Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

juist die onpartijdigheid maakt hem/haar een goed en eerlijk reviewer..... :yes:

 

Juist, inderdaad.

 

 

Daarnaast zijn er waarschijnlijk meer voortuinen een bezoek waard dan carpoolplaatsen.

Maar in het algemeen doe ik beide niet. Maar als iemand het wel leuk vind, vooral doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is voor ons wel grappig als je ziet dat iemand je gehele achtertuin omspit, of dat ze even bang zijn voor een koe of een paard die even verhaal komt halen :yes:

 

Als er een koe of paard in staat, vind ik het toch meer wei dan tuin eigenlijk.......

Het zit er tussen in denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Het hoedje van Beatrix een prachtige voortuincache, maar het zijn de uitzonderingen die de regel (der ellende) bevestigen.

 

 

dus er is bestaansrecht.......(geen ellende).......jij noemt er nu 1 maar er zijn er genoeg die zeker de moeite waard zijn.

 

dus roepen om een verbod. :yes: gaat nergens over eigenlijk he.... :D

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zo graag iets willen bijdragen aan het afremmen van de opkomst van zinloze voortuincaches.

Alleen maar zeggen dat ze vaak nutteloos, niet leuk, of vervelend zijn werkt niet omdat er altijd wel iemand is die ze wel leuk vindt.

 

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor carpoolcaches maar ook (vooral) micro's die niet origineel zijn, niet op een leuke plek liggen, weinig fantasie of thema hebben, enz.

Gemakzucht is vaak de reden. Soms kopieergedrag, en een enkele keer onwetendheid.

Ik hoop dat gc.com snel met een systeem komt dat voorkomt dat dit soort caches het landschap gaan, of in sommige streken, blijven domineren. Doodzonde van een leuke hobby. Ik heb steeds minder zin familieleden of vrienden uit te nodigen spontaan te gaan cachen, want de kans dat je een 'flauwe micro' of nano vindt wordt steeds groter. Je zult steeds meer moeten plannen, en door de ruis heen moeten zoeken naar een echt leuke ervaring.

 

Wat dat systeem precies zou moeten zijn weet ik niet, maar gc.nl is een heel eind op weg met het Geo d'Or -systeem.

 

Wat is jouw ervaring met het geven van feedback aan eigenaren van zulke caches?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat eerlijkheid boven alles gaat, is het dan wellicht een goed plan om die voortuincaches dan maar helemaal af te schaffen.

 

Ik wil niet zozeer ingaan op voortuincaches, maar op het gebruikte argument. Als ik het goed uitleg, wordt bedoeld dat als 'iets' (in dit geval het leggen van een voortuincache) niet bereikbaar is voor iedereen, dit 'oneerlijk' is en dus verboden moet worden. Ik vind dit als argument minder valide. Ik kan ook geen cache meer leggen bij een bepaald standbeeld in Woerden, omdat daar al een cache ligt. Da's dan jammer voor mij; een ander was mij voor (én heeft er iets leuks van gemaakt :thumbup: ). Meer in het algemeen: als we het gebruikte argument zouden doortrekken kan er niets meer. Ik ben bijvoorbeeld minder slim dan de gemiddelde cacher en heb dus een probleem bij het oplossen van puzzels -> oneerlijk -> afschaffen.

 

Ehhh... beetje offtopic misschien :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een icoontje zou inderdaad erg handig zijn, heb je eenmaal de print bij je, dan gaan we toch op zoek, soms is het zelfs een mysterie, waar je uren voor heb moeten zwoegen om hem op te lossen, kom je in een voortuin uit :lol1: , wat voel je je dan opgelaten zeg! :thumbup: Een duidelijk geocache logo aan raam of deur zou ook al helpen, dan wroet je niet in de verkeerde tuin :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch hebben voortuincaches ook wel z'n nut. Er zijn namelijk een aantal gemeenten die uit gemakzucht gewoon geen toestemming geven voor het plaatsen van een cache. Als je daar dan toch een route wilt maken, dan zijn er denk ik niet veel andere mogelijkheden dan een voortuincache.

 

Exact ! Zit al weken te wachten op toestemming. Na het eerste mailtje binnen 15 minuten telefoontje ? Wat gejookessen was (had notabene link gegeven naar .COM en .NL)

Vriendelijk gebleven, uitgelegd. Nee we halen niet de hele groenstrook overhoop. Nee het zijn geen tientallen mensen tegelijk die komen. Nee het geeft geen extra verkeersdruk etc.etc.

Nu, 3 weken en enkele mailtjes (zonder enige reacties) van mijn kant later: Niets :blush::thumbup::lol1:

 

We zitten nu te denken om hem maar op eigen terrein neer te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom cachen we eigenlijk? Wij vinden het gewoon heerlijk om buiten te zijn, je bent er op zo een manier lekker uit. En het zoeken naar iets maakt het buiten zijn alleen maar leuker! Het maakt ons eigenlijk niets uit waarnaar wij zoeken, we vinden het al leuk als we iets vinden. Of het nou een carpool-cache is of een zogenaamde flut-micro of een voortuin-cache, we vinden het allemaal even leuk. Dus waarom verbieden? Nee hoor, laat ze maar lekker liggen, wij beleven er nog steeds plezier aan, en ik denk dat wij er niet alleen zo over denken. Zoveel mensen zoveel wensen.....Meestal hebben we een hoop lol bij voortuincaches, zeker als we verkeerd staan. Helaas hebben we zelf geen voortuin, anders.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...