Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

Paar goede suggesties en opmerkingen gezien, vooral van CeilingCat: dat het tegenwoordig bijna een vereiste is om de hele cachebeschrijving en logjes uit te pluizen om te bedenken of je een cache wel of niet wil doen, terwijl het voorheen toch echt de bedoeling was om de cachende cacher een plezier te bezorgen (in de natuur, op een bijzondere lokatie of bij een verrassende verstopmethode en/of -container) en niet de cachelegger het genot te geven van het zien van de zoekende mens bij zijn voor- of achtertuin.

("Lachen, kijk 'm eens net doen alsof hij onopgemerkt kan blijven...")

 

Nog steeds zijn 9 van de 10 voortuincaches te triest voor woorden, daarmee heb ik ontzettend EENS gestemd en ben ik nog steeds van mening dat ze verboden moeten worden.

 

Maar dat wisten de meesten al.

 

PS. Je hoeft deze post niet te lezen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

terwijl het voorheen toch echt de bedoeling was om de cachende cacher een plezier te bezorgen (in de natuur, op een bijzondere lokatie of bij een verrassende verstopmethode en/of -container)

Dit quote ik omdat het de kern van het Geocachen aangeeft. En dat kan wat mij betreft niet vaak genoeg herhaald worden.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip... Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, alleen geldt de periode van 2003 tot 2009. Daarna is het inderdaad iets minder geworden. Heeft ook te maken dat ik mijn directe leefomgeving van buiten kan dromen. En twee, drie, vier terugkomen op een weinig inspirerende lokatie/omgeving omdat er weer zonodig een cache voor puntjesjagers neergelegd moet worden stimuleerd ook niet echt het cache plezier. Heeft ook met ledentoename te maken die graag hun "eigen" cache willen neerleggen en/of dat veel (mooie) gebieden al door geocaching ontdekt zijn.

Maar we dwalen van de voortuinen af.....

 

 

Het scheelt als je eens naar de andere kant van het land verhuisd ;) We hadden rond Leiden ook alles al gezien en na de verhuizing naar Limburg ging weer een heel nieuw territorium voor ons open.

 

Verhuizen hoeft niet per se, als je eens een dagje wilt gaan cachen :crybaby: kan je ook eens kijken wat er op een uurtje rijden van je huis ligt. Vaak verrassend en verfrissend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhuizen hoeft niet per se, als je eens een dagje wilt gaan cachen :( kan je ook eens kijken wat er op een uurtje rijden van je huis ligt. Vaak verrassend en verfrissend.

En dat nog niet eens. Vandaag heb ik dank zij het cachen weer twee plaatsen gezien (op ongeveer 15 minuten fietsen) waar ik nog nooit eerder geweest was.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben geen voortuin maar wel een voortuin cache, of is het eigenlijk een gevel cache? En uit de reacties tot nu toe, wordt die van ons erg gewaardeerd. Oh ja, de cache is heel erg herkenbaar.

bewerkt door Mon-Roe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koffie? Ik zeg "barbecue"! :lol: Als je mensen over de streep wil trekken voor je voortuincache moet je wel zorgen dat die voortuin een beetje aantrekkelijk wordt tenslotte!

 

Als we nou met zijn allen even een datum afspreken... Dan is het eerste "he bah een voortuincache-event" een feit! :(

 

 

Hans

bewerkt door Mr.Atari
quote verwijderd, aangehaalde bericht staat er boven!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha lol

als je dan toch voortuin cache events wil organiseeren

weet ik er nog wel een paar voor een voortuin cito event :(

bewerkt door Mr.Atari
quote verwijderd, aangehaalde bericht staat er boven!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar ben ik het dan wel weer mee eens, als de voortuin iets bijzonders is om te zien (dus een bijzondere plek!) dan kan het wel.

maar geocachen ging toch eigelijk om de mooie/bijzondere plaatsen? een cache moet op een MOOIE bijzondere (natuur) plek liggen die de cache eigenaar aan andere mensen wilt laten zien (en dan daaromheen het spel)

 

zal het wel fout hebben (A)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verbieden is onzin.

De cache is toegestaan en de listing staat op geocaching.com.

Aan alle voorwaarden zijn voldaan om de cache geplaatst te krijgen, anders stond hij er niet.

Dus ik zeg: verbieden? onzin!

 

Iets met TV en knop. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de laatste update van GC.com is er de mogelijkheid van feedback.

Ik heb het idee geopperd om een nieuw attribute icon voor frontyard cache's bij te voegen.

Zo kunnen we van tevoren zien of het er een is en beslissen of het wel dan niet te doen

Stem hier:

http://feedback.geocaching.com/geocaching/..._attribute_icon

 

G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kunnen we van tevoren zien of het er een is en beslissen of het wel dan niet te doen

 

Dat helpt ook alleen maar als de legger de icoontjes gebruikt. Ik ben bang dat de gemiddelde voortuincachelegger daar de moeite niet voor wil nemen. De gemiddelde voortuincachelegger doet ook geen moeite om een mooie plek te kiezen of om voor toestemming te zorgen. Het is toch ook een kleine moeite om het op de listing te zetten, meteen aan het begin. Heb dat helaas nog weinig gezien. Soms wel een opmerking als: de cache ligt op privéterrein, maar dat zegt nog niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...