Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik ben een groot fan van de lijst van voortuincaches van Team Hebbes

 

Team Hebbes heeft daar een lijst staan waar een voortuincache aan zou moeten voldoen:

 

Een "goede" tuincache wordt

- Duidelijk op de cachepagina opgegeven als tuincache, zodat men van te voren kan besluiten wel of niet te gaan puzzelen of naar de cache te rijden.

- Er is een éénduidige hint aanwezig zodat er geen twijfel mogelijk is waar de cache zich bevindt.

- Ter plekke dient een geocache sticker of andere duidelijke markering aanwezig te zijn, zodat geen misverstand mogelijk is.

 

Kijk, als een voortuincache hier aan voldoet vind ik hem prima. Zo niet dan vind ik het ook een verschrikkelijk iets om hem te moeten zoeken (al hebben we twee van de caches van die lijst gevonden).

 

Kunnen we geen aanvullende voorwaarden maken voor voortuincaches? Die van team Hebbes dus?

Precies mijn mening. Een voortuincache hoeft niet meteen bagger te zijn. Maar geef aan dat het in een voortuin is. En persoonlijk zou ik zeggen: zorg dat de cache vanaf de straat te doen is. Zodat je niet in een tuin staat te zoeken. En eventueel langs het keukenraam moet lopen.

Wat de kwaliteit betreft: Een vooruincache als beloning voor een puzzel vind ik prima (als je van puzzelen houdt). Een voortuincache als tradi vind ik een teken van uiterste luiheid van de legger. Geen zin in het onderhoud, geen zin om een mooi plekje te zoeken (uitzondering is als je een prachtige voortuin hebt waar het uitzicht ook mooi is). Waarom leg je dan een cache neer? Voor wie? Je maakt toch een cache voor de community? Of doen mensen het voor zichzelf? Om dat puntje extra bij "hidden"? Liever één mooie cache waar de hele community met lof over spreekt dan een aantal caches waar een groot gedeelte van de geocachers ook over spreekt, maar dan zeker niet met lof.

 

Hmmm... ik denk aan een bookmarklist met voortuincaches die beter te vermijden zijn.

bewerkt door Jersepe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

slik...moet ik nu mijn cache opdoeken? :thumbup:

 

Lekker laten liggen.

 

Eerst een draadje over de flut micros als oppikker , dan een draadje over de carpool caches en nu worden de voortuin caches weer bestempeld.

Eens in de zoveel tijd komt er weer zo n ellenlang draadje voorbij en wordt alles weer tot in den treure herhaald :blush: .

bewerkt door alkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

slik...moet ik nu mijn cache opdoeken? :crybaby:

 

Lekker laten liggen.

 

Eerst een draadje over de flut micros als oppikker , dan een draadje over de carpool caches en nu worden de voortuin caches weer bestempeld.

Eens in de zoveel tijd komt er weer zo n ellenlang draadje voorbij en wordt alles weer tot in den treure herhaald.

 

Ben blij dat jij er nog op het forum ben :beerchug:

bewerkt door sukor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat er af en toe eens iemand zo stellig aangeeft wat hij/zij ziet als een verarming van de hobby. Dus als je iets dwars zit: kom op het forum! Daar is een forum tenslotte voor. Hou het wel netjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ken voortuincache's die beter leuker en mooier zijn dan menige carpoolcache om maar een voorbeeld te noemen.

 

 

Sterker nog:

voortuincaches zijn per definitie beter dan carpoolcaches !

 

En ik houd niet van voortuincaches .

 

Geopatra.

 

ps: even het forum opvrolijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het type cache totaal niet te zake doet, maar de moeite en het werk wat erin gestoken is zeker wel. Van elk type valt wel iets moois te maken en van elk type is er ook een slechte te vinden.

 

Men zouden ze een limiet mogen zetten op het max. aantal caches in Nederland en dan dmv een waarderingssysteem, telkens de minst mooie eruit om plaats te maken voor nieuwe, is die super slecht dan ligt ie er ook zo uit en is ie goed dan mag ie blijven.

Van mij zou men ook een natuur-, cultuur-, historisch- of originaliteitsaspect verplicht mogen stellen.

Ongeacht welk type cache, dan blijven de mooiste caches over en wordt Nederland niet vol gestrooid met 'bagger'.

 

Maar goed dat is slechts mijn mening,

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist die onpartijdigheid maakt hem/haar een goed en eerlijk reviewer..... :beerchug:

 

Hij houdt zich aan de regels, maar die mogen wat mij betreft best aangepast worden, en dan houdt de reviewer zich vervolgens aan die nieuwe regels.

Ik zie nog steeds mogelijkheden.

 

ik ben voor voortuincache's.

 

Dan ben je, hoop ik, in de minderheid.

 

 

misschien is het verplichten van een duidelijke aanwijzing,door middel van het bekende logo,of anders,

een optie voor dit type cache`s

gr gandalf 2000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de kwaliteit betreft: Een vooruincache als beloning voor een puzzel vind ik prima (als je van puzzelen houdt). Een voortuincache als tradi vind ik een teken van uiterste luiheid van de legger.

 

En wat vind je van een voortuincache als beloning voor een multi? Die komen namelijk ook voor als eindpunt van een flinke wandel- of fietstocht. Ik heb daar geen moeite mee als de tocht zelf mooi is geweest en de cache goed te vinden is. Zoals Vinnie1 onlangs nog vertelde in Spoiler, het gaat erom dat het WOW-gevoel overheerst.

 

Je maakt uiteindelijk toch zelf een keuze welke caches je doet, en daar kunnen soms mindere tussen zitten. Er zijn ook slechte films waarvan je spijt hebt dat je een kaartje hebt gekocht, slechte boeken die je niet kon uitlezen, slecht eten dat je niet is bevallen. En daarover zeg je ook niet "het zou verboden moeten worden" maar je raadt de film, het boek, het restaurant sterk af bij je vrienden en vult eventueel een oordeel in op een website.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...