Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Ik wil maar een opmerking maken in dit draadje je hoeft ze niet te doen dit soort cach er voorbij rijden is heel makkelijk.

geen probleem wil je dit soort cach plekken niet doen doe het voor al niet ik doe ze wel want ik ben er een van de PUNTEN weer een found binnen dank jullie wel

 

 

groeten alexkw :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat een poll niet veel soelaas biedt. Zoveel cachers, zoveel meningen.

 

Wat ik zo'n beetje voor mezelf concludeer:

 

Ja, er zijn ook leuke voortuincaches (weet ik ook uit eigen ervaring).

Ja, als er ergens een cache ligt, is het jammer voor iedereen die in een straal van 160m een cache wil neerleggen (ook als het geen voortuincache betreft, en ook als het een multi in de natuur betreft).

Ja, een icoontje is geen slecht idee.

Nee, ik mijd geen voortuincaches, ik heb zelf ooit een carpoolcache gelegd (en inmiddels opgedoekt).

Ja, ik stoor me enorm aan traditionals, die niets meer blijken te zijn dan een filmkokertje aan een lantaarnpaal (in of buiten een voortuin).

Ja, ik zou graag zien dat de reviewer meer bevoegdheid met persoonlijke inbreng krijgt om een cache af te wijzen (inclusief de zoveelste carpoolcache, inclusief de 380e sudokucache, inclusief de zoveelste nietszeggende traditional).

Ja, ik weet dat hij die bevoegdheid niet heeft (en misschien ook wel helemaal niet wenst te hebben) en daar dus ook niet naar handelt.

En ja, er zijn voor elke mening hierboven weer cachers die precies het tegenovergestelde zullen zeggen.

 

Wat ik wil bereiken met dit draadje (en misschien is het maar een druppel op een gloeiende plaat) dat de gemiddelde cachelegger iets meer zijn best doet een mooie plek te vinden voor zijn cache. Probeer eens te zien of er niet ergens een stuk weiland is waar de eigenaar toestemming zou kunnen geven, een priveweg door een bos, een wandelpad over een priveterrein, een privebos, etc. De voortuin is een zwaktebod!

Het is zo makkelijk om uiteindelijk te kiezen voor je eigen voor- of achtertuin, schutting of heg, omdat de toestemming zo lastig te regelen is. En ik weet hoe lastig Kruimel kan zijn als het gaat om die toestemming, maar ik zou zo graag zien dat mensen er iets meer voor doen dan toch maar te kiezen voor de weg van de minste weerstand.

 

Elke extra gedachte die door dit draadje vervolgens besteed wordt aan het optimaliseren en spannender maken van de cache en het geocachespelletje, is wat mij betreft winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn wij blij dat we geen voortuin hebben, he maar we hebben wel een voortuin cache? huh hoe kan dat, tsja, kom maar kijken, en ja hoor het kan niet missen, na een multi dan 13 km zie je aan het eind een mooie GC sticker, dus niet zoeken, het is duidelijk waar je moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Het hoedje van Beatrix een prachtige voortuincache, maar het zijn de uitzonderingen die de regel (der ellende) bevestigen.

 

Zeik dan toch niet zo... er zijn ook multi's waar ik geen reet aan vond, en dat hou ik dan ook lekker voor me, de volgende keer hopelijk beter. Tenzij je bezig bent á la mijn grote vriend PN een reclamecampagne op te starten voor een nieuwe nog te leggen voortuincache zou ik zeggen gooi dit draadje lekker dicht en ga je weer met leuke dingen bezig houden.

bewerkt door n0kk0
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is jouw ervaring met het geven van feedback aan eigenaren van zulke caches?

 

Nou, daar is de legger over het algemeen niet erg blij mee. Ik heb het al twee keer meegemaakt dat een cache-eigenaar met een van mijn logs hier op het forum kwam vragen wat iedereen vond van zo'n onaangename log, en het is leuk voor de levendigheid op het forum, maar ik kan niet zeggen dat de cache-eigenaar de fout snel bij zichzelf zal zoeken.

 

Over het algemeen probeer ik enigszins tactisch te brengen wat ik er van vond:

- "Geen idee wat de toegevoegde waarde is van deze cache, maar toch gelogd om 18.35 uur."

- "Ah, weer een cache in een perkje naast de voordeur, alwaar mijn nieuwe schoenen kennis mochten maken met de poep van de plaatselijke rottweiler."

- "Wederom een onwaarschijnlijk nutteloze voortuincache waar de honden geen brood van lusten."

- "Deze cache is hier volgens mij slechts om de cachelegger te vermaken: Kijk, weer iemand die dom om die lantaarnpaal heen staat te draaien. Lache!"

 

Etc. Dat vinden ze meestal niet zo lollig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijk dan toch niet zo... er zijn ook multi's waar ik geen reet aan vond, en dat hou ik dan ook lekker voor me, de volgende keer hopelijk beter. Tenzij je bezig bent á la mijn grote vriend PN een reclamecampagne op te starten voor een nieuwe nog te leggen voortuincache zou ik zeggen gooi dit draadje lekker dicht en ga je weer met leuke dingen bezig houden.

 

Zeiken is met 'ei'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn zat indicatoren om vooraf te beoordelen of een cache bij je past of niet. Logs van vinders, Geo D'or, cachebeschrijving en hints.

Ikzelf pak carpoolcaches etcetera mee. Ik begrijp de bezorgdheid van de topicstarter en anderen maar zolang er vraag naar is hebben deze caches bestaansrecht. Mijn bezorgdheid ligt niet zozeer in de fantasieloze caches maar meer aan cachers die zich niet aan regels houden. Dit is een gevaar voor het voortbestaan van de hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijk dan toch niet zo... er zijn ook multi's waar ik geen reet aan vond, en dat hou ik dan ook lekker voor me, de volgende keer hopelijk beter. Tenzij je bezig bent á la mijn grote vriend PN een reclamecampagne op te starten voor een nieuwe nog te leggen voortuincache zou ik zeggen gooi dit draadje lekker dicht en ga je weer met leuke dingen bezig houden.

 

Zeiken is met 'ei'

 

en nog meer te zeiken...ik kom over een week wel weer eens kijken of er weer leuke dingen op het forum staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm verboden.. nee dat hoeft voor mij nou ook weer niet..

 

Er is inderdaad altijd wel ergens over te zEIken...

 

is het niet dat het te druk is.. is het wel omdat er hondepoep ligt....

 

Ik kijk meestal van te voren even op google alvorens ik een cache bezoek..

 

Voor diegene die voortuin cache's niets vinden.... ga er vooral niet heen..

 

en de rest.. zoek ze...

 

Mijn voorkeur bij voortuincache's is wel dat er iets van een sticker hangt...

 

of in de logomschrijving iets duidelijkheid waar je op moet letten...

 

zodat je bij aankomst niet in de tuin van de buren aan het graven bent..(zoeken bedoel ik)

 

heel veel cache plezier jullie allen

 

gr jarish

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een voortuincache en vinden dat deze wel toegevoegde waarde heeft.

 

1. Eerst een puzzel oplossen

2. De buren hebben er lol in

3. Wij hebben er lol in

4. Als we thuis zijn kun je een lekker koppie koffie van ons krijgen (voor de Wijngemachtige is er ook wel een wijntje in huis ;) )

5. Als we thuis zijn kun je een mooie coin verzameling discoveren

 

Laat nu eens een ieder het spelletje op zijn manier doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een voortuincache en vinden dat deze wel toegevoegde waarde heeft.

 

1. Eerst een puzzel oplossen

2. De buren hebben er lol in

3. Wij hebben er lol in

4. Als we thuis zijn kun je een lekker koppie koffie van ons krijgen (voor de Wijngemachtige is er ook wel een wijntje in huis ;) )

5. Als we thuis zijn kun je een mooie coin verzameling discoveren

 

Laat nu eens een ieder het spelletje op zijn manier doen.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst een draadje over de flut micros als oppikker , dan een draadje over de carpool caches en nu worden de voortuin caches weer bestempeld.

Eens in de zoveel tijd komt er weer zo n ellenlang draadje voorbij en wordt alles weer tot in den treure herhaald ;) .

Nu we het er toch over hebben, al die caches in de vrije natuur: WEG ERMEE ;) .

Je kan ze niet met de auto doen, je wordt moe van het lopen, allemaal enge beestjes, je wordt vies en nog veel meer ;) .

 

Wie meer. Nog een paar keer afkeur van een type cache en we kunnen allemaal braaf achter de geraniums blijven zitten :eek: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Men heeft het hier over zijken met een lange IJ of met een korte EI,

 

Maar één ding valt mij wel op; Het is er na het vertrek van Barny allen maar minder op geworden!!

 

En niet alleen door het vertrek van Barny, maar alleen door het commentaar van diversen cachers

van een latere datum die nu denken dat ze HET WEL denken/mogen zeggen???

 

Maar vergeet niet met zulk commentaar zijn er vele aan de kant gezet, en zoniet hebben zij zichzelf

teruggetrokken, omdat ze afgezeken werden. ;)

 

Groet,

 

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...