Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Cache-etiquette staat allang in de begrippenlijst... :ph34r:

 

Nah, dat is het toch niet echt. Zo Saai. :beerchug:

 

Maar, ondanks al het gedoe in deze redelijk nutteloze forumdraad, ben ik nou wel benieuwd naar wat er dan in het logrolletje staat.

 

Misschien was het wel een nieuwsgierigmakerijtje van de logger.

 

:beerchug: Zeker niet nutteloos, buurman! Zoals ik al zei, is het heel nuttig om anderen (vooral nieuwkomers) te laten weten hoe wij of anderen over dit soort zaken denken. Daar is heel wat uit te leren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Cache-etiquette staat allang in de begrippenlijst... :D

 

Nah, dat is het toch niet echt. Zo Saai. :beerchug:

 

Maar, ondanks al het gedoe in deze redelijk nutteloze forumdraad, ben ik nou wel benieuwd naar wat er dan in het logrolletje staat.

 

Misschien was het wel een nieuwsgierigmakerijtje van de logger.

 

Op het logrolletje staat natuurlijk niet zoveel, hooguit naam datum tijd en soms zelfs minder dan dat.

Maar ik had er vandaag net eentje vervangen waarop Footman Bas zijn mening over deze cache geeft in de log:

8027b549-988b-450c-a593-50333183925f.jpg

:beerchug::ph34r:;)

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beerchug: Zeker niet nutteloos, buurman! Zoals ik al zei, is het heel nuttig om anderen (vooral nieuwkomers) te laten weten hoe wij of anderen over dit soort zaken denken. Daar is heel wat uit te leren!

 

Laat mij het verhelderen: "Redelijk, maar niet volledig nutteloos forumdraadje" :beerchug:

 

Er valt inderdaad een hoop uit te leren, maar hoewel leuke logjes (ik probeer er zelf altijd wat van te maken) erg gewaardeerd worden, is het zeker geen verplichting om er altijd een kunstwerkje van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach waar gaat dit over ieder moet doen wat hij zelf wil.

Ik schrijf/schreef ook wel eens korte logjes, ik probeer het nu meestal wat langer te maken.

Je kan het verwachten bij snelle cache's, snelle logjes.

 

Ik zelf heb ook snelle cache's, de naam zegt het al, "Effe snel ....." Ik krijg ook snelle logjes, maar één ding weet ik zeker.

 

Ik kan ze sneller lezen en de mailtje's verwijderen, dat zij ze kunnen loggen :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beerchug: Zeker niet nutteloos, buurman! Zoals ik al zei, is het heel nuttig om anderen (vooral nieuwkomers) te laten weten hoe wij of anderen over dit soort zaken denken. Daar is heel wat uit te leren!

 

Laat mij het verhelderen: "Redelijk, maar niet volledig nutteloos forumdraadje" :ph34r:

 

Er valt inderdaad een hoop uit te leren, maar hoewel leuke logjes (ik probeer er zelf altijd wat van te maken) erg gewaardeerd worden, is het zeker geen verplichting om er altijd een kunstwerkje van te maken.

 

Okee, helderder! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms....laat de beleving van een cache zich niet in een paar simpele woorden vangen.

soms....heeft het gevoel wat een cache bij je oproept enige uitleg nodig over het hoe en waarom de cache dat gevoel bij je oproept.

soms....is een cache, de omgeving, jouw beleving zo inspirerend, dat als je eenmaal een log begint te schrijven het ontaard in een kleine roman.

 

Ik zou het schrijven van dergelijke logs zeker niet willen ontmoedigen.

 

Soms, heel soms krijg je ze zelfs in je mailbox, maar helaas te weinig. FB, zo kan het dus ook.

Geniet (link)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij, newbies (nog zo groen als gras) vinden het geweldig om de logs te lezen op het internet.

Soms zijn mensen zo enthousiast dat ik het liefst zelf meteen in de auto zou willen springen om er naar toe te gaan. :beerchug:

Wij smullen dus echt van die mooie verhalen van anderen.

 

 

soms....laat de beleving van een cache zich niet in een paar simpele woorden vangen.

soms....heeft het gevoel wat een cache bij je oproept enige uitleg nodig over het hoe en waarom de cache dat gevoel bij je oproept.

soms....is een cache, de omgeving, jouw beleving zo inspirerend, dat als je eenmaal een log begint te schrijven het ontaard in een kleine roman.

 

Ik zou het schrijven van dergelijke logs zeker niet willen ontmoedigen.

 

Soms, heel soms krijg je ze zelfs in je mailbox, maar helaas te weinig. FB, zo kan het dus ook.

Geniet (link)

 

Dat bedoel ik, da's toch mooi? :thumbup:

bewerkt door Uitvinders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik kan het niet laten mijn steentje bij te dragen. Een leuke log is voor de cache-eigenaar een soort beloning voor zijn cache. Je kunt wel roepen: ga toch lekker cachen, maar dan moet iemand die caches toch maken, nietwaar. En niemand verwacht dat je hoogstaand proza gaat schrijven. Maar je kunt toch wel je best doen? Zelfs enkele regeltjes, of desnoods enkele woorden, die jouw persoonlijke beleving van een cache weergeven, kunnen genoeg zijn. Dat houdt een cache-eigenaar gemotiveerd om zijn cache te onderhouden, en misschien wel nieuwe caches te plaatsen.

 

Tot zover mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms, heel soms krijg je ze zelfs in je mailbox, maar helaas te weinig. FB, zo kan het dus ook.

Geniet (link)

Caches en logjes zijn twee zijden van dezelfde geocoin.

Plaatsers tonen hun inzet en creativiteit door het maken van caches.

Vinders tonen hun waardering en spelplezier door het schrijven van logjes.

Als het één wordt verwaarloosd, gaat ook het ander verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder mens is in meer of mindere mate voorzien van 1 of meerdere talenten. Niet iedereen is in staat prachtcaches te leggen, niet iedereen is in staat schitterende logjes te schrijven.

Geeft niets, een ieder doet wat in zijn of haar vermogen ligt.

 

Het kan natuurlijk gebeuren dat iemand die een prachtige cache heeft gelegd beloond wordt met een log van iemand die een begenadigd schrijver is. Dan krijg je een, laten we maar zeggen, gouden combinatie.

Zo kan het ook zijn dat iemand die weliswaar met veel inzet een cache heeft gelegd maar daar niet een uitgesproken talent voor heeft, een logje te lezen krijgt geschreven door iemand die echt niets met het produceren van pennevruchten heeft.

 

Maakt dat onze hobby niet extra boeiend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zulk soort logjes zeggen misschien wat over de logger zelf, maar misschien ook wel iets over de cache die gelogd is...

Dan gaat het in dit geval om een hele serie traditionals van verschillende plaatsers die allemaal op dezelfde manier gelogd zijn. :crybaby:

 

Tja, feit is tegenwoordig dat het meer en meer om de "puntjes" gaat, voor mij is de lol er een beetje af, al vaker caches links en rechts laten liggen terwijl ze eigenlijk tijdens de pauze voor het werk om de hoek lagen. :eek:

Jammergenoeg merk ik dit niet alleen bij mijzelf maar ook bij mede cachers uit de buurt.

Misschien is het wel een winterdipje, zodra het buiten weer beter wordt trekt het natuurlijk meer dan nu. ;)

 

De toekomst zal het leren.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kan het ook zijn dat iemand die weliswaar met veel inzet een cache heeft gelegd maar daar niet een uitgesproken talent voor heeft, een logje te lezen krijgt geschreven door iemand die echt niets met het produceren van pennevruchten heeft.

 

Maakt dat onze hobby niet extra boeiend?

Nee. Er is geen enkel excuus voor het plaatsen van flutcaches (oppikkers) en het schrijven van flutlogjes. Botte gemakzucht is niet boeiend, maar funest voor onze mooie hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...