Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Het is ook nooit goed he?? :no:

Ik weet me goed te herinneren dat er een cache is waar een

hele korte log verplicht is en is hij dat niet dan word je log verwijderd als

hij te lang is???? :lol1:

Het moet ook niet gekker worden om overal op te gaan letten laat staan

een draadje voor openen :thumbdown:

 

Ik ben nog steeds van mening dat een ieder maar dan ook echt een ieder

het spel GEOCACHING op z'n eigen manier moet spelen en dat daar

IEDEREEN respect voor moet hebben en dus gewoon blijven CACHEN en loggen zoals men zelf wil.

 

Zonder commentaar te geven want iedereen maakt wel eens een fout??

 

Groetjes Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik moet toegeven dat ik bij Nederlandse traditionals ook maar logjes schrijf van hooguit twee a drie regels. En ze dan kopieer voor de volgende, maar dat komt omdat ik ze alleen pak als ik er toch langskom en ze me niet interesseren.

 

Wel leuk om te zien dat zaken op het forum positief opgepikt worden en het zo toch haar functie heeft.

 

HÉÉÉÉL SPORTIEF :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik dan ook maar een een duit in het zakje doen en de knuppel in het hoenderhok gooien.

 

Ten eerste zal ik zulke logs niet verwijderen maar ben wel van mening dat dit ook bij het spelletje hoort. OK, je bent niet verplicht om op internet te loggen maar ze willen dat puntje wel graag bij de stats opgeteld zien staan.

Excuses van: 's avonds na 20 gevonden caches ben ik te moe, vind ik bullshit.

Je bent toch niet verplicht om er 20 te doen!

Korte termijn geheugen? Schrijf het gewoon ergens op. De achterzijde van een cache beschrijving is vaak helemaal blanco.

 

Ook zogenaamde copy-paste logjes verafschuw ik. Iedere cache is anders en iedere cache is dus uniek. Iedere cache verdient dus een unieke log. Of eten we soms ook drie weken achter elkaar boerenkool met worst.

 

Ik heb hier een serie liggen

van 18 caches in een gebied van 40 km. Een serie die dus in 1 dag is te doen. Erg leuk als je 18 maal het zelfde logje in je mailbox vindt. Ja daar doen we het voor.

 

Wees eens orgineel en schrijf een orginele log en als je dat niet kunt log je maar niet. Simpel en helder.

 

Dit bericht is gericht aan een ieder die het aan gaat.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik waardeer het echt als cachers een leuke log achter laten. Daar kan ik wat mee. Een leuke positieve log straalt de ego niet waar!

 

Maar als ik de keuze heb tussen geen log en een flutlog dan maar een flutlog want ik wil toch graag weten wat er gebeurt met de cache.

 

En vergeet niet! Ieder mens heeft zijn eigen mening. Dus waar waar veel positieve reacties zijn zullen ook best negatieve reacties zijn. Als iemand het een flutcache vindt dan krijg je ook een flutlog. Ieder zijn recht toch.

 

Ik lig er niet wakker van als dat optreedt. Wel ga ik even na of er een grond van waarheid in zit.

 

Mvg,

De Wolvjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen het was fijn om te lezen hoe mensen reageren op mijn manier van loggen, ik ben slechts een enkele cacher onder de vele duizenden.

maargoed even goeie vrienden.

Ik trek echter wel mijn handen van deze discussie af, mochten jullie verder willen discuseren over mijn manier van loggen ga vooral jullie gang ik zal me er niet mee bemoeien.

wat ik echter niet leuk vind is deze topic als excuus gebruiken om mij zonder ( nuttige ) boodschap tot op de schoenveters af de fikken. :thumbdown:

 

ik zal waarschijnlijk de volgengde caches met zie log of snel gevonden ondertekenen.

Dit mogen jullie als overwinning/nederlaag of watdan ook ervaren.

ik vind het jammer dat ik andere mensen erger met mijn manier van cachen.

 

footman bas ( de luie logger )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet toegeven dat ik bij Nederlandse traditionals ook maar logjes schrijf van hooguit twee a drie regels.

:lol1:

Kiijk prima, twee of drie regels zijn zijn voor mij al voldoende

En ze dan kopieer voor de volgende,

:thumbdown: Kijk en dat snap ik nu weer niet. Iedere cache is toch anders en daarmee uniek.

Waarom dan zo'n copy-paste log.

Je gaat toch ook niet hier op het forum in twintig verschillende draadjes dit antwoord posten.

maar dat komt omdat ik ze alleen pak als ik er toch langskom en ze me niet interesseren.

:no: En daar zakt me de broek nu helemaal vanaf. Ach het interesseert me toch niks dus die log zal me ook aan de %$#@ roesten. Maar dat puntje willen we wel graag hebben.

Ik ben benieuwd hoe er dan gereageerd wordt zodra een cache eigenaar met dezelfde instelling deze logs gaat verwijderen.

 

"Ach ik delete hem maar, was toch niet interessant".

Nee, dan staan we ineens op onze achterste benen.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen het was fijn om te lezen hoe mensen reageren op mijn manier van loggen, ik ben slechts een enkele cacher onder de vele duizenden.

maargoed even goeie vrienden.

Ik trek echter wel mijn handen van deze discussie af, mochten jullie verder willen discuseren over mijn manier van loggen ga vooral jullie gang ik zal me er niet mee bemoeien.

wat ik echter niet leuk vind is deze topic als excuus gebruiken om mij zonder ( nuttige ) boodschap tot op de schoenveters af de fikken. :thumbdown:

 

ik zal waarschijnlijk de volgengde caches met zie log of snel gevonden ondertekenen.

Dit mogen jullie als overwinning/nederlaag of watdan ook ervaren.

ik vind het jammer dat ik andere mensen erger met mijn manier van cachen.

 

footman bas ( de luie logger )

 

Jammer dat je het zo opvat. Er blijkt uit de reacties dat de leggers graag zien dat door een leuk logje waardering wordt uitgesproken voor de moeite die zij hebben gedaan om jou/ons een cache te geven. Dat vind ik bij mijn caches ook. Liever een leuk verhaaltje dan "snel gevonden, op naar de volgende". Maar goed, niet iedereen heeft daar zin in. Als je dan kort wilt loggen doe je toch alleen "TFTC"? Mag bij mij ook, hoor. Alleen liever niet. Happy hunting! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In essentie gaat geocachen om het vinden van een verborgen schat.

 

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.

 

Met zijn hand-GPS (al voor 100€ verkrijgbaar) bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

 

Kijk op deze site om caches in de buurt te vinden en om meer te leren over Geocaching.

Wat de motivatie van een cacher is doet in principe niet ter zake. De een gaat voor een mooie wandeling, de ander voor het scoren van punten een derde doet het weer om een andere reden.

 

De maker van een cache kan ook verschillende motieven hebben voor het leggen van een cache. De een wil een mooie omgeving laten zien, de ander doet het om mooie logje te kunnen lezen een derde doet het weer om een andere reden.

 

Kortom zowel de cacher als de legger hebben zo hun eigen motief om aan geocachen te doen. Laten we elkaar daarin respecteren zodat een ieder zijn plezier uit deze hobby kan halen en kan blijven halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik dan ook maar een een duit in het zakje doen en de knuppel in het hoenderhok gooien.

 

Ten eerste zal ik zulke logs niet verwijderen maar ben wel van mening dat dit ook bij het spelletje hoort. OK, je bent niet verplicht om op internet te loggen maar ze willen dat puntje wel graag bij de stats opgeteld zien staan.

Excuses van: 's avonds na 20 gevonden caches ben ik te moe, vind ik bullshit.

Je bent toch niet verplicht om er 20 te doen!

Korte termijn geheugen? Schrijf het gewoon ergens op. De achterzijde van een cache beschrijving is vaak helemaal blanco.

 

Ook zogenaamde copy-paste logjes verafschuw ik. Iedere cache is anders en iedere cache is dus uniek. Iedere cache verdient dus een unieke log. Of eten we soms ook drie weken achter elkaar boerenkool met worst.

 

Ik heb hier een serie liggen

van 18 caches in een gebied van 40 km. Een serie die dus in 1 dag is te doen. Erg leuk als je 18 maal het zelfde logje in je mailbox vindt. Ja daar doen we het voor.

 

Wees eens orgineel en schrijf een orginele log en als je dat niet kunt log je maar niet. Simpel en helder.

 

Dit bericht is gericht aan een ieder die het aan gaat.

 

Ger@ld

 

Bij deze tekst kunnen we ons wel vinden.

Wat wij nog veel erger vinden is het feit dat er teams zijn die ons Rondje Bernheze op een dag doen, nog enkele nabijgelegen caches van Geopatra meepikken en dan bij Geopatra dezelfde log plaatsen als bij RB.

60 X copy/paste met weinig respect voor de "buurman". Ook PA3FUS kreeg een koekje van de R. Bernheze deeg.

DIT VINDEN WIJ ZEER BETREURENSWAARDIG! :no::thumbdown::lol1:

Probeer in ieder geval wel de cachers uit elkaar te houden als je er persee heel veel achter elkaar wilt doen.

Misschien moeten onze "snelle" jongens, die veel puntjes willen, hier maar eens over nadenken.

 

Dit wilden we allang even kwijt. Deze topic leent zich hiervoor. PA3FUS, wij balen ook dat je de cache hiervoor gearchiveerd hebt.

 

Wij hebben veel logs bij RB die alleen uit een punt of bijvoorbeeld "#3" bestaan. Ok, dat is een keus.

Wat wel leuk zou zijn is als je bij de eindcache van het Rondje een orginele log zou krijgen, maar ook daar verschillen we van mening.

Gelukkig zijn er een aantal teams zo sportief om bij elke cache een aparte log te schrijven. Dit waarderen we zeer. Hartelijk dank daarvoor.

 

Natuurlijk zijn we er ons van bewust dat we met zo'n hoeveelheid dit een beetje over ons afroepen maar daar hoeven collegacachers niet de dupe van te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de motivatie van een cacher is doet in principe niet ter zake. De een gaat voor een mooie wandeling, de ander voor het scoren van punten een derde doet het weer om een andere reden.

 

De maker van een cache kan ook verschillende motieven hebben voor het leggen van een cache. De een wil een mooie omgeving laten zien, de ander doet het om mooie logje te kunnen lezen een derde doet het weer om een andere reden.

 

Kortom zowel de cacher als de legger hebben zo hun eigen motief om aan geocachen te doen. Laten we elkaar daarin respecteren zodat een ieder zijn plezier uit deze hobby kan halen en kan blijven halen.

 

 

Ik vraag me af hoeveel (mooie)caches er nog zouden worden gelegd als er allemaal "zie log" notes op zouden komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen het was fijn om te lezen hoe mensen reageren op mijn manier van loggen, ik ben slechts een enkele cacher onder de vele duizenden.

maargoed even goeie vrienden.

Ik trek echter wel mijn handen van deze discussie af, mochten jullie verder willen discuseren over mijn manier van loggen ga vooral jullie gang ik zal me er niet mee bemoeien.

wat ik echter niet leuk vind is deze topic als excuus gebruiken om mij zonder ( nuttige ) boodschap tot op de schoenveters af de fikken. :thumbdown:

 

ik zal waarschijnlijk de volgengde caches met zie log of snel gevonden ondertekenen.

Dit mogen jullie als overwinning/nederlaag of watdan ook ervaren.

ik vind het jammer dat ik andere mensen erger met mijn manier van cachen.

 

footman bas ( de luie logger )

 

Ik vind het zeer dapper dat je uberhaupt hebt gereageerd op deze topic en dat je duidelijk uitlegd het hoe en waarom en ook aangeeft dat het niet je sterkste kant is.... weinig Geocachers doen dat. De meeste Geocachers zijn trotse eigewijze karakters die denken het altijd beter te doen en te weten. Prima moeten ze zelf weten, mijn respect heb je ondanks dat je logjes geen inhoud hebben. Vind het zelf geen probleem als je bij mijn caches ook zo logt, dan weet je dat alvast.

 

Zelf doe ik dat niet. Heb geleerd in de afgelopen jaren van Grote Logschrijvers als Pyne, Wilxiii en Barny hoe je logjes moet schrijven. Bij series doe ik meestal copy/past maar dan voeg ik een paar regels bij dat specifiek bij die cache hoort.

 

 

:lol1: En daar zakt me de broek nu helemaal vanaf. Ach het interesseert me toch niks dus die log zal me ook aan de %$#@ roesten. Maar dat puntje willen we wel graag hebben.

Ik ben benieuwd hoe er dan gereageerd wordt zodra een cache eigenaar met dezelfde instelling deze logs gaat verwijderen.

 

"Ach ik delete hem maar, was toch niet interessant".

Nee, dan staan we ineens op onze achterste benen.

 

Ger@ld

 

Dit klopt niet helemaal. Ten eerste wordt er hier niet gesproken over verwijderen maar over een nietszeggende log. Ten tweede, en dat is niet om alweer een ellelange discussie te starten, niet alle series zijn veelzeggend en verdienen een mooi logje, maar eerlijk is eerlijk, je wilt ze wel gewoon loggen.

 

Ik snap die hele heisa trouwens niet want ik heb liever dat betreffende logger erbij zet "zie log..." wanneer het een mooi logje is dan iemand die twee totaal nietszeggende regels zelf schrijft! Maar nogmaals dat is mijn mening.

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de motivatie van een cacher is doet in principe niet ter zake. De een gaat voor een mooie wandeling, de ander voor het scoren van punten een derde doet het weer om een andere reden.

 

De maker van een cache kan ook verschillende motieven hebben voor het leggen van een cache. De een wil een mooie omgeving laten zien, de ander doet het om mooie logje te kunnen lezen een derde doet het weer om een andere reden.

 

Kortom zowel de cacher als de legger hebben zo hun eigen motief om aan geocachen te doen. Laten we elkaar daarin respecteren zodat een ieder zijn plezier uit deze hobby kan halen en kan blijven halen.

 

 

Ik vraag me af hoeveel (mooie)caches er nog zouden worden gelegd als er allemaal "zie log" notes op zouden komen.

 

In dit hypotetische geval wellicht veel rapers. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...