Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Een beetje puntjesjager maakt natuurlijk het volgende copy-paste logje:

 

    ______________________

( /      ___________________( )              .

/       |          | ( |

|       |

|       |

\___/

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het punt met van die series is dat je die eigenlijk ook zou kunnen zien als een veredelde multi. Nu loop ik graag een multi en probeer er daarna altijd een leuk logje over te schrijven. Maar als ik over elk waypoint een log zou moeten schrijven zou dat ook niet zo uitgebreid zijn.

 

Nu moet ik wel zeggen dat ik de bewuste reeks niet ken, dus het zou best kunnen dat er over de verschillende micro's nog best wat interresants te schrijven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg gisteren voor 2 van mijn caches een . als log. Vind het wel jammer, want ik mag altijd graag lezen wat mensen er van vinden. Ik heb dan ook liever kritiek op een van mijn caches dan zo'n . punt :D

 

Ook wij kregen gisteren op "Ommetje Orvelte" eenzelfde logje binnen. Ik heb de logschrijver gemaild met de vraag wat hier de bedoeling van is. Of hij/zij het misschien geen mooie route vond of zo. Want ik snap werkelijk niet dat je zo logt. Wij hebben veel moeite gedaan er een mooie multi van te maken dan is het toch niet teveel gevraagd dat je in ieder geval IETS logt? Ik heb overigens nog geen antwoord ontvangen... Ook geen '.' :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg gisteren voor 2 van mijn caches een . als log. Vind het wel jammer, want ik mag altijd graag lezen wat mensen er van vinden. Ik heb dan ook liever kritiek op een van mijn caches dan zo'n . punt :D

 

Ook wij kregen gisteren op "Ommetje Orvelte" eenzelfde logje binnen. Ik heb de logschrijver gemaild met de vraag wat hier de bedoeling van is. Of hij/zij het misschien geen mooie route vond of zo. Want ik snap werkelijk niet dat je zo logt. Wij hebben veel moeite gedaan er een mooie multi van te maken dan is het toch niet teveel gevraagd dat je in ieder geval IETS logt? Ik heb overigens nog geen antwoord ontvangen... Ook geen '.' :thumbup:

 

Ja ik zag idd dat dezelfde logger op ommetje orvelte ook met een . had gelogd. Ik snap het ook niet, want vooral Orvelte is een erg mooie multi. Al een tijd geleden gedaan maar bij mij is het een cache die blijft hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg gisteren voor 2 van mijn caches een . als log. Vind het wel jammer, want ik mag altijd graag lezen wat mensen er van vinden. Ik heb dan ook liever kritiek op een van mijn caches dan zo'n . punt :thumbup:

 

Ook wij kregen gisteren op "Ommetje Orvelte" eenzelfde logje binnen. Ik heb de logschrijver gemaild met de vraag wat hier de bedoeling van is. Of hij/zij het misschien geen mooie route vond of zo. Want ik snap werkelijk niet dat je zo logt. Wij hebben veel moeite gedaan er een mooie multi van te maken dan is het toch niet teveel gevraagd dat je in ieder geval IETS logt? Ik heb overigens nog geen antwoord ontvangen... Ook geen '.' ;)

 

Ja ik zag idd dat dezelfde logger op ommetje orvelte ook met een . had gelogd. Ik snap het ook niet, want vooral Orvelte is een erg mooie multi. Al een tijd geleden gedaan maar bij mij is het een cache die blijft hangen.

 

Dank je wel Harry. Je hebt 'de punter' nu helemaal rechtgetrokken! :D

bewerkt door rope
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg gisteren voor 2 van mijn caches een . als log. Vind het wel jammer, want ik mag altijd graag lezen wat mensen er van vinden. Ik heb dan ook liever kritiek op een van mijn caches dan zo'n . punt :thumbup:

 

Ook wij kregen gisteren op "Ommetje Orvelte" eenzelfde logje binnen. Ik heb de logschrijver gemaild met de vraag wat hier de bedoeling van is. Of hij/zij het misschien geen mooie route vond of zo. Want ik snap werkelijk niet dat je zo logt. Wij hebben veel moeite gedaan er een mooie multi van te maken dan is het toch niet teveel gevraagd dat je in ieder geval IETS logt? Ik heb overigens nog geen antwoord ontvangen... Ook geen '.' ;)

 

Ja ik zag idd dat dezelfde logger op ommetje orvelte ook met een . had gelogd. Ik snap het ook niet, want vooral Orvelte is een erg mooie multi. Al een tijd geleden gedaan maar bij mij is het een cache die blijft hangen.

 

Dank je wel Harry. Je hebt 'de punter' nu helemaal rechtgetrokken! :D

 

Haha graag gedaan, maar ik vond hem echt super ! En met mij nog vele andere teams. Maar nu weer ff on haha. Zo'n puntje tussen alle leuke logjes is en blijft jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg gisteren voor 2 van mijn caches een . als log. Vind het wel jammer, want ik mag altijd graag lezen wat mensen er van vinden. Ik heb dan ook liever kritiek op een van mijn caches dan zo'n . punt :D

 

 

Ook wij kregen voor een van onze EarthCaches een . als logje. Verder geen foto of antwoorden op de vragen gezien. Zelfs nog een mailtje verstuurd naar deze Belgische Cacher, maar zonder resultaat. Hierna het "logje" maar verwijderd. Een paar dagen later verscheen er weer een .

Wij kregen er een beetje een punthoofd van, maar inmiddels is ook dit "logje" verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het verleden heb ik al eens vaker aangegeven behoorlijk :D te zijn over flutlogjes.

Helemaal om 18 maal te lezen "snel gevonden, snel door".

Hoezo snel gevonden?? Sommige caches waren absoluut niet snel te vinden en van enkelen kreeg ik dan ook regelmatig mail met de vraag of hij er nog wel lag. Zo'n caches KAN je dus niet snel vinden.

 

Ik ben nog steeds van mening, ook dit heb ik meermalen geschreven, dat iedere cache uniek is.

Het levert een unieke punt op en verdient dan ook een unieke log.

 

Die log mag positief maar ook negatief zijn. Als hij maar gegrond en onderbouwd is.

Een log geeft niet alleen een stukje waardering richting cache eigenaar maar is tevens ook een stukje aanvullende informatie naar cachers die deze cache nog willen doen.

Wat heeft een cacher aan informatie dat hij snel is gevonden en snel door kan?

Hij zal dan eerder gaan denken dat deze wel even makkelijk te doen is en zal ter plaatste teleurgesteld zijn omdat hij hem niet snel vindt. Dan krijg je dus weer mailtjes of die cache er nog wel ligt.

"Anderen vinden hem snel en wij hebben wel 15 minuten gezocht maar niets gevonden".

 

Met andere woorden, schrijf een objectieve log.

Hij hoeft niet per definitie lang te wezen.

Iedere cache beleef je op een andere manier.

Iedere cache is anders, de omgeving is anders, het weer is anders.

 

 

Hoe zou die cacher het vinden als hij zijn digitale vakantie kiekjes ophaalt bij de Hema en ontdekt dat er in plaats van 200 verschillende foto's van zijn kleinkinderen in Euro disney. Er gewoon 200 keer de eerste foto is afgedrukt. "Ach meneer, copy/paste ging veel sneller en u hebt toch 200 foto's? "

 

Nee, ik kom niet terug op mijn besluit. 31 augustus gaat de stekker eruit bij de Dedemsvaart.

Sterker nog, ik heb nog getwijfeld om al die copy/paste logjes te verwijderen, 5 minuten voordat de cache het archief in gaat.

Ik haal dan alleen maar extra werk voor Kruimel op de hals dus doen we dat maar niet.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezeer ik het gevoel als cacheeigenaar van dergelijke flutlogs ook ken en onderschrijf, ik vind het toch te ver gaan om te gaan eisen van geocachers om mooie, uitgebreide....etc. logs te schrijven !

 

Ik denk ook niet dat je dit ook maar ergens uit de reglementen zult kunnen opdissen.

 

Ik denk ook niet dat je het als ondankbaarheid of zo moet beschouwen, maar die lui missen blijkbaar de empatische vermogens om zoiets te beseffen.

Hoe vaak lees je ook niet op dit forum dat men geocached op zijn eigen manier en zich verder nergens van aan wil trekken.

Niet iedereen is gelijk of denkt of doet hetzelfde.

 

Dit is dus geen steun voor die lui, maar ermee omgaan alsof het verplicht is vind ik weer veel te ver gaan.

 

@ Ger@ld: hoezeer ik ook met je sympatiseer in deze, je beslissing begrijp ik niet. Er blijven genoeg logs over die wel positief tot zeer positief zijn. Jammer, en wie heb je er nu het meest mee ?

 

Sterkte :D ,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar ben ik aan de Dedemsvaart serie begonnen, ik beschik niet over heel veel tijd omdat ik sportende kinderen heb, hulpbehoevende ouders die nu niet direct in de buurt wonen en ook nog eens een baan, die eerder 50 dan 40 uur per week van mijn tijd in beslag neemt. Op dit moment vind ik mijn ouders en kinderen belangrijker dan mijn eigen hobby. Zelf gebruik ik nooit copy/paste maar een schrijver ben ik ook niet. Over het algemeen zijn mijn logjes dan ook niet al te lang, maar dat neemt niet weg dat ik er niet van geniet en blij ben met mensen die een cache willen/kunnen plaatsen. Jammer genoeg moeten de "goede" cachers weer onder de "kwade" lijden. Ik vind het erg jammer dat ik de serie nu niet kan afmaken maar heb, uiteraard, begrip voor de keuze van de cache serie eigenaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik eerder al schreef, hij hoeft niet per definitie lang te zijn.

Zolang hij maar objectief is voor die cache.

Positief of negatief, als het maar om die specifieke cache gaat.

Als ik 18 gelijke logs wil flikker ik wel 18 kokertjes in een ammobox.

Lekker simpel en lekker snel de puntjes binnen.

 

Ik snap echter niet dat mensen soms een volle dag met die 18 bezig zijn en dan 's avonds thuis komen en even in 4 minuten 18 caches denken te loggen.

 

Nee, ik kan bij een multi of traditional geen aanvullende eisen stellen met betrekking tot de manier van loggen.

Bij een mystery kan dit echter wel en dat zal eerdaags dan ook gebeuren.

Dan zijn de mensen er van te voren op bedacht en kunnen ze kiezen of ze die mystery willen doen en kunnen ze tijdens het lopen van die mystery als vast eens gaan denken hoe te loggen. :D

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie regelmatig logjes voorbijkomen met enkel de tekst 'Log volgt'. Wat is daar nou de zin van?
Dit wel ik nog wel eens doen om de TB administratie zo snel mogelijk op orde te brengen. Dus als ik 's avonds thuis ben even alle TB's droppen en pakken dmv notes en dan de volgende dag rustig uitgebreide logjes schrijven (en de notes weer verwijderen).

 

Het zou niet nodig moeten zijn, maar het voorkomt dat de TB's alweer gegrabbed zijn tegen de tijd dat ik ze echt wil gaan loggen.

Ik doe dat met Coins en TB's ook wel eens als ik niet dezelfde dag in de gelegenheid ben om een uitgebreide log te schrijven. Met mijn Treo is het ook niet handig om hele verhalen in te kloppen, maar effe snel een NOTE (geen found dus nog) waarbij ik de Coin/TB drop is best te doen. Die note delete ik trouwens meteen en niet pas als ik later mijn FOUND logje intik.

 

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik kan bij een multi of traditional geen aanvullende eisen stellen met betrekking tot de manier van loggen.

Bij een mystery kan dit echter wel en dat zal eerdaags dan ook gebeuren.

Dan zijn de mensen er van te voren op bedacht en kunnen ze kiezen of ze die mystery willen doen en kunnen ze tijdens het lopen van die mystery als vast eens gaan denken hoe te loggen.

Heel begrijpelijk deze gedachte, maar of we nu er blij mee moeten zijn dat er om die reden en dat er zulke logvoorwaardes moeten komen? Straks hebbenw e alleen nog mysteries.
Ik doe dat met Coins en TB's ook wel eens als ik niet dezelfde dag in de gelegenheid ben om een uitgebreide log te schrijven. Met mijn Treo is het ook niet handig om hele verhalen in te kloppen, maar effe snel een NOTE (geen found dus nog) waarbij ik de Coin/TB drop is best te doen. Die note delete ik trouwens meteen en niet pas als ik later mijn FOUND logje intik.
Ik wou dat iedereen dat op deze manier deed. Belachelijk dat er niet nog een extra logoptie is bij een cachepagina die allen bedoeld is voor een coin/tb drop. En die dan gelijk na het droppen ook meteenw eer gearchiveerd wordt. Dat zou echt automatisch moeten gebeuren.

je wordt bijkans scheel van ellende als je een cachepagina wilt lezen waarin veel tb's of coins worden gewisseld. Zoals een eventpagina. Meestal is zo'n pagina gewoon niet mer te lezen door al die dropnotes.

Je zal maar een emailnotification aan hebben staan van maximaal 80 kilometer cirekel en zo al tig mailtjes per dag binnenkrijgen met al die dropnotes. Blergh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe dat met Coins en TB's ook wel eens als ik niet dezelfde dag in de gelegenheid ben om een uitgebreide log te schrijven. Met mijn Treo is het ook niet handig om hele verhalen in te kloppen, maar effe snel een NOTE (geen found dus nog) waarbij ik de Coin/TB drop is best te doen. Die note delete ik trouwens meteen en niet pas als ik later mijn FOUND logje intik.

Ik wou dat iedereen dat op deze manier deed. Belachelijk dat er niet nog een extra logoptie is bij een cachepagina die allen bedoeld is voor een coin/tb drop. En die dan gelijk na het droppen ook meteenw eer gearchiveerd wordt. Dat zou echt automatisch moeten gebeuren.

je wordt bijkans scheel van ellende als je een cachepagina wilt lezen waarin veel tb's of coins worden gewisseld. Zoals een eventpagina. Meestal is zo'n pagina gewoon niet mer te lezen door al die dropnotes.

Je zal maar een emailnotification aan hebben staan van maximaal 80 kilometer cirekel en zo al tig mailtjes per dag binnenkrijgen met al die dropnotes. Blergh

Is het dan niet handiger om alvast een korte log te plaatsen (Bijv: "TB en coin drop. Uitgebreidere log volgt."), met daaraan alvast de gedropte coins en/of TB?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...