Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

gegeven oudere foto's op de cache pagina, is dat niet een nieuwe situatie: het is er al heel lang heel smerig.

In zo'n geval zou ik er al niet eens heengegaan zijn. Maar ja ik snap het, je kijkt natuurlijk niet eerst in de gallery voor je de cache gaat doen... Maar de meesten kijken wel in de laatste logs, dus ik zou dan zeggen, gewoon in het log zetten. Misschien dat de legger dan een moment van bezinning krijgt... (Hoewel ik gezien voorgaande de kans gering acht)

 

Of plaats een "needs maintenance", omdat de cachelocatie duidelijk aan onderhoud toe is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wordt een "voortuincache" alleen zo genoemd als de betreffende tuin in stedelijk gebied ligt?

Indien een cache in de voortuin van een boerderij ligt in verder volstrekt landelijk gebied is een opmerking op de cachepagina bijna hetzelfde als van een multi een normal maken.. De definitie moet dus eerst wel helder zijn.

 

Overigens zoek ik de caches altijd op via Google Maps. Zo zie ik vanzelf wat ik aan route kan verwachten, incl. zoeklocatie. Op die manier maak ik bewuste keuzes welke cache ik wel of niet wil gaan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt een "voortuincache" alleen zo genoemd als de betreffende tuin in stedelijk gebied ligt?

Indien een cache in de voortuin van een boerderij ligt in verder volstrekt landelijk gebied is een opmerking op de cachepagina bijna hetzelfde als van een multi een normal maken.. De definitie moet dus eerst wel helder zijn.

 

Ik (let op, persoonlijke mening!) vind een cache een "voortuincache" als hij aan twee eigenschappen voldoet:

 

1. De cache legger kan de cache vanuit zijn huis (/kantoor/andere locatie waar hij vaak komt) zien liggen, en kan derhalve zien wanneer mensen hem komen zoeken.

 

2. De cacher beleeft er maar weinig plezier aan.

 

In andere woorden, waar het er bij een normale geocache om gaat om de _cacher_ een goede ervaring te bezorgen, gaat het er bij de voortuincache juist om om de _legger_ plezier te geven. Als een cache in een geweldige voortuin in een prachtig gebied ligt dan beleeft de vinder er toch plezier aan, en is het wat mij betreft geen voortuincache in de zin waarover hier geklaagd wordt.

 

Wat dan een geweldige voortuin is zullen de meningen zonder enige twijfel ook over verdeeld zijn, maar ga niet verwachten dat we heel erg onder de indruk zijn van je nieuwe tuinkabouter of zo...

 

Overigens zoek ik de caches altijd op via Google Maps. Zo zie ik vanzelf wat ik aan route kan verwachten, incl. zoeklocatie. Op die manier maak ik bewuste keuzes welke cache ik wel of niet wil gaan vinden.

 

De uitwerpselen-cache ziet er op GE niet al te slecht uit, en omgekeerd, weet ik in Leiden een paar caches die ondanks hun stedelijk karakter toch een bijzonder prettige cache-ervaring gaven. Ik ben zeker met je eens dat GE je wel een idee kan geven wat je kunt verwachten, maar het is niet zaligmakend of zo.

 

...ik vond geocaching nu juist zo leuk omdat ik zonder alteveel zorgen ergens heen kon fietsen, daar iets bijzonders zag wat ik daar nooit verwacht had, en na het loggen met een geweldig gevoel weer verder ging. Maar inmiddels moet ik, voor ik een cache bezoek, de cache pagina lezen inclusief logjes en gallery, en op GE kijken of ik er uberhaupt wel heen wil. Het spontane is er wel een beetje af.

 

Het is echt heel jammer dat er zo weinig filter-mogelijkheden in de database van GC.com zitten. Een andere die ik best zou willen zien is "toon alleen geocaches van mensen die er meer dan 250 gevonden hebben", daarmee filter je denk ik ook aardig wat leed uit.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt een "voortuincache" alleen zo genoemd als de betreffende tuin in stedelijk gebied ligt?

Indien een cache in de voortuin van een boerderij ligt in verder volstrekt landelijk gebied is een opmerking op de cachepagina bijna hetzelfde als van een multi een normal maken.. De definitie moet dus eerst wel helder zijn.

 

 

Als er dan ook nog een mooie route langs de Aa-strang aan vooraf gaat en de cache idd in landelijk gebied ligt heb ik er totaal geen moeite mee :):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er dan ook nog een mooie route langs de Aa-strang aan vooraf gaat en de cache idd in landelijk gebied ligt heb ik er totaal geen moeite mee :D:blink:

 

Ik begon me al zorgen te maken anders werd het voor de tweede keer een netelige kwestie :blink::)

 

En groetjes terug :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is echt heel jammer dat er zo weinig filter-mogelijkheden in de database van GC.com zitten. Een andere die ik best zou willen zien is "toon alleen geocaches van mensen die er meer dan 250 gevonden hebben", daarmee filter je denk ik ook aardig wat leed uit.

 

 

Hans

 

Meer filtermogelijkheden zou leuk zijn,

maar de filter die jij voorstelt zegt ook niet alles.

Ik ken caches van personen (meer dan 1500)

die ik als vrij waardeloos beschouw :crybaby:

en geweldige caches van mensen met minder dan 80.

 

doe "little Garden" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...ik vond geocaching nu juist zo leuk omdat ik zonder alteveel zorgen ergens heen kon fietsen, daar iets bijzonders zag wat ik daar nooit verwacht had, en na het loggen met een geweldig gevoel weer verder ging. Maar inmiddels moet ik, voor ik een cache bezoek, de cache pagina lezen inclusief logjes en gallery, en op GE kijken of ik er uberhaupt wel heen wil. Het spontane is er wel een beetje af.

 

Je raakt hier de kern van het probleem. Voortuincaches - sommige, dan - zijn hier een gevolg van.

 

 

Het is echt heel jammer dat er zo weinig filter-mogelijkheden in de database van GC.com zitten. Een andere die ik best zou willen zien is "toon alleen geocaches van mensen die er meer dan 250 gevonden hebben", daarmee filter je denk ik ook aardig wat leed uit.

 

Goeie suggestie, overigens. Dat zou gc.nl (op bv. de kaartpagina) ook moeten kunnen bouwen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De definitie moet dus eerst wel helder zijn.

 

Ik (let op, persoonlijke mening!) vind een cache een "voortuincache" als hij aan twee eigenschappen voldoet:

 

1. De cache legger kan de cache vanuit zijn huis (/kantoor/andere locatie waar hij vaak komt) zien liggen, en kan derhalve zien wanneer mensen hem komen zoeken.

 

2. De cacher beleeft er maar weinig plezier aan.

 

Zo heb ik eens een keer een "achtertuincache" gelopen. Daarbij moet punt 2. veranderd worden in "De cacher moet betalen om deze cache te kunnen zoeken."

 

De achtertuin was overigens netjes aangelegd en dus ook een genot om in te wandelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf een voortuincache (Op zoek naar water) , werd in verleden regelmatig gevonden, laatste tijd wat minder, staat in beschrijving en spoiler duidelijk dat het een voortuincache is en zelfs het huisnummer staat in de hint, dus verkeerde tuin zoeken heb je echt iets fout gedaan. Dus is aan de cacher zelf of hij deze doet en denk niet dat het opgelegd moet worden om dit soort caches te verbieden.

Dadelijk komt nog de discussie dat we caches in de natuur moeten verbieden omdat de tijd van teken en processierupsen er weer is, denk dat dit soort verboden ten alle tijden voorkomen moet worden en het aan de leggers en cachers over moeten laten of een cache leuk genoeg is om te leggen cq. te zoeken

bewerkt door batman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ondertussen een bookmark gemaakt van stads- en vortuincaches die mij tegenvielen. Soms was de plek niet mooi/bijzonder. Soms kon je worden verrast door voorbijgangers die ineens om de hoek komen fietsen/lopen. Soms gaat het om voortuincaches waarbij dit niet op de listing is aangegeven. Als de legger de listing aanpast, pas ik de bookmark ook aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook eens gestemd, tuin caches zou ik niet snel lopen.. ik zou niet zomaar bij iemand in de tuin gaan staan om een cache te zoeken..

 

1. ik zou me ongemakkelijk voelen ookal heeft de eigenaar van de tuin je "meestal" indirect toestemming gegeven om te gaan kijken.

2. stel je maakt iets stuk, hoe los je het op?

 

ik weet het nog net zo niet. heb wel wat reacties in t topic gezien waardoor ik me kan bedenken.. maar voor nu zou ik het niet snel doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook eens gestemd, tuin caches zou ik niet snel lopen.. ik zou niet zomaar bij iemand in de tuin gaan staan om een cache te zoeken..

 

1. ik zou me ongemakkelijk voelen ookal heeft de eigenaar van de tuin je "meestal" indirect toestemming gegeven om te gaan kijken.

2. stel je maakt iets stuk, hoe los je het op?

 

ik weet het nog net zo niet. heb wel wat reacties in t topic gezien waardoor ik me kan bedenken.. maar voor nu zou ik het niet snel doen...

 

van mij mogen de voortuin caches blijven bestaan.

de meeste zijn best wel leuk. :crybaby:

ik zelf sla bijna alle caches over waar een micro of kleiner ligt.

en zeker die onzinnige carpool caches ;)

 

 

1 de eigenaar heeft altijd toestemming gegeven om op zijn stukje land de cache te zoeken.

als het anders zou zijn zou er staan de cache is vanaf de straat te pakken.(ik had 2x een voortuincache meestal met byzondere cache of thema,die leg niet in een bos )

 

2 als je niets stuk maakt betaal je toch(of de verzekering) maar hoe groot is de kans dat er iets stuk gaat?

ook in de natuur kan je iets stuk maken.klop je dan ook aan bij de cache maker, of de terrein beheerder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...