Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Ik ben bezig met het maken van een cache en zoals sommige van jullie weten maak ik er altijd iets moois van.

:thumbup:

Nu is mijn vraag aan jullie wat vinden jullie ervan als ik een mooie cache bij ons in de tuin plaats?

 

Hij zal echt de moeite waard zijn met duidelijke aanwijzingen; Dus men hoeft niet bij de buren in de tuin te gaan zoeken

en hoeft hiervoor ook onze tuin niet om te ploegen.

 

Deze vraag stel ik hier, omdat ik het eindproduct niet in de natuur of onder een brug durf te plaatsen.

(want ook hier heeft veel werk in gezeten)

 

Vriendelijke groeten,

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nu is mijn vraag aan jullie wat vinden jullie ervan als ik een mooie cache bij ons in de tuin plaats?

 

Gewaagde opmerking in dit draadje. Respect! :thumbup: Volgens mij heb je een goede reden voor de locatie. En al had je die reden niet: het is jouw cache. Ik kom 'm in ieder geval graag doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Ik ben bezig met het maken van een cache en zoals sommige van jullie weten maak ik er altijd iets moois van.

:thumbup:

Nu is mijn vraag aan jullie wat vinden jullie ervan als ik een mooie cache bij ons in de tuin plaats?

 

Hij zal echt de moeite waard zijn met duidelijke aanwijzingen; Dus men hoeft niet bij de buren in de tuin te gaan zoeken

en hoeft hiervoor ook onze tuin niet om te ploegen.

 

Deze vraag stel ik hier, omdat ik het eindproduct niet in de natuur of onder een brug durf te plaatsen.

(want ook hier heeft veel werk in gezeten)

 

Vriendelijke groeten,

Keske27

Gewoon doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuk en origineel idee, Kees.

Ik wil heel graag eens bij jou in de tuin komen zoeken, dat lijkt me erg spannend.

Mag ik mijn vrienden meenemen?

En ontmoet ik de cachelegger dan ook in eigen persoon?

Ik kan bijna niet wachten tot het zover is!

Phoenix-night (en ik denk dat ik je cache wel een Geo ga geven, hoor!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuk en origineel idee, Kees.

Ik wil heel graag eens bij jou in de tuin komen zoeken, dat lijkt me erg spannend.

Mag ik mijn vrienden meenemen?

En ontmoet ik de cachelegger dan ook in eigen persoon?

Ik kan bijna niet wachten tot het zover is!

Phoenix-night (en ik denk dat ik je cache wel een Geo ga geven, hoor!)

 

Jaaaaa PN en een voortuincache.... Ik wilde hem al komen doen hoor Kees, maar nu zeker, ik blijf net zolang tot dat watje hem gevonden heeft :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Peer,

 

Zoals jij weet zit ik vol met goede ideeën.

En bij deze staat vast dat je een keer richting Westland komt.

MMMMMmmmhh en het ligt eraan hoeveel vrienden je meeneemt mits het er een PAAR zijn zijn ze welkom.

Het zou leuk zijn om jou een keer te ontmoeten; Ik heb al veel over je gehoord en gelezen.

Het wachten zal niet zolang meer duren. Ik denk dat hij over een week of 2/3 geactiveerd gaat worden.

 

Groet Kees die wel een Geo'dor wil hebben. :thumbup:

 

Wat een leuk en origineel idee, Kees.

Ik wil heel graag eens bij jou in de tuin komen zoeken, dat lijkt me erg spannend.

Mag ik mijn vrienden meenemen?

En ontmoet ik de cachelegger dan ook in eigen persoon?

Ik kan bijna niet wachten tot het zover is!

Phoenix-night (en ik denk dat ik je cache wel een Geo ga geven, hoor!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Peer,

 

Zoals jij weet zit ik vol met goede ideeën.

En bij deze staat vast dat je een keer richting Westland komt.

MMMMMmmmhh en het ligt eraan hoeveel vrienden je meeneemt mits het er een PAAR zijn zijn ze welkom.

Het zou leuk zijn om jou een keer te ontmoeten; Ik heb al veel over je gehoord en gelezen.

Het wachten zal niet zolang meer duren. Ik denk dat hij over een week of 2/3 geactiveerd gaat worden.

 

Groet Kees die wel een Geo'dor wil hebben. :offtopic:

 

Misschien kan iemand een poll starten of voor een voortuincache men wel een Geo'dor mag geven. :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha die Rokus,

 

Na het lezen van jou reactie, wil ik wel eens zien als je deze cache komt loggen als en found :offtopic:

 

Ik ben er zeker van dat dit een cache is uit het boekje (en dan niet het boekje van de drie zusjes)

 

Misschien kan iemand een poll starten of voor een voortuincache men wel een Geo'dor mag geven. :clown:

 

En inderdaad de meeste voortuincaches zijn geen Geo'dor waard.

 

En het gaat bij mij niet om een Geo'dor maar om te laten zien dat een voortuincache de moeite

waard is om te doen.

En mensen er toe te zetten om geen canisters te plaatsen maar wat meer aandacht besteden

aan het maken van een cachebehuizing.

 

Groet,

 

Kees

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Ik ben bezig met het maken van een cache en zoals sommige van jullie weten maak ik er altijd iets moois van.

:offtopic:

Nu is mijn vraag aan jullie wat vinden jullie ervan als ik een mooie cache bij ons in de tuin plaats?

 

Hij zal echt de moeite waard zijn met duidelijke aanwijzingen; Dus men hoeft niet bij de buren in de tuin te gaan zoeken

en hoeft hiervoor ook onze tuin niet om te ploegen.

 

Deze vraag stel ik hier, omdat ik het eindproduct niet in de natuur of onder een brug durf te plaatsen.

(want ook hier heeft veel werk in gezeten)

 

Vriendelijke groeten,

Keske27

Als jij je er goed bij voelt gewoon doen. Wij hebben ook een voordeurcache met een sticker, die gelogd kan worden na een puzzel. Hartsikke leuk. Dus gewoon doen.

 

gr GH

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er alleen maar voorstander van om kritischer te kijken naar caches die weinig toegevoegde waarde hebben, zoals een zinloze

filmkokertraditional in een voortuin.

In het gedeelte voor de komma kan ik me in vinden; geldt voor zo'n 50% van de caches tegenwoordig. Ik ga mijn eigen caches in 2010 ook eens opschonen.

 

Volgens mijn mening sla je hier exact de spijker op zijn kop :offtopic:.

Caches zouden een toegevoegde waarde moeten hebben, met andere woorden: ze zouden je moeten leiden (evt. via een mooie wandeling) naar een bijzondere locatie. Het merendeel van de voortuincaches, carpoolcaches, etc. valt daar echt niet onder !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er alleen maar voorstander van om kritischer te kijken naar caches die weinig toegevoegde waarde hebben, zoals een zinloze

filmkokertraditional in een voortuin.

In het gedeelte voor de komma kan ik me in vinden; geldt voor zo'n 50% van de caches tegenwoordig. Ik ga mijn eigen caches in 2010 ook eens opschonen.

 

Volgens mijn mening sla je hier exact de spijker op zijn kop :offtopic:.

Caches zouden een toegevoegde waarde moeten hebben, met andere woorden: ze zouden je moeten leiden (evt. via een mooie wandeling) naar een bijzondere locatie. Het merendeel van de voortuincaches, carpoolcaches, etc. valt daar echt niet onder !!!

En als je nou een heel mooi huis hebt? (Of tenminste, zelf vindt dat je een mooi huis hebt) Dan is het toch voor de legger een toegevoegde waarde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, ik kwam hier weer even rondkijken op het forum omdat ik morgen een lezing moet geven over wat geocaching kan betekenen voor publiciteit van.....ja dat willen jullie vast wel weten, maar het levert mij waarschijnlijk een paar prachtige cacheplekken op! Een proces wat al anderhalf jaar duurt.....je moet wat over hebben voor toestemming om een paar caches neer te kunnen leggen....

 

De discussies zijn hier niet veranderd, merk ik. Als toestemming het probleem is, er maar een voortuincache van maken..... Ik denk dat sommige mensen te graag een cache willen leggen. Doe het omdat je echt iets aan iemand wil laten zien en niet alleen maar om het leggen er van....

Ik heb ze wel gedaan, maar voelde mij er niet gemakkelijk bij, daarom mijd ik ze nu. Ik wil kwaliteit en het idee hebben dat ik niet alleen maar voor het puntje op pad ben gegaan....Dus of die kwaliteit nu zit in de plek, de route of de verstopplek dat maakt niet uit.

 

Maar goed, nu snel verder met de presentatie. Dan heb ik morgen hopelijk een heleboel toestemmingen en mooie relaties voor de toekomst.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er alleen maar voorstander van om kritischer te kijken naar caches die weinig toegevoegde waarde hebben, zoals een zinloze

filmkokertraditional in een voortuin.

In het gedeelte voor de komma kan ik me in vinden; geldt voor zo'n 50% van de caches tegenwoordig. Ik ga mijn eigen caches in 2010 ook eens opschonen.

 

Volgens mijn mening sla je hier exact de spijker op zijn kop :P.

Caches zouden een toegevoegde waarde moeten hebben, met andere woorden: ze zouden je moeten leiden (evt. via een mooie wandeling) naar een bijzondere locatie. Het merendeel van de voortuincaches, carpoolcaches, etc. valt daar echt niet onder !!!

En als je nou een heel mooi huis hebt? (Of tenminste, zelf vindt dat je een mooi huis hebt) Dan is het toch voor de legger een toegevoegde waarde?

 

Het gaat erom dat het voor de vinder een bijzondere locatie moet zijn, niet voor de legger. Daar zou misschien vantevoren wat beter over nagedacht moeten worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat voortuincaches verboden moeten worden (om heel veel redenen)...

 

...maar vooral omdat je het je buurman/vrouw daarmee onmogelijk maakt om ook een voortuincache te laten neerleggen!!

En da's nie eerlijk!

 

Soms is het nog erger: Vanwege de kleine tuintjes in een straat kun je het zelfs de hele buurt onmogelijk maken om nog een voortuincache te laten leggen; dit gezien de algemene standaard van 160 m afstand die er tussen afzonderlijke caches zou moeten bestaan.

 

Daarom zeg ik: afschaffen die voortuincaches!

 

Ik las het eerste postje van dit draadje weer eens en ik blijf lachen. Het is jammer dat ik de schaterlachende smilie achter de tweede zin mis, want je zou denken dat het een serieuze opmerking is :P

 

Maar mag ik het dan ook even omdraaien? Als we nu alle caches eens opruimen die binnen 160 meter van een bewoond gebouw liggen dan worden de binnensteden weer lekker rustig. Geen stiekeme urban-stealth-caches meer. Of fantasieloze bloembak, prullenbak en regenpijp caches.

Hmmm, lijkt me geen goed idee. Nu heb ik af en toe nog eens een reden om een stad te bezoeken, niet vanwege de rijke historie B) , maar vanwege de nano die in een kanonsloop zit verstopt, of een micro in een oude kloostermuur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat erom dat het voor de vinder een bijzondere locatie moet zijn, niet voor de legger. Daar zou misschien vantevoren wat beter over nagedacht moeten worden!

 

Hoe weet ik nu welke vinder mijn cache gaat vinden? Laat staan dat ik weet welke voorkeuren die onbekende vinder heeft. Nee, ik denk dat een toekomstig vinder een cache uitzoekt die hij/zij wil gaan vinden. En dan valt het soms mee, maar soms ook tegen. Nou en?

Inmiddels is er zoveel geschreven over de voortuincaches dat bij mij het idee opborrelt om ook een voortuincache te leggen. Al was het maar om te zien wie er op af komt en vervolgens zegt: "vervelend hoor, die voortuincaches" waarna met gezwinde spoed het logje wordt geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...