Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Ach of een cache in een tuin ligt zegt echt niet zoveel over de kwaliteit. Het kan ook zo zijn dat hier juist extra aandacht besteed is aan de uitvoer van de cache en dat door deze uitvoering het ook echt niet anders kan dan dat de cache in een tuin licht. En blijkbaar denken heel veel cachers daar zó over, want deze cache heeft toch al 43 Geo d'ors gekregen.

Ik heb het hier over Het Grote Toverboek (GC1QBQW)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Persoonlijk zie ik de gein van een voortuin cache wel in...

Leuk om de weg naar een visite op te leuken door een snelle cache, leuk alternatief voor de cachers die niet in staat zijn om vaak een lange multi te kunnen lopen, de kans om een mede cacher te spreken naast het bezoeken van de events (die vaak ver weg zijn..), en de grap om zo onopvallend een stukje tuin te bespieden op zoek naar een onopvallend opvallend plekje terwijl buurvrouw Truus achter de geraniums je in de gaten houdt...(laat ze maar denken ;-)

 

Feit is dat ieder zijn voorkeur heeft, laat dat ook zo blijven, maar verbieden...dat is een beetje 'overheids-achtig' en daarmee dus onnodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zie ik de gein van een voortuin cache wel in...

Leuk om de weg naar een visite op te leuken door een snelle cache, leuk alternatief voor de cachers die niet in staat zijn om vaak een lange multi te kunnen lopen, de kans om een mede cacher te spreken naast het bezoeken van de events (die vaak ver weg zijn..), en de grap om zo onopvallend een stukje tuin te bespieden op zoek naar een onopvallend opvallend plekje terwijl buurvrouw Truus achter de geraniums je in de gaten houdt...(laat ze maar denken ;-)

...

Lachen gieren brullen. Na 2 van dat soort caches heb je dat ook wel gezien, en is de lol er wel af.

Probleem is, het blijft niet bij 2, want voordat je het weet kom je voor de 30e keer bij een voortuin uit, met exact dezelfde idee, kokertje onder een steen naast de tuinkabouter. Dolletjes.

 

Overigens, ook lange multi's kom wel eens bij een voortuin uit, en da's soms leuk, meestal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is eigenlijk een voortuincache? Wij hebben geen voortuin, maar wel een multi, waarvan het laatste gedeelte van uit huis (etagewoning) is te zien. Deze cache wordt vooral in het weekend gedaan. Is af en toe wel grappig als je cachers bezig ziet. Wij hebben dan brunch en buiten worden de blauwe driehoekjes geteld !

Die cache ken ik!

En voordat je het weet word je door de bewuste legger nog op de foto gezet ook, die je nagestuurd krijgt nadat je hebt gelogd. :rolleyes:

Overigens eindigt die cache bij een achterdeurtje, zonder gras en tuinkabouter, dus volgens mij niet echt een voortuin, maar het komt in de buurt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is mijn vraag aan jullie wat vinden jullie ervan als ik een mooie cache bij ons in de tuin plaats?

 

Gewaagde opmerking in dit draadje. Respect! :thumbup: Volgens mij heb je een goede reden voor de locatie. En al had je die reden niet: het is jouw cache. Ik kom 'm in ieder geval graag doen.

 

 

Wat een leuk en origineel idee, Kees.

Ik wil heel graag eens bij jou in de tuin komen zoeken, dat lijkt me erg spannend.

Mag ik mijn vrienden meenemen?

En ontmoet ik de cachelegger dan ook in eigen persoon?

Ik kan bijna niet wachten tot het zover is!

Phoenix-night (en ik denk dat ik je cache wel een Geo ga geven, hoor!)

 

 

Keske als je zeker weet dat de locatie de moeite waard is om je cache te plaatsen moet je het gewoon doen.

 

de ene voortuin is de andere niet.

ben wel eens in een erg bosrijke voortuin geweest waar je een half uur loopt te zoeken.

of tussen de studentenfietsen door een micro pakken.

die mogen van mij zo het arcrief in.

 

in een kort verleden ben ik al eens in jou bloemrijke omgeving geweest.

en moet zeggen dat ik heb genoten.

 

onlangs heb ik zelf ook een VTC neergelegd.

omdat het gewoon toepasselijk is met de thema.

zie post van RVU http//forum.geocaching.nl/index.php?s=&showtopic=15058&view=findpost&p=242899.

maar deze blijft waarschijnlijk maar 4 maanden liggen want beschuit met muisjes zijn beperkt houdbaar !

 

kijk maar uit als PN is geweest met zijn vrienden want dan is waarschijnlijk de hele tuin omgeploegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...