Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

maar waarom niet even een berichtje naar bijv. ons toe met het verzoek dat je het liever anders ziet?

In het verleden heb ik dit wel eens gedaan maar er kwam geen enkele respons op.

Pak maar een aantal willekeurig uit de serie en ga de logs maar eens vergelijken.

Ik doe het dus niet meer.

 

Om zo'n hele serie online en geplaatst te krijgen zit veel, soms heel veel werk in.

Te denken valt ook aan Bernheze en Hoogeveen.

Ook het onderhoud neemt tijd in beslag.

Dat zijn zaken waar een cachelegger zelf voor gekozen heeft.

 

Als diezelfde cacheleggers ook nog eens alle cachers moet gaan mailen dan is het einde zoek.

 

Maar er is nu wel een idee geboren.

Ik ga er gewoon voor zorgen dat de hele serie niet te doen is in één dag.

Ik zorg er gewoon voor dat er van de 18 maar 3 available zijn. ;)

Iedere week even wisselen en er kan weer opnieuw gereden worden met weer nieuwe logs. :crybaby:

 

Ach nee, dat doen we ook maar niet want er zullen dan vast wel lieden zijn die hun oude logje even opzoeken en die weer copy-pasten. :no:

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar er is nu wel een idee geboren.

Ik ga er gewoon voor zorgen dat de hele serie niet te doen is in één dag.

Ik zorg er gewoon voor dat er van de 18 maar 3 available zijn. :no:

Iedere week even wisselen en er kan weer opnieuw gereden worden met weer nieuwe logs. :crybaby:

 

Ach nee, dat doen we ook maar niet want er zullen dan vast wel lieden zijn die hun oude logje even opzoeken en die weer copy-pasten. B)

 

Ger@ld

 

Dit kost sloten brandstof en is slecht voor het milieu ;)

bewerkt door Pfotzsche
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar waarom niet even een berichtje naar bijv. ons toe met het verzoek dat je het liever anders ziet?

In het verleden heb ik dit wel eens gedaan maar er kwam geen enkele respons op.

Pak maar een aantal willekeurig uit de serie en ga de logs maar eens vergelijken.

Ik doe het dus niet meer.

 

Om zo'n hele serie online en geplaatst te krijgen zit veel, soms heel veel werk in.

Te denken valt ook aan Bernheze en Hoogeveen.

Ook het onderhoud neemt tijd in beslag.

Dat zijn zaken waar een cachelegger zelf voor gekozen heeft.

 

Als diezelfde cacheleggers ook nog eens alle cachers moet gaan mailen dan is het einde zoek.

 

Maar er is nu wel een idee geboren.

Ik ga er gewoon voor zorgen dat de hele serie niet te doen is in één dag.

Ik zorg er gewoon voor dat er van de 18 maar 3 available zijn. :no:

Iedere week even wisselen en er kan weer opnieuw gereden worden met weer nieuwe logs. :crybaby:

 

Ach nee, dat doen we ook maar niet want er zullen dan vast wel lieden zijn die hun oude logje even opzoeken en die weer copy-pasten. B)

 

Ger@ld

 

Gooi er wat "Communication" tegen aan ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet hij/zij uitgebreide logjes schrijven. Het staat nergens in de spelregels, ieder is vrij om te loggen zo hij/zij wenst. Desnoods met alleen een datumstempel. Dat de legger dat wellicht minder vind, jammer dan...

 

Sterker nog, Wie zegt dat je op de site moet loggen. Een logje op de logrol is voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het nu leiden of lijden voor de cachelegger als er korte logs zijn? :crybaby:

Hei of Zij is niet bepaald blei met deze logjes.

 

Ook ik moet nog een hoop leren over loggen... ik heb ger@ld zijn afschuw waargemaakt op de dedemsvaart ben ik bang...

 

Sorry DRL!

 

Op naar een logreike toekomst ;)

 

of was het nu 'ij'

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het nu leiden of lijden voor de cachelegger als er korte logs zijn? B)

Hei of Zij is niet bepaald blei met deze logjes.

 

Ook ik moet nog een hoop leren over loggen... ik heb ger@ld zijn afschuw waargemaakt op de dedemsvaart ben ik bang...

 

Sorry DRL!

 

Op naar een logreike toekomst ;)

 

of was het nu 'ij'

 

Hè jei, je mag pas meepraten als jei erbei bent geweest.

Dus ga nu gauw rekenen en keik dan blei, IJ :no:

 

maar waarom niet even een berichtje naar bijv. ons toe met het verzoek dat je het liever anders ziet?

In het verleden heb ik dit wel eens gedaan maar er kwam geen enkele respons op.

Pak maar een aantal willekeurig uit de serie en ga de logs maar eens vergelijken.

Ik doe het dus niet meer.

 

Om zo'n hele serie online en geplaatst te krijgen zit veel, soms heel veel werk in.

Te denken valt ook aan Bernheze en Hoogeveen.

Ook het onderhoud neemt tijd in beslag.

Dat zijn zaken waar een cachelegger zelf voor gekozen heeft.

 

Als diezelfde cacheleggers ook nog eens alle cachers moet gaan mailen dan is het einde zoek.

 

Maar er is nu wel een idee geboren.

Ik ga er gewoon voor zorgen dat de hele serie niet te doen is in één dag.

Ik zorg er gewoon voor dat er van de 18 maar 3 available zijn. :D

Iedere week even wisselen en er kan weer opnieuw gereden worden met weer nieuwe logs. ;)

 

Ach nee, dat doen we ook maar niet want er zullen dan vast wel lieden zijn die hun oude logje even opzoeken en die weer copy-pasten. ;)

 

Ger@ld

 

Wat een verhelderend idee. Krijgen we dan een tankpasje van je :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet hij/zij uitgebreide logjes schrijven. Het staat nergens in de spelregels, ieder is vrij om te loggen zo hij/zij wenst. Desnoods met alleen een datumstempel. Dat de legger dat wellicht minder vind, jammer dan...
Sterker nog, Wie zegt dat je op de site moet loggen. Een logje op de logrol is voldoende.

Prima, log voortaan dan alleen maar op de logrol en niet meer op internet.

Maar nee, dat doen ze ook niet want dan krijgen ze niet het fel begeerde puntje.

 

En oh wee, als je dat logje dan verwijderd. Dan zijn ze hun puntje kwijt en zakken ze weer in de ranking.

Het hele cachen gaat tegenwoordig niet meer om de lol maar om de puntjes.

 

En als je dan zo'n puntje makkelijk kan verdienen met ctrl_c ctrl-v dan doe je dat toch.

 

Prima, log voortaan dan alleen maar op de logrol en niet meer op internet.

Maar nee, dat doen ze ook niet want dan krijgen ze niet het fel begeerde puntje.

 

En oh wee, als je dat logje dan verwijderd. Dan zijn ze hun puntje kwijt en zakken ze weer in de ranking.

Het hele cachen gaat tegenwoordig niet meer om de lol maar om de puntjes.

 

En als je dan zo'n puntje makkelijk kan verdienen met ctrl_c ctrl-v dan doe je dat toch.

 

Prima, log voortaan dan alleen maar op de logrol en niet meer op internet.

Maar nee, dat doen ze ook niet want dan krijgen ze niet het fel begeerde puntje.

 

En oh wee, als je dat logje dan verwijderd. Dan zijn ze hun puntje kwijt en zakken ze weer in de ranking.

Het hele cachen gaat tegenwoordig niet meer om de lol maar om de puntjes.

 

En als je dan zo'n puntje makkelijk kan verdienen met ctrl_c ctrl-v dan doe je dat toch.

 

Ach jee, nu doe ik het zelf ook. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm nou dan ik ook maar even.

 

Voor mij als legger vind ik het altijd leuk om een uitgebreide log te krijgen. Helaas moet ik constateren dat het tegenwoordig slecht gesteld is met de logs. Zelfs op een toch gerenommeerde cache als Sosabowski krijg ik tegenwoordig een 1 regellog en naar mijn mening is het wel iets meer waard.

 

Echter ben wel met TeamTobi eens dat er nergens staat dat je log uitgebreid moet zijn en dus zal ik ze nooit verwijderen of aanspreken daarop. Wel is het jammer want er zit vaak veel tijd in een cache.

 

 

 

Dan zelf log ik ook niet als beste. In het logboekje heb ik doorgaans moeite om met koude of natte handen een uitgebreide log te schrijven. Op het internet ben ik er soms te moe voor maar een paar regels probeer ik er wel altijd aan te wijdden.

 

Moet me wel van het hart dat ik weinig respect heb voor de simpele opraper en dus daar weinig energie in steek dus bij 2 of 3 regels houdt het daar meestal wel op.

 

Bij een multi, vooral als ie fraai is zit er beduidend meer werk in omdat de cachelegger dat verdient. Soms is het complete onzin wat ik schrijf en soms gaat het echt over de cache.

 

 

 

Dus dat was mijn 2 cents.

 

 

 

Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet hij/zij uitgebreide logjes schrijven. Het staat nergens in de spelregels, ieder is vrij om te loggen zo hij/zij wenst. Desnoods met alleen een datumstempel. Dat de legger dat wellicht minder vind, jammer dan...

Sterker nog, Wie zegt dat je op de site moet loggen. Een logje op de logrol is voldoende.

Prima, log voortaan dan alleen maar op de logrol en niet meer op internet.

Maar nee, dat doen ze ook niet want dan krijgen ze niet het fel begeerde puntje.

 

En oh wee, als je dat logje dan verwijderd. Dan zijn ze hun puntje kwijt en zakken ze weer in de ranking.

Het hele cachen gaat tegenwoordig niet meer om de lol maar om de puntjes.

 

En als je dan zo'n puntje makkelijk kan verdienen met ctrl_c ctrl-v dan doe je dat toch.

 

Prima, log voortaan dan alleen maar op de logrol en niet meer op internet.

Maar nee, dat doen ze ook niet want dan krijgen ze niet het fel begeerde puntje.

 

En oh wee, als je dat logje dan verwijderd. Dan zijn ze hun puntje kwijt en zakken ze weer in de ranking.

Het hele cachen gaat tegenwoordig niet meer om de lol maar om de puntjes.

 

En als je dan zo'n puntje makkelijk kan verdienen met ctrl_c ctrl-v dan doe je dat toch.

 

Prima, log voortaan dan alleen maar op de logrol en niet meer op internet.

Maar nee, dat doen ze ook niet want dan krijgen ze niet het fel begeerde puntje.

 

En oh wee, als je dat logje dan verwijderd. Dan zijn ze hun puntje kwijt en zakken ze weer in de ranking.

Het hele cachen gaat tegenwoordig niet meer om de lol maar om de puntjes.

 

En als je dan zo'n puntje makkelijk kan verdienen met ctrl_c ctrl-v dan doe je dat toch.

 

Ach jee, nu doe ik het zelf ook. :crybaby:

 

Dat is wat ik ook bedoelde. Om lol aan deze hobby te beleven is het niet per se nodig om te loggen op de site. Als je genoten hebt van de wandeling en dat is de reden waarom je de cache hebt gedaan dan zal je de te scoren punten een zorg zijn. Dus log je niet op de site. Je heb je lol al gehad. Is ook prima. Een ieder moet uit deze hobby halen wat hij/zij zelf leuk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of zoiets,

 

 

 

thx for cache, ninu, found 12-02-2007 1430 uur en ik wil je graag nog wat extra info geven omdat ik je cache erg leuk vond:

 

Veluwe

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Satellietfoto

Satellietfoto

___

 

De Veluwe is een overwegend beboste landstreek in de Nederlandse provincie Gelderland en een voormalig kwartier van het hertogdom Gelre. Het gebied wordt ruwweg begrensd door de plaatsen (met de klok mee, startpunt in het noorden): Hattem - Apeldoorn - Dieren - Arnhem - Wageningen - Ede - Harderwijk.

Inhoud

[verbergen]

 

* 1 Natuurgebied

* 2 Beken

* 3 Beheerseenheden

* 4 Fauna

* 5 Natuurontwikkeling

* 6 Menselijke bewoning

* 7 Toerisme

* 8 Externe links

 

[bewerk] Natuurgebied

 

De Veluwe is het grootste laaglandnatuurterrein van noordwest Europa, en meet omstreeks 100.000 hectare (1000 km2). Grote delen van de Veluwe bestaan uit stuwwallen uit de Saale-ijstijd. Ten noorden van Rheden, in het Nationaal Park Veluwezoom ligt bij het Rozendaalsche veld het hoogste punt van de Veluwe op 110 meter hoogte. Dit is gelijk de hoogste stuwwal van Nederland en het hoogste punt van Nederland buiten Zuid-Limburg. In het noorden liggen onder andere het stuifzandgebied Leuvenhorst en het Leuvenumse Bos.

 

[bewerk] Beken

 

Vanaf de Veluwe lopen verschillende beken naar de rand van het gebied. Sommige van deze beken zijn gegraven (sprengen), andere zijn natuurlijk. Voorbeelden van deze beken zijn: De Hierdense Beek, de Leuvenumse Beek, de Soerense Beek, de Beekhuizer Beek, en de Tongerense Beek. De beken bevatten dikwijls schoon water, al is de kwaliteit wel achteruit gegaan. Op veel plekken langs deze beken is er een voor Nederlandse begrippen bijzondere flora en fauna te vinden; de elrits komt hier nog voor.

Veluwse zandverstuiving met bos nabij Radio Kootwijk

Veluwse zandverstuiving met bos nabij Radio Kootwijk

 

[bewerk] Beheerseenheden

 

De natuur op de Veluwe bestaat uit diverse beheerseenheden, waarvan de Koninklijke Houtvesterij Het Loo (9700 hectare) de grootste is. Veel bos op de Veluwe is in de periode 1895-1920 aangelegd om stuifzand vast te leggen. Rond 1850 was een derde van de Veluwe bedekt met stuifzand, nu omstreeks een procent. Vooral de grove den bleek geschikt om stuifzand vast te leggen. In de periode 1895-1932 werden grote delen van de Veluwe ingerasterd, in bijna alle gevallen omdat de eigenaren wilden jagen. De wildstand op de Veluwe was zeer laag. Dus moesten er dieren worden geïmporteerd en uitgezet in stukken Veluwe met hekken eromheen.

 

[bewerk] Fauna

 

Het wild zwijn bijvoorbeeld werd geherïntroduceerd op de Veluwe door Prins Hendrik, de man van Koningin Wilhelmina. Edelherten waren er nog wel, maar de resterende populaties werden uitgebreid met import. Op zijn jachttterrein De Hoge Veluwe liet de Rotterdamse handelsman Anton Kröller herten uit Oost Europa uitzetten nadat hij de resterende autochtone Veluwse herten had laten afschieten. Kroller liet ter verhoging van zijn jachtgenot ook moeflons komen, wilde schapen uit het Middellandse Zeegebied, en kangoeroes uit Australië. Ook de raaf is met succes geherintroduceerd op de Veluwe. Er leven inmiddels tientallen exemplaren die ook uitzwermen naar omringende gebieden.

 

[bewerk] Natuurontwikkeling

 

De Provincie Gelderland heeft 35 miljoen Euro uitgetrokken voor het plan Veluwe 2010. Veluwe 2010 is een grootschalig natuurontwikkelingsprogramma. Het is de bedoeling om enkele ecologische poorten te realiseren. Deze gebieden liggen vooral aan de rand van de Veluwe en vormen een uitbreiding van de huidige natuur. Hierdoor raken geïsoleerde populaties met elkaar verbonden waardoor de genetische diversiteit en daarmee de overlevingskansen vergroot worden. Een voorbeeld van Veluwe 2010 is het project Renkums Beekdal. Ook worden er verbindingen buiten de Veluwe gezocht: er zijn plannen voor ecologische verbindingszones richting de Oostvaardersplassen en richting Duitsland. Omdat het edelhert op de Veluwe, in Duitsland en in de Oostvaardersplassen een verschillende genetische herkomst heeft, hoopt men zo op een eenwording van de soort. In september 2006 is de Landelijke Vereniging van Vrienden van de Veluwe opgericht om als niet gouvernementele organisatie ook invloed te krigen in het nationale debat, de politiek en de media.

 

[bewerk] Menselijke bewoning

 

De bevolking concentreert zich historisch gezien vooral aan de randen van de Veluwe waar dorpen ontstonden die van landbouw leefde die op de schrale zandgronden mogelijk was. Deze kernen zijn in de afgelopen decennia sterk gegroeid en de grootste plaatsen langs de Veluwe zijn Apeldoorn, Arnhem en Ede. De Veluwe is in godsdienstig opzicht een protestantse streek.

 

[bewerk] Toerisme

 

Het toerisme is vooral goed ontwikkeld aan de oostkant, tussen Apeldoorn en Arnhem. Bekende toeristencentra zijn Beekbergen, Hoenderloo, Kootwijk, Nunspeet, Loenen en Vierhouten.

 

[bewerk] Externe links

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of zoiets,

 

 

 

thx for cache, ninu, found 12-02-2007 1430 uur en ik wil je graag nog wat extra info geven omdat ik je cache erg leuk vond:

 

Veluwe

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Satellietfoto

Satellietfoto

___

 

De Veluwe is een overwegend beboste landstreek in de Nederlandse provincie Gelderland en een voormalig kwartier van het hertogdom Gelre. Het gebied wordt ruwweg begrensd door de plaatsen (met de klok mee, startpunt in het noorden): Hattem - Apeldoorn - Dieren - Arnhem - Wageningen - Ede - Harderwijk.

Inhoud

[verbergen]

 

* 1 Natuurgebied

* 2 Beken

* 3 Beheerseenheden

* 4 Fauna

* 5 Natuurontwikkeling

* 6 Menselijke bewoning

* 7 Toerisme

* 8 Externe links

 

[bewerk] Natuurgebied

 

De Veluwe is het grootste laaglandnatuurterrein van noordwest Europa, en meet omstreeks 100.000 hectare (1000 km2). Grote delen van de Veluwe bestaan uit stuwwallen uit de Saale-ijstijd. Ten noorden van Rheden, in het Nationaal Park Veluwezoom ligt bij het Rozendaalsche veld het hoogste punt van de Veluwe op 110 meter hoogte. Dit is gelijk de hoogste stuwwal van Nederland en het hoogste punt van Nederland buiten Zuid-Limburg. In het noorden liggen onder andere het stuifzandgebied Leuvenhorst en het Leuvenumse Bos.

 

[bewerk] Beken

 

Vanaf de Veluwe lopen verschillende beken naar de rand van het gebied. Sommige van deze beken zijn gegraven (sprengen), andere zijn natuurlijk. Voorbeelden van deze beken zijn: De Hierdense Beek, de Leuvenumse Beek, de Soerense Beek, de Beekhuizer Beek, en de Tongerense Beek. De beken bevatten dikwijls schoon water, al is de kwaliteit wel achteruit gegaan. Op veel plekken langs deze beken is er een voor Nederlandse begrippen bijzondere flora en fauna te vinden; de elrits komt hier nog voor.

Veluwse zandverstuiving met bos nabij Radio Kootwijk

Veluwse zandverstuiving met bos nabij Radio Kootwijk

 

[bewerk] Beheerseenheden

 

De natuur op de Veluwe bestaat uit diverse beheerseenheden, waarvan de Koninklijke Houtvesterij Het Loo (9700 hectare) de grootste is. Veel bos op de Veluwe is in de periode 1895-1920 aangelegd om stuifzand vast te leggen. Rond 1850 was een derde van de Veluwe bedekt met stuifzand, nu omstreeks een procent. Vooral de grove den bleek geschikt om stuifzand vast te leggen. In de periode 1895-1932 werden grote delen van de Veluwe ingerasterd, in bijna alle gevallen omdat de eigenaren wilden jagen. De wildstand op de Veluwe was zeer laag. Dus moesten er dieren worden geïmporteerd en uitgezet in stukken Veluwe met hekken eromheen.

 

[bewerk] Fauna

 

Het wild zwijn bijvoorbeeld werd geherïntroduceerd op de Veluwe door Prins Hendrik, de man van Koningin Wilhelmina. Edelherten waren er nog wel, maar de resterende populaties werden uitgebreid met import. Op zijn jachttterrein De Hoge Veluwe liet de Rotterdamse handelsman Anton Kröller herten uit Oost Europa uitzetten nadat hij de resterende autochtone Veluwse herten had laten afschieten. Kroller liet ter verhoging van zijn jachtgenot ook moeflons komen, wilde schapen uit het Middellandse Zeegebied, en kangoeroes uit Australië. Ook de raaf is met succes geherintroduceerd op de Veluwe. Er leven inmiddels tientallen exemplaren die ook uitzwermen naar omringende gebieden.

 

[bewerk] Natuurontwikkeling

 

De Provincie Gelderland heeft 35 miljoen Euro uitgetrokken voor het plan Veluwe 2010. Veluwe 2010 is een grootschalig natuurontwikkelingsprogramma. Het is de bedoeling om enkele ecologische poorten te realiseren. Deze gebieden liggen vooral aan de rand van de Veluwe en vormen een uitbreiding van de huidige natuur. Hierdoor raken geïsoleerde populaties met elkaar verbonden waardoor de genetische diversiteit en daarmee de overlevingskansen vergroot worden. Een voorbeeld van Veluwe 2010 is het project Renkums Beekdal. Ook worden er verbindingen buiten de Veluwe gezocht: er zijn plannen voor ecologische verbindingszones richting de Oostvaardersplassen en richting Duitsland. Omdat het edelhert op de Veluwe, in Duitsland en in de Oostvaardersplassen een verschillende genetische herkomst heeft, hoopt men zo op een eenwording van de soort. In september 2006 is de Landelijke Vereniging van Vrienden van de Veluwe opgericht om als niet gouvernementele organisatie ook invloed te krigen in het nationale debat, de politiek en de media.

 

[bewerk] Menselijke bewoning

 

De bevolking concentreert zich historisch gezien vooral aan de randen van de Veluwe waar dorpen ontstonden die van landbouw leefde die op de schrale zandgronden mogelijk was. Deze kernen zijn in de afgelopen decennia sterk gegroeid en de grootste plaatsen langs de Veluwe zijn Apeldoorn, Arnhem en Ede. De Veluwe is in godsdienstig opzicht een protestantse streek.

 

[bewerk] Toerisme

 

Het toerisme is vooral goed ontwikkeld aan de oostkant, tussen Apeldoorn en Arnhem. Bekende toeristencentra zijn Beekbergen, Hoenderloo, Kootwijk, Nunspeet, Loenen en Vierhouten.

 

[bewerk] Externe links

 

blijft knippen en plakken :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...