Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Nu het omgekeerde:

Er zijn ook cachers die een log schrijven die lijken op een kleine roman.

Hoeft voor mij ook niet echt,het gaat toch om je beleving van een cache en niet de lengte(of korte) van een logje.

 

 

Friekje

OK dan, 658 founds. :thumbdown:

Dan mag ik ook aannemen dat je 658 verschillende ervaringen hebt beleefd.

Leuke en minder leuke.

De lengte van een log doet er dan niet zoveel toe maar ik kan me niet voorstellen dat jij je ervaring van een 5 kilometer lange wandel tocht met 7 WP's aan iemand duidelijk kan maken in 3 zinnen.

 

Mooi bos.

Snel gevonden.

Door naar de volgende.

 

Dat "snel gevonden" is ook alweer zoiets wat uit zo'n copy-past log komt.

Het vreemde is namelijk dat de meesten die een unieke log schrijven ook moeite hebben om de cache te vinden.

Ierdereen met zo'n copy-paste log vind hem blijkbaar snel of makkelijk.

 

En daarmee komen we dan ook gelijk aan de essentie van het geheel.

De informatie voor anderen of volgende cachers.

Als er drie keer achter elkaar staat "snel gevonden" zal het blijkbaar wel een heel makkelijke cache zijn.

Komen ze dan eindelijk daar valt het allemaal zwaar tegen en kunnen ze hem niet vinden.

"Volgens ons is de cache geript want de vorigen konden hem snel vinden"

 

Een log is een 'verlengstuk' van de cachepagina en moet dan ook representatief zijn voor de cache.

Is het werkelijk een waardeloze cache, dan zul je dat ook terug kunnen lezen in de logs.

Is het een leuke cache dan lees je dat ook terug.

 

Kortom een log hoeft niet lang of kort te zijn als hij maar realistisch is.

Het moet een afspiegeling zijn van je ervaring, niets meer en niets minder.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

maar dat komt omdat ik ze alleen pak als ik er toch langskom en ze me niet interesseren.

 

Pfffff, laat ze dan liggen...

Dit slaat toch helemaal nergens op. Caches die je niet interesseren die doe je toch niet????

 

Of heb ik er nou helemaal niets van begrepen?

 

De log is niet leuk, de cache is niks, de lokatie is kloten, de micro is te klein, de cache is moeilijk te openen, de puzzel is te moeilijk, de wp's zijn niet te vinden, het pad is te modderig, het gras is te groen, de bomen te kaal, de parkeerplaats te klein, de gps te zwaar, de goodies te duur, de inhoud is bagger..........

 

1 ding. Liever een log van: Leuke cache, snel gevonden, mooie plek, dan een: gevonden te 21:00 uur.

 

En die lange verhalen van Barny die lees ik niet eens want dat kost me een uur. Advies: geef hem een glas cola als hij voor je deur staat en hij carambat al zijn logjes aan elkaar en hou je tijd over voor andere dingen.

 

Ierdereen met zo'n copy-paste log vind hem blijkbaar snel of makkelijk.

 

Ik weet dat jij beter weet. :thumbdown:

Het is namelijk vaak omgekeerd. Iemand die zegt dat hij snel iets vindt, heeft er meestal lang over gedaan. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik keur de logs niet af, maar juig ze ook niet toe.

 

Tuurlijk is het als eigenaar leuker als je een uitgebreid verhaal krijgt. Maar het blijft natuurlijk dat je voor een multie meer mee kan maken dan met een simpele oppikker.

Als je vele oppikkers doet, haal je ze soms wel door elkaar. Zeker als de hint vrij het zelfde is.

 

Wat ik al zei soms schrijf ik een algemeen log en kopier deze overal,

besteed ik er dan minder aandacht aan ?

nee. In zo'n log probeer ik dan alles te behandelen wat er die hele dag gebeurd is. en er een algemeen lopend verhaal van te maken. meestal wordt dan zo'n log ook langer dan de regel "snel gevonden".

Dit wordt dan gekopieerd. dit weet je al je een grote serrie plaatst.

Verder meld ik dan nog wel een extra regel als er iets is gebeurd wat een eigenaar echt moet weten bij die cache

 

Als mensen van zo'n serrie dit niet kunnen waarderen wil ik deze logs best aanpassen naar een paar worden.

echter krijg je dan teksten als

- snel gevonden

- ff zoeken en weer verder

- een makkelijke cache

- deze was simpel

enz.

 

Dat lijken mij ook niet de allerleukste logjes.

 

Dus laat iedereen loggen hoe hij/zij wil maar probeer er wel wat leuks van te maken.

Zo heeft de eigenaar er lol aan en kan je het voor je zelf simpeler maken of juist creatief zijn.

 

Volgens mij heeft Footman Bas zijn log al aangepast en misschien heeft hij er zelfs wat van opgestoken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er bestaat een mogelijkheid om cache rating aan je listing toe te voegen. Voor de liefhebber zie deze site

Je moet je eerst registreren. Klik op Geocaching & Stats en vervolgens op Cache Ratings. De rest wijst zich vanzelf.

 

Op het forum van groundspeak is ook een discussie gaande mbt dit onderwerp

bewerkt door Pfotzsche
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik keur de logs niet af, maar juig ze ook niet toe.

 

Tuurlijk is het als eigenaar leuker als je een uitgebreid verhaal krijgt. Maar het blijft natuurlijk dat je voor een multie meer mee kan maken dan met een simpele oppikker.

Als je vele oppikkers doet, haal je ze soms wel door elkaar. Zeker als de hint vrij het zelfde is.

Als je ze door elkaar gaat halen doe je er dus waarschijnlijk te veel op één dag. :thumbdown:

Maar je kunt ze makkelijk uit elkaar houden door bij iedere cache een foto te maken.

Foto hoef je niet te plaatsen maar is wel een mooi geheugen steuntje.

Wat ik al zei soms schrijf ik een algemeen log en kopier deze overal,

besteed ik er dan minder aandacht aan ?

Ja dus, men kan blijkbaar nog wel de moeite nemen om al die caches stuk voor stuk te loggen maar om telkens een nieuwe log te schrijven is te veel werk.

Dan moet je ook de hele dag als 1 cache gaan loggen. Wat heeft een cache eigenaar nu aan informatie van een hele dag terwijl die informatie over een tig aantal caches gaat.

Ik copy-paste ook wel eens maar dat beslaat dan minder dan de helft van de log. Het overige deel is uniek voor DIE cache.

nee. In zo'n log probeer ik dan alles te behandelen wat er die hele dag gebeurd is. en er een algemeen lopend verhaal van te maken. meestal wordt dan zo'n log ook langer dan de regel "snel gevonden".

Dit wordt dan gekopieerd. dit weet je al je een grote serrie plaatst.

En dat weerhoud mij er dus van om ooit nog eens zo'n serie neer te gaan leggen.

Ik maak er wel een multi van met 36 WP's verspreid over 40 kilometer. Hoeft er maar één keer gelogt te worden.

Zijn we allemaal tevreden.

 

 

En hoe was je weekend?

 

"Lange file"

"Mooi weer"

"Snel weer maandag"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik dan ook maar een een duit in het zakje doen en de knuppel in het hoenderhok gooien.

 

Ook zogenaamde copy-paste logjes verafschuw ik. Iedere cache is anders en iedere cache is dus uniek. Iedere cache verdient dus een unieke log. Of eten we soms ook drie weken achter elkaar boerenkool met worst.

 

Ik heb hier een serie liggen

van 18 caches in een gebied van 40 km. Een serie die dus in 1 dag is te doen. Erg leuk als je 18 maal het zelfde logje in je mailbox vindt. Ja daar doen we het voor.

 

Wees eens orgineel en schrijf een orginele log en als je dat niet kunt log je maar niet. Simpel en helder.

 

Dit bericht is gericht aan een ieder die het aan gaat.

 

Ger@ld

 

Deze gaat ons dus aan, wij hebben de hele serie op 1 dag gedaan en hebben inderdaad een heel verhaal geschreven over de hele dag en deze bij elke log (18x) geplaatst, met heel af en toe iets extra's erbij geschreven. Het is leuk om elke keer iets te schrijven als je goed en makkelijk schrijft, maar om nu te zeggen, dan log je maar niet, vind ik iets te kort door de bocht.

 

Heb je dan liever dat er bij de één staat, was makkelijk te doen, bij de andere; was een drive inn, bij de volgende: mooie omgeving etc etc. Kan hoor, ik pas het zo aan, lekker makkelijk een korte regel. Zet dan wel in je cache omschrijving hoe je je logje wilt hebben, kunnen mensen daar rekening mee houden :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst bedoel ik jullie niet persoonlijk maar in het algemeen cachers die een serie doen.

 

Laat ik het eens anders formuleren.

 

Hadden jullie alle 18 caches ook gedaan als alle 18 cachepagina's identiek waren geweest?

Hetzelfde plaatje en dezelfde tekst met de zelfde hint.

Ik vermoed dat de interesse al een stuk minder was geweest. :thumbdown:

 

Iedereen kan een log schrijven, de één makkelijk de ander wat moeilijker.

Neem er gewoon de tijd voor en log desnoods een paar dagen later zodat je goed de tijd hebt om na te denken over een log.

 

Zoals ik dus al eerder zei: "Iedere cache is uniek, je krijgt er een unieke punt voor dus waarom ook geen unieke log."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu het omgekeerde:

Er zijn ook cachers die een log schrijven die lijken op een kleine roman.

Hoeft voor mij ook niet echt,het gaat toch om je beleving van een cache en niet de lengte(of korte) van een logje.

 

 

Friekje

 

tjah, ik ben wel zoon persoon die gewoon eens even een leuke log probeerd te schrijven maar dat is meestal gewoon voor me zelf ik ben zeer tevreden overbepaalde caches die ik heb gevonden en wil je laten merken met een leuk verhaal.

 

maar ieder zijn eigen manier van logge toch :thumbdown: als ze maar in het logboek schrijven :lol1:

groet meaneye

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hadden jullie alle 18 caches ook gedaan als alle 18 cachepagina's identiek waren geweest?

Hetzelfde plaatje en dezelfde tekst met de zelfde hint.

Ik vermoed dat de interesse al een stuk minder was geweest. :crybaby:

 

Dan hadden we ze ook gedaan omdat ze toch op de weg lagen van punt A naar punt B ;) en we de hele dag de tijd ervoor hadden.

 

We hebben zeker genoten van de serie, maar het is nu eenmaal zo, dat je een serie over het algemeen als een geheel ziet, net zo goed dat er geo d'ors worden gegeven voor de serie en niet voor de afzonderlijke cache. Ik denk dat als je de serie niet op één dag doet, maar in stukken hakt, er meer verschillende logjes komen.

 

maar waarom niet even een berichtje naar bijv. ons toe met het verzoek dat je het liever anders ziet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel mensen zoveel meningen.... ;)

 

Ik vind het schrijven van een mooi verhaal bij een mooie multi een waardige afsluiting van het cachen. Dat lukt ook niet altijd, maar toch wel in 99% van de gevallen.

Als er een serie gedaan wordt met daarbij zeg 10 micro's en één bonus, dan schrijf ik bij de bonus een "lang" verhaal. De fletcaches, daar hebben we er op een halve dag 23 van gedaan en dan schrijf ik evengoed nog bij één van de micro's een wat langer verhaal en kom een andere keer weer terug voor de rest.

 

En over het krijgen van een mooi verhaal als legger van een multi kan ik kort zijn, dat is in één woord GEWELDIG ! Wat dat betreft is het jammer dat Bloodwoosj inmiddels zowat al onze caches heeft gedaan.... :crybaby:

 

 

Grtz, Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Footman kan natuurlijk ook gewoon copy paste doen bij de log van mlvdburg :crybaby: Krijg je 2 keer lange log met zelfde verhaal.

 

Als iemand op die manier wilt loggen, prima. Niet iedereen is een schrijver, ben blij dat iemand moeite doet uberhaupt te melden dat die een cache bezocht heeft.

 

en als de log waarnaar verwezen wordt wel leuk is, dan zie ik al helemaal geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze tekst kunnen we ons wel vinden.

Wat wij nog veel erger vinden is het feit dat er teams zijn die ons Rondje Bernheze op een dag doen, nog enkele nabijgelegen caches van Geopatra meepikken en dan bij Geopatra dezelfde log plaatsen als bij RB.

60 X copy/paste met weinig respect voor de "buurman". Ook PA3FUS kreeg een koekje van de R. Bernheze deeg.

DIT VINDEN WIJ ZEER BETREURENSWAARDIG! :no::crybaby:

Probeer in ieder geval wel de cachers uit elkaar te houden als je er persee heel veel achter elkaar wilt doen.

Misschien moeten onze "snelle" jongens, die veel puntjes willen, hier maar eens over nadenken.

 

Dit wilden we allang even kwijt. Deze topic leent zich hiervoor. PA3FUS, wij balen ook dat je de cache hiervoor gearchiveerd hebt.

Misschien een beetje offtopic, maar toch even reageren,

 

Er speelden meerdere dingen mee die bijdroegen tot de archivering van deze oppikker, maar wees gerust, ik ben inmiddels opnieuw in contact met de terreineigenaar en er komt een vervolg, en dus weer kans op een nieuwe ervaring. B)

 

En tja Footman Bas, maak tijdens je cacheuitje korte aantekeningen, foto's desnoods om je geheugen te ondersteunen.

Als je dan moe thuis komt neem dan de tijd om bij te komen van je opgedane ervaringen.

Het loggen op internet kan gerust een paar dagen later gedaan worden, allicht heb je dan meer inspiratie. ;)

Enkel verwijzen naar de logproza van Marcel deed mij ook haast besluiten de delete knop te gebruiken en er een persoonlijk berichtje aan te wijden, maar allicht krijg je alsnog inspiratie en ga je het logje via de edit knop in iets moois omvormen. ;)

 

Groeten Jan-Willem

bewerkt door pa3fus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...