Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Toestaan kan m.i. slechts onder enkele voorwaarden waar altijd aan voldaan wordt zodat daar voor de zoekend cacher geen enkele twijfel over kan bestaan.

- In de cacheomschrijving wordt duidelijk aangegeven dat het een (voor)tuincache is

- Middels stickers ter plekke is overduidelijk te zien waar je moet zijn

- De omgeving is geïnformeerd

 

Suggestie in de decrypt hint staat: urguhvfahzzre

 

Maar we moeten altijd bedenken, een goedgekeurde cache door de reviewer is een goed gekeurde cache waar de eindlocatie ook is.

Dat we daar helaas, en over allerlei flutpuzzels, steeds vaker even over achter de oren krabbelen is een andere issue.

 

:P

 

edit: tikvautje

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mensen, laten we niet moeilijk doen.

 

Voortuincaches zijn vaak een schoolvoorbeeld van caches waar de plaatser weinig moeite in heeft willen steken. Geen moeite gedaan om een interessante plek te zoeken, geen moeite willen doen om voor zo'n plek toestemming te vragen. De cacher mag zich bekeken voelen en proberen om ongezien te loggen.

 

Waarom zou een cacher zich daartoe verplicht moeten voelen? Als de plaatser niet zorgt voor een verstopplaats waar je rustig kunt zoeken, hoef je als zoeker toch ook niet moeilijk te doen? Kom op, bel gewoon aan om te vragen waar de cache ligt, en als de tuinbezitter niet thuis is kun je proberen of de buurvrouw misschien opendoet. "Weet u of hier een cache ligt?" "Weet u of uw buren misschien aan geocachen doen?"

 

De politie zullen de buren vast niet bellen als je het op deze manier probeert. Staat de plaatser zo misschien een beetje voor aap in de buurt? Nou, daar kun jij als cacher niets aan doen.

 

Groetjes, Fangorn

(die al jaren geen voortuincache meer heeft gelogd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmorgen op het nieuwe feedback-deel van GC.com voorgesteld dat er een attribuut voor voortuincaches zou moeten komen, zodat je ze kunt selecteren en ook uit je PQ's kunt laten. Lijkt mij een goede oplossing en dan houdt het gezeur erover op. Klik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmorgen op het nieuwe feedback-deel van GC.com voorgesteld dat er een attribuut voor voortuincaches zou moeten komen, zodat je ze kunt selecteren en ook uit je PQ's kunt laten. Lijkt mij een goede oplossing en dan houdt het gezeur erover op. Klik!

 

Dan hebben we er nu twee: Klik!

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmorgen op het nieuwe feedback-deel van GC.com voorgesteld dat er een attribuut voor voortuincaches zou moeten komen, zodat je ze kunt selecteren en ook uit je PQ's kunt laten. Lijkt mij een goede oplossing en dan houdt het gezeur erover op. Klik!

 

Dan hebben we er nu twee: Klik!

 

 

Hans

Hoe meer hoe beter! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hebben geocachers niks beter te doen da zeuren?

 

Ben ik het wel mee eens. Als ik me niet vergis hebben wij van dit cacheteam een heel bijzondere cache gedaan. Zeker de cacheplaats was bijzonder. Voortuin of niet???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ook een attribuutje voor caches in de natuur dan? Ik hou niet zo van natuur; altijd gedoe met beessies, brandnetels, chronisch gebrek aan goede koffie en andere levensinstandhoudingsubstanties. Ik vind het niks. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe

Het zijn anders wel allemaal natuurlijke producten die je in levenhouden, anders ga je het toch echt niet redden. :(

bewerkt door JackHoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, je kunt het lezen in de onderste comment, er komt geen attribuut voor voortuincaches :thumbup:Klik!

Een belangrijke opmerking daarin van Jeremy Irisch is:

Instead of treating the symptom we should try to figure out better ways to encourage better cache placement, like a peer award system for good hides.

Dus kennelijk vindt hij ook dat het tijd wordt voor een stukje kwaliteit bij de caches :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik lang geexperimenteerd heb met coca cola in mijn voortuin, en nog geen Barny gevangen, stel ik het volgende ter verbetering van kwaliteit voor:

De voortuin klim en abseil cache om bij mijn weelderige planten te komen moet 11 meter overbrugt worden. Is wel een nano :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...