Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

Als je zo een log niet leuk vind om te krijgen, plaats je zo een "cache" toch niet!

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Ben het (in dit geval) helemaal met Barny eens.

Heb zelf een serie liggen met 5 puzzeltjes en een bonus. Ik verwacht geen lange logjes bij de vijf micro's van deze serie: Het zijn leuke, niet al te moeilijke puzzels, die op minder leuke plekjes liggen. De caches zijn namelijk gerelateerd aan wegnamen. Aan deze wegen zijn niet echt mooie plekjes te vinden. Wel vind ik het leuk om bij een bonus een (langere) log te krijgen over de totale serie.

Dus: eenvoudige caches, eenvoudige logjes. Caches waar meer tijd aan besteed is: meer tijd besteden aan de logjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dus: eenvoudige caches, eenvoudige logjes. Caches waar meer tijd aan besteed is: meer tijd besteden aan de logjes.

 

Precies. Wij zien dit met onze caches: een micro aan een, overigens merendeels verlaten, weggetje, goed met de auto bereikbaar- geeft korte logs. Caches van wat groter formaat, waarvan er ook eentje wat onconventioneler is verstopt leveren langere logs op met erg leuke reacties. Dat nodigt weer uit tot het nadenken over en maken van nog leukere constructies. Zo blijft het een wisselwerking. Zelf hadden we ook al ervaren: iets onverwachts = leuk!

 

De korte logs op de micro vinden we trouwens ook prima, het gaat ons er daar ook om de bezoekers de omgeving te laten zien. En dat lukt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zo een log niet leuk vind om te krijgen, plaats je zo een "cache" toch niet!

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Ben het (in dit geval) helemaal met Barny eens.

Heb zelf een serie liggen met 5 puzzeltjes en een bonus. Ik verwacht geen lange logjes bij de vijf micro's van deze serie: Het zijn leuke, niet al te moeilijke puzzels, die op minder leuke plekjes liggen. De caches zijn namelijk gerelateerd aan wegnamen. Aan deze wegen zijn niet echt mooie plekjes te vinden. Wel vind ik het leuk om bij een bonus een (langere) log te krijgen over de totale serie.

Dus: eenvoudige caches, eenvoudige logjes. Caches waar meer tijd aan besteed is: meer tijd besteden aan de logjes.

Nee jongens, complete onzin. Het ís een flutcache, dus een logje als `weer een puntje d´rbij` zou ik prachtig vinden, dan geef je eerlijk aan waarom je hier naar toe bent gekomen. Maar schrijf je waarom je je afvraagt waarom dit soort caches nou moeten, KOM DAN GEWOON NIET! Een traditional micro cache langs een weg, wat verwacht je daar van?

Ben het dus eigenlijk wel eens met de stelling "eenvoudige caches, eenvoudige logjes" :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zo een log niet leuk vind om te krijgen, plaats je zo een "cache" toch niet!

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

Ja, ben ik hier met Barney eens.

En dit ligt niet alleen aan wat je als cache-eigenaar verwacht, of de eenvoud van een cache.

 

Dit is een log van Reintje uit 2004

"Met het risico dat ik het stempel "Negatief" krijg opgespeld: "Deze cache heeft het voor mij niet". Het wandelingetje naar de cache is best aardig, maar je bent daar toch al voor andere caches dus je ziet de omgeving toch al. Ter plaatse zijn ze met grondwerkzaamheden bezig en moet je je vervolgens door nogal hoog staande beplanting een weg banen om vervolgens op een smerige plek tussen een verzameling bomen uit te komen vol met zooi. "

 

Wanneer je meerdere van dit soort logs krijgt of men schrijft meestal helemaal niets bij de log, dan kan de cache-eigenaar zich afvragen welke meerwaarde de cache heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg vandaag een logje binnen van een van mijn caches. De tekst luidde:

"Zie log ..."

Op de puntjes stond de naam van een team waarvan ik de log gisteren heb ontvangen. Verder stond er niks bij.

Wat vinden jullie van zo'n log? Ik heb zelf de neiging om deze log te verwijderen.

Graag jullie mening.

 

Wen er maar aan. Er zijn mensen die wel caches willen vinden maar dan niet de moeite nemen om ook maar het minste in de log te schrijven. Vaak lopen ze samen met een ander team en denken dat ze niets op de log van de ander toe kunnen voegen. Heel vaak wordt dan naar de kwaliteit van de cache verwezen. Dat is dus onzin. Een cache is een cache en als je hem slecht van kwaliteit vindt moet je hem gewoon niet doen. Tegelijkertijd, een log is een log wat er ook staat. Er is alleen de verplichting om in het logboek ter plaatse iets te vermelden. Daaraan kun je zien of iemand de cache gedaan heeft of niet.

 

Wij hebben er teams bij die onze serie Rondje Bernheze doen en nauwelijks iets vermelden. Wij vinden dat niet echt een probleem. Het zegt natuurlijk meer over de mentaliteit van het team dan over de kwaliteit van de cache.

 

We hebben er ook die de Rondje Bernheze caches NIET bezoeken maar wel alles loggen op internet. :lol: Da's erg!

Zo'n team krijgt dan netjes het verzoek om alles weer te verwijderen. Indien dat niet gebeurt doen wij het. Dit heeft niet alleen met sportiviteit te maken maar ook met de regels van het spel.

We zijn wel goed maar niet gek.

Maar alleen maar een puntje als log op internet? Och.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee jongens, complete onzin. Het ís een flutcache, dus een logje als `weer een puntje d´rbij` zou ik prachtig vinden, dan geef je eerlijk aan waarom je hier naar toe bent gekomen. Maar schrijf je waarom je je afvraagt waarom dit soort caches nou moeten, KOM DAN GEWOON NIET! Een traditional micro cache langs een weg, wat verwacht je daar van?

Ben het dus eigenlijk wel eens met de stelling "eenvoudige caches, eenvoudige logjes" :lol:

 

Jammer dat ik niet kan zien welke cache het is en het team Racerox is ook niet bij .com bekent.

En het gaat dus volgens mij ook nog om een cache van een ander waar jij je druk over maakt, als ik dat zou doen kom ik al helemaal niet aan cachen toe.

 

Maar als het dus aan jou ligt moet er ook nog bepaald worden in welke bewoordingen er gelogd gaan worden, een hoogst vreemde situatie.

Ik heb bewondering als iemand van een flutcache nu eens en andere log maakt dan het gewone dan blijkt dat hij dan echt wel in de omgeving gekeken heeft en dus goed bezig is met zijn hobby, en dat hij er een verhaaltje van maakt die hij uit zijn hart schrijft maakt het helemaal compleet, ik kan alleen maar zeggen sjappo daar voor.

 

Trouwens er zijn ook cachers die het wel goed begrepen hebben en van een voortuin cache een prachtig staaltje vakmanschap en originaliteit tentoonstellen zo kan het dus ook, maar dat kost natuurlijk wel wat meer moeite om het te maken en bedenken, en daar heeft natuurlijk het gros geen zin in, die hebben zo een leeg leven en willen allen maar smakelijk gniffelend cachers in de tuin zien wroeten om daarna maar snel en ongevraagd een praatje te kunnen maken.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, ik dacht dat ik duidelijk aangaf dat het om een simpele cache gaat. En gezien de bezoekfrequentie populairder dan mijn multi-cache die 750 m verderop ligt. Terwijl je daar toch niet echt veel meer moeite voor hoeft te doen, 2 opdrachtjes en een stukje wandelen.

 

Dus duidelijk, je komt naar die micro voor een snel puntje, niets meer, niets minder. Schrijf dan niet dat je je afvraagt wat de meerwaarde is, die is er niet. Ik pretendeer dat ook niet, niemand doet dat.

 

Oudejaarsdag heb ik 7EVEN gelopen, dat was echt leuk om te doen. Lees daar mijn logje maar eens over. Vergelijk die dan eens met mijn logje bij RIJTJESHUIS, vrijwel hetzelfde bosgebied, drie dagen eerder, allebei multicaches. Vergelijk ook even mijn not-found log bij KRISKRASCACHE.

 

Het verschil tussen deze caches komt al snel tot uiting in de moeilijkheidsgraad, respectievelijk 4, 1,5 en 3,5 sterren. De cachelegger van RIJTJESHUIS heeft echt heel erg zijn best gedaan op de uitvoering van de waypoints, kosten nog moeite gespaard, maar ik begrijp niet waarom deze cache 35 Geo d'Ors heeft en 7EVEN slechts 14. En ook KRISKRAS komt er met 8 best bekaaid vanaf. Dit kan een goed lezer dus ook wel terugvinden uit mijn logs. Maar om nou in je log te suggereren dat de cache waarvoor je op pad bent gegaan beter het archief in zou kunnen, tja, zelfs dat zou je op een fatsoenlijke manier kunnen verwoorden. (Zoals in de log van Reintje de Vos die je net aanhaalde).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met deze was je me even te snel af.

Jammer dat ik niet kan zien welke cache het is en het team Racerox is ook niet bij .com bekent.

En het gaat dus volgens mij ook nog om een cache van een ander waar jij je druk over maakt, als ik dat zou doen kom ik al helemaal niet aan cachen toe.

Team Racerox is een gezamenlijke account van Devvar1 en mijzelf. Het betreft de caches "Nijhofflaan 1 hoog" en "De Biezenwaard".

Maar als het dus aan jou ligt moet er ook nog bepaald worden in welke bewoordingen er gelogd gaan worden, een hoogst vreemde situatie.

Ik heb bewondering als iemand van een flutcache nu eens en andere log maakt dan het gewone dan blijkt dat hij dan echt wel in de omgeving gekeken heeft en dus goed bezig is met zijn hobby, en dat hij er een verhaaltje van maakt die hij uit zijn hart schrijft maakt het helemaal compleet, ik kan alleen maar zeggen sjappo daar voor.

Ik wil niet voor wie dan ook bepalen wat hij wel of niet schrijft. Maar bepaal dan ook niet wat ik daarvan moet vinden. Doe me een plezier en lees de cachebeschrijving van "Nijhofflaan 1 hoog". Dan ben ik benieuwd of jij daarvoor speciaal je bed uit zou komen, sterker nog, of je je Gele Bussie aan de kant zou zetten als je er langs reed. En toch wordt deze cache vaker bezocht dan "De Biezenwaard", terwijl je die toch vrijwel in één zucht met de micro zou kunnen combineren.

Trouwens er zijn ook cachers die het wel goed begrepen hebben en van een voortuin cache een prachtig staaltje vakmanschap en originaliteit tentoonstellen zo kan het dus ook, maar dat kost natuurlijk wel wat meer moeite om het te maken en bedenken, en daar heeft natuurlijk het gros geen zin in, die hebben zo een leeg leven en willen allen maar smakelijk gniffelend cachers in de tuin zien wroeten om daarna maar snel en ongevraagd een praatje te kunnen maken.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Tja, ik heb een hekel aan voortuincaches, absoluut. Zelfs als ze origineel zijn. In mijn ogen is het trouwens geen voortuincache, het is openbaar groen. En ja, ik heb echt toestemming van de wijkbeheerder. En nee, ik kan deze cache vanuit mijn huis absoluut niet zien. En ja, ik heb twee of drie keer een geocacher zien loggen, als ik toevallig langsliep. En dan vind ik het onbeleefd om niet minstens even gedag te zeggen, dan merk je snel genoeg of iemand nog een praatje wil maken of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha wat een spatie al voor een verschil maakt:) Team Racerox of TeamRacerox

 

Het is eigenlijk te sneu voor woorden maar ik weet nog na 2 en een half jaar die cache te herinneren.

Het is wel een complement aan alle bezoekers dat die cache nog bestaat en niet voorgoed geript is.

Toen we hem vonden, toch wel een leuke verzamel log geschreven vind ik, dachten we nog bij elkaar dat deze cache geen lang leven zou hebben.

 

Dus ik heb Het Gele Bussie al eens bij de cache gestopt, maar ik ben er niet voor uitgestapt.

 

En tuurlijk een ieder is vrij om te vinden wat hij wil, zowel ik om me uit te leven om een cache te beschrijven wat ik er van vind zoals jij om van de log te vinden wat jij er van denkt, met als enige verschil dat ik niet loop te janken, ow nee dat mocht ik niet meer zo zeggen, dat ik niet op het forum een berichtje plaats met wat een ander er nu van vind.

 

Het is namelijk niet belangrijk wat een ander er van vind, in dit geval was de vinder van de cache niet happy over de cache, en de eigenaar van de cache niet tevreden over de log een echte verlies- verlies situatie, jammer voor allebij

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, ik dacht dat ik duidelijk aangaf dat het om een simpele cache gaat. En gezien de bezoekfrequentie populairder dan mijn multi-cache die 750 m verderop ligt. Terwijl je daar toch niet echt veel meer moeite voor hoeft te doen, 2 opdrachtjes en een stukje wandelen.

 

Dus duidelijk, je komt naar die micro voor een snel puntje, niets meer, niets minder. Schrijf dan niet dat je je afvraagt wat de meerwaarde is, die is er niet. Ik pretendeer dat ook niet, niemand doet dat.

 

Dat soort ideeen lezen we wel vaker hier op het forum, maar het is naar mijn inzicht gebaseerd op een foutief begrip over hoe mensen caches selecteren. Maar ik zal uitleggen hoe ik het doe:

 

Scenario 1: ik ga ergens een gebied in, lekker een eind fietsen en ondertussen caches vinden. Dan zoek ik dus specifiek naar VEEL TRADITIONALS op een redelijke afstand van elkaar. Multi's neem ik niet mee, want als ik al 100km fiets dan hoef ik er niet speciaal 20km bij te wandelen. En om nou per multi uit te zoeken of die multi vele kilometers lang is, of slechts 6m (het minimum wat ik ooit in een multi heb gezien!), kost heel veel werk, is vaak niet eens mogelijk omdat de multi's het niet vermelden, en kost maar tijd die ik liever op de fiets doorbreng.

 

Scenario 2: ik ga naar een specifieke multi. Dat moet er dan wel eentje zijn die (meestal meer dan) twee uur reistijd waard is, dus niet eentje van 100m. En als ik er eenmaal ben dan wil ik best een paar traditionals in de omgeving meenemen als ik er toch langs kom.

 

In beide scenario's valt jouw multi af, maar je traditional wordt wellicht meegenomen tijdens een van de twee routes. En dat verklaart waarom hij vaker gevonden wordt. Dat heeft voor de rest niks met waardering of puntjes te maken; het is gewoon gemakzucht van de cachers in kwestie.

 

Hoeveel mensen hier hebben alle traditionals in hun cache opgeslagen zitten en pakken er af en toe eentje mee als ze toevallig toch onderweg zijn? En hoeveel mensen hier hebben uitgeprinte beschrijvingen van alle multi's bij zich 'voor het geval dat'? Ik denk dat die eerste groep een stuk groter is dan de tweede... Misschien dat iemand hier eens wat over kan pollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als newbie gaan mijn ogen hier wel een beetje van knipperen..

Foei mij!! :lol:

 

Ik heb nu 4 caches gedaan en een heel korte log achtergelaten...(niet geknipt en geplakt, maakt dat het een beetje goed?? :cry: )

 

Klein excuus: ik wist niet beter, zag alleen maar andere korte logjes, dacht dat het zo hoorde...

maar dit topic heeft mij overtuigd, bekeerd en ik zal het noooooit meer doen. :thumbup:

 

Vanaf nu, mooie, inspirerende, lange, dankbare logjes....

(in ieder geval voldoend aan één van bovenstaande...) :rolleyes:

 

Want ik vind het cachen (nu al) super en zonder die mooie caches, valt er weinig te cachen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha wat een spatie al voor een verschil maakt:) Team Racerox of TeamRacerox

 

Het is eigenlijk te sneu voor woorden maar ik weet nog na 2 en een half jaar die cache te herinneren.

Het is wel een complement aan alle bezoekers dat die cache nog bestaat en niet voorgoed geript is.

Toen we hem vonden, toch wel een leuke verzamel log geschreven vind ik, dachten we nog bij elkaar dat deze cache geen lang leven zou hebben.

 

Dus ik heb Het Gele Bussie al eens bij de cache gestopt, maar ik ben er niet voor uitgestapt.

 

En tuurlijk een ieder is vrij om te vinden wat hij wil, zowel ik om me uit te leven om een cache te beschrijven wat ik er van vind zoals jij om van de log te vinden wat jij er van denkt, met als enige verschil dat ik niet loop te janken, ow nee dat mocht ik niet meer zo zeggen, dat ik niet op het forum een berichtje plaats met wat een ander er nu van vind.

 

Het is namelijk niet belangrijk wat een ander er van vind, in dit geval was de vinder van de cache niet happy over de cache, en de eigenaar van de cache niet tevreden over de log een echte verlies- verlies situatie, jammer voor allebij

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Ha! Dat jij die cache nog weet te herinneren na 2,5 jaar beschouw ik als een compliment :rolleyes: ! Inderdaad lijkt deze locatie ripgevoelig, maar blijkbaar is het dat niet. Dát was nu juist de insteek voor mij om die cache te plaatsen.

 

Verder hou ik er wel van om af en toe de boel een beetje te porren, maar in tegenstelling tot jou vind ik het wel belangrijk wat een ander ergens van vindt. Zeker als het mijn cache betreft, alleen vind ik het onterecht dat iemand mijn cache afkraakt op zaken die je van te voren had kunnen weten. Zoiets als dat je niet moet :thumbup: als je een bon krijgt wanneer je door rood rijdt: als je een micro gaat zoeken, moet je niet :cry: als je een micro vindt. En dat je geen mooie wandeling hoeft te verwachten als je direct naast de cache kunt parkeren. Als je van dat soort caches niet houdt, stop er dan niet voor. Hoe simpel kan een spelletje zijn?

 

Veel plezier derhalve! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag gezien op een cachepagina.

 

January 16 by naam van cacher(30 found)

aardige omgeving cach stelt natuurlijk niet veel voor

Ik heb deze traditional zelf gedaan en moet zeggen dat de verstopplek best leuk gevonden is. Niemand hoeft voor mij een lange/leuke log te schrijven. Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat cachers die zo'n log lezen niet echt gemotiveerd worden om zo'n cache te doen. hier wordt ook een persoonlijke mening als feit weggezet.

Daarbij denk ik dat betrokkene, die zelf te beroerd is om hoofdletters en leestekens te gebruiken, laat staan de cachelegger te bedanken voor de cache, met zijn 30 finds wel behoorlijk "durft".

Het staat iedereen vrij om een cache niet of minder leuk te vinden. Ik denk alleen dat je dat niet op bovenstaande manier moet ventileren.

 

Prettig weekend,

Ellino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellino, ik kan het alleen maar met je eens zijn.

 

Je zou ook kunnen zeggen "Een mooie omgeving, helaas viel de cache zelf mij persoonlijk wat tegen". Dat klinkt al heel anders......

 

Ik weet niet waar het schrijven zonder hoofdletters en/of leestekens vandaan komt, maar zie het ook steeds vaker. Het ziet er erg "gehaast" uit, alsof men eigenlijk geen tijd heeft om een log te schrijven maar ok, het moet maar even. Ook jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...