Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Ik kan het niet laten om te reageren, dit draadje is er weer echt een van het type: we moeten weer wat te zeuren hebben.

De topic starter is zich waarschijnlijk rot geschrokken door de reacties. Het blijkt maar eens te meer dat geocachen geen hobby is voor kinderen, gezien het profiel van de starter.

Wij proberen altijd een paar regels te schrijven, soms gaat dat heel makkelijk, soms is het lastig om iets te bedenken bij wat later blijkt een flutcache te zijn. Vaak bestaat een cachedag uit een serie caches, en vaak komt daar ook wat knip en plak werk aan te pas.

En soms is het loggen op het internet een noodzakelijk kwaad, bedoeld om de administratie up-to-date te houden. En niet loggen op het internet hoeft dan misschien niet, maar gezien het voorgaande blijven we dat toch doen.

Want ook voor ons geldt:

Het belangrijkste van loggen op internet is dat mijn “Niet Gevonden-kaart” up-to-date blijft.

En voor iedereen die onze caches aandoet: log zoals je wilt, met alleen .., kort, lang, of met "log volgt....." wij waarderen ze allemaal, vanwege het simpele gegeven dat iemand de moeite heeft genomen om onze cache met een bezoek te vereren :eek:

Marja :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kan het niet laten om te reageren, dit draadje is er weer echt een van het type: we moeten weer wat te zeuren hebben.

De topic starter is zich waarschijnlijk rot geschrokken door de reacties. Het blijkt maar eens te meer dat geocachen geen hobby is voor kinderen, gezien het profiel van de starter.

Wij proberen altijd een paar regels te schrijven, soms gaat dat heel makkelijk, soms is het lastig om iets te bedenken bij wat later blijkt een flutcache te zijn. Vaak bestaat een cachedag uit een serie caches, en vaak komt daar ook wat knip en plak werk aan te pas.

En soms is het loggen op het internet een noodzakelijk kwaad, bedoeld om de administratie up-to-date te houden. En niet loggen op het internet hoeft dan misschien niet, maar gezien het voorgaande blijven we dat toch doen.

Want ook voor ons geldt:

Het belangrijkste van loggen op internet is dat mijn “Niet Gevonden-kaart” up-to-date blijft.

En voor iedereen die onze caches aandoet: log zoals je wilt, met alleen .., kort, lang, of met "log volgt....." wij waarderen ze allemaal, vanwege het simpele gegeven dat iemand de moeite heeft genomen om onze cache met een bezoek te vereren ;)

Marja :eek:

 

I'll drink to that! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kan het ook zijn dat iemand die weliswaar met veel inzet een cache heeft gelegd maar daar niet een uitgesproken talent voor heeft, een logje te lezen krijgt geschreven door iemand die echt niets met het produceren van pennevruchten heeft.

 

Maakt dat onze hobby niet extra boeiend?

Nee. Er is geen enkel excuus voor het plaatsen van flutcaches (oppikkers) en het schrijven van flutlogjes. Botte gemakzucht is niet boeiend, maar funest voor onze mooie hobby.

 

Hmmm, 'geen excuus' voor 'flutcaches' en 'flutlogjes'? 'Funest voor onze mooie hobby'? M.i. enigszins hoogdravend, maar goed. Gelukkig is dit slechts één van vele meningen. Als je flutcaches niet wil, vooral niet doen. Wil je het wel, vooral doen! De hobby bestaat uit zoeken en vinden en daar zul je nu eenmaal verschillende smaken in aantreffen. Ik kan overigens een 'flutcache' langs bijvoorbeeld de Autobahn in Duitsland best waarderen. Even de benen strekken door een cache te zoeken. Ach, het noodzakelijk met het aangename combineren. Zou ik specifiek op zoek zijn naar die ene cache langs de Autobahn? Nee, maar als ik er toch langskom.... :crybaby: Laten we toch vooral niet roepen dat 'onze hobby' enkel bepaalde soort caches mag bevatten oid. Dat zou pas de funest zijn voor 'onze hobby'.

 

Fire5

 

Ga toch kesjen!

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip... Het blijkt maar eens te meer dat geocachen geen hobby is voor kinderen, gezien het profiel van de starter.

...knip

 

??? :blush:

Greetz, Bloodwoosj (een kind van 40+)

 

(edit: Dit moest zijn: "Greetz Bloodwoosj /kind van 40+/ die net een prachtige cache van een kind van twaalf gevonden heeft)

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijkt maar eens te meer dat geocachen geen hobby is voor kinderen, ;)

Marja :P

 

Een verborgen wijsheid, tis niet vóór kinderen, hooguit mét kinderen :blush:

My2cents

 

Ha lekker kunnen we weer gaan kibbelen over wanneer een kind geen kind meer is en wanneer hij een gesprekspartner is voor de eigenaar van het terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, sorry hoor, er zijn ergere dingen in de wereld dan een korte log.

Ik krijg nooit zulke logs bij mijn caches, hoe zou dat dan komen? :ph34r:

 

Zulk soort logjes zeggen misschien wat over de logger zelf, maar misschien ook wel iets over de cache die gelogd is...

 

Wij proberen altijd een paar regels te schrijven, soms gaat dat heel makkelijk, soms is het lastig om iets te bedenken bij wat later blijkt een flutcache te zijn. Vaak bestaat een cachedag uit een serie caches, en vaak komt daar ook wat knip en plak werk aan te pas.

En soms is het loggen op het internet een noodzakelijk kwaad, bedoeld om de administratie up-to-date te houden. En niet loggen op het internet hoeft dan misschien niet, maar gezien het voorgaande blijven we dat toch doen.

Want ook voor ons geldt:

Het belangrijkste van loggen op internet is dat mijn “Niet Gevonden-kaart” up-to-date blijft.

En voor iedereen die onze caches aandoet: log zoals je wilt, met alleen .., kort, lang, of met "log volgt....." wij waarderen ze allemaal, vanwege het simpele gegeven dat iemand de moeite heeft genomen om onze cache met een bezoek te vereren :yes:

Marja :wine:

 

Kijk nou komen we ergens :thumbup:

Hetzelfde wat Kiddooz zegt ervaren wij ook en dat is een van de redenen dat we geen oprapers in Nederland zullen verstoppen. En om nou te voorkomen alweer die discussie te starten: ik heb niets tegen oprapers maar je moet als legger nu niet verwachten dat daarvoor altijd een mooi of lang logje komt. Ik geloof ook niet dat er altijd veel moeite voor nodig is om uberhaupt een opraper te plaatsen... maar dat is een andere verhaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zulk soort logjes zeggen misschien wat over de logger zelf, maar misschien ook wel iets over de cache die gelogd is...

 

 

De cache waar Tsarina het over heeft, is een traditional of opraper zoals blijkbaar iedereen het noemt, maar wel 1 waar een leuke wandeling door een leuk onbekend natuurgebiedje aan vast zit.

Dus over de cache is niets te zeggen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lange log wordt door ons vaak geschreven als we:

  • iets bijzonders beleefd hebben
  • het een mooie of bijzondere cache is
  • meestal bij een langere route of leuke/lastige puzzel
  • we met andere teams hebben gelopen

Hieruit volgt dat een korte log bij ons niet automatisch bij een opraper volgt. Soms wel, soms niet. Bovenstaande punten bepalen de lengte van de log, ongeacht het type, de grootte, de locatie etc.

 

Het komt dus regelmatig voor dat we een kortere log schrijven simpelweg omdat er niks te schrijven is zelfs niet met een creatieve geest.

 

Daarnaast is niet iedereen even goed in het schrijven van een verhaaltje. Om welke reden dan ook blijft het dan bij een paar regels of slechts enkele woorden. Tja, so be it.

 

Aan de andere kant denk ik dat een cacher gebruik maakt en plezier heeft van de tijd en energie die een legger er heeft ingestoken. Zonder een oordeel te vellen over de cache zelf, heeft de legger minimaal een locatie gezocht, een cache geplaatst en een pagina gemaakt. Tijd en energie dus.

Persoonlijk vind ik dat je dan als cacher daar iets meer tegenover mag stellen dan het vinden en 'bedankt'.

Nogmaals, niet bij iedere cache 'hoeft' het of kan het maar doe in ieder geval een poging.

Standaard of bijna standaard een paar woorden of een enkele zin vind ik te makkelijk en niet fair richting de legger.

 

Natuurlijk is iedereen helemaal vrij in het schrijven van logjes alleen vind ik het socialer om er af en toe wat tijd in te steken.

Voor wat, hoort wat toch? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg vandaag een logje binnen van een van mijn caches. De tekst luidde:

"Zie log ..."

Op de puntjes stond de naam van een team waarvan ik de log gisteren heb ontvangen. Verder stond er niks bij.

Wat vinden jullie van zo'n log? Ik heb zelf de neiging om deze log te verwijderen.

Graag jullie mening.

 

In antwoord op die vraag: FLUTLOG

Dus dit draadje had maar twee postjes lang hoeven worden :D

Verwijderen zou ik niet doen, gezond verstand gaat boven een neiging :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...