Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

knip...

 

En over het krijgen van een mooi verhaal als legger van een multi kan ik kort zijn, dat is in één woord GEWELDIG ! Wat dat betreft is het jammer dat Bloodwoosj inmiddels zowat al onze caches heeft gedaan.... :lol1:

 

 

Grtz, Jack

... knip

 

Bloos bloos.

Maar aan de andere kant, het is ook zo'n leuke hobby...

 

Ronde 1: je kruipt achter de pc om uit die overvloed aan schatten en schatjes een cache uit te zoeken. De klieren in je mond beginnen al wat vocht af te scheiden om de maaltijd zo goed mogelijk te kunnen verteren. Laten we zeggen het voorspel.

Ronde 2 is de queeste naar de cache zelf. Hoe langer het voorspel duurt, hoe moeilijker de uitgekozen vlam (euh, cache bedoel ik) was om te veroveren, des te groter is de ontlading bij de daad zelf, het zetten van de kriebel "Ik was hier".

Ronde 3: Velen vallen na de daad in slaap, sommigen steken een sigaret op, maar persoonlijk wil ik me (indien mogelijk) graag wijden aan het naspel; het schrijven van een logje over hoe de daad bevallen is.

 

En als dan de eigenaar weer wat terugkrijgt voor de (hopelijk mooie) cache die hij/zij gelegd heeft, is dat toch prachtig nietwaar?

 

Ik zou zeggen (voor wie daarvoor open staat): "Gaat heen en vermenigvuldigd U!" :thumbdown:

 

Greetz, Bloodwoosj.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sommigen zijn nu eenmaal net zo kort van stof op paier als mondeling. :lol1:

 

Maar jij bent ook Groninger... Die kunnen veel met weinig woorden. :thumbdown: En die logjes? Ach, ik stoor met er voor geen meter aan. Er zijn hele leuke, die er echt uitspringen en de rest neem ik als kennisgeving aan. Niet in elke cachende ziel schuilt een poëet... Ook ik zit wel eens zuchtend na de eerste regel te denken wat ik verder nog weet te melden. En een andere keer jodel ik een heel verhaal, maar dan was er iets bijzonders aan de beleving: moeilijk, lastig terrein, <pieieieiep>weer, bijzondere ontmoeting...

 

En over 'het wordt steeds erger' (een variant op 'vroeger was alles beter'): loop van wat oude caches de logs vanaf het begin (in 2001) eens na, bedenk dat er nu heel veel meer cachers (en chaches) zijn dan toen en dat waar veel van is vaak verschraald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de topic starter heeft na 1 minuutje zijn computer uitgezet en is zich nog geheel niet bewust van deze discussie, zo benieuwt is hij naar de de mening van ons alle.

 

Barny

 

Vind Astrit nog steeds lief t=d

En blijft er bij dat alleen denken aan een log verwijderen vanwege de lage score op de oninteressantheids ladder NOT DON is

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de topic starter heeft na 1 minuutje zijn computer uitgezet en is zich nog geheel niet bewust van deze discussie, zo benieuwt is hij naar de de mening van ons alle.

 

Barny

 

Vind Astrit nog steeds lief

En blijft er bij dat alleen denken aan een log verwijderen vanwege de lage score op de oninteressantheids ladder NOT DON is

 

Het is met een "d" :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de hobby/sport geocachen gaat een hoop tijd in zitten. Eerst het uitzoeken welke caches gaan we vandaag of dit weekend allemaal doen. De boel uitprinten en er een leuke route van maken, dat is al een puzzel opzich. Vaak moet er een eind voor gereden worden, voordat het "echte" cachen" kan beginnen.

Daar beleven we altijd veel plezier aan, maar we hebben wel altijd in ons achterhoofd, iemand heeft deze cache moeten bedenken/maken/leggen/onderhouden, wat ook erg veel tijd heeft gekost, en dat doet die meestal om de medecachers een mooie wandeling/dag te bezorgen.

 

Ook ons korte termijngeheugen laat ons wel eens in de steek, maar daar hebben we een erg simpele oplossing voor, nadat we de cache hebben gevonden, weer terug in de auto, op je printje van de cache even wat regeltjes schrijven. Zo is het loggen later niet zoveel werk meer, want de bedoelde cache staat je dan wel weer voor de geest. Zo hebben wij bij rondje Bernheze bij elke cache een ander stukje geschreven, uiteindelijk heeft de maker ook voor iedere cache een hoop werk gehad. Gewoon uit respect voor de maker.

 

Het uitzoeken van de caches, het lopen daarvan en het loggen, zijn gewoon een geheel en dat kost tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

 

De hele discussie over de grote van logjes vind ik maar raar. Het gaat toch om de mooie hobby die we hebben en dat is het cachen zelf. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo creatief en kunnen geen hele verhalen schrijven.

 

Ikzelf kan ook geen grote verhalen schrijven en ben vaak beknopt in mijn logjes. Zo af en toe als ik inspiratie en tijd heb wil ik wel wat langere schrijven.

 

Maar kort gezegd gaat het om het cachen en niet om wat er in de logs wordt geschreven.

 

Groetjes

De Reddertjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En blijft er bij dat alleen denken aan een log verwijderen vanwege de lage score op de oninteressantheids ladder NOT DON is

 

Barny, daar ben ik het volkomen mee eens.

 

Het moet eens afgelopen zijn met die oerhollandse drift om iedereen maar van alles op te willen leggen wat uit je eigen belevingswereld komt.

 

Mij zul je er zelden op betrappen maar als iemand logt met "Gevonden." of "zie log..." is dat geheel volgens de regels van het spel. Tikkie teleurstellend voor de cache-legger (weet ik uit ervaring), maar het is niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de topic starter heeft na 1 minuutje zijn computer uitgezet en is zich nog geheel niet bewust van deze discussie, zo benieuwt is hij naar de de mening van ons alle.

 

Barny

 

Vind Astrit nog steeds lief

En blijft er bij dat alleen denken aan een log verwijderen vanwege de lage score op de oninteressantheids ladder NOT DON is

 

Het is met een "d" :lol1:

 

Het is met een t :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, we hebben nu weer genoeg gediscusieerd. Het is nu voorjaarsvakantie, althans in Arnhem e.o. Dus ga lekker cachen.

Niet iedere cacher heeft een HBO-niveau of hoger. Zo ken ik een cacher, die gewoon de gave niet heeft om een mooie log te schrijven. Deze persoon werkt in een beschermde omgeving, vroeger noemde je zoiets een sociale werkplaats. Kun je van zo iemand een mooie log verwachten?

 

Dit schrijft een teamlid die wel het geluk heeft gehad om te kunnen studeren, maar nog te dom is om de meeste mysteriecaches op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na het lezen van al die mooie epistels hier weet ik het echt heel zeker......

 

wat wij nodig hebben is:

 

GEO D'ORs voor onze logjes..... degene met de minste mag voor straf een maand niet meer loggen en degene met de meeste mag een maand alle logjes reviewen op correctheid........... :lol1:;):P:P

 

Oja, dit alles natuurlijk met een hele grote korrel zout lezen/nemen/verteren.

 

 

en met Barny te spreken: t=d als i => j bij het 2de groene licht in Tilburg :thumbdown: yep ik ook....

 

Ik ga nog ff wat andere leuke discussies lezen

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm, natuurlijk is het leuk als je bijzondere logs krijgt als cachelegger en daar probeer ik nog aan te vodleoen, maar soms lukt het niet zo in de meer creatieve deel van mijn brein en log ik wat korter.

 

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je als cachelegger ook niet teveel moet verwachten van de logjes. Zelf hebben we een serie van drie polderblikjes neergelegd. Dat is een serie waarin de moeilijkheidsgraad niet zo hoog is en waar je moet komen om een puntje te scoren ofwel van de polder te genieten. Dat was ook de bedoeling. Onze bedoeling lag niet in de mooie logjes die we zouden krijgen. We krijgen ze overigens wel!!!!, maar niet altijd. Prima! Doel is om te zoeken en te vinden. Als cachelegger ben ik niet op zoek naar en aai over m'n bol bij elke found over hoe goed en mooi de cache wel niet was. Als dat gebeurt: leuk, bedankt. Niet? Ook prima.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de topic starter heeft na 1 minuutje zijn computer uitgezet en is zich nog geheel niet bewust van deze discussie, zo benieuwt is hij naar de de mening van ons alle.

 

Barny

 

De topic starter heeft helemaal niet na een minuut de computer uitgezet. De topic starter is helemaal verbaasd dat het simpel vragen naar iemands mening zo'n discussie veroorzaakt van nu al 6 pagina's.

Blijkbaar leeft het onderwerp wel erg, anders werd er niet zo veel gereageerd.

Dat iemand niet schrijft, wil niet zeggen dat hij niet leest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heeft dit topic, en vele andere topics waarbij vooral smaak en goed fatsoen ter sprake komt, een nieuw woord nodig: CACHIQUETTE.

 

Net zoiets als etiquette en netiquette, maar dan voor het geocachen...

 

Ik heb in ieder geval nog een topic op stapel voor de podcast.

En natuurlijk mogen alle meningen per direct HIER NAARTOE.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...