Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Ik vind dat voortuincaches verboden moeten worden (om heel veel redenen)...

 

...maar vooral omdat je het je buurman/vrouw daarmee onmogelijk maakt om ook een voortuincache te laten neerleggen!!

En da's nie eerlijk!

 

Soms is het nog erger: Vanwege de kleine tuintjes in een straat kun je het zelfs de hele buurt onmogelijk maken om nog een voortuincache te laten leggen; dit gezien de algemene standaard van 160 m afstand die er tussen afzonderlijke caches zou moeten bestaan.

 

Daarom zeg ik: afschaffen die voortuincaches!

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ach, dat zou ik niet de reden vinden. Als ik al bij een voortuincache in de buurt kom en ik zie niet direct waar de cache moet liggen, loop ik door en log een not found. Ik heb geen zin om uit leggen wat ik daar langs die tuin deed met mijn rugzak en zaklamp (als het donker is).

 

Als ik net dat ene mooie plekje heb gevonden en iemand anders legt daar net in de buurt een cache, pech gehad.

 

Lijkt me trouwens nog een uitdaging om een voortuin cache zo danig neer te leggen dat er zoveel mogelijk cachers 'last' van hebben. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...maar vooral omdat je het je buurman/vrouw daarmee onmogelijk maakt om ook een voortuincache te laten neerleggen!!

En da's nie eerlijk!

Onzin natuurlijk :D .

 

Dan leg je 'm toch gewoon 160 meter verder bij iemand anders in de voortuin :yes: .

 

Heb je ook dat gezeur van ronscharrelende figuren niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is wel een manier, gewoon in de voortuin flink tekeer gaan met je prikstok etc op zoek naar de schat :D Eens kijken hoe lang het dan nog duurt.

 

Nee zonder gekheid. Ik zou wel voorstander zijn van het duidelijk kenbaar maken van een voortuin cache zodat je hem over kan slaan / uit kan filteren. Ik zie er werkelijk waar de lol niet van in, dus wat dat betreft zouden ze ook wel verboden mogen worden wat mij betreft. Maar ja, er zijn ook mensen die er wel plezier aan beleven. Dus doe mij maar een icoontje oid zodat ik ze links kan laten liggen. :yes:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het onderwerp een beetje mal gebracht. Maar...

Ik zou zo graag iets willen bijdragen aan het afremmen van de opkomst van zinloze voortuincaches. Alleen maar zeggen dat ze vaak nutteloos, niet leuk, of vervelend zijn werkt niet omdat er altijd wel iemand is die ze wel leuk vindt.

 

Ik zoek naar een serieuze mogelijkheid, of reden, waarop de reviewer kan besluiten dat hij/zij geen voortuincache toelaat.

 

Het idee dat caches zo'n beetje 160 meter (0.1 mile) van elkaar zouden moeten afliggen (richtlijn, geen regel) is in elk geval iets waardoor een volgende cacher beperkt wordt in het leggen van een voortuincache. Omdat eerlijkheid boven alles gaat, is het dan wellicht een goed plan om die voortuincaches dan maar helemaal af te schaffen.

 

Voor wat het waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf vind ik het ook niet erg prettig om in iemands tuin te zoeken naar een cache. Een icoontje voor voortuincaches zou wel mooi zijn.

Toch hebben voortuincaches ook wel z'n nut. Er zijn namelijk een aantal gemeenten die uit gemakzucht gewoon geen toestemming geven voor het plaatsen van een cache. Als je daar dan toch een route wilt maken, dan zijn er denk ik niet veel andere mogelijkheden dan een voortuincache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het onderwerp een beetje mal gebracht. Maar...

Ik zou zo graag iets willen bijdragen aan het afremmen van de opkomst van zinloze voortuincaches. Alleen maar zeggen dat ze vaak nutteloos, niet leuk, of vervelend zijn werkt niet omdat er altijd wel iemand is die ze wel leuk vindt.

 

Ik zoek naar een serieuze mogelijkheid, of reden, waarop de reviewer kan besluiten dat hij/zij geen voortuincache toelaat.

 

Het idee dat caches zo'n beetje 160 meter (0.1 mile) van elkaar zouden moeten afliggen (richtlijn, geen regel) is in elk geval iets waardoor een volgende cacher beperkt wordt in het leggen van een voortuincache. Omdat eerlijkheid boven alles gaat, is het dan wellicht een goed plan om die voortuincaches dan maar helemaal af te schaffen.

 

Voor wat het waard is.

 

ik ken voortuincache's die beter leuker en mooier zijn dan menige carpoolcache om maar een voorbeeld te noemen.

dus die reden of mogelijkheid die je wil verzinnen die laat maar achterwege. de reviewer zal het een spreekwoordelijke worst zijn of iemand de voortuincache leuk vind of niet.

 

mijn 2 centen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mag je ook geen cache leggen binnen 160 meter van een waypoint van een andere cache. Als je dus nu een multicache door je woonplaats maakt en je zorgt ervoor dat je de gehele oppervlakte bestrijkt met waypoints die allemaal net geen 320 meter uit elkaar liggen, kan er geen voortuincache meer bij (tenzij je zelf toestemming geeft een cache kort bij een van je eigen wp's te leggen).

 

Kost wel effe wat moeite, maar dan heb je wel wat :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ken voortuincache's die beter leuker en mooier zijn dan menige carpoolcache om maar een voorbeeld te noemen.

dus die reden of mogelijkheid die je wil verzinnen die laat maar achterwege. de reviewer zal het een spreekwoordelijke worst zijn of iemand de voortuincache leuk vind of niet.

 

mijn 2 centen

 

Juist, en dan dat ook nog. Alle voortuin caches over 1 kam scheren is hetzelfde als alle micro's over een kam scheren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, dan is het toch gewoon een beetje wie het eerst komt... heeft mazzel?

 

Zelfde kan je natuurlijk ook zeggen voor een klein, maar schitterend natuurplekje (of park).

Als je hier precies een cache op het midden legt, kan niemand anders meer iets neerleggen.

 

Ik denk dat voortuincache's verbieden een onmogelijke taak is.

bewerkt door Krusko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf vind ik het ook niet erg prettig om in iemands tuin te zoeken naar een cache. Een icoontje voor voortuincaches zou wel mooi zijn.

Toch hebben voortuincaches ook wel z'n nut. Er zijn namelijk een aantal gemeenten die uit gemakzucht gewoon geen toestemming geven voor het plaatsen van een cache. Als je daar dan toch een route wilt maken, dan zijn er denk ik niet veel andere mogelijkheden dan een voortuincache.

 

Ik vind dat gemakzucht.

 

Ik denk dat er veel te snel voor een voortuincache wordt gekozen, met het idee van: "ik krijg toch geen toestemming, dus hang ik hem aan mijn eigen hek, plus: het is wel zo makkelijk onderhouden zo."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf vind ik het ook niet erg prettig om in iemands tuin te zoeken naar een cache. Een icoontje voor voortuincaches zou wel mooi zijn.

Toch hebben voortuincaches ook wel z'n nut. Er zijn namelijk een aantal gemeenten die uit gemakzucht gewoon geen toestemming geven voor het plaatsen van een cache. Als je daar dan toch een route wilt maken, dan zijn er denk ik niet veel andere mogelijkheden dan een voortuincache.

 

Ik vind dat gemakzucht.

 

Ik denk dat er veel te snel voor een voortuincache wordt gekozen, met het idee van: "ik krijg toch geen toestemming, dus hang ik hem aan mijn eigen hek, plus: het is wel zo makkelijk onderhouden zo."

 

tuurlijk mag jij er van vinden wat je wil maar het toestemmingsverhaal is ook niet overal gelijk en zeker niet makkelijk te regelen.dus wat let diegene dan om op eigen terrein wat te maken. en juist door dat makkelijke onderhoud gebeurt het ook goed of vaak. da's alleen maar een voordeel.

 

ik ben voor voortuincache's.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...de reviewer zal het een spreekwoordelijke worst zijn of iemand de voortuincache leuk vind of niet.

 

Ja, dat klopt vrees ik, maar dat zou best anders mogen wat mij betreft.

 

 

juist die onpartijdigheid maakt hem/haar een goed en eerlijk reviewer..... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

juist die onpartijdigheid maakt hem/haar een goed en eerlijk reviewer..... :yes:

 

Hij houdt zich aan de regels, maar die mogen wat mij betreft best aangepast worden, en dan houdt de reviewer zich vervolgens aan die nieuwe regels.

Ik zie nog steeds mogelijkheden.

 

ik ben voor voortuincache's.

 

Dan ben je, hoop ik, in de minderheid.

bewerkt door De Wijngemachtigde
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...