Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

voortuincache's kunnen best leuk zijn, zelfs toen ik de hond op mij afgestuurd kreeg toen ik in de verkeerde tuin aan het snuffelen was. Handig zou dus het volgende zijn:

 

1 - symbooltje zodat iedereen direct kan zien dat het een voortuincache betreft.

2 - merktekentje bij het juiste huis.

 

Voortuin, carpool, natuur en noem maar op cache's? daar zeg ik maar 1 woord op.

Dat is leuk.

oh dat zijn er 3 :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

. . . . omdat er altijd wel iemand is die ze wel leuk vindt . . . . .

Juist, je zegt het zelf al! Dat is dus precies een reden waarom (ook) zoiets niet verboden moet worden. Mijn liefhebberij is het ook niet, maar wie voortuincaches leuk vindt doet ze en wie ze niet leuk vindt moet ze fijn laten liggen. En dat geldt natuurlijk net zo goed voor micro's, carpoolcaches, etc. etc.

 

Ieder moet maar doen wat hem/haar goed dunkt. Hoe komt het nu toch dat er altijd wel iemand is die zich ergens aan stoort en vindt dat dat dan maar geboycot of zelfs verboden moet worden? Verboden . . . . . er is hier al zoveel verboden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een voordeur cache, is vast een andere categorie. Maar in de quote van de roode loper staat wel precies hoe ook wij het ervaren. Vooral de kids vinden het prachtig. En als ik thuis ban, ga ik altijd ff kennis maken.

 

Wordt het wel een beetje moe om steeds maar weer te zien dat anderen (steeds dezelfde helaas) willen bepalen wat wel en niet goed is. En al klinkt het dan nog zo zwak, het is een feit dat iedereen moet doen wat ie leuk vind, en daar horen ook voortuincaches bij.

Heb je geen tuin? :P

1 meter bestraat onder het keukenraam maar wel een oprit om de auto op te parkeren. Maar mocht van de croegbaas geen tegels eruit wippen om er een cache neer te leggen. Dan zou het een opritcache zijn, en daar gaat het nu gelukkig ook niet over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hebben geen problemen me voortuincache's. Maar laten ze zelf meestal lekker links liggen omdat ik het maar niks vind om in iemands tuin rond te struinen. Al hebben we wel een keer een hele mooie achtertuin cache gevonden. En dat de buurman dan helaas geen voortuincache meer kan neerleggen: tja das pech hebben voor de buurman. Maar datzelfde geldt voor alle plekken waar caches's worden geplaats. Als we dezezelfde redenering hanteren helpen we in 1 klap het hele geocachen om zeep. Persoonlijk denk ik dat ieder lekker moet doen wat ie leuk vind. En dat geld voor de leggers alsook de zoekers. Ieder mens kan en mag (nog) zijn eigen keuzes maken. Ook voor regeltjes geld: minder is meer (fun).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een voortuincache en vinden dat deze wel toegevoegde waarde heeft.

 

1. Eerst een puzzel oplossen

2. De buren hebben er lol in

3. Wij hebben er lol in

4. Als we thuis zijn kun je een lekker koppie koffie van ons krijgen (voor de Wijngemachtige is er ook wel een wijntje in huis :P )

5. Als we thuis zijn kun je een mooie coin verzameling discoveren

 

Laat nu eens een ieder het spelletje op zijn manier doen.

 

En ik vond het een leuke puzzel. via de voortuincache heb ik jullie leren kennen en ook eigenlijk geocaching.

Jammer dat mijn huis te ver af zit van een carpool anders had ik een carpoolvoortuincache gemaakt!

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik vond het een leuke puzzel. via de voortuincache heb ik jullie leren kennen en ook eigenlijk geocaching.

Jammer dat mijn huis te ver af zit van een carpool anders had ik een carpoolvoortuincache gemaakt!

Maak er dan meteen een carpoolvangraillantaarnvoortuincache van... :P

 

(wie biedt er meer?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik vond het een leuke puzzel. via de voortuincache heb ik jullie leren kennen en ook eigenlijk geocaching.

Jammer dat mijn huis te ver af zit van een carpool anders had ik een carpoolvoortuincache gemaakt!

Maak er dan meteen een carpoolvangraillantaarnvoortuincache van... :P

 

(wie biedt er meer?)

 

Voortuinpowertrail!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. . . . omdat er altijd wel iemand is die ze wel leuk vindt . . . . .

Juist, je zegt het zelf al! Dat is dus precies een reden waarom (ook) zoiets niet verboden moet worden.

 

Toch zijn Hitch Hikers, webcamcaches en virtuals nu verboden, terwijl er toch talloze cachers waren die ze wel leuk vonden en wilden doen.

Die vlieger gaat dus niet op. Er kunnen best wel redenen zijn waarom bepaalde zaken bij geocaching.com niet meer getolereerd worden.

De logvoorwaarden bijvoorbeeld...die mogen ook niet meer. Er waren heus mensen die dat grappig vonden en aan die voorwaarden wilden voldoen om die caches te kunnen loggen. Toch zijn die nu niet meer toegestaan.

Ik ben er alleen maar voorstander van om kritischer te kijken naar caches die weinig toegevoegde waarde hebben, zoals een zinloze

filmkokertraditional in een voortuin.

 

Maar ik hou er mee op. Ik geloof dat ik alleen maar mensen tegen me in het harnas jaag. Ik word op Twitter inmiddels ook voor van alles uitgemaakt (geen moderators daar?), azijnpisser, zeikerd, zeurkabouter, weet ik 't. Er wordt zelfs gesuggereerd dat het handig zou zijn om mij als cacher op ignore te zetten zodat ik hun caches niet zou kunnen/mogen vinden. Tsja.

 

Ik doe alle type caches, inclusief carpool- en voortuincaches. Ik weet nl pas nadat ik een cache heb gevonden of het het waard was om 'm te gaan zoeken. En ik zie dat als ik weer uit een voortuin wegloop, dat ik vrijwel altijd een rotgevoel heb omdat ik weer in iemands tuintje ben bezig geweest.

Op dat moment denk ik altijd: afschaffen die flauwekul.

 

Ik heb m'n punt wel gemaakt over de gemiddelde voortuincache en ik zou zeggen: doe er wat leuks mee.

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

. . . . omdat er altijd wel iemand is die ze wel leuk vindt . . . . .

Juist, je zegt het zelf al! Dat is dus precies een reden waarom (ook) zoiets niet verboden moet worden.

 

Toch zijn Hitch Hikers, webcamcaches en virtuals nu verboden, terwijl er toch talloze cachers waren die ze wel leuk vonden en wilden doen.

Die vlieger gaat dus niet op. Er kunnen best wel redenen zijn waarom bepaalde zaken bij geocaching.com niet meer getolereerd worden.

De logvoorwaarden bijvoorbeeld...die mogen ook niet meer. Er waren heus mensen die dat grappig vonden en aan die voorwaarden wilden voldoen om die caches te kunnen loggen. Toch zijn die nu niet meer toegestaan.

Ik ben er alleen maar voorstander van om kritischer te kijken naar caches die weinig toegevoegde waarde hebben, zoals een zinloze

filmkokertraditional in een voortuin.

Punt is dat die apart geregistreerd werden. Een voortuincache is meestal een traditional of een mystery. Voor webcams, HH of virtuals konden ze gewoon een groep er uit mikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst een draadje over de flut micros als oppikker , dan een draadje over de carpool caches en nu worden de voortuin caches weer bestempeld.

Eens in de zoveel tijd komt er weer zo n ellenlang draadje voorbij en wordt alles weer tot in den treure herhaald :) .

Nu we het er toch over hebben, al die caches in de vrije natuur: WEG ERMEE ;) .

Je kan ze niet met de auto doen, je wordt moe van het lopen, allemaal enge beestjes, je wordt vies en nog veel meer :P .

 

Wie meer. Nog een paar keer afkeur van een type cache en we kunnen allemaal braaf achter de geraniums blijven zitten :eek: .

 

Weet je wat ook leuk is Gerhard?

 

Events: lekker filecachen, hoef je ook niet meer te zoeken en je neemt het logboekje gewoon over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voortuin cache kan best erg leuk zijn. Ik denk alleen wel dat het overduidelijk moet zijn in welke tuin je wezen moet Als ik niet 100% zeker ben ga ik ook niet een tuin in. Als er een duidelijke hint is, Het geocache logo duidelijk aanwezig is denk ik dat er niks mis is. Ik heb ook al heel wat mooi uitgevoerde voortuin caches gezien die ik echt niet had willen missen zo mooi waren deze uitgevoerd.

Een voortuin cache mits de plek over duidelijk is mag wat mij betreft blijven bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch zijn Hitch Hikers, webcamcaches en virtuals nu verboden, terwijl er toch talloze cachers waren die ze wel leuk vonden en wilden doen.

Dat kwam omdat er of geen kist met logboek aan te pas komt of dat de cache niet op een vaste plek ligt. DE 2 minimale vereisten voor een cache.

Bovendien is die meuk overgezet naar Waymarking.com of naar enkele afvallige clubjes.

 

Ik ben er alleen maar voorstander van om kritischer te kijken naar caches die weinig toegevoegde waarde hebben, zoals een zinloze

filmkokertraditional in een voortuin.

In het gedeelte voor de komma kan ik me in vinden; geldt voor zo'n 50% van de caches tegenwoordig. Ik ga mijn eigen caches in 2010 ook eens opschonen.

 

Maar ik hou er mee op. Ik geloof dat ik alleen maar mensen tegen me in het harnas jaag. Ik word op Twitter inmiddels ook voor van alles uitgemaakt (geen moderators daar?), azijnpisser, zeikerd, zeurkabouter, weet ik 't. Er wordt zelfs gesuggereerd dat het handig zou zijn om mij als cacher op ignore te zetten zodat ik hun caches niet zou kunnen/mogen vinden. Tsja.

Je hoeft niet op te houden, alleen dat een voortuincache per definitie niets zou zijn is iets te kort door de bocht.

 

Ik heb m'n punt wel gemaakt over de gemiddelde voortuincache en ik zou zeggen: doe er wat leuks mee.

OK, komt voor de bakker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...