Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van zo'n log?


Tsarina Robin

Aanbevolen berichten

De flutlogs van een regel die ook nog eens copy-paste zijn vind ik ook wel erg makkelijk.

 

Maar om nu voor een flinke cache dag van 20 caches allemaal verhalen te gaan schrijven zit er ook niet in.

Dus... even een soort mini-polletje, wat zouden jullie het liefste zien:

 

1) 20 unieke korte logs, 1-2 zinnen maar wel een "ietszeggende" dus geen nietszeggende log

2) een verhaal over de dag wat dan bij alle 20 caches wordt gecopy-paste met misschien 1 unieke maar niet bijzondere regel (zoiets als hier kon ik de cache goed vinden met de hint) erbij per cache

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De flutlogs van een regel die ook nog eens copy-paste zijn vind ik ook wel erg makkelijk.

 

Maar om nu voor een flinke cache dag van 20 caches allemaal verhalen te gaan schrijven zit er ook niet in.

Dus... even een soort mini-polletje, wat zouden jullie het liefste zien:

 

1) 20 unieke korte logs, 1-2 zinnen maar wel een "ietszeggende" dus geen nietszeggende log

2) een verhaal over de dag wat dan bij alle 20 caches wordt gecopy-paste met misschien 1 unieke maar niet bijzondere regel (zoiets als hier kon ik de cache goed vinden met de hint) erbij per cache

Optie 2 met minimaal 2 zinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De serie Dedemsvaart hebben wij op 1 dag gedaan en hebben een standaard verhaal van de hele dag gemaakt met af en toe per cache een aparte opmerking. Hierdoor lijkt het misschien dat het één en dezelfde log is, maar dat proberen we te vermijden. Zeker als je zo'n serie op 1 dag doet maak je er vaak toch één verhaal van omdat het voor jou op die dag ook één verhaal is.

 

Wij zijn geen schrijvers, maar proberen toch om voor elke cache iets te schrijven wat vaak toch wel moeite kost, zeker als je enkele dagen later logt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De flutlogs van een regel die ook nog eens copy-paste zijn vind ik ook wel erg makkelijk.

 

Maar om nu voor een flinke cache dag van 20 caches allemaal verhalen te gaan schrijven zit er ook niet in.

Dus... even een soort mini-polletje, wat zouden jullie het liefste zien:

 

1) 20 unieke korte logs, 1-2 zinnen maar wel een "ietszeggende" dus geen nietszeggende log

2) een verhaal over de dag wat dan bij alle 20 caches wordt gecopy-paste met misschien 1 unieke maar niet bijzondere regel (zoiets als hier kon ik de cache goed vinden met de hint) erbij per cache

(1)

Als mensen het 'hele' verhaal willen lezen, gaan ze maar gewoon de 20 logjes bij elkaar zoeken.

Ik zie totaal niet het nut van een 20 x gekopieerd stukje standaard verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in mijn hele cache carrière misschien 20 caches gelogd, hetgeen neerkomt als minder dan 1%. De rest besteed ik uit aan Marja :thumbup:

Wat mij betreft mag er een knop zijn die aangeeft dat je de cache gevonden hebt, ff knoppie drukken en klaar is Kees, in dit geval, Ruud.

Marja probeert er vaak nog wel iets van te maken, hetgeen niet altijd even makkelijk is.

Laat ik het zo zeggen, het kost vaak meer inspanning de cache op de site te loggen dan hem in het veld te vinden en is aan mij niet besteed.

Ruud :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in mijn hele cache carrière misschien 20 caches gelogd, hetgeen neerkomt als minder dan 1%. De rest besteed ik uit aan Marja :wine:

Wat mij betreft mag er een knop zijn die aangeeft dat je de cache gevonden hebt, ff knoppie drukken en klaar is Kees, in dit geval, Ruud.

Marja probeert er vaak nog wel iets van te maken, hetgeen niet altijd even makkelijk is.

Laat ik het zo zeggen, het kost vaak meer inspanning de cache op de site te loggen dan hem in het veld te vinden en is aan mij niet besteed.

Ruud :dribble:

 

Jemig Ruud wat een tekst zeg:

Is zeker geschreven door Marja :thumbup:

 

Groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik meerdere caches op een dag doe wil ik ook nog wel eens een stuk van het verhaal standaard bij alle caches plakken. Toch rollen er meestal nog wel een zin of 4 uit die specifiek op die cache betrekking hebben.

 

Ik ben ook opgehouden met de snel gevonden bij "flutcaches" neer te zetten. Ik fakkel ze tegenwoordig af in mijn log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook opgehouden met de snel gevonden bij "flutcaches" neer te zetten. Ik fakkel ze tegenwoordig af in mijn log.

 

Nu ga je even een paar dingen door elkaar halen.

We hebben het hier niet over flutcaches maar over flutlogjes.

 

En wat is een flutcache???? Een cache in een weinig inspirerende omgeving????

Moeilijk te bepalen dus want wat de één een flutcache vindt, vindt een ander misschien wel leuk.

Het is dus iets heel persoonlijks om een cache te beoordelen en te bestempelen als een flutcache.

 

Een flutlog is iets totaal anders en is ook het onderwerp (min of meer) van dit draadje.

Wat een flutlog is, is wel duidelijk geworden in bovenstaande 234 berichten.

 

Sinds afgelopen Dinsdag heb ik 37 mailtjes ontvangen van diverse cachers die de serie al gedaan hadden en het betreuren dat deze gaat verdwijnen.

Een serie, en ik ga me zelf niet op de borst kloppen, met 48 geo d'ors bestaat dus niet uit 18 flutcaches. Waarom dan wel 18 flutlogjes. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook opgehouden met de snel gevonden bij "flutcaches" neer te zetten. Ik fakkel ze tegenwoordig af in mijn log.

 

Dappper, voor iemand die er al 0 geplaatst heeft. Zelf niets plaatsen maar flutcaches affakkelen. :beerchug:

 

Maar goed daar ging het hier niet over. Enerzijds kan ik de roode lantaarn wel gelijk geven, alhoewel ik soms meer moeite heb om een passend logjes te schrijven en dan al gauw verzand in: Mooie lokatie, snel gevonden (ook als ik er een uur over gedaan heb). Of de lokatie was niet geweldig maar de lol er niet minder om. TFTC! Maar goed die TFTC, komt er bij mij altijd omdat ik nog steeds blij ben met mensen die caches uberhaupt willen plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook opgehouden met de snel gevonden bij "flutcaches" neer te zetten. Ik fakkel ze tegenwoordig af in mijn log.

 

Dappper, voor iemand die er al 0 geplaatst heeft. Zelf niets plaatsen maar flutcaches affakkelen. :beerchug:

 

Niet iedereen heeft inspiratie voor het plaatsen van een interessante cache! Liever niets dan alweer-een-puntje, zou ik zeggen.

 

En: wie een aantal caches in soorten en maten heeft gedaan is best in staat om onderscheid te maken tussen goed en slecht! Of je dat ook zo in je log moet zetten is de vraag. Voor het humeur van iedereen lijkt het me beter om alleen caches te doen waarvan je op grond van de beschrijving denkt dat ze zullen bevallen, en dan ook echt een leuke log te schrijven.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook opgehouden met de snel gevonden bij "flutcaches" neer te zetten. Ik fakkel ze tegenwoordig af in mijn log.

 

Dappper, voor iemand die er al 0 geplaatst heeft. Zelf niets plaatsen maar flutcaches affakkelen. :beerchug:

 

Niet iedereen heeft inspiratie voor het plaatsen van een interessante cache! Liever niets dan alweer-een-puntje, zou ik zeggen.

 

En: wie een aantal caches in soorten en maten heeft gedaan is best in staat om onderscheid te maken tussen goed en slecht! Of je dat ook zo in je log moet zetten is de vraag. Voor het humeur van iedereen lijkt het me beter om alleen caches te doen waarvan je op grond van de beschrijving denkt dat ze zullen bevallen, en dan ook echt een leuke log te schrijven.

 

Groetjes, Fangorn.

 

Tja zo lus ik er ook nog wel een paar. Niet iedereen heeft inspiratie voor ene goede cache, log, goodies, weet ik veel wat. Nogmaals, ik ben blij met elke cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met kamelig eens en ik fakkel flutcaches tegenwoordig ook af in m'n logs ipv een flutlog te schrijven zoals ‘gevonden’. Daarbij, flutcaches leiden tot flut logs. Tegengesteld zeg ik niet dat flutlogs altijd bij flutcaches horen. Er zijn gewoon cachers die een flutlog schrijven bij een supercache, en dat zal altijd zo blijven.

 

[qoute]Dappper, voor iemand die er al 0 geplaatst heeft. Zelf niets plaatsen maar flutcaches affakkelen.

 

Hier ben ik het met Aragorn eens. Liever niets plaatsen dan weer een flutcache erbij. Bij mij in de buurt (regio Den Bosch) liggen al meer dan caches genoeg. Daarnaast denk ik dat ik zelf heel goed kan bepalen wat IK een flutcache vind. Dat wist ik bij de eerste cache die ik vond en bij de laatste. Als ik er niks aan vind, vind ik er gewoon niks aan. Wat een ander van die cache vind is de mening van een ander. Voor mij is het een flutcache en dat mogen andere cachers ook weten, zodat ze weten dat deze cache mogelijk ook voor hun niet zo veel te bieden heeft. Gelukkig heb ik het nog niet vaak hoeven doen omdat ik uit de listing meestal kan opmaken dat ik het waarschijnlijk een flutcache ga vinden. Dan laat ik hem bij voorbaat al links liggen. Als ik nu nog flutcaches zou doen, zou m’n teller hieronder al op 500 staan.

 

Als cachelegger moet je ook tegen kritiek kunnen, meestal probeer ik het opbouwend te doen, maar soms lukt het gewoon niet. Als je iets voor andere mensen doet, loop je nou eenmaal het risico dat anderen het niets vinden. Als je alleen maar aanbeden wilt worden, had je maar God moet worden.

 

Nogmaals, ik ben blij met elke cache.[ /quote]

 

Nou, ik dus niet.

bewerkt door rhr_nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel mensen zoveel wensen en niemand bepaalt wat voor mij een flutcache is of niet en dus ben ik blij dat er nog mensen zijn die caches plaatsen, want wie schreeuwt het hardst als er straks niets meer ligt. Accepteren of laten liggen. Liever 100 flutcaches dan een geweldige waar ik 300km voor moet rijden.

 

Zoveel mensen zoveel wensen en niemand bepaalt wat voor mij een flutcache is of niet en dus ben ik blij dat er nog mensen zijn die caches plaatsen, want wie schreeuwt het hardst als er straks niets meer ligt. Accepteren of laten liggen. Liever 100 flutcaches in de buurt dan een geweldige waar ik 300km voor moet rijden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even antwoorden op de minipoll van Goedweerloper: ik zou zeggen iets algemeen over de dag en dan wat over de cache. Zelf doen we nooit zoveel caches op 1 dag dus we lopen hier niet zo snel tegenaan.

 

Ik had ooit eens in 1 dag een stuk of dertig van de Bernheze caches gedaan. Daar heb ik per cache een regel of vier over de dag gecopy-pasted, met daarbij per cache het een en ander specifieker, dat varieerde van een regel of twee tot soms wat meer, afhankelijk van of ik wat over de cache te vertellen had of niet.

 

En ja, dan ben je al snel een uur of zo logjes aan het schrijven. Persoonlijk ervaar ik dat niet als straf: lekker gedouched an dan met een glaasje trappist achter de PC vindt ik toch altijd een mooie afsluiter van een cachedag :beerchug: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...