Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Is het mogelijk om in de cachebeschrijving de voorwaarde op te nemen dat er een log geschreven wordt, na het vinden, dat voldoet aan een aantal zaken? A B C enz. ??

 

Of misschien moeten cacheleggers eens gezamelijk afspreken hun caches een weekend lang op nonactief te zetten. Lijkt me een geweldige actie. En ik zou dan vreselijk benieuwd zijn naar de reactie van met name de puntjes jagers. De anderen zullen waarschijnlijk gewoon een mooie wandeling gaan doen. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of misschien moeten cacheleggers eens gezamelijk afspreken hun caches een weekend lang op nonactief te zetten. Lijkt me een geweldige actie. En ik zou dan vreselijk benieuwd zijn naar de reactie van met name de puntjes jagers. De anderen zullen waarschijnlijk gewoon een mooie wandeling gaan doen. ;)

 

En de goeden moeten weer onder de kwaden lijden :crybaby: lijkt mij geen goed plan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je nou een lange wandeling maakt,maar je vond er eigenlijk niet zo veel aan,schrijf je dan een lange log met;veel gezien,mooie omgeving,heerlijk gelopen,veel meegemaakt???IK niet want dan zou IK liegen.Dus hou ik t kort.Bij een oppikker die `speciaal`is zou ik bijvoorbeeld meer schrijven.En als het me helemaal niet bevalt dan schrijf ik dat OOK.Als de legger dan contact opneemt dat mijn log m niet bevalt wordt ie nog aangepast ook om de leger niet in discrediet te brengen en andere cachers niet `af te schrikken`.Ik zou zeggen laat iedereen lekker schrijven wat ie wil een maark er niet zo`n punt van.

 

Westlander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ook op internet loggen en niet alleen in het boekje?

 

Als cachelegger vind ik het leuk om te zien dat cache weer gevonden is.. als je alleen in het boekje schrijft, dan zie ik het pas veel later, als ik uberhaupt zin heb om boekje of rolletje te bekijken..

 

Dus hoe summier de log ook is, ik weet wel dat cache weer gevonden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar er is nu wel een idee geboren.

Ik ga er gewoon voor zorgen dat de hele serie niet te doen is in één dag.

Ik zorg er gewoon voor dat er van de 18 maar 3 available zijn. :no:

Iedere week even wisselen en er kan weer opnieuw gereden worden met weer nieuwe logs. :crybaby:

 

Ach nee, dat doen we ook maar niet want er zullen dan vast wel lieden zijn die hun oude logje even opzoeken en die weer copy-pasten. ;)

 

Ger@ld

 

Het iedere week wisselen heeft ook geen zin, want dan moet je ze ook weghalen, want als mensen weten dat ze ergewoon liggen kunnen ze ze gewoon zoeken.

Deze cache zou je dan gewoon kunnen loggen, verder als je dan de log verwijderd, zetten we hem toch in de watchlist en loggen hem dan weer als hij online is.

Nee dit zal niet gaan werken. ;)

 

 

Is het mogelijk om in de cachebeschrijving de voorwaarde op te nemen dat er een log geschreven wordt, na het vinden, dat voldoet aan een aantal zaken? A B C enz. ??

 

Of misschien moeten cacheleggers eens gezamelijk afspreken hun caches een weekend lang op nonactief te zetten. Lijkt me een geweldige actie. En ik zou dan vreselijk benieuwd zijn naar de reactie van met name de puntjes jagers. De anderen zullen waarschijnlijk gewoon een mooie wandeling gaan doen. B)

 

Dat is mogelijk, maar dan moet het een mystery zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of zoiets,

 

 

 

thx for cache, ninu, found 12-02-2007 1430 uur en ik wil je graag nog wat extra info geven omdat ik je cache erg leuk vond:

 

Veluwe

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Satellietfoto

Satellietfoto

___

 

De Veluwe is een overwegend beboste landstreek in de Nederlandse provincie Gelderland en een voormalig kwartier van het hertogdom Gelre. Het gebied wordt ruwweg begrensd door de plaatsen (met de klok mee, startpunt in het noorden): Hattem - Apeldoorn - Dieren - Arnhem - Wageningen - Ede - Harderwijk.

Inhoud

[verbergen]

 

* 1 Natuurgebied

* 2 Beken

* 3 Beheerseenheden

* 4 Fauna

* 5 Natuurontwikkeling

* 6 Menselijke bewoning

* 7 Toerisme

* 8 Externe links

 

[bewerk] Natuurgebied

 

De Veluwe is het grootste laaglandnatuurterrein van noordwest Europa, en meet omstreeks 100.000 hectare (1000 km2). Grote delen van de Veluwe bestaan uit stuwwallen uit de Saale-ijstijd. Ten noorden van Rheden, in het Nationaal Park Veluwezoom ligt bij het Rozendaalsche veld het hoogste punt van de Veluwe op 110 meter hoogte. Dit is gelijk de hoogste stuwwal van Nederland en het hoogste punt van Nederland buiten Zuid-Limburg. In het noorden liggen onder andere het stuifzandgebied Leuvenhorst en het Leuvenumse Bos.

 

[bewerk] Beken

 

Vanaf de Veluwe lopen verschillende beken naar de rand van het gebied. Sommige van deze beken zijn gegraven (sprengen), andere zijn natuurlijk. Voorbeelden van deze beken zijn: De Hierdense Beek, de Leuvenumse Beek, de Soerense Beek, de Beekhuizer Beek, en de Tongerense Beek. De beken bevatten dikwijls schoon water, al is de kwaliteit wel achteruit gegaan. Op veel plekken langs deze beken is er een voor Nederlandse begrippen bijzondere flora en fauna te vinden; de elrits komt hier nog voor.

Veluwse zandverstuiving met bos nabij Radio Kootwijk

Veluwse zandverstuiving met bos nabij Radio Kootwijk

 

[bewerk] Beheerseenheden

 

De natuur op de Veluwe bestaat uit diverse beheerseenheden, waarvan de Koninklijke Houtvesterij Het Loo (9700 hectare) de grootste is. Veel bos op de Veluwe is in de periode 1895-1920 aangelegd om stuifzand vast te leggen. Rond 1850 was een derde van de Veluwe bedekt met stuifzand, nu omstreeks een procent. Vooral de grove den bleek geschikt om stuifzand vast te leggen. In de periode 1895-1932 werden grote delen van de Veluwe ingerasterd, in bijna alle gevallen omdat de eigenaren wilden jagen. De wildstand op de Veluwe was zeer laag. Dus moesten er dieren worden geïmporteerd en uitgezet in stukken Veluwe met hekken eromheen.

 

[bewerk] Fauna

 

Het wild zwijn bijvoorbeeld werd geherïntroduceerd op de Veluwe door Prins Hendrik, de man van Koningin Wilhelmina. Edelherten waren er nog wel, maar de resterende populaties werden uitgebreid met import. Op zijn jachttterrein De Hoge Veluwe liet de Rotterdamse handelsman Anton Kröller herten uit Oost Europa uitzetten nadat hij de resterende autochtone Veluwse herten had laten afschieten. Kroller liet ter verhoging van zijn jachtgenot ook moeflons komen, wilde schapen uit het Middellandse Zeegebied, en kangoeroes uit Australië. Ook de raaf is met succes geherintroduceerd op de Veluwe. Er leven inmiddels tientallen exemplaren die ook uitzwermen naar omringende gebieden.

 

[bewerk] Natuurontwikkeling

 

De Provincie Gelderland heeft 35 miljoen Euro uitgetrokken voor het plan Veluwe 2010. Veluwe 2010 is een grootschalig natuurontwikkelingsprogramma. Het is de bedoeling om enkele ecologische poorten te realiseren. Deze gebieden liggen vooral aan de rand van de Veluwe en vormen een uitbreiding van de huidige natuur. Hierdoor raken geïsoleerde populaties met elkaar verbonden waardoor de genetische diversiteit en daarmee de overlevingskansen vergroot worden. Een voorbeeld van Veluwe 2010 is het project Renkums Beekdal. Ook worden er verbindingen buiten de Veluwe gezocht: er zijn plannen voor ecologische verbindingszones richting de Oostvaardersplassen en richting Duitsland. Omdat het edelhert op de Veluwe, in Duitsland en in de Oostvaardersplassen een verschillende genetische herkomst heeft, hoopt men zo op een eenwording van de soort. In september 2006 is de Landelijke Vereniging van Vrienden van de Veluwe opgericht om als niet gouvernementele organisatie ook invloed te krigen in het nationale debat, de politiek en de media.

 

[bewerk] Menselijke bewoning

 

De bevolking concentreert zich historisch gezien vooral aan de randen van de Veluwe waar dorpen ontstonden die van landbouw leefde die op de schrale zandgronden mogelijk was. Deze kernen zijn in de afgelopen decennia sterk gegroeid en de grootste plaatsen langs de Veluwe zijn Apeldoorn, Arnhem en Ede. De Veluwe is in godsdienstig opzicht een protestantse streek.

 

[bewerk] Toerisme

 

Het toerisme is vooral goed ontwikkeld aan de oostkant, tussen Apeldoorn en Arnhem. Bekende toeristencentra zijn Beekbergen, Hoenderloo, Kootwijk, Nunspeet, Loenen en Vierhouten.

 

[bewerk] Externe links

 

;) Beetje beknopt. Jammer, daar had je wel wat meer van kunnen maken. Het gaat jou duidelijk alleen om het puntje. Maar het geeft niet ,hoor. Ik kan ieder geval zien dat je er geweest bent. ( :no: )

 

P.S. Of had je te weing ruimte op het nano logrolletje?

 

Waarom ook op internet loggen en niet alleen in het boekje?

 

Als cachelegger vind ik het leuk om te zien dat cache weer gevonden is.. als je alleen in het boekje schrijft, dan zie ik het pas veel later, als ik uberhaupt zin heb om boekje of rolletje te bekijken..

 

Dus hoe summier de log ook is, ik weet wel dat cache weer gevonden is.

 

Precies! Daarom vind ik het wel leuk om een verhaaltje te maken op het internet (hoe onzinnig soms ook, zie AZ ). Dan lezen andere cachers dat ook. Dat logrolletje of boekje is pas veel later te lezen, als hij vol is of bij cacheonderhoud. Daarbij besteed ik liever zou weinig mogelijk tijd bij de cachekist zelf i.v.m. gespot worden. :crybaby:

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iedereen nu zo ongeveer de helft zoveel tijd in het schrijven van een mooie log steekt als in deze discussie op dit fijne forum, dan zijn we volgens mijn bescheiden mening allemaal blij! :lol1:

Blijft het feit dat een log van een paar regels leuker is dan bv alleen een . of eigenlijk nog erger: log volgt. :thumbdown:

Maar daar is ook al vaker over geschreven. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind trouwens wel dat de een nou eenmaal mooiere logs kan schrijven dan de ander. Als ik alleen al kijk naar sommige cachers die de logjes zou uit hun mouw schudden, terwijl anderen (ik dus ook) wel eens een tijdje naar het beeldscherm turen en denken..... ehhh en nu?

 

Sommigen zijn nu eenmaal net zo kort van stof op paier als mondeling. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind trouwens wel dat de een nou eenmaal mooiere logs kan schrijven dan de ander. Als ik alleen al kijk naar sommige cachers die de logjes zou uit hun mouw schudden, terwijl anderen (ik dus ook) wel eens een tijdje naar het beeldscherm turen en denken..... ehhh en nu?

 

Sommigen zijn nu eenmaal net zo kort van stof op paier als mondeling. :lol1:

 

Helemaal mee eens, het is niet iedereen gegeven om een flink epistel te schrijven.

Echter een paar mooie woorden na een found is altijd leuk om te lezen. :thumbdown:

Ook daarvoor doe je het, vind ik als (mede)legger...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind trouwens wel dat de een nou eenmaal mooiere logs kan schrijven dan de ander. Als ik alleen al kijk naar sommige cachers die de logjes zou uit hun mouw schudden, terwijl anderen (ik dus ook) wel eens een tijdje naar het beeldscherm turen en denken..... ehhh en nu?

 

Sommigen zijn nu eenmaal net zo kort van stof op paier als mondeling. :lol1:

 

Ik vind trouwens wel dat de een nou eenmaal mooiere caches legt dan de andere. Somige schudden een cache zo uit de mouw terwijl anderen er veel tijd en energie in steken. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...