Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Normen zijn geen regels. Hooguit zijn regels van normen afgeleid. Regels staan toe dat jij in het openbaar uit je neus eet of scheten laat, maar dat doe je (hopelijk) niet omdat het onfatsoenlijk is: het voldoet niet aan de norm.

Even een kleine kanttekening bij deze opmerking: Het voldoet NU niet aan de norm.

 

Vroeger was het ook heel normaal om slaven te hebben, je vrouw en kinderen te slaan, en in kroegen op de grond te spugen.

 

Bovenstaande, evenals de voorbeelden die jij aanhaalt, zijn in meer landen normaal dan wij soms zouden denken, of zouden willen. En in al die landen zijn geocachers actief.

 

Waar blijft dan die norm?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
ReizenReizen

Gisteren kreeg ik via de watchlist het bericht dat de hele Dedemsvaartserie wordt gearchiveerd.

Algemeen bericht.

Per 31 Augustus 2008 zal deze cache worden opgeheven.

De bonus cache zal echter nog één maand langer blijven liggen om mensen de gelegenheid te geven om die alsnog te loggen.

 

Reden hiervoor is o.a. dat steeds meer mensen geen moeite doen om een 'normale' log te willen schrijven.

Hierdoor wordt mij de zin ontnomen om nog langer onderhoud te plegen aan deze serie.

De gehele serie opzetten koste al bijna 3 maanden tijd inclusief studies en pagina opmaak.

Ik heb afgelopen 15 maanden veel tijd besteed aan het onderhoud en het beantwoorden van de vele mailtjes.

Men ziet dit blijkbaar niet in en logt 18 maal met dezelfde log.

18 logs geschreven met ctrl-c ctrl-v binnen 2 minuten!!!!!!

 

Aan allen die wel een 'normale'log schreven: Dank hiervoor.

 

Hopelijk heeft een ieder plezier gehad aan deze serie.

De druppel die de emmer deed overlopen was een log bij een multi die enig rekenwerk en een wandeling vereist. Er stond: Snel gevonden. Jammer jammer jammer. Ik kan het me best voorstellen. Ik hoop dat de maker op zijn besluit terugkomt en anderen hetzelfde plezier geeft als wij er aan hebben meegemaakt.

 

p.s. ik schrijf dit niet om de serie van familie is. Maar om te laten zien wat voor een frustratie deze korte flut logs kunnen veroorzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou ontzettend jammer zijn. :beer:

Gaan over een paar weken naar Dwingelo en hadden deze serie al op het oog om te gaan doen.

Ik neem aan dat deze log met alleen "snel gevonden", maar een uitzondering is, daar hoef je toch niet gelijk de hele serie voor op te heffen. Natuurlijk is het niet leuk, maar bedenkt een ander geniet er wel van en schrijf misschien een heel uitgebreide log, dat maakt het geheel dan weer goed.

Hopen dat de maker zich nog gaat bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou ontzettend jammer zijn. :beer:

 

Ik neem aan dat deze log met alleen "snel gevonden", maar een uitzondering is.

 

Hopen dat de maker zich nog gaat bedenken.

 

Het is inderdaad erg jammer als deze gaat verdwijnen

 

Als je alle logjes van de Dedemsvaart leest is het bijna meer regel dan uitzondering :dribble:

 

Laten we het hopen dat G@rold zich gaat bedenken en dat wij als cachers wat tijd steken in het schrijven van logjes omdat de legger er ook veel tijd in heeft gestoken :P .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Dedemsvaartserie staat bij mij ook nog steeds op de moet-ik-binnenkort-toch-echt-eens-doen-lijst. Op weg naar mijn ouders in Dedemsvaart rij ik telkens langs een aantal cachelokaties :dribble:

Ik hou een aantal caches ervan wel in de gaten en mij was de copy-paste reacties ook al opgevallen. Nou ben ik ook niet bijzonder fantasierijk, maar toch typisch dat cachers die uren-dagen-weken bereid zijn te besteden aan het vinden van een cache zich geen tijd gunnen om dat netjes via een log af te ronden. :beer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jammer dat deze serie gaat verdwijnen.

 

Als newbie was ik al wat begonnen om de eerste puzzels op te lossen, maar ben er nog niet aan toegekomen om ze te gaan zoeken.

Ik was dit zeker nog van plan. Helaas zal dat voor mij te laat zijn.

Is het misschien een idee dat iemand ze adopteerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jammer dat deze serie gaat verdwijnen.

 

Als newbie was ik al wat begonnen om de eerste puzzels op te lossen, maar ben er nog niet aan toegekomen om ze te gaan zoeken.

Ik was dit zeker nog van plan. Helaas zal dat voor mij te laat zijn.

Is het misschien een idee dat iemand ze adopteerd?

Volgens mij mag adopteren niet meer. je mag dan wel opnieuw aanmelden en op dezelfde locatie de cache neerleggen.

 

Dus aanstaand weekend allemaal nog de Dedemsvaart doen met lekkere lange logs en veel foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren kreeg ik via de watchlist het bericht dat de hele Dedemsvaartserie wordt gearchiveerd.
Algemeen bericht.

Per 31 Augustus 2008 zal deze cache worden opgeheven.

De bonus cache zal echter nog één maand langer blijven liggen om mensen de gelegenheid te geven om die alsnog te loggen.

 

Reden hiervoor is o.a. dat steeds meer mensen geen moeite doen om een 'normale' log te willen schrijven.

Hierdoor wordt mij de zin ontnomen om nog langer onderhoud te plegen aan deze serie.

De gehele serie opzetten koste al bijna 3 maanden tijd inclusief studies en pagina opmaak.

Ik heb afgelopen 15 maanden veel tijd besteed aan het onderhoud en het beantwoorden van de vele mailtjes.

Men ziet dit blijkbaar niet in en logt 18 maal met dezelfde log.

18 logs geschreven met ctrl-c ctrl-v binnen 2 minuten!!!!!!

 

Aan allen die wel een 'normale'log schreven: Dank hiervoor.

 

Hopelijk heeft een ieder plezier gehad aan deze serie.

De druppel die de emmer deed overlopen was een log bij een multi die enig rekenwerk en een wandeling vereist. Er stond: Snel gevonden. Jammer jammer jammer. Ik kan het me best voorstellen. Ik hoop dat de maker op zijn besluit terugkomt en anderen hetzelfde plezier geeft als wij er aan hebben meegemaakt.

 

p.s. ik schrijf dit niet om de serie van familie is. Maar om te laten zien wat voor een frustratie deze korte flut logs kunnen veroorzaken.

 

Erg spijtig, want ik vind dit een erg leerzame serie. We hebben tot nu toe het deel gedaan tussen Hasselt en Balkbrug, maar het lag in de planning om de komplete serie te doen. De Dedemsvaart is erg belangrijk geweest voor de ontwikkeling van de Kop van Overijssel, en dit is een heel mooie alternatieve manier om hier iets van op te steken. Bovendien wonen we bijna bovenop de plaats waar de oorspronkelijke villa van baron Van Dedem gestaan heeft!

 

Jammer genoeg maken maar weinig mensen gebruik van dit forum, dus de boodschap zal de ""schuldigen" niet gauw bereiken. Misschien een idee om de banner geocachersdiehunbestdoenmooielogsteschrijven onder aan de cachebeschrijving te plakken om het bereik wat te vergroten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het is aan de cachelegger te bepalen op grond waarvan hij of zij een cache(s) al dan niet in stand wil houden. Het is aan de geocacher te bepalen hoe hij uitvoerig zijn vondst wil loggen. We zijn met velen en niet iedereen is een schrijver. En 'snel gevonden' is mogelijk, ook na een uitvoerige rekensom en een flinke wandeling.

 

Ook ik zie bij mijn caches liever uitgebreide logjes dan korte opmerkingen. Zolang die elkaar afwisselen, er met enige regelmaat positieve log-feedback is, en/of ik er aandigheid in hou om mijn caches te onderhouden, dan vind ik het wel prima.

 

Overigens heb ik net de logjes bekeken van de caches 1, 2, 4 en 5 van de Dedemsvaart serie, en ik zie bij elk toch echt heel wat logjes die meer zijn dan 'snel gevonden'. Jammer dat deze mooie historische serie gaat verdwijnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer. Gelukkig heb ik de serie verleden jaar al helemaal afgerond en gelukkig mag ik me ook scharen onder de niet schuldigen.

Het bevreemde me al dat een van de caches uit de serie al een aantal maanden geleden gearchiveerd was vanwege een klacht van de omgeving en ondaks een voorstel de cache een 100 meter te verplaatsen er geen reactie op volgde en dus de cache ook gearchiveerd bleef. Dat leek me niet iets typisch voor Ger@ld.

 

De serie in zijn geheel was leuk om te doen en in ieder geval meer waard dan 18 copy/paste logjes. Snel door naar de volgende cache.....

 

 

En natuurlijk waren er bij deze serie ook wel een paar caches waar echt weinig over te schrijven valt, maar dan nog is het niet nodig om met copy/paste te werken. Als je geen tijd hebt om te loggen, log dan als je wel de tijd hebt. Niet iedereen is een "schrijver" maar tussen een "schrijver" en sommige loggers zit volgens mij nog een heel groot gebied.

 

Dat is een van de redenen dat ik van mijn eigen caches bijna nooit de logjes lees. Als er iets aan mankeert dan vertrouw ik erop dat men een "needs maintenance" note plaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een van de redenen dat ik van mijn eigen caches bijna nooit de logjes lees.

 

Waaaat? Dus hier ben ik gewoon voor Mien met de korte achternaam aan het schrijven geweest?

 

Als alle plaatsers die nooit logs lezen dat nou even op de cachepagina erbij zetten, dan weet ik voortaan waar ik aan toe ben.

 

Groetjes, Fangorn

(die alle logjes van haar geplaatste caches leest, en aan de uitgebreide verhalen altijd extra veel plezier beleeft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ken ik die hele serie niet,maar wat ik wel weet is dat je er bij dergelijke lange series bijna om vraagt om copy/paste logs te krijgen. Een lange serie lokt het snel en veel gewoon uit en daar komt als vanzelf de copy/paste-log bij.

Ik zie ze dagelijks voorbij komen in mijn e-mail en dan heb ik niets eens zo'n lange serie. Ik wordt alleen nog kwaad als het gebeurt bij een forse multi.

 

Ik praat het er niet goed mee, want vind dat er naast de copy/paste best nog wat individueels bij gezet kan worden. Maar ik haast dan ook nooit.

Desondanks: toen ik/we recent een week weg waren en in die week maar liefst :beer: 25 caches hadden gedaan heb ik thuis toch ook gebruik gemaakt van copy/paste. Er bleken een aantal flutcaches bij te zitten : van (korte) series!

 

Copy/past hoort bij "het nieuwe cachen" vrees ik.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat de serie opgedoekt wordt! Kan de frustratie goed voorstellen. De 'gevonden'-logs kunnen mij ook gestolen worden: zit je daar al die moeite voor te doen? Ik lees de logjes graag en een 'gevonden'-logje voegt niets toe over hoe men de cache beleeft heeft: vond men het niks, dan mag je het ook zeggen. Vond men het leuk: des te beter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een van de redenen dat ik van mijn eigen caches bijna nooit de logjes lees.

 

Waaaat? Dus hier ben ik gewoon voor Mien met de korte achternaam aan het schrijven geweest?

 

Als alle plaatsers die nooit logs lezen dat nou even op de cachepagina erbij zetten, dan weet ik voortaan waar ik aan toe ben.

 

Groetjes, Fangorn

(die alle logjes van haar geplaatste caches leest, en aan de uitgebreide verhalen altijd extra veel plezier beleeft)

 

Jaaaaaaaaaa Fanny,

maar jouw caches en jij nodigen natuurlijk uit tot mooie uitgebreide logs ! :beer:

Desondanks: nooit "flutlogs" ???? :dribble:

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...