandshrew] zijn eerste cache neerhangen, onder de denneboom bij ons in de tuin........

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die enig goed fatsoen in z'n lijf heeft vanwege een degelijke opvoeding heeft mogelijk geleerd dat je niet bij andere mensen in de tuin hoort te graven: je blijft van andermans eigendommen af.

Als je aan het eindpunt van een multi er achter komt dat de cache in een voortuin ligt verborgen dan zou zo'n iemand mogelijk niet verder durven met zo'n cache.

Het kan dan best frustrerend zijn als je bij zo'n voortuincache uitkomt en deze niet durft te loggen omdat je van je ouders vroeger ooit geleerd hebt dat je uit de tuinen van andere mensen moet blijven.

Andere mensen hebben hierover ruimere opvattingen en hebben geen boodschap aan bepaalde fatsoensregels die mensen soms in de weg kunnen zitten.

Door de situatie van de andere kant te beschrijven hoop ik duidelijk te maken waarom mensen mogelijk niet in een voortuin het eindpunt van een cache willen vinden.

Zelf heb ik nog niet met voortuincache's te maken gehad maar of ik mij confortabel genoeg zal voelen om deze ook te loggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet afschaffen, maar wel verplicht een duidelijk herkenbare Geocachesticker op het betreffende huis

Ik vind dat een goede suggestie, verplicht of niet.

 

Een cache plaatser zou dat in zijn cache beschrijving ook aan kunnen geven. De cacher weet dan (kan dan weten) of hij/zij wel of niet op de goede plek aan het zoeken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ok, wat mij betreft hebben de voortuincacheleggers het spelletje gewonnen. Ik ga niet meer in discussie, ik lever geen commentaar meer. Een dezer dagen ga ik een tooltje schrijven waarmee ik caches kan blacklisten op de kaart van GC.com (via Greasemonkey), dan hoef ik ze ook nooit meer te zien, zelfs als ik ze niet kan vinden.

 

Daar staat dan wel weer tegenover dat ik besloten heb geen moeite meer in logjes te steken. Als ik een cache vind, dan schrijf ik "gevonden" in het log - en als ik hem buitengewoon waardeer dan zal ik dat zeker laten blijken door woorden van die strekking toe te voegen. Maar verlang verder niks; het spelletje heet "geocachen", niet "internetloggen".

 

Joh, dat je nog doorgaat met cachen ..........

 

Ik heb in 2007-2009 >900 caches gevonden. Ik heb in heel 2010 tot nu toe ongeveer 70 caches gevonden. Dus feitelijk heb je gelijk: het heilige vuur is wel weg. Waar zijn de geweldige locaties van weleer? Wie laat je nog iets bijzonders zien wat je in je eentje nooit gevonden had? Voortuinen, vinex-wijken, industriegebieden, winkelstraten: ik hoef er gewoon niet te komen. Gisteren stond ik op een met menselijke uitwerpselen bezaaide cache locatie! Denk je dat ik daar zelfs maar _wil_ zoeken? En, gegeven oudere foto's op de cache pagina, is dat niet een nieuwe situatie: het is er al heel lang heel smerig.

 

Maar hee, "er zijn ook heel veel mensen die dit soort caches wel leuk vinden" dus dan is het in orde. Maak je over mij geen zorgen, ik vind wel een nieuwe hobby...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in 2007-2009 >900 caches gevonden. Ik heb in heel 2010 tot nu toe ongeveer 70 caches gevonden. Dus feitelijk heb je gelijk: het heilige vuur is wel weg. Waar zijn de geweldige locaties van weleer? Wie laat je nog iets bijzonders zien wat je in je eentje nooit gevonden had? Voortuinen, vinex-wijken, industriegebieden, winkelstraten: ik hoef er gewoon niet te komen. Gisteren stond ik op een met menselijke uitwerpselen bezaaide cache locatie! Denk je dat ik daar zelfs maar _wil_ zoeken? En, gegeven oudere foto's op de cache pagina, is dat niet een nieuwe situatie: het is er al heel lang heel smerig.

 

Maar hee, "er zijn ook heel veel mensen die dit soort caches wel leuk vinden" dus dan is het in orde. Maak je over mij geen zorgen, ik vind wel een nieuwe hobby...

 

 

Hans

 

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, alleen geldt de periode van 2003 tot 2009. Daarna is het inderdaad iets minder geworden. Heeft ook te maken dat ik mijn directe leefomgeving van buiten kan dromen. En twee, drie, vier terugkomen op een weinig inspirerende lokatie/omgeving omdat er weer zonodig een cache voor puntjesjagers neergelegd moet worden stimuleerd ook niet echt het cache plezier. Heeft ook met ledentoename te maken die graag hun "eigen" cache willen neerleggen en/of dat veel (mooie) gebieden al door geocaching ontdekt zijn.

Maar we dwalen van de voortuinen af.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps na de vakantie gaat mijn zoon [sandshrew] zijn eerste cache neerhangen, onder de denneboom bij ons in de tuin........

 

Dat is dan toch een vette spoiler zo :dribble:

wbt voortuincaches...kunnen voor mij de spoilers niet groot genoeg zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...