Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Wie niet van voortuin cache's houdt moet die gewoon niet doen. Je hoeft hem toch niet te doen?

Ik persoonlijk vindt het soms wel leuk.

 

Verbieden?? Als iemand niet van stadcache's houdt, dan gaan we die toch ook niet verbieden!!

 

Gewoon doen wat je leuk vindt. Andere links laten liggen.

Wel vindt ik het belangrijk dat iemand goed vermeld dat het een voortuincache betreft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben een voortuincache en vinden dat deze wel toegevoegde waarde heeft.

 

1. Eerst een puzzel oplossen

2. De buren hebben er lol in

3. Wij hebben er lol in

4. Als we thuis zijn kun je een lekker koppie koffie van ons krijgen (voor de Wijngemachtige is er ook wel een wijntje in huis :eek: )

5. Als we thuis zijn kun je een mooie coin verzameling discoveren

 

Laat nu eens een ieder het spelletje op zijn manier doen.

 

en waar is deze koffiecache? ;)

Heb nu al zin in een lekker bakkie!

Ik zie voordeel in de voortuincaches ;)

bewerkt door Ivo-tje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben geen moeite met voortuincaches, al is het natuurlijk wel handig dat er een duidelijke hint is of een herkenningsteken is aangebracht zodat je weet dat je in de juiste tuin staat te zoeken.

 

Maar wat een gezeur weer. Bij de een is dit niet goed, bij de ander dat weer niet. Tuurlijk vinden wij het leuk als we een traditional doen en deze op een mooi, leuk, interessant plekje ligt. Maar wat is nou een mooi, leuk, interessant plekje? Dat is toch voor iedereen anders?

 

Bij een voortuincache weet je in ieder geval voor bijna 100% zeker dat hij er ligt. Want wat nou als je een lange, mooie multi gelopen hebt en op het prachtige eindpunt blijkt dat de cache geript is? Dan gaat de meerderheid met een onplezierig gevoel naar huis omdat dat ene puntje niet in de pocket zit. En nee dat geldt natuurlijk niet voor jou....alleen voor die ander. Als je, zoals wij, al aardig wat caches gevonden hebt heb je bijna alles toch al gezien. Hoe vaak vind je niet een doosje achter een boom, een vogelhuisje of een potje onder een brug? Moeten die dan ook allemaal verboden worden? Nee hoor, wij vinden alleen het vinden van "iets" al leuk. Want zeg nou eerlijk, hoe vaak kom je nou iets tegen waarvan je zegt: "zo, dat is een leuke verstopmethode"?

 

Groeten Corry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst een draadje over de flut micros als oppikker , dan een draadje over de carpool caches en nu worden de voortuin caches weer bestempeld.

Eens in de zoveel tijd komt er weer zo n ellenlang draadje voorbij en wordt alles weer tot in den treure herhaald ;) .

Nu we het er toch over hebben, al die caches in de vrije natuur: WEG ERMEE ;) .

Je kan ze niet met de auto doen, je wordt moe van het lopen, allemaal enge beestjes, je wordt vies en nog veel meer ;) .

 

Wie meer. Nog een paar keer afkeur van een type cache en we kunnen allemaal braaf achter de geraniums blijven zitten :eek: .

 

Een heerlijk stukje cynisme dat een aantal mensen een behoorlijk spiegel voorhoud. Hulde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een voortuincache en vinden dat deze wel toegevoegde waarde heeft.

 

1. Eerst een puzzel oplossen

2. De buren hebben er lol in

3. Wij hebben er lol in

4. Als we thuis zijn kun je een lekker koppie koffie van ons krijgen (voor de Wijngemachtige is er ook wel een wijntje in huis ;) )

5. Als we thuis zijn kun je een mooie coin verzameling discoveren

 

Laat nu eens een ieder het spelletje op zijn manier doen.

 

Kijk, zo eentje hebben wij ook. En wat denk je? Er komen cachers die heerlijk een bakkie koffie komen halen binnen, met koek, en ons bedanken voor de leuke puzzel en de origineel verstopte cache ;) en uiteraard de koffie met koek. Er zijn nu 45 founds en 4 GEO d'Ors (die er al heeeel snel waren)! In de listing staat vermeld dat het om een voortuin gaat en als je al gaat zoeken moet je alleen bij die tuin zijn waar er een geocache stikker op de voordeur te vinden is. Dus misgaan kan niet. De buren weten er van af. Die lachen er zelfs om als er weer een paar aan het zoeken zijn en staan dan glimlachend achter het voorraam zich te vermaken.

 

De mededeling 'dit is een voortuin cache' heb ik speciaal voor die personen gedaan die er geen trek in hebben, zich bekeken voelen etc. Ieder het zijne. Ik zou zo zeggen, doe dat wat je leuk vindt en zeur niet over dat wat anderen leuk vinden. Dan blijft het leuk voor iedereen ;)

 

Het is en blijft een persoonlijke bezigheidsterapie - stoor je dus niet aan iets wat je niet leuk vindt. Dat scheelt hartklachten :eek:

 

Inderdaad

Laat nu eens een ieder het spelletje op zijn manier doen.

-Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voortuincaches, carpoolcaches.

 

Als we er nu eens carportcaches van maken!

 

Hebben de carpoolcachehaters en de voortuincachehaters een voordeel, beide soorten verdwijnen ;) .

De carpoolcachers en voortuincachers blij, ze kunnen door blijven gaan met hun favoriete caches.

 

;):eek:;)

 

Happy geocaching.

bewerkt door Lubbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een voortuincache en vinden dat deze wel toegevoegde waarde heeft.

 

1. Eerst een puzzel oplossen

2. De buren hebben er lol in

3. Wij hebben er lol in

4. Als we thuis zijn kun je een lekker koppie koffie van ons krijgen (voor de Wijngemachtige is er ook wel een wijntje in huis ;) )

5. Als we thuis zijn kun je een mooie coin verzameling discoveren

 

Laat nu eens een ieder het spelletje op zijn manier doen.

 

Ik zal, als ik in de buurt ben, graag komen proosten (na de puzzel te hebben opgelost en de cache te hebben gevonden).

Natuurlijk snap ik wel dat er voortuincaches zijn die wel iets meer te bieden hebben, maar wat ik graag zou bewerkstelligen is dat mensen niet te snel voor een voortuincache kiezen, simpelweg omdat dan de toestemming zo lekker snel binnen is, of omdat het onderhoud makkelijk is.

Over het algemeen is de zoveelste voortuincache geen uitnodiging om gezellig een mini-event te krijgen, waarbij er gezellig gedronken wordt en coins bekeken kunnen worden.

Het zijn vaak slechts microotjes onder een steen, naast een tuinkabouter, in een vogelhuisje, onder een stuk dakpan, enz, waarbij je bekeken voelt door de hele buurt. Werkelijk geen enkele fantasie.

 

Omdat met de groter groeiende cachegemeenschap en de steeds strengere toestemmingseisen en het schier onmogelijk goedgekeurd krijgen van je eerste cache bij Kruimel het het makkelijkst is om hem 'dan maar in de voortuin' te leggen, heb ik gezocht naar een mogelijkheid om dat misschien in de toekomst wat af te remmen.

Verbieden kan heus niet, dat snap ik ook wel, want dan kun je alles wel verbieden op soortgelijke gronden. Maar een beetje nadenken over een wat spannender en/of uitdagender plek kan naar mijn idee geen kwaad.

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van voortuincaches. Misschien dat er duidelijker aangegeven moet worden in de cache omschrijving dat het om een voortuincache gaat, je kunt hem dan overslaan indien gewenst.

bewerkt door Teki-D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een voortuincache en vinden dat deze wel toegevoegde waarde heeft.

 

1. Eerst een puzzel oplossen

2. De buren hebben er lol in

3. Wij hebben er lol in

4. Als we thuis zijn kun je een lekker koppie koffie van ons krijgen (voor de Wijngemachtige is er ook wel een wijntje in huis ;) )

5. Als we thuis zijn kun je een mooie coin verzameling discoveren

 

Laat nu eens een ieder het spelletje op zijn manier doen.

 

Ik zal, als ik in de buurt ben, graag komen proosten (na de puzzel te hebben opgelost en de cache te hebben gevonden).

Natuurlijk snap ik wel dat er voortuincaches zijn die wel iets meer te bieden hebben, maar wat ik graag zou bewerkstelligen is dat mensen niet te snel voor een voortuincache kiezen, simpelweg omdat dan de toestemming zo lekker snel binnen is, of omdat het onderhoud makkelijk is.

Over het algemeen is de zoveelste voortuincache geen uitnodiging om gezellig een mini-event te krijgen, waarbij er gezellig gedronken wordt en coins bekeken kunnen worden.

Het zijn vaak slechts microotjes onder een steen, naast een tuinkabouter, in een vogelhuisje, onder een stuk dakpan, enz, waarbij je bekeken voelt door de hele buurt. Werkelijk geen enkele fantasie.

 

Omdat met de groter groeiende cachegemeenschap en de steeds strengere toestemmingseisen en het schier onmogelijk goedgekeurd krijgen van je eerste cache bij Kruimel het het makkelijkst is om hem 'dan maar in de voortuin' te leggen, heb ik gezocht naar een mogelijkheid om dat misschien in de toekomst wat af te remmen.

Verbieden kan heus niet, dat snap ik ook wel, want dan kun je alles wel verbieden op soortgelijke gronden. Maar een beetje nadenken over een wat spannender en/of uitdagender plek kan naar mijn idee geen kwaad.

 

Sorry hoor, maar je gaat van kwaad tot erger. Smaakt die wijn van je soms naar azijn? Dit is geen flamen maar shamen voor een medecacher :thumbup:

 

Wat is nu zo erg aan "voortuincaches"? Vergelijk ze eens met alle troosteloze nietszeggende flutmicro's op de meest fantasieloze lokaties? Dat weet je ook pas wanneer je er geweest bent. Dan vind ik een kist of voor mijn part leuk gecamoufleerde micro in een voortuin een stuk beter. Als de maker er geen moeite mee heeft dat er hordes mensen voor zijn tuintje staan te twijfelen of ze nu wel of niet moeten zoeken, dan is dat prima toch?

En wat is er mis met tuinkabouters, dakpannen en vogelhuisjes? Beter dan een los filmkokertje vol water langs de rand van het bekende poepveldje!

En mini-events waar gedronken kan worden? Waar? Oja, Waardeloos en Het Eiland van Barny! Allebei bij geweest. En ik ken enkele voor-/achtertuincaches waar je zelfs op een drankje getracteerd wordt als de maker thuis is. Of een BBQ :thumbup:

 

Steeds strengere toestemmingseisen? Schier onmogelijk goedgekeurd krijgen? Sinds wanneer? Ik leg al vanaf 2003 op nog steeds dezelfde wijze mijn caches en heb ze tot nu toe allemaal in 1x goedgekeurd gekregen. Kruimel is niet het probleem, de potentiele legger is het probleem. Gewoon je huiswerk goed doen! En niet halfbakken je cache aanbieden!

 

Oja, nog één opmerking over een voortuincache en er komt er in ieder geval eentje bij!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...... En ik ken enkele voor-/achtertuincaches waar je zelfs op een drankje getracteerd wordt als de maker thuis is.....

 

Die zijn er dus wel :thumbup: en De Roode Loper en wij zijn niet de enige ;)

 

(oke, maar dan moet ikke zelf wel thuis zijn en het tijdstip juist :blush::lol1: )

 

Oja, nog één opmerking over een voortuincache en er komt er in ieder geval eentje bij!

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor, maar je gaat van kwaad tot erger. Smaakt die wijn van je soms naar azijn? Dit is geen flamen maar shamen voor een medecacher :thumbup:

 

Waar HEB je het over??

En die wijnen van mij die smaken bijzonder goed.

 

Kruimel is niet het probleem, de potentiele legger is het probleem. Gewoon je huiswerk goed doen! En niet halfbakken je cache aanbieden!

 

Helemaal mee eens. En iedere poging om er iets mooiers van te maken dan de legger in eerste instantie van plan was, is meegenomen.

 

Oja, nog één opmerking over een voortuincache en er komt er in ieder geval eentje bij!

 

Hoera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een voortuincache en vinden dat deze wel toegevoegde waarde heeft.

 

1. Eerst een puzzel oplossen

2. De buren hebben er lol in

3. Wij hebben er lol in

4. Als we thuis zijn kun je een lekker koppie koffie van ons krijgen (voor de Wijngemachtige is er ook wel een wijntje in huis :thumbup: )

5. Als we thuis zijn kun je een mooie coin verzameling discoveren

 

Laat nu eens een ieder het spelletje op zijn manier doen.

Wij hebben een voordeur cache, is vast een andere categorie. Maar in de quote van de roode loper staat wel precies hoe ook wij het ervaren. Vooral de kids vinden het prachtig. En als ik thuis ban, ga ik altijd ff kennis maken.

 

Wordt het wel een beetje moe om steeds maar weer te zien dat anderen (steeds dezelfde helaas) willen bepalen wat wel en niet goed is. En al klinkt het dan nog zo zwak, het is een feit dat iedereen moet doen wat ie leuk vind, en daar horen ook voortuincaches bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een voordeur cache, is vast een andere categorie. Maar in de quote van de roode loper staat wel precies hoe ook wij het ervaren. Vooral de kids vinden het prachtig. En als ik thuis ban, ga ik altijd ff kennis maken.

 

Wordt het wel een beetje moe om steeds maar weer te zien dat anderen (steeds dezelfde helaas) willen bepalen wat wel en niet goed is. En al klinkt het dan nog zo zwak, het is een feit dat iedereen moet doen wat ie leuk vind, en daar horen ook voortuincaches bij.

Heb je geen tuin? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt het wel een beetje moe om steeds maar weer te zien dat anderen (steeds dezelfde helaas) willen bepalen wat wel en niet goed is. En al klinkt het dan nog zo zwak, het is een feit dat iedereen moet doen wat ie leuk vind, en daar horen ook voortuincaches bij.

Ik wil niks bepalen, maar ik geef mijn mening over voortuincaches.

 

Gelukkig is niet iedereen het met elkaar eens, en het is prima dat iedereen hier zijn zegje kan doen, inclusief diegenen die vinden en stellen dat iedereen moet doen wat ie leuk vindt.

Ik doe namelijk ook wat ik leuk vind, en dat is de mening peilen over hoe anderen tegen voortuincaches aankijken, en daarbij een (weliswaar lastig door te voeren) mogelijkheid geef voor de reviewer om voortuincaches te verbieden, omdat ik vind dat voortuincaches over het algemeen het geocachen niet leuker maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...